SME
Štvrtok, 8. jún, 2023 | Meniny má Medard
reklama

BMW M4 chce so zníženou hmotnosťou potvrdiť úlohu favorita

Už o niekoľko dní uvidia prví ľudia na vlastné oči nové BMW M4.

(Zdroj: BMW)

BRATISLAVA. Raz ročne, vždy tretiu augustovú nedeľu, sa stretávajú najprestížnejší a najznámejší zberatelia historických automobilov na pretekoch v dokonalosti.

Akcia Concours d’Elegance, ktorá prebieha v blízkosti pláže Pebble Beach (Monterey, California) sa stala rokmi tak známou, že ju využívajú aj samotné automobilky na predstavenie svojich najexkluzívnejších kúskov. Budúci rok sa medzi nich zaradí aj nové BMW M4.

Čakáme nástupcu M3 kupé

Ikonický športový model značky – BMW M3 nahradí nové kupé rovnakej triedy označené ako M4. Bude nové nielen generačne, ale aj filozoficky. Automobilka sa pre stále prísnejšie emisné normy vzdala atmosférickej pohonnej jednotky V8, ktorú nahradí menší prepĺňaný agregát so šiestimi valcami.

Aj v prípade novej M4 sa automobilka snažila o čo najvýraznejšie odlíšenie športového modelu od bežných. Celá séria – M4, M3 sedan aj M4 kabriolet, budú provokovať veľkými otvormi pre prívod vzduchu, masívnejšími blatníkmi, množstvom karbónu a hliníka.

Cieľ bol jednoznačný – znížiť hmotnosť. Všetky detaily na vozidle majú výhradne funkčný charakter.

Schudne na hranicu 1 500 kg

Automobilke BMW sa po odtučňovacej kúre podarilo odľahčiť nástupcu súčasného BMW M3 o 80 až 100 kg. Niekoľkými kilogramami sa na tom podieľajú aj nové karbónovo-keramické brzdové kotúrče dostupné za príplatok.

Dostupné informácie o pohonnej jednotke ešte BMW oficiálne nepotvrdilo. Vieme však, že atmosférický štvorlitrový motor V8 nahradí benzínový šesťvalec 3,0 prepĺňaný twin-turbom (S55). Je to jeden z prvých motorov vyvinutý z novej rady pohonných jednotiek, kombinovaných „po jednom valci“ s objemom 0,5 litra.

Výkon novej pohonnej jednotky by sa mohol pohybovať okolo 335 kW (455 k) a krútiaci moment sa vyšplhá na 550 Nm. V oboch prípadoch si teda výrazne polepší voči atmosférickej jednotke.

Nové BMW M4 bude disponovať automatickou prevodovkou s dvoma spojkami a siedmimi stupňami, využívanou aj modelom M5 a M6.

Už tradične, poháňané budú kolesá výhradne zadnej nápravy. Pomoc pri prenose krútiaceho momentu na vozovku by mal zabezpečiť nový samosvorný diferenciál a špeciálne pre M4 vyvinutá trakčná kontrola.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku?
  2. Aj vaše dieťa sa môže veľmi jednoducho nakaziť parazitmi.
  3. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu
  4. Viac kusov hydiny do každej rodiny
  5. Ako znížiť vysoký cholesterol?
  6. Najskôr boli nitrianskymi kniežatami, potom uhorskými kráľmi
  7. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. Hlavná cena 25.000 eur. Kráľovská súťaž s pivom Krušovice
  1. Ostré videnie vďaka špeciálnym biometrickým šošovkám
  2. Viac kusov hydiny do každej rodiny
  3. Super zábava, super deň
  4. Špecialisti na úspory vám bezplatne poradia
  5. Ako znížiť vysoký cholesterol?
  6. Čo priznali rodičia?
  7. Najskôr boli nitrianskymi kniežatami, potom uhorskými kráľmi
  8. Špecialisti na úspory vám bezplatne poradia
  1. Čierne zlato zeme premenili v Lipanoch na aquaparkové potešenie 15 361
  2. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku 12 156
  3. Prečo sa oplatí nakupovať na online trhovisku? Poznáme dôvody 6 748
  4. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu 5 849
  5. Aká má byť hrúbka izolácie pri rekonštrukcii domu? 5 457
  6. Dovolenkový raj kúsok za hranicami 5 203
  7. Ak si teraz predplatíte mesačník INDEX, získate knihu zadarmo 5 145
  8. Tesco v Levoči otvára jedinečnú predajňu 3 856
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Martin Turčan: Krstný otec IV, človek minulosti Fico.
  2. Julius Kravjar: Ako hlboko v dejinách majú korene integrita, etika a etiketa?
  3. Ján Valchár: Ako zničiť nepriateľský John Deere (a útok prežiť)
  4. Martin Zachar: Stále slabšie (každoročné) Majstrovstvá Sveta v hokeji?
  5. Miroslav Tokarčík: Školy čelia ďalšej výzve. Príspevky na nákup učebníc ministerstvo znížilo na polovicu
  6. Aleš Tvrdý: Cesta z Botswany do Namíbie
  7. Martin Majer: Nastavenie systému pomoci obetiam domáceho násilia na Slovensku
  8. Jozef Varga: Accept mi celkom sedia
  1. Vlasta Sedláková: Ruský štandard 12 168
  2. Ľudmila Križanovská: Známy spevák šlágrov zneuctil pamiatku Daniela Heribana 11 095
  3. Martin Sukupčák: Barbari na Slovensku 8 939
  4. Miroslav Kocúr: Príklad Handzuš 8 441
  5. Elena Antalová: Dano...Počul tajomný akord ako Cohen, a jeho srdce už nevládalo zaspievať Aleluja 7 697
  6. Lukáš Fedor: Medická nie je pre medikov alebo ako sa štát správa k budúcim lekárom 6 867
  7. Ján Šeďo: Západ nejaví záujem o dianie na Slovensku a odchádzajú aj veľkí investori. 5 010
  8. Adriana Boysová: Ako sa z paláca volá, tak sa z Ameriky ozýva 4 882
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  3. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
SkryťZatvoriť reklamu