FIA GT: Penalizácie posunú Loeba na štarte dozadu a nášho Rosinu dopredu

Pretekárom prekážala v tréningu šikana, ktorú požaduje FIA. O výsledkoch tréningu napokon rozhodli penalizácie za nesplnenie časového limitu.

(Zdroj: Michal Ruš)

BRATISLAVA. Horúce počasie a šikana z pneumatík poznačili kvalifikačné jazdy FIA GT Series na okruhu Slovakia Ring. Na šikanu si sťažovala väčšina pretekárov, keďže cez ňu prechádzajú v rýchlosti 150 km/h a pretože podľa ich slov predstavuje bezpečnostné riziko.

Šikanu však zvolila Medzinárodná automobilová federácia (FIA) za vhodnejšiu formu ako ubrzdiť vozidlá pred náročným druhým stúpaním na okruhu. Napokon všetci prešli komplikovaným miestom bez väčších problémov.

Tím WRT s vozidlom Audi R8 LMS napokon dokázal v silnej konkurencii získať prvé miesto na štarte, s posádkou Niki Mayr-Melnhof/René Rast. Ich víťazný čas bol 2:01,717 min.

Druhé a tretie miesto obsadili oba vozy McLaren MP4-12C tímu Sébastien Loeb Racing – Andreas Zuber a Mike Parisy získali druhú priečku a Sébasien Loeb s Alvarom Parentem tretiu.

Oba McLareny, vrátane Audi tímu WRT s lídrom šampionátu – Stéphanom Ortellim/Laurensom Vanthoorom, však dodatočne penalizovali, za nesplnenie časového limitu pri výjazde z boxov v Superpole, záverečnej časti kvalifikácie. Loeb tak odštartuje z ôsmeho miesta, Ortelli z deviateho a Zuber z desiateho.

Rosina mal napokon aj šťastie

Náš najúspešnejší okruhový jazdec Štefan Rosina spolu s Holanďanom Petrom Koxom v tréningoch súperili viac so svojím Lamborghini Gallardo LP560-4 ako s konkurenciou.

V dvoch 80 minútových tréningoch sa im nedarilo nájsť to správne nastavenie, no v kvalifikácii to napokon vyšlo výborne. Lamborghini s číslom 24 odštartuje do kvalifikačných pretekov s pomocou penalizácie konkurenčných jazdcov z druhého miesta.

Nedeľňajšia časť pretekov FIA GT Series pokračuje kvalifikačnými pretekmi o 10:15 a hlavnými pretekmi o 14:15, každé v trvaní 60 minút. Budú spojené s výmenami jazdcov v presne stanovenom čase. Fanúšikovia sa na poludnie tiež dočkajú aj autogramiády všetkých jazdcov.

Povedali po kvalifikácii

René Rast: „Sme na pole position a podarilo sa nám auto cez deň vylepšiť. Nečakal som takýto výsledok. Budú to dlhé preteky, uvidíme, čo sa stane. Šikana z pneumatík je veľmi zradná a nebezpečná. Dúfam, že všetci cez ňu prejdú bez problémov. Ak ťuknete o prvú, skončíte rovno v tej ďalšej...“

Sébastien Loeb: „Máte tu naozaj zaujímavý okruh, s niekoľkými rýchlymi a plynulými zákrutami. Predtým som si ho skúsil len na simulátore – spravil som tri kolá a videl som tiež jedno video z kokpitu. S kvalifikáciou by som bol veľmi spokojný, nebyť penalizácie. Takto budem musieť bojovať o pozície aspoň s viacerými autami.“

Štefan Rosina: „Mali sme dosť náročné podmienky, značne sa to šmýkalo. Ráno to nevyzeralo tak dobre, takže som príjemne prekvapený. Oproti prvému tréningu som zajazdil o 5 sekúnd lepší čas. Šikana je vskutku nebezpečná, radíme dokonca pred ňou o dva stupne nižšie.“

ico

Sébastien Loeb o Slovensku a okruhu

"Na Slovensku som po prvý raz. Okruh sa mi páči, ešte sa s ním len zoznamujem, prekvapila ma šikana za druhou zákrutou," povedal na tlačovej konfeencii 9-násobný majster sveta v rely Sébastien Loeb, ktorý má na svojom konte 167 štartov v MS, 78 víťazstiev a 116 pódiových umiestení.

"FIA GT Series sa mi páči, sú to dramatické preteky, v ktorých štartujú výkonné autá rôznych značiek. Vo FIA GT Series budem jazdiť aj v roku 2014.

Chcel by som vytvoriť dve silné posádky. Mám dostatok skúseností, trúfam si ich zužitkovať a zavŕšiť aj úspešnými výsledkami," dodal Loeb, ktorý sa na Slovakia Ringu striedal za volantom McLerenu MP4-12C s 28-ročným Portugalčanom Alvaro Parentem.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  1. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  2. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  3. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  4. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  7. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  8. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  9. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 14 403
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 9 646
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 296
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 218
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 6 125
  6. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 5 278
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 115
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 065
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 4 303
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 297

Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

DOMOV

Generálny prokurátor navrhol zrušiť Kotlebovu stranu

Najvyšší súd obdržal podnet na rozpustenie ĽSNS.

KOMENTÁRE

Máme na viac, než zborovičkovaní bliakať Slovenskoooo

Máme potenciál byť jednou z najlepších krajín.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen na stretnutí fanúšikov GTI predviedol práce svojich učňov

Už desať rokov Volkswagen pravidelne ukazuje svetu projekty svojich mladých učňov.

Čo je to Atkinsonov cyklus motora a prečo majú vďaka nemu hybridy nižšiu spotrebu?

S Atkinsonovým cyklom sa v dnešných motoroch stretávame čoraz častejšie.