FIA GT: Penalizácie posunú Loeba na štarte dozadu a nášho Rosinu dopredu

Pretekárom prekážala v tréningu šikana, ktorú požaduje FIA. O výsledkoch tréningu napokon rozhodli penalizácie za nesplnenie časového limitu.

(Zdroj: Michal Ruš)

BRATISLAVA. Horúce počasie a šikana z pneumatík poznačili kvalifikačné jazdy FIA GT Series na okruhu Slovakia Ring. Na šikanu si sťažovala väčšina pretekárov, keďže cez ňu prechádzajú v rýchlosti 150 km/h a pretože podľa ich slov predstavuje bezpečnostné riziko.

Šikanu však zvolila Medzinárodná automobilová federácia (FIA) za vhodnejšiu formu ako ubrzdiť vozidlá pred náročným druhým stúpaním na okruhu. Napokon všetci prešli komplikovaným miestom bez väčších problémov.

Tím WRT s vozidlom Audi R8 LMS napokon dokázal v silnej konkurencii získať prvé miesto na štarte, s posádkou Niki Mayr-Melnhof/René Rast. Ich víťazný čas bol 2:01,717 min.

Druhé a tretie miesto obsadili oba vozy McLaren MP4-12C tímu Sébastien Loeb Racing – Andreas Zuber a Mike Parisy získali druhú priečku a Sébasien Loeb s Alvarom Parentem tretiu.

Oba McLareny, vrátane Audi tímu WRT s lídrom šampionátu – Stéphanom Ortellim/Laurensom Vanthoorom, však dodatočne penalizovali, za nesplnenie časového limitu pri výjazde z boxov v Superpole, záverečnej časti kvalifikácie. Loeb tak odštartuje z ôsmeho miesta, Ortelli z deviateho a Zuber z desiateho.

Rosina mal napokon aj šťastie

Náš najúspešnejší okruhový jazdec Štefan Rosina spolu s Holanďanom Petrom Koxom v tréningoch súperili viac so svojím Lamborghini Gallardo LP560-4 ako s konkurenciou.

V dvoch 80 minútových tréningoch sa im nedarilo nájsť to správne nastavenie, no v kvalifikácii to napokon vyšlo výborne. Lamborghini s číslom 24 odštartuje do kvalifikačných pretekov s pomocou penalizácie konkurenčných jazdcov z druhého miesta.

Nedeľňajšia časť pretekov FIA GT Series pokračuje kvalifikačnými pretekmi o 10:15 a hlavnými pretekmi o 14:15, každé v trvaní 60 minút. Budú spojené s výmenami jazdcov v presne stanovenom čase. Fanúšikovia sa na poludnie tiež dočkajú aj autogramiády všetkých jazdcov.

Povedali po kvalifikácii

René Rast: „Sme na pole position a podarilo sa nám auto cez deň vylepšiť. Nečakal som takýto výsledok. Budú to dlhé preteky, uvidíme, čo sa stane. Šikana z pneumatík je veľmi zradná a nebezpečná. Dúfam, že všetci cez ňu prejdú bez problémov. Ak ťuknete o prvú, skončíte rovno v tej ďalšej...“

Sébastien Loeb: „Máte tu naozaj zaujímavý okruh, s niekoľkými rýchlymi a plynulými zákrutami. Predtým som si ho skúsil len na simulátore – spravil som tri kolá a videl som tiež jedno video z kokpitu. S kvalifikáciou by som bol veľmi spokojný, nebyť penalizácie. Takto budem musieť bojovať o pozície aspoň s viacerými autami.“

Štefan Rosina: „Mali sme dosť náročné podmienky, značne sa to šmýkalo. Ráno to nevyzeralo tak dobre, takže som príjemne prekvapený. Oproti prvému tréningu som zajazdil o 5 sekúnd lepší čas. Šikana je vskutku nebezpečná, radíme dokonca pred ňou o dva stupne nižšie.“

ico

Sébastien Loeb o Slovensku a okruhu

"Na Slovensku som po prvý raz. Okruh sa mi páči, ešte sa s ním len zoznamujem, prekvapila ma šikana za druhou zákrutou," povedal na tlačovej konfeencii 9-násobný majster sveta v rely Sébastien Loeb, ktorý má na svojom konte 167 štartov v MS, 78 víťazstiev a 116 pódiových umiestení.

"FIA GT Series sa mi páči, sú to dramatické preteky, v ktorých štartujú výkonné autá rôznych značiek. Vo FIA GT Series budem jazdiť aj v roku 2014.

Chcel by som vytvoriť dve silné posádky. Mám dostatok skúseností, trúfam si ich zužitkovať a zavŕšiť aj úspešnými výsledkami," dodal Loeb, ktorý sa na Slovakia Ringu striedal za volantom McLerenu MP4-12C s 28-ročným Portugalčanom Alvaro Parentem.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  5. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  6. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's?
  10. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  1. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  5. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  6. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  7. Sú "firmy na predaj" vhodné pre začínajúcich podnikateľov?
  8. Dôležité zmeny v založení s.r.o. od 1.9.2018
  9. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára!
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 445
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 738
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 405
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 388
  5. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 292
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 7 881
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 899
  8. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 619
  9. Sládok Pilsner Urquell: Neviem prečo zdokonalovať Prazdroj 4 140
  10. Nepodceňujte príznaky psoriázy 3 402

Hlavné správy zo Sme.sk

TV

Cez čiaru s Pavlom Fejérom: Ľudí v Humennom ovláda strach

O tom, ako v meste vládne primátorka, sa šíria nelichotivé príbehy.

DOMOV

Polícia smeruje k obvineniu Kočnera z vraždy

Zsuzsová nemala dôvod na objednávku vraždy Kuciaka, upozornil Najvyšší súd.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kočnera vodili v putách, polícia hľadala dôkazy

Ako fungoval Marian Kočner a zmenky.

Neprehliadnite tiež

Nové BMW X7 má najväčšie ľadviny v dejinách značky

Ak sa vám X5 zdá malá a nenápadná, novinka vám ulahodí.

Volvo V60: Čistokrvný Švéd myslí hlavne na posádku (test)

Škandinávske kombi jazdí komfortne a je plné praktických detailov.

Dovoz starých aut na Slovensko rastie, zaplavujú krajinu

Takmer štyri z desiatich zaregistrovaných vozidiel majú viac ako desať rokov.