SME

Daimler pracuje na novom type chladiacej zmesi do klimatizácií

Zákaz predaja troch modelov Mercedesov vo Francúzsku môže vyústiť až do tvrdého politického súboja medzi dvoma krajinami, uprostred ktorých je Európska únia.

(Zdroj: Daimler)

BRATISLAVA. Automobilka Mercedes-Benz už viac ako mesiac bojuje so zákazom predaja svojich nových vozidiel triedy A, B a roadsteru SL na území Francúzska. Dôvodom je už dobre známa „neekologická“ chladiaca zmes do klimatizácií automobilov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pôvodná zmes HFC R134a mala byť vo všetkých nových automobiloch (nie facelifotch) nahradená novou zmesou R1234yf, ktorú schválila Európska únia ešte v roku 2006.

Automobilka Mercedes v spomenutých modeloch však stále používa pôvodnú chladiacu zmes z bezpečnostných dôvodov, čo potvrdili aj komplexné skúšky nemeckého Spolkového úradu pre motorové vozidlá - KBA (Kraftfahrt-Bundesamt), ktoré sú zamerané na možné riziká chladiacej zmesi R1234yf.

SkryťVypnúť reklamu

Nebezpečná ale ekologická?

„Oproti doteraz používanej R134a zhoršuje nová chladiaca kvapalina R1234yf úroveň bezpečnosti automobilov. Pri testoch novej zmesi došlo k vzplanutiu, či expozícii fluorovodíka.“

Úrad tak nielenže potvrdil predošlé odhady spoločnosti Daimler o rizikách použitia zmesi R1234yf, ale zároveň tiež dôrazne odporučil vykonať s ňou ďalšie skúšky.

Týmto sa celé hra zrejme neskončí a najhoršie scenára počítajú aj s otvoreným politickým bojom medzi Nemeckom a Francúzkom, keďže nemecká vláda Mercedesu udelila výnimku.

Nitky vedú údajne až k britskému liberálnemu politikovi, ktorý mal najviac podporovať zmes ohrievajúca atmosféru 375-krát menej ako pôvodná zmes do klimatizácií. Špekulácie o jeho spolupráci s firmou produkujúcou novú zmes však môžeme len ťažko potvrdiť alebo vyvrátiť.

SkryťVypnúť reklamu

V súvislosti s uvedeným Daimler zotrváva na svojom rozhodnutí vyvinúť a čo najskôr uviesť do svojich sériovo vyrábaných vozidiel značky Mercedes-Benz systémy klimatizácie na báze CO2, ktoré spĺňajú požiadavky nielen na bezpečnosť ale aj ochranu životného prostredia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 574
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 290
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 709
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 083
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 297
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 926
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 852
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 409
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 30 120
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 781
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 121
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 971
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 574
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 851
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 008
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 873
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
reklama
SkryťZatvoriť reklamu