Slovakia Ring potrápil favoritov pretekov FIA GT Series

Hviezdny Sébastien Loeb najskôr vyhral kvalifikačné preteky a potom sa stal obeťou tlačenice v hlavnej jazde. Podobne skončil Rosinov tím.

(Zdroj: Jozef Pisch)

BRATISLAVA. Horúci deň na Slovakia Ringu priniesol skutočnú drámu v dvojici pretekov seriálu FIA GT Series. Ráno boli na programe hodinové kvalifikačné preteky, spojené tiež s výmenami jazdcov.

V nich fantasticky odštartoval Alvaro Parente (Sébastien Loeb Racing, McLaren MP4-12C), ktorý sa z ôsmeho miesta prepracoval hneď v prvom kole na druhé.

Po výmene jazdcov a po kontaktoch áut na popredných priečkach sa potom Sébastien Loeb prepracoval z druhého na prvé miesto, ktoré si udržal až do konca.

1t1u6170_r9511.jpg

Pre Loeba a jeho tím to bolo len druhé víťazstvo v tejto sezóne. Druhý potom skončil vedúci pretekár šampionátu Stéphane Ortelli s Laurensom Vanthoorom (WRT, Audi R8 LMS) a tretí skončili náš Štefan Rosina s Petrom Koxom (Lamborghini Blancpain Reiter, Lamborghini LP560-4).

Loeb skončil po defekte a plameňoch

Popoludní boli na programe hlavné preteky, s rovnakým formátom ako kvalifikačné, no s vyšším bodovým hodnotením. Na štartový rošt sa postavili v poradí, v akom skončili práve ranné preteky.

Slovakia Ring však dokázal, že si na ňom dokážu vylámať zuby aj najlepší svetoví pretekári. Stéphane Ortelli vyštartoval predčasne, čím spustil sériu nehôd hneď v prvej zákrute: Loeb si myslel, že preteky kvôli Ortellimu prerušia, stratil chvíľkovo koncentráciu a jemným manévrom doľava narazil do Koxa, ktorý potom narazil do Alona Daya.

1t1u6182_r1011.jpg

Výsledkom bol defekt ľavého, predného kolesa na McLarene Sébastiena Loeba, ktorý musel za druhou zákrutou odstaviť dymiace vozidlo. Žiaľ ani Rosinovo Lamborghini, pilotované Petrom Koxom, neobstálo lepšie a ten musel odstaviť v boxoch hneď po prvom kole.

Kde sa dvaja bijú

Do tretice Alon Day (HTP Gravity Charouz, Mercedes SLS AMG GT3) skončil po spomínanej kolízii na štarte hneď v štrkovej zóne prvej zákruty. Stéphane Ortelli napokon dostal penalizáciu prejazdom boxov. Preteky vyhrala posádka Andreas Simonsen/Sergei Afanasiev (HTP Gravity Charouz, Mercedes SLS AMG GT3), pre ktorých je to premiérové víťazstvo, pričom patria do triedy ProAm, kde sa skúsený pretekár strieda s menej skúseným.

1t1u6613_r454.jpg

Tím WRT s vozidlom Audi R8 LMS neobišiel nasucho ani tentokrát a úplne ovládol stupne víťazov v PRO kategórii – prvé miesto patrilo posádke Niki Mayr-Melnhof/René Rast, na druhé sa napokon prebojovali Stéphane Ortelli s Laurensom Vanthoorom, lídri šampionátu na Audi, keď práve mladý Belgičan v poslednom kole predbehol sesterské Audi posádky Frank Stippler/Edward Sandström.

1t1u5317_r1728.jpg

Štefan Rosina po pretekoch povedal: „Bolo skvelé štartovať pred domácim publikom. Som tiež rád, že sme ukázali našu rýchlosť, a že sme skutočne konkurekcieschopní.

Čo sa týka nehody v hlavných pretekoch – taký je motoršport a berieme to všetci s pokorou. V každom prípade vám sľubujem, že sa už teraz neviem dočkať odvety na našom domácom okruhu budúci rok!“

Sébastien Loeb po pretekoch povedal: „Vyviedol ma z miery nepodarený štart, som smutný z toho, že sme opäť po štarte z pole position nedokázali bodovať, tak ako v Nogare na začiatku apríla.

Odfičal v helikoptére

Toto sa bohužiaľ stáva. Okruh tu máte skvelý, už sa teším na návrat, či už s WTCC alebo FIA GT.“

Loeb napokon opustil areál Slovakia Ringu takmer bezprostredne po pretekoch, za riadiacou pákou vlastnej helikoptéry.

Podujatie MATADOR GT RACING WEEKEND navštívilo 20 200 divákov. Už budúci víkend (24.-25. augusta) pokračuje motoristický festival na Slovakia Ringu tradičnou Veľkou cenou Slovenskej republiky - preteky cestných automobilov na okruhu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 738
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 542
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 606
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 231
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 688
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 364
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 173
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 122
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 771
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 711

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Najdlhšia bytovka na svete je vo Viedni a má meno po Marxovi. Je radosť v nej žiť

Nie je špinavá ani nebezpečná, hoci sú v nej sociálne byty. Nezamestnaní v nej bývajú vedľa profesorov.

EKONOMIKA

Slovák vytvoril nový dizajn pre TANAP, majú oň záujem

Baví ho, keď sa môže podieľať propagácii Slovenska.

BRATISLAVA

Bratislava porastie do výšky, budovy zmenia panorámu

V Bratislave rýchlym tempom pribúdajú výškové budovy.

SVET

Klamali aj intrigovali. Všetci prezidentovi muži, ktorí skončili

Za sedem mesiacov skončili takmer všetci Trumpovi spolupracovníci.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.