Slovakia Ring potrápil favoritov pretekov FIA GT Series

Hviezdny Sébastien Loeb najskôr vyhral kvalifikačné preteky a potom sa stal obeťou tlačenice v hlavnej jazde. Podobne skončil Rosinov tím.

(Zdroj: Jozef Pisch)

BRATISLAVA. Horúci deň na Slovakia Ringu priniesol skutočnú drámu v dvojici pretekov seriálu FIA GT Series. Ráno boli na programe hodinové kvalifikačné preteky, spojené tiež s výmenami jazdcov.

V nich fantasticky odštartoval Alvaro Parente (Sébastien Loeb Racing, McLaren MP4-12C), ktorý sa z ôsmeho miesta prepracoval hneď v prvom kole na druhé.

Po výmene jazdcov a po kontaktoch áut na popredných priečkach sa potom Sébastien Loeb prepracoval z druhého na prvé miesto, ktoré si udržal až do konca.

1t1u6170_r9511.jpg

Pre Loeba a jeho tím to bolo len druhé víťazstvo v tejto sezóne. Druhý potom skončil vedúci pretekár šampionátu Stéphane Ortelli s Laurensom Vanthoorom (WRT, Audi R8 LMS) a tretí skončili náš Štefan Rosina s Petrom Koxom (Lamborghini Blancpain Reiter, Lamborghini LP560-4).

Loeb skončil po defekte a plameňoch

Popoludní boli na programe hlavné preteky, s rovnakým formátom ako kvalifikačné, no s vyšším bodovým hodnotením. Na štartový rošt sa postavili v poradí, v akom skončili práve ranné preteky.

Slovakia Ring však dokázal, že si na ňom dokážu vylámať zuby aj najlepší svetoví pretekári. Stéphane Ortelli vyštartoval predčasne, čím spustil sériu nehôd hneď v prvej zákrute: Loeb si myslel, že preteky kvôli Ortellimu prerušia, stratil chvíľkovo koncentráciu a jemným manévrom doľava narazil do Koxa, ktorý potom narazil do Alona Daya.

1t1u6182_r1011.jpg

Výsledkom bol defekt ľavého, predného kolesa na McLarene Sébastiena Loeba, ktorý musel za druhou zákrutou odstaviť dymiace vozidlo. Žiaľ ani Rosinovo Lamborghini, pilotované Petrom Koxom, neobstálo lepšie a ten musel odstaviť v boxoch hneď po prvom kole.

Kde sa dvaja bijú

Do tretice Alon Day (HTP Gravity Charouz, Mercedes SLS AMG GT3) skončil po spomínanej kolízii na štarte hneď v štrkovej zóne prvej zákruty. Stéphane Ortelli napokon dostal penalizáciu prejazdom boxov. Preteky vyhrala posádka Andreas Simonsen/Sergei Afanasiev (HTP Gravity Charouz, Mercedes SLS AMG GT3), pre ktorých je to premiérové víťazstvo, pričom patria do triedy ProAm, kde sa skúsený pretekár strieda s menej skúseným.

1t1u6613_r454.jpg

Tím WRT s vozidlom Audi R8 LMS neobišiel nasucho ani tentokrát a úplne ovládol stupne víťazov v PRO kategórii – prvé miesto patrilo posádke Niki Mayr-Melnhof/René Rast, na druhé sa napokon prebojovali Stéphane Ortelli s Laurensom Vanthoorom, lídri šampionátu na Audi, keď práve mladý Belgičan v poslednom kole predbehol sesterské Audi posádky Frank Stippler/Edward Sandström.

1t1u5317_r1728.jpg

Štefan Rosina po pretekoch povedal: „Bolo skvelé štartovať pred domácim publikom. Som tiež rád, že sme ukázali našu rýchlosť, a že sme skutočne konkurekcieschopní.

Čo sa týka nehody v hlavných pretekoch – taký je motoršport a berieme to všetci s pokorou. V každom prípade vám sľubujem, že sa už teraz neviem dočkať odvety na našom domácom okruhu budúci rok!“

Sébastien Loeb po pretekoch povedal: „Vyviedol ma z miery nepodarený štart, som smutný z toho, že sme opäť po štarte z pole position nedokázali bodovať, tak ako v Nogare na začiatku apríla.

Odfičal v helikoptére

Toto sa bohužiaľ stáva. Okruh tu máte skvelý, už sa teším na návrat, či už s WTCC alebo FIA GT.“

Loeb napokon opustil areál Slovakia Ringu takmer bezprostredne po pretekoch, za riadiacou pákou vlastnej helikoptéry.

Podujatie MATADOR GT RACING WEEKEND navštívilo 20 200 divákov. Už budúci víkend (24.-25. augusta) pokračuje motoristický festival na Slovakia Ringu tradičnou Veľkou cenou Slovenskej republiky - preteky cestných automobilov na okruhu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 497
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 422
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 252
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 113
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 866
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 642
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 641
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 233
  9. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 991
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 866

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.