Slovakia Ring potrápil favoritov pretekov FIA GT Series

Hviezdny Sébastien Loeb najskôr vyhral kvalifikačné preteky a potom sa stal obeťou tlačenice v hlavnej jazde. Podobne skončil Rosinov tím.

(Zdroj: Jozef Pisch)

BRATISLAVA. Horúci deň na Slovakia Ringu priniesol skutočnú drámu v dvojici pretekov seriálu FIA GT Series. Ráno boli na programe hodinové kvalifikačné preteky, spojené tiež s výmenami jazdcov.

V nich fantasticky odštartoval Alvaro Parente (Sébastien Loeb Racing, McLaren MP4-12C), ktorý sa z ôsmeho miesta prepracoval hneď v prvom kole na druhé.

Po výmene jazdcov a po kontaktoch áut na popredných priečkach sa potom Sébastien Loeb prepracoval z druhého na prvé miesto, ktoré si udržal až do konca.

Článok pokračuje pod video reklamou

1t1u6170_r9511.jpg

Pre Loeba a jeho tím to bolo len druhé víťazstvo v tejto sezóne. Druhý potom skončil vedúci pretekár šampionátu Stéphane Ortelli s Laurensom Vanthoorom (WRT, Audi R8 LMS) a tretí skončili náš Štefan Rosina s Petrom Koxom (Lamborghini Blancpain Reiter, Lamborghini LP560-4).

Loeb skončil po defekte a plameňoch

Popoludní boli na programe hlavné preteky, s rovnakým formátom ako kvalifikačné, no s vyšším bodovým hodnotením. Na štartový rošt sa postavili v poradí, v akom skončili práve ranné preteky.

Slovakia Ring však dokázal, že si na ňom dokážu vylámať zuby aj najlepší svetoví pretekári. Stéphane Ortelli vyštartoval predčasne, čím spustil sériu nehôd hneď v prvej zákrute: Loeb si myslel, že preteky kvôli Ortellimu prerušia, stratil chvíľkovo koncentráciu a jemným manévrom doľava narazil do Koxa, ktorý potom narazil do Alona Daya.

1t1u6182_r1011.jpg

Výsledkom bol defekt ľavého, predného kolesa na McLarene Sébastiena Loeba, ktorý musel za druhou zákrutou odstaviť dymiace vozidlo. Žiaľ ani Rosinovo Lamborghini, pilotované Petrom Koxom, neobstálo lepšie a ten musel odstaviť v boxoch hneď po prvom kole.

Kde sa dvaja bijú

Do tretice Alon Day (HTP Gravity Charouz, Mercedes SLS AMG GT3) skončil po spomínanej kolízii na štarte hneď v štrkovej zóne prvej zákruty. Stéphane Ortelli napokon dostal penalizáciu prejazdom boxov. Preteky vyhrala posádka Andreas Simonsen/Sergei Afanasiev (HTP Gravity Charouz, Mercedes SLS AMG GT3), pre ktorých je to premiérové víťazstvo, pričom patria do triedy ProAm, kde sa skúsený pretekár strieda s menej skúseným.

1t1u6613_r454.jpg

Tím WRT s vozidlom Audi R8 LMS neobišiel nasucho ani tentokrát a úplne ovládol stupne víťazov v PRO kategórii – prvé miesto patrilo posádke Niki Mayr-Melnhof/René Rast, na druhé sa napokon prebojovali Stéphane Ortelli s Laurensom Vanthoorom, lídri šampionátu na Audi, keď práve mladý Belgičan v poslednom kole predbehol sesterské Audi posádky Frank Stippler/Edward Sandström.

1t1u5317_r1728.jpg

Štefan Rosina po pretekoch povedal: „Bolo skvelé štartovať pred domácim publikom. Som tiež rád, že sme ukázali našu rýchlosť, a že sme skutočne konkurekcieschopní.

Čo sa týka nehody v hlavných pretekoch – taký je motoršport a berieme to všetci s pokorou. V každom prípade vám sľubujem, že sa už teraz neviem dočkať odvety na našom domácom okruhu budúci rok!“

Sébastien Loeb po pretekoch povedal: „Vyviedol ma z miery nepodarený štart, som smutný z toho, že sme opäť po štarte z pole position nedokázali bodovať, tak ako v Nogare na začiatku apríla.

Odfičal v helikoptére

Toto sa bohužiaľ stáva. Okruh tu máte skvelý, už sa teším na návrat, či už s WTCC alebo FIA GT.“

Loeb napokon opustil areál Slovakia Ringu takmer bezprostredne po pretekoch, za riadiacou pákou vlastnej helikoptéry.

Podujatie MATADOR GT RACING WEEKEND navštívilo 20 200 divákov. Už budúci víkend (24.-25. augusta) pokračuje motoristický festival na Slovakia Ringu tradičnou Veľkou cenou Slovenskej republiky - preteky cestných automobilov na okruhu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  2. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  4. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  5. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite
  10. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's?
  1. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  5. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  6. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  7. Sú "firmy na predaj" vhodné pre začínajúcich podnikateľov?
  8. Dôležité zmeny v založení s.r.o. od 1.9.2018
  9. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára!
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 445
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 738
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 405
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 388
  5. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 292
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 7 881
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 899
  8. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 619
  9. Sládok Pilsner Urquell: Neviem prečo zdokonalovať Prazdroj 4 140
  10. Nepodceňujte príznaky psoriázy 3 402

Hlavné správy zo Sme.sk

TV

Cez čiaru s Pavlom Fejérom: Ľudí v Humennom ovláda strach

O tom, ako v meste vládne primátorka, sa šíria nelichotivé príbehy.

DOMOV

Polícia smeruje k obvineniu Kočnera z vraždy

Zsuzsová nemala dôvod na objednávku vraždy Kuciaka, upozornil Najvyšší súd.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kočnera vodili v putách, polícia hľadala dôkazy

Ako fungoval Marian Kočner a zmenky.

Neprehliadnite tiež

Nové BMW X7 má najväčšie ľadviny v dejinách značky

Ak sa vám X5 zdá malá a nenápadná, novinka vám ulahodí.

Volvo V60: Čistokrvný Švéd myslí hlavne na posádku (test)

Škandinávske kombi jazdí komfortne a je plné praktických detailov.

Dovoz starých aut na Slovensko rastie, zaplavujú krajinu

Takmer štyri z desiatich zaregistrovaných vozidiel majú viac ako desať rokov.