SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Nemohol nič spraviť, aby nehode zabránil, napriek tomu je vinný

Keď auto začalo odbočovať, jeho vodič dodržal všetky pravidlá. Pre viaceré okolnosti však odbočovanie nedokončil. Ponáhľajúci sa vodič z opačného smeru doňho narazil.

(Zdroj: Peter)

Peter: "Mal som nehodu, pri ktorej určili ako vinníka mňa, pretože som nedal prednosť v jazde. Ja (modré auto na obrázku) som odbočoval na parkovisko vľavo, predo mnou odbočovalo aj iné auto (červené).

Keď som odbočoval, nemal som žiadne auto v protismere (nič nešlo). Tak som začal odbočovať na parkovisko tiež. Lenže, červené auto, ktoré vošlo na parkovisko predo mnou, začalo cúvať. Zastalo, až keď som zatrúbil (skoro do mňa nacúval).

Preto som ostal stáť v ceste, nemohol som ísť ani dopredu a ani dozadu, lebo kolóna za mnou sa už pohla. A kým mi uvoľnilo červené auto cestu, nabúralo do mňa zelené auto, ktoré šlo podľa mňa rýchlo (chcelo stihnúť prejsť cez križovatku skôr ako fialové auto).

Kto je podľa vás vinný? Výjazd z parkoviska má šírku len jedného pruhu."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Peter by mohol byť vinníkom havárie len v prípade, že začal odbočovať napriek tomu, že by vedel, že do parkoviska by nemohol vojsť.

Z toho, čo Peter napísal, sa ale zdá, že červené auto cúvalo až potom, čo už Peter začal odbočovací manéver.

Vodič pri odbočovaní

  • je povinný mať zapnuté smerovky,
  • nesmie ohroziť vodiča idúceho za ním,
  • musí dbať na zvýšenú opatrnosť,
  • ak to vyžadujú okolnosti, si musí zabezpečiť pomoc pri odbočovaní.

Predpokladáme, že Peter smerovky mal zapnuté, vodičov za sebou neohrozil a tým, že začal odbočovať v čase, keď žiadne vozidlo z opačného smeru nešlo, dbal na zvýšenú opatrnosť.

Ani sa nezdá, že by pred začatím odbočovania nastali okolnosti, pre ktoré by potreboval niekoho na pomoc pri odbočovaní. Cesta je podľa náčrtu rovná a žiadne prekážky by nemali brániť vodičovi bezpečne odbočiť aj bez pomoci.

Skryť Vypnúť reklamu

Peter prednosť dal

Peter odbočoval vľavo a preto bol podľa zákona povinný dať prednosť oprotiidúcim vozidlám.

Dať prednosť znamená neprinútiť iného účastníka cestnej premávky, ktorý má prednosť, náhle zmeniť smer alebo rýchlosť jazdy.

V čase, keď začal Peter odbočovať, prednosť pri odbočovaní dal. Splnil tak svoju povinnosť. Urobil všetko, čo mal, aby prednosť dal. Nemal tak byť obvinený z porušenia pravidiel.

Zelené auto doňho narazilo pre príčiny, ktoré nemohol ovplyvniť a pre ktoré odbočovanie nemohol bezpečne dokončiť.

Peter havárii zabrániť nemohol, vodič zeleného auta áno

Peter mal len dve možnosti, ako zabrániť havárii so zeleným autom:

  • naraziť do červeného auta a pokúsiť sa dokončiť odbočenie, alebo
  • naraziť do kolóny za ním a pokúsiť sa vrátiť do jazdného pruhu.

Jediný, kto by bez následkov dokázal havárii zabrániť, bol vodič zeleného auta. Porušil ale niekoľko pravidiel, čo bezprostredne viedlo k havárii. Mal jazdiť takou rýchlosťou, aby bol schopný zastaviť pred odbočujúcim autom bez havárie.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa nášho názoru tak mal byť za vinníka označený vodič zeleného vozidla. Tento vodič sa však zjavne sústredil na to, ako čo najskôr prejsť križovatkou a Petrove auto si nevšimol.

Ak by sa vodič zeleného auta neponáhľal, mohol mať podľa náčrtu dosť času a priestoru na to, aby dokázal pred Petrovým autom zastaviť bez narazenia.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 28 729
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 26 064
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 720
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 832
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 178
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 846
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 481
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 358
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 298
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 145
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kedy sa dostanete na rad? Zverejnili podrobnosti očkovacej stratégie

Mladší ako 45 rokov sa dostanú na rad ako poslední.

Očkovanie v UNLP.

Koronavírus na Slovensku: Návrat žiakov do škôl sa odkladá minimálne o ďalší týždeň (minúta po minúte)

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 228-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 737 obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

Minister školstva, vedy, výskumu a športu SR Branislav Gröhling (SaS).
Komentár Petra Schutza

Na vaše prianie, madam

Opäť sa bude aj Kremeľ otriasať. Nie obavami, ale rehotom Putina.

Peter Schutz

Vlhovej brat: Aj v lyžovaní je politika. Každý chce s nami vybabrať

Vlha hovorí, prečo posledné preteky nedopadli podľa očakávaní.

Petra Vlhová, Boris Vlha

Neprehliadnite tiež

Koľko elektromobilov sa za rok predalo na Slovensku?

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.
Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon