SME
Piatok, 7. máj, 2021 | Meniny má MonikaKrížovkyKrížovky

BMW M4 chce so zníženou hmotnosťou potvrdiť úlohu favorita

Už o niekoľko dní uvidia prví ľudia na vlastné oči nové BMW M4.

(Zdroj: BMW)

BRATISLAVA. Raz ročne, vždy tretiu augustovú nedeľu, sa stretávajú najprestížnejší a najznámejší zberatelia historických automobilov na pretekoch v dokonalosti.

Akcia Concours d’Elegance, ktorá prebieha v blízkosti pláže Pebble Beach (Monterey, California) sa stala rokmi tak známou, že ju využívajú aj samotné automobilky na predstavenie svojich najexkluzívnejších kúskov. Budúci rok sa medzi nich zaradí aj nové BMW M4.

Čakáme nástupcu M3 kupé

Ikonický športový model značky – BMW M3 nahradí nové kupé rovnakej triedy označené ako M4. Bude nové nielen generačne, ale aj filozoficky. Automobilka sa pre stále prísnejšie emisné normy vzdala atmosférickej pohonnej jednotky V8, ktorú nahradí menší prepĺňaný agregát so šiestimi valcami.

Aj v prípade novej M4 sa automobilka snažila o čo najvýraznejšie odlíšenie športového modelu od bežných. Celá séria – M4, M3 sedan aj M4 kabriolet, budú provokovať veľkými otvormi pre prívod vzduchu, masívnejšími blatníkmi, množstvom karbónu a hliníka.

Cieľ bol jednoznačný – znížiť hmotnosť. Všetky detaily na vozidle majú výhradne funkčný charakter.

Schudne na hranicu 1 500 kg

Automobilke BMW sa po odtučňovacej kúre podarilo odľahčiť nástupcu súčasného BMW M3 o 80 až 100 kg. Niekoľkými kilogramami sa na tom podieľajú aj nové karbónovo-keramické brzdové kotúrče dostupné za príplatok.

Dostupné informácie o pohonnej jednotke ešte BMW oficiálne nepotvrdilo. Vieme však, že atmosférický štvorlitrový motor V8 nahradí benzínový šesťvalec 3,0 prepĺňaný twin-turbom (S55). Je to jeden z prvých motorov vyvinutý z novej rady pohonných jednotiek, kombinovaných „po jednom valci“ s objemom 0,5 litra.

Výkon novej pohonnej jednotky by sa mohol pohybovať okolo 335 kW (455 k) a krútiaci moment sa vyšplhá na 550 Nm. V oboch prípadoch si teda výrazne polepší voči atmosférickej jednotke.

Nové BMW M4 bude disponovať automatickou prevodovkou s dvoma spojkami a siedmimi stupňami, využívanou aj modelom M5 a M6.

Už tradične, poháňané budú kolesá výhradne zadnej nápravy. Pomoc pri prenose krútiaceho momentu na vozovku by mal zabezpečiť nový samosvorný diferenciál a špeciálne pre M4 vyvinutá trakčná kontrola.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  2. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  3. Príbehy investorov: Na čo si dávať pozor?
  4. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  5. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  6. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  7. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  8. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  9. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  10. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál
  1. Blíži sa Deň matiek. Pripravme im raňajky ako pre kráľovnú
  2. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  3. Jarná očista organizmu – ako sa do nej pustiť naplno?
  4. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  5. Kancelársky trh ožíva, potvrdzuje to aj najväčší developer
  6. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  7. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  8. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  9. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  10. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  1. Zaočkovaní dostávajú pivo zdarma alebo 350 eur 58 070
  2. Ste finančný guru? Otestujte sa a investujte s mobilom 18 815
  3. Deti sa počas pandémie vrátili dozadu, hovorí pedagogička 15 207
  4. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú? 13 482
  5. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť 8 422
  6. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 7 756
  7. Čo ľuďom chýba počas práce z domu najviac? Káva to nie je 7 564
  8. Minerálky pod lupou. Kedy nám škodia a kedy prospievajú? 7 384
  9. Investuje od dvanástich. Najväčší rast dosiahol o 1 600 percent 7 279
  10. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd? 6 965
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Mesto Svidník.

Bytovú krízu berú na východe do vlastných rúk.

19 h
Vakcína proti covidu od AstraZeneca.

Úmrtie už u nás spôsobil aj Pfizer.

3 h
Ministerka Kolíková

Ministerka má podporu SaS aj Sme rodina.

4 h
Výber šéfredaktorky - Beata Balogová

Beata Balogová vám prináša víťazné články vydavateľstva Petit Press.

2 h

Nikomu nepríde divné, že Hríb ako novinár vo svojej krčme dovolí politikom veci, ktoré nedovolí bežným ľuďom?

Neprehliadnite tiež

Generálny riaditeľ trnavskej automobilky Stellantis Martin Dzama odovzdáva kľúče od milióntej C3 slovenskej majiteľke.

Výrobu modelu prvýkrát spustili v novembri 2016.

5 h
Renault Arkana

Má dlhší rázvor kolies než Octavia a veľký 513-litrový kufor.

6. máj
Elektrický Citroën ë-C4 a Citroën C4 s naftovým motorom.

Cenový rozdiel oboch áut je čoraz menší.

5. máj
Škoda Fabia

Nechýba veľký kufor a bohatá výbava.

4. máj