SME
Pondelok, 30. január, 2023 | Meniny má Ema

Nemohol nič spraviť, aby nehode zabránil, napriek tomu je vinný

Keď auto začalo odbočovať, jeho vodič dodržal všetky pravidlá. Pre viaceré okolnosti však odbočovanie nedokončil. Ponáhľajúci sa vodič z opačného smeru doňho narazil.

(Zdroj: Peter)

Peter: "Mal som nehodu, pri ktorej určili ako vinníka mňa, pretože som nedal prednosť v jazde. Ja (modré auto na obrázku) som odbočoval na parkovisko vľavo, predo mnou odbočovalo aj iné auto (červené).

Keď som odbočoval, nemal som žiadne auto v protismere (nič nešlo). Tak som začal odbočovať na parkovisko tiež. Lenže, červené auto, ktoré vošlo na parkovisko predo mnou, začalo cúvať. Zastalo, až keď som zatrúbil (skoro do mňa nacúval).

Preto som ostal stáť v ceste, nemohol som ísť ani dopredu a ani dozadu, lebo kolóna za mnou sa už pohla. A kým mi uvoľnilo červené auto cestu, nabúralo do mňa zelené auto, ktoré šlo podľa mňa rýchlo (chcelo stihnúť prejsť cez križovatku skôr ako fialové auto).

Kto je podľa vás vinný? Výjazd z parkoviska má šírku len jedného pruhu."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Peter by mohol byť vinníkom havárie len v prípade, že začal odbočovať napriek tomu, že by vedel, že do parkoviska by nemohol vojsť.

Z toho, čo Peter napísal, sa ale zdá, že červené auto cúvalo až potom, čo už Peter začal odbočovací manéver.

Vodič pri odbočovaní

  • je povinný mať zapnuté smerovky,
  • nesmie ohroziť vodiča idúceho za ním,
  • musí dbať na zvýšenú opatrnosť,
  • ak to vyžadujú okolnosti, si musí zabezpečiť pomoc pri odbočovaní.

Predpokladáme, že Peter smerovky mal zapnuté, vodičov za sebou neohrozil a tým, že začal odbočovať v čase, keď žiadne vozidlo z opačného smeru nešlo, dbal na zvýšenú opatrnosť.

Ani sa nezdá, že by pred začatím odbočovania nastali okolnosti, pre ktoré by potreboval niekoho na pomoc pri odbočovaní. Cesta je podľa náčrtu rovná a žiadne prekážky by nemali brániť vodičovi bezpečne odbočiť aj bez pomoci.

SkryťVypnúť reklamu

Peter prednosť dal

Peter odbočoval vľavo a preto bol podľa zákona povinný dať prednosť oprotiidúcim vozidlám.

Dať prednosť znamená neprinútiť iného účastníka cestnej premávky, ktorý má prednosť, náhle zmeniť smer alebo rýchlosť jazdy.

V čase, keď začal Peter odbočovať, prednosť pri odbočovaní dal. Splnil tak svoju povinnosť. Urobil všetko, čo mal, aby prednosť dal. Nemal tak byť obvinený z porušenia pravidiel.

Zelené auto doňho narazilo pre príčiny, ktoré nemohol ovplyvniť a pre ktoré odbočovanie nemohol bezpečne dokončiť.

Peter havárii zabrániť nemohol, vodič zeleného auta áno

Peter mal len dve možnosti, ako zabrániť havárii so zeleným autom:

  • naraziť do červeného auta a pokúsiť sa dokončiť odbočenie, alebo
  • naraziť do kolóny za ním a pokúsiť sa vrátiť do jazdného pruhu.

Jediný, kto by bez následkov dokázal havárii zabrániť, bol vodič zeleného auta. Porušil ale niekoľko pravidiel, čo bezprostredne viedlo k havárii. Mal jazdiť takou rýchlosťou, aby bol schopný zastaviť pred odbočujúcim autom bez havárie.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa nášho názoru tak mal byť za vinníka označený vodič zeleného vozidla. Tento vodič sa však zjavne sústredil na to, ako čo najskôr prejsť križovatkou a Petrove auto si nevšimol.

Ak by sa vodič zeleného auta neponáhľal, mohol mať podľa náčrtu dosť času a priestoru na to, aby dokázal pred Petrovým autom zastaviť bez narazenia.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  2. Eurohub Rokycany posilňuje a zrýchľuje spojenie s Nemeckom
  3. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  6. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  7. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  8. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 10 872
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 6 245
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 968
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 943
  5. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 714
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 570
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 044
  8. Máme 30 rokov, vy môžete mať predplatné na rok len za 30 eur 857
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Generálny prokurátor Maroš Žilinka v parlamente.

V kauzách vplyvných ľudí vidí špeciálna prokuratúra odlišný prístup.


7 h
Ilustračné foto.

Predaj beží v „prázdninovom“ režime, cenové korekcie sa dotknú špecifických projektov.


26. jan
Peter Tkačenko

Existovať smie len Dzurindova strana so všetkým, čo k tomu patrí.


13 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


3 h

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Soňa Fröhlichová: Château-d’Œx – hlavné mesto teplovzdušných balónov vo švajčiarskych Alpách
  2. Jozef Sitko: Vraj samozvaný premiér Heger?
  3. Samuel Ivančák: Phil Collins, ten chlapík od vedľa
  4. Martin Krsak: Dátová analýza, programovanie a telemedicína ako spôsob nabudenia regionálnej ekonomiky?
  5. Miluna Rolinczová: MamaNávod: Ako nestratiť dieťa do 7 týždňa ?
  6. Ivan Mlynár: Kotleba by mal ísť do žalára za hoax, že policajný prezident Hamran mal ťažký infarkt
  7. Monika Kusendová: Zimné tatranské chodníčky alebo po stopách tamojších vysokohorských chát
  8. Veronika Michalčíková: Kežmarok (3): Cenzúra, ľúbostný trojuholník a epidémia moru
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 29 740
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 15 522
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 215
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 7 052
  5. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 007
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 805
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 726
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 627
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu