SME

Hybridný Mercedes S500 používa batérie podľa navigácie

Do ponuky hybridných modelov značky Mercedes-Benz sa zaradí tretí model triedy S. Na stokilometrovej trase by si mal vystačiť len s troma litrami paliva.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

BRATISLAVA. Mercedes zverejnil informácie o novom hybridnom modeli svojej najvyššej triedy.

Model S500 Hybrid je zároveň prvým plug-in hybridom nemeckej automobilky, ktorý bude možné dobíjať z elektrickej siete. Zaradí sa do ponuky k modelom S400 a S300 BlueTEC.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mercedes však tvrdí, že kapacita Lithium-Ion batérií novinky prevyšuje kapacitu batérií svojich súrodencov desaťnásobne. Podľa obrázkov je zrejmé, že si svoje miesto našli v kufri batožinového priestoru, čo si isto vyžiada svoju daň v podobe jeho zmenšenia.

SkryťVypnúť reklamu

Základom pohonu sa stal vidlicový šesťvalec prepĺňaný turbom so zdvihovým objemom tri litre. Výkon spaľovacieho motora – 245 kW (333k) je kombinovaný s 80 kW produkovaných elektromotorom.

Pri plne nabitých batériách by mal Mercedes S500 Hybrid prejsť v čisto elektrickom režime 30 km. V kombinácii so spaľovacím motorom tak nemecká značka vypočítala priemernú spotrebu paliva len tri litre na 100 km.

Nie je to však žiadny lenivec. Kombinovaný krútiaci moment 820 Nm zabezpečí zrýchlenie z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 5,5 sekundy. Nikoho neprekvapí obmedzenie maximálnej rýchlosti na hodnotu 250 km/h.

Vodič má k dispozícii štyri režimy hybridného systému: automatický hybridný mód, čisto elektrický režim, elektrický režim so zvýšením dojazdu a režim dobíjania batérií.

SkryťVypnúť reklamu

Medzi ďalšie podporné systémy sa zaradí systém rekuperácie energie pri brzdení, ale aj systém vypínania motora pri detekcii „plachtenia“ – teda keď nie je vyžadované ani brzdenie, ani rozbiehanie automobilu.

Automobil využíva aj nový systém preventívneho energetického manažmentu, ktorý vďaka spolupráci s navigačným systémom GPS pripraví automobil na najbližších 8 km jazdy. Systém zistí, kde na požadovanej trase pôjde auto dolu kopcom (s možnosťou dobíjania) a kde naopak, bude môcť využiť energiu v batériách čo najviac.

Cena novinky ešte nebola stanovená. Viac by sme mali vedieť až po septembrovom autosalóne vo Frankfurte.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 99 482
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 168
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 893
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 117
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 225
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 905
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 4 681
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu