SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Test: Peugeot 208 jazdí aj pod štyri litre

Pozrite si video o tom, čo nám po tridsaťtisíc kilometroch vyhovuje, s čím nie sme spokojní a ako sa cíti veľký šofér v kokpite novej koncepcie.

Po dizajnovej stránke čerpá Peugeot 208 z minulosti a patrí medzi najkrajšie autá svojej triedy.Po dizajnovej stránke čerpá Peugeot 208 z minulosti a patrí medzi najkrajšie autá svojej triedy. (Zdroj: autor)

BREZNO. Naftová verzia udržiava spotrebu na uzde a pri troche snahy sme v lete jazdili aj za 3,7 litra na 100 kilometrov. V zákrutách príde vhod ľahká konštrukcia, ktorá nahráva veľmi pôsobivému držaniu stopy a zatáčaniu.

Na kvalitnom asfalte vynikne celá koncepcia strmšieho riadenia a motokárového posedu vzhľadom na volant. Na druhej strane nastavenie a charakteristika tlmičov nevyhovuje rozbitému asfaltu a nekvalitnej ceste.

Isteže to nerobí dobre žiadnemu autu, avšak čakali sme lepšiu charakteristiku pruženia a iné odhlučnenie od zadnej nápravy. Palubný systém a riešenie kokpitu šoféra patria medzi najlepšie v triede a rozhodne si dokážu získať.

Nie je problém využívať Peugeot 208 aj s dvomi malými deťmi avšak najviac vyhovuje vpredu sediacim osobám, pretože sedeniu vpredu venovali návrhári najviac pozornosti.

Celý koncept francúzskeho auta sedí dochádzaniu do práce vo dvojici a ideálne v serpentínach s kvalitným asfaltom francúzskeho pobrežia.

Údajom o aktuálnej cene asi nepotešíme skorších majiteľov naftovej verzie, pretože na začiatku testu stála verzia 1,6 e-HDi Active+ presne 14.990 eur a dnes obdobná a možno ešte lepšia výbava Urban Soul stojí s tým istým motorom 13.590 eur.

Ak plánujete za volantom stráviť veľa času, odporúčame príplatkovú dvojzónovú automatickú klimatizáciu, pretože funguje precízne a svojou činnosťou neobťažuje posádku. Navyše v automatickom režime celkom dobre rozloží fúkanie.

Výbava je vecou vkusu ale nám popri navigácii, tempomate, multimediálnom systéme a elektricky sklápateľných zrkadlách príde divné manuálne otváranie okien vzadu. Pre rodičov je lepšie, ak môžu deťom zablokovať otváranie zadných okien a tak ich kontrolovať.

Peugeot 208 Active+ 1,6 e-HDi – základné údaje

Cena modelu od (eur) 9.690
Cena test. verzie od (eur) 14.990
Cena test. Auta (eur) 16.225
Motor 1,6 HDi
Objem (cm3) 1560
Výkon (kW(k)) 68 (92)
Pri otáčkach (ot./min.) 4000
Krútiaci moment (Nm) 230
Pri otáčkach (ot./min.) 1750
Priemerná spotreba (l/100km) 3,8
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 109
Maximálna rýchlosť (km/h) 185
Prevodovka manuálna
Počet stupňov 5
Pneumatiky Bridgestone Ecopia
Rozmer a index pneumatík 185/65 R15, 88T
Brzdy vpredu kotúčové
Brzdy vzadu kotúčové
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1265
Rezervné koleso plnohodnotné
Servisný interval (km/rok) 20 000/1
Dĺžka (mm) 3962
Rázvor náprav (mm) 2538
Šírka (mm) 1829
Výška (mm) 1460
Základný objem kufra (l) 285-311
Delenie sedadiel 2/3
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 40 651
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 481
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 156
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 359
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 908
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 845
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 295
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 184
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 045
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 920
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Peugeot

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

18 h

Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

8 h

Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

22. jan

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan