BRATISLAVA. Vlani to Ford Focus dotiahol na titul najpredávanejšieho auta na svete a pozíciu neopustil ani za prvé tri mesiace tohto roka.
V nelichotivých časoch pre automobilový trh vzrástol predaj Focusu medziročne o 18 percent.
Podľa analýzy agentúry Polk, ktorá sleduje registrácie nových automobilov, motoristi do konca marca celosvetovo zaregistrovali 288 724 automobilov s označením Focus.
Čína pomáha
Viac než tretinu zo štvrťročného úspešného predaja (104 065 kusov) zaregistrovali v Číne, ktorá pohlcuje čoraz viac áut s označením Focus na zadnej časti verzie sedan.
Napokon medziročne tam vzrástol predaj Focusu o 153 percent. Na výrobných linkách sa pomerne často objavujú verzie s pravostranným riadením, pretože Veľká Británia za prvé tri mesiace zhltla 25 081 Focusov.
K trom verziám karosérie (sedan, hatchback a kombi) a širokému spektru motorizácií nedávno pribudol Focus s plne elektrickým pohonom.
V Európe s poklesom
Štatistiky predaja a registrácií nových automobilov v Európe potvrdzujú správnosť rozhodnutia urobiť z Focusu globálne svetové auto.
Oproti 153 percentnému nárastu predaja v Číne, bojuje Focus v Európe s poklesom predaja. V celosvetovo sledovanom úspešnom prvom štvrťroku bol Focus v Európe na 6. mieste s 18 percentným poklesom.
Za Golfom zaostával o takmer 48-tisíc registrovaných vozidiel. Vďaka Fieste bol Ford v danom období na druhom mieste v Európe.
Spustili novú továreň
Ford musel na stúpajúci celosvetový dopyt po Focusoch zareagovať zvýšením kapacity výroby, dokonca v júli otvoril nový výrobný závod v argentínskom meste Pacheco.
Výroba globálneho modelu na jednotnej platforme sa tak rozšírila do deviatich závodov na štyroch kontinentoch.
Závody v Nemecku, USA, Rusku, Číne, Thajsku, Vietname, Taiwane a Argentíne majú spoločnú výrobnú kapacitu viac ako 1,5 milióna vozidiel Focus ročne, čo znamená, že každú minútu sa vyrobia viac ako dve vozidlá.