Test: Peugeot 208 jazdí aj pod štyri litre

Pozrite si video o tom, čo nám po tridsaťtisíc kilometroch vyhovuje, s čím nie sme spokojní a ako sa cíti veľký šofér v kokpite novej koncepcie.

Po dizajnovej stránke čerpá Peugeot 208 z minulosti a patrí medzi najkrajšie autá svojej triedy.(Zdroj: autor)

BREZNO. Naftová verzia udržiava spotrebu na uzde a pri troche snahy sme v lete jazdili aj za 3,7 litra na 100 kilometrov. V zákrutách príde vhod ľahká konštrukcia, ktorá nahráva veľmi pôsobivému držaniu stopy a zatáčaniu.

Na kvalitnom asfalte vynikne celá koncepcia strmšieho riadenia a motokárového posedu vzhľadom na volant. Na druhej strane nastavenie a charakteristika tlmičov nevyhovuje rozbitému asfaltu a nekvalitnej ceste.

Isteže to nerobí dobre žiadnemu autu, avšak čakali sme lepšiu charakteristiku pruženia a iné odhlučnenie od zadnej nápravy. Palubný systém a riešenie kokpitu šoféra patria medzi najlepšie v triede a rozhodne si dokážu získať.

Nie je problém využívať Peugeot 208 aj s dvomi malými deťmi avšak najviac vyhovuje vpredu sediacim osobám, pretože sedeniu vpredu venovali návrhári najviac pozornosti.

Celý koncept francúzskeho auta sedí dochádzaniu do práce vo dvojici a ideálne v serpentínach s kvalitným asfaltom francúzskeho pobrežia.

Údajom o aktuálnej cene asi nepotešíme skorších majiteľov naftovej verzie, pretože na začiatku testu stála verzia 1,6 e-HDi Active+ presne 14.990 eur a dnes obdobná a možno ešte lepšia výbava Urban Soul stojí s tým istým motorom 13.590 eur.

Ak plánujete za volantom stráviť veľa času, odporúčame príplatkovú dvojzónovú automatickú klimatizáciu, pretože funguje precízne a svojou činnosťou neobťažuje posádku. Navyše v automatickom režime celkom dobre rozloží fúkanie.

Výbava je vecou vkusu ale nám popri navigácii, tempomate, multimediálnom systéme a elektricky sklápateľných zrkadlách príde divné manuálne otváranie okien vzadu. Pre rodičov je lepšie, ak môžu deťom zablokovať otváranie zadných okien a tak ich kontrolovať.

Peugeot 208 Active+ 1,6 e-HDi – základné údaje

Cena modelu od (eur) 9.690
Cena test. verzie od (eur) 14.990
Cena test. Auta (eur) 16.225
Motor 1,6 HDi
Objem (cm3) 1560
Výkon (kW(k)) 68 (92)
Pri otáčkach (ot./min.) 4000
Krútiaci moment (Nm) 230
Pri otáčkach (ot./min.) 1750
Priemerná spotreba (l/100km) 3,8
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 109
Maximálna rýchlosť (km/h) 185
Prevodovka manuálna
Počet stupňov 5
Pneumatiky Bridgestone Ecopia
Rozmer a index pneumatík 185/65 R15, 88T
Brzdy vpredu kotúčové
Brzdy vzadu kotúčové
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1265
Rezervné koleso plnohodnotné
Servisný interval (km/rok) 20 000/1
Dĺžka (mm) 3962
Rázvor náprav (mm) 2538
Šírka (mm) 1829
Výška (mm) 1460
Základný objem kufra (l) 285-311
Delenie sedadiel 2/3

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 14 894
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 371
  3. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 4 261
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 084
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 272
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 074
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 973
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 922
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 359
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 153

Téma: Peugeot


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum Focus: Vládne strany oslabujú

Smer stratil takmer dve percentá. Do parlamentu by sa dostalo aj KDH.

DOMOV

Politika, biznis, vplyv. O čo ide oligarchom v médiách

Odborník hovorí, že oligarchovia médiá skupujú kvôli svojim záujmom.

BANSKÁ BYSTRICA

V Banskej Bystrici otvorili najmodernejšiu autobusovú stanicu na Slovensku

Dopravná časť je v testovacej prevádzke.

Neprehliadnite tiež

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.