SME

Test: Peugeot 208 jazdí aj pod štyri litre

Pozrite si video o tom, čo nám po tridsaťtisíc kilometroch vyhovuje, s čím nie sme spokojní a ako sa cíti veľký šofér v kokpite novej koncepcie.

Po dizajnovej stránke čerpá Peugeot 208 z minulosti a patrí medzi najkrajšie autá svojej triedy.Po dizajnovej stránke čerpá Peugeot 208 z minulosti a patrí medzi najkrajšie autá svojej triedy. (Zdroj: autor)

BREZNO. Naftová verzia udržiava spotrebu na uzde a pri troche snahy sme v lete jazdili aj za 3,7 litra na 100 kilometrov. V zákrutách príde vhod ľahká konštrukcia, ktorá nahráva veľmi pôsobivému držaniu stopy a zatáčaniu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na kvalitnom asfalte vynikne celá koncepcia strmšieho riadenia a motokárového posedu vzhľadom na volant. Na druhej strane nastavenie a charakteristika tlmičov nevyhovuje rozbitému asfaltu a nekvalitnej ceste.

Isteže to nerobí dobre žiadnemu autu, avšak čakali sme lepšiu charakteristiku pruženia a iné odhlučnenie od zadnej nápravy. Palubný systém a riešenie kokpitu šoféra patria medzi najlepšie v triede a rozhodne si dokážu získať.

SkryťVypnúť reklamu

Nie je problém využívať Peugeot 208 aj s dvomi malými deťmi avšak najviac vyhovuje vpredu sediacim osobám, pretože sedeniu vpredu venovali návrhári najviac pozornosti.

Celý koncept francúzskeho auta sedí dochádzaniu do práce vo dvojici a ideálne v serpentínach s kvalitným asfaltom francúzskeho pobrežia.

Údajom o aktuálnej cene asi nepotešíme skorších majiteľov naftovej verzie, pretože na začiatku testu stála verzia 1,6 e-HDi Active+ presne 14.990 eur a dnes obdobná a možno ešte lepšia výbava Urban Soul stojí s tým istým motorom 13.590 eur.

Ak plánujete za volantom stráviť veľa času, odporúčame príplatkovú dvojzónovú automatickú klimatizáciu, pretože funguje precízne a svojou činnosťou neobťažuje posádku. Navyše v automatickom režime celkom dobre rozloží fúkanie.

SkryťVypnúť reklamu

Výbava je vecou vkusu ale nám popri navigácii, tempomate, multimediálnom systéme a elektricky sklápateľných zrkadlách príde divné manuálne otváranie okien vzadu. Pre rodičov je lepšie, ak môžu deťom zablokovať otváranie zadných okien a tak ich kontrolovať.

Peugeot 208 Active+ 1,6 e-HDi – základné údaje

Cena modelu od (eur) 9.690
Cena test. verzie od (eur) 14.990
Cena test. Auta (eur) 16.225
Motor 1,6 HDi
Objem (cm3) 1560
Výkon (kW(k)) 68 (92)
Pri otáčkach (ot./min.) 4000
Krútiaci moment (Nm) 230
Pri otáčkach (ot./min.) 1750
Priemerná spotreba (l/100km) 3,8
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 109
Maximálna rýchlosť (km/h) 185
Prevodovka manuálna
Počet stupňov 5
Pneumatiky Bridgestone Ecopia
Rozmer a index pneumatík 185/65 R15, 88T
Brzdy vpredu kotúčové
Brzdy vzadu kotúčové
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1265
Rezervné koleso plnohodnotné
Servisný interval (km/rok) 20 000/1
Dĺžka (mm) 3962
Rázvor náprav (mm) 2538
Šírka (mm) 1829
Výška (mm) 1460
Základný objem kufra (l) 285-311
Delenie sedadiel 2/3

Peugeot

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  2. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  6. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 908
  2. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 6 731
  3. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 5 764
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 5 044
  5. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 5 030
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 4 723
  7. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 417
  8. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 330
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Balkán.
  2. Vladimír Bojničan: Čo tu vlastne ostalo po Cyrilovi a Metodovi? Nič, len iracionálne dogmatické náboženstvo a preto ani nie je čo oslavovať
  3. Ján Škerko: Ak vás toto neohromí, tak vás to musí aspoň prinútiť k zamysleniu
  4. Tomáš Vereš: Cena spokojnosti
  5. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala
  6. Soňa Bulbeck: O čašníkoch, Ester a zrušených letoch...
  7. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 110. /
  8. Vladimír Krátky: Moderná Bratislava ( moderné Slovensko ) .
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 192 330
  2. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 161
  3. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 7 110
  4. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 701
  5. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 4 663
  6. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 4 500
  7. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 729
  8. Tomáš Vereš: Obeť, obetovaná obeť 3 296
  1. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  2. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  3. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  4. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  5. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  6. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  7. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
  8. Roman Kebísek: Čierny štvorec: Abstraktné umenie prešlo do absolútna a filozofickej roviny
SkryťZatvoriť reklamu