Najdrahšie ojazdené auto stálo 108-tisíc eur

Predaj málo ojazdených luxusných a športových áut prudko vzrástol. Medzi najvyhľadávanejšie modely patria značky BMW, Audi, Mercedes a Porsche.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - wikimedia.org)

V prvom polroku 2013 narástol predaj jazdených luxusných a športových vozidiel prestížnych značiek o 52 percent. Vyplýva to zo štatistík spoločnosti AAA auto.

Nárast sa vzťahuje najmä zánovné vozidlá s nízkym počtom najazdených kilometrov. Silný dopyt spoločnosť eviduje predovšetkým zo západnej Európy, najmä z Nemecka, Rakúska a Francúzska.

"Prepad cien je pri luxusných a športových vozidlách vyššej cenovej kategórie pomerne výrazný. Ceny po dvoch rokoch prevádzky bežne klesnú približne na polovicu svojej pôvodnej výšky," zdôvodňuje rast predaja Karolína Topolová od predajcu ojazdených áut s tým, že časť motoristov vyhľadáva cenovo výhodnejšie málojazdené luxusné či športové vozidlá.

Článok pokračuje pod video reklamou

Medzi dlhodobo najvyhľadávanejšie autá v týchto kategóriách patria modely značiek BMW, Audi, Mercedes a Porsche.

Každé druhé predané vozidlo je čiernej, bielej alebo šedej farby.

Doteraz najdrahším predaným ojazdeným autom bolo BMW M6 Cabrio s rokom výroby 2013, za ktoré jeho nový majiteľ zaplatil vyše 108-tisíc eur.

Najdrahšie predané vozidlá v prvom polroku 2013:

  1. BMW M6 Cabrio (rok 2013) za 108 220 eur
  2. Porsche 911 Targa 4S (rok 2012) za 81 160 eur
  3. Porsche Cayenne Turbo (rok 2010) za 73 430 eur
  4. Porsche Cayenne Diesel (rok 2011) za 63 770 eur
  5. 2 kusy BMW 640d (rok 2013) za 61 840 a 63 770 eur
  6. Mercedes S500 (rok 2010) za 61 840 eur

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Rozprávkové tankovanie
  3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  6. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  9. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  10. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  1. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  2. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  3. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  4. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. Rozprávkové tankovanie
  8. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 13 043
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 936
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 451
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 399
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 580
  6. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 9 508
  7. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 565
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 348
  9. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 916
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 450