SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Nemohol nič spraviť, aby nehode zabránil, napriek tomu je vinný

Keď auto začalo odbočovať, jeho vodič dodržal všetky pravidlá. Pre viaceré okolnosti však odbočovanie nedokončil. Ponáhľajúci sa vodič z opačného smeru doňho narazil.

(Zdroj: Peter)

Peter: "Mal som nehodu, pri ktorej určili ako vinníka mňa, pretože som nedal prednosť v jazde. Ja (modré auto na obrázku) som odbočoval na parkovisko vľavo, predo mnou odbočovalo aj iné auto (červené).

Keď som odbočoval, nemal som žiadne auto v protismere (nič nešlo). Tak som začal odbočovať na parkovisko tiež. Lenže, červené auto, ktoré vošlo na parkovisko predo mnou, začalo cúvať. Zastalo, až keď som zatrúbil (skoro do mňa nacúval).

Preto som ostal stáť v ceste, nemohol som ísť ani dopredu a ani dozadu, lebo kolóna za mnou sa už pohla. A kým mi uvoľnilo červené auto cestu, nabúralo do mňa zelené auto, ktoré šlo podľa mňa rýchlo (chcelo stihnúť prejsť cez križovatku skôr ako fialové auto).

Kto je podľa vás vinný? Výjazd z parkoviska má šírku len jedného pruhu."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Peter by mohol byť vinníkom havárie len v prípade, že začal odbočovať napriek tomu, že by vedel, že do parkoviska by nemohol vojsť.

Z toho, čo Peter napísal, sa ale zdá, že červené auto cúvalo až potom, čo už Peter začal odbočovací manéver.

Vodič pri odbočovaní

  • je povinný mať zapnuté smerovky,
  • nesmie ohroziť vodiča idúceho za ním,
  • musí dbať na zvýšenú opatrnosť,
  • ak to vyžadujú okolnosti, si musí zabezpečiť pomoc pri odbočovaní.

Predpokladáme, že Peter smerovky mal zapnuté, vodičov za sebou neohrozil a tým, že začal odbočovať v čase, keď žiadne vozidlo z opačného smeru nešlo, dbal na zvýšenú opatrnosť.

Ani sa nezdá, že by pred začatím odbočovania nastali okolnosti, pre ktoré by potreboval niekoho na pomoc pri odbočovaní. Cesta je podľa náčrtu rovná a žiadne prekážky by nemali brániť vodičovi bezpečne odbočiť aj bez pomoci.

Skryť Vypnúť reklamu

Peter prednosť dal

Peter odbočoval vľavo a preto bol podľa zákona povinný dať prednosť oprotiidúcim vozidlám.

Dať prednosť znamená neprinútiť iného účastníka cestnej premávky, ktorý má prednosť, náhle zmeniť smer alebo rýchlosť jazdy.

V čase, keď začal Peter odbočovať, prednosť pri odbočovaní dal. Splnil tak svoju povinnosť. Urobil všetko, čo mal, aby prednosť dal. Nemal tak byť obvinený z porušenia pravidiel.

Zelené auto doňho narazilo pre príčiny, ktoré nemohol ovplyvniť a pre ktoré odbočovanie nemohol bezpečne dokončiť.

Peter havárii zabrániť nemohol, vodič zeleného auta áno

Peter mal len dve možnosti, ako zabrániť havárii so zeleným autom:

  • naraziť do červeného auta a pokúsiť sa dokončiť odbočenie, alebo
  • naraziť do kolóny za ním a pokúsiť sa vrátiť do jazdného pruhu.

Jediný, kto by bez následkov dokázal havárii zabrániť, bol vodič zeleného auta. Porušil ale niekoľko pravidiel, čo bezprostredne viedlo k havárii. Mal jazdiť takou rýchlosťou, aby bol schopný zastaviť pred odbočujúcim autom bez havárie.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa nášho názoru tak mal byť za vinníka označený vodič zeleného vozidla. Tento vodič sa však zjavne sústredil na to, ako čo najskôr prejsť križovatkou a Petrove auto si nevšimol.

Ak by sa vodič zeleného auta neponáhľal, mohol mať podľa náčrtu dosť času a priestoru na to, aby dokázal pred Petrovým autom zastaviť bez narazenia.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vitajte v postapokalyptickom svete
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  4. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  5. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  6. Päť chýb pri zateplení strechy
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  2. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  3. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  5. Úprava osobného motorového vozidla
  6. Important information for Brazilians living in Slovakia
  7. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  8. Vitajte v postapokalyptickom svete
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 22 646
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 166
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 967
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 633
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 858
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 879
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 572
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 479
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 260
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 247
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Krízový štáb rokuje o lockdowne, jesenné prázdniny sa posunú (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 35 330. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 115 obetí.

Odberové miesto na testovanie pacientov na ochorenie COVID-19 pred Infekčným pavilónom na Kramároch.
NAKA zadržala špeciálneho prokurátora Dušana Kováčika.
Momentka z Giro d'Italia 2020.
Beata Javorcik
Cynická obluda

Zázrak v parlamente

Záborská, pevne sa spoliehajúca na hlasy fašistov, už videla svoje obmedzenie interrupcií ako hotovú vec.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson