BRATISLAVA. Prémiová divízia automobilky Toyota, značka Lexus, obnoví výrobu v továrni, kde pôvodne vznikal top model značky, superšport LFA. Jeho miesto zaberie výroba motorov pre nové športové kupé označené ako RC (Racing Coupe). Na trh by mohlo doraziť ku koncu budúceho roka.
Oficiálna premiéra bude už v januári.
Modelový rad RC môže poháňať viacero motorizácií. Na spodok rebríčka sa dostáva prepĺňaný dvojlitrový motor spaľujúci benzín, ktorý nasleduje 2,5-litrový hybridný systém.
Na skrátenú platformu nového sedanu IS sa zmestil aj 3,5-litrový šesťvalec, ktorého krútiaci moment bude prenášaný na kolesá zadnej nápravy cez samosvorný diferenciál Torsen.
Lexus stále rád spomína na svoj top model LFA a nechal sa ním inšpirovať aj pri vývoji kupé RC a to hlavne v oblasti využitia ľahkých materiálov i aerodynamických riešení.
Vrchol ponuky má tvoriť model RC F znížený o 15 mm voči štandardným kupé a doplnený o vidlicový osemvalec s atmosférickým nasávaním vzduchu. Agregát so zdvihovým objemom päť litrov bude produkovať výkon 338 kW (460 k) a od 5 200 ot/min bude k dispozícii aj maximálny krútiaci moment 545 Nm.
Nikoho snáď neprekvapí, že aj najvýkonnejšia pohonná jednotka bude spĺňať emisné kritériá Euro 6 a to aj vďaka novému systému vypínania štyroch valcov.
Osemstupňová automatická prevodovka požičaná z modelu IS F sa postará o prenos výkonu na kolesá zadnej nápravy.
Nový Lexus RC, ktorého korene musíme hľadať v koncepte LFCC (na obrázkoch), by chcela automobilka predstaviť v januári na autosalóne krachujúceho amerického mesta Detroit.