Test: Ford Kuga už v ľahkom teréne neposkakuje

Ford postavil od podlahy iné SUV s priestrannejším interiérom a lepšími jazdnými vlastnosťami v teréne. Najsilnejšia naftová verzia dáva výkon veľmi pozvoľna.

Kuga sa zlepšila na nespevnených cestách, ktoré prvej generácii podvozka príliš nevoňali.(Zdroj: Rastislav Chvála)

BREZNO. Diametrálna zmena, akú urobil Ford s druhou generáciou modelu Kuga, dnes nebýva veľmi častá. Čo vyzeralo len ako výraznejší facelift do štýlu nového Focusu, to napokon skončilo citeľnou generačnou zmenou.

Nad prvou generáciou modelu Kuga sme lámali palicu, lebo neoplývala miestom navyše, posed bol trochu zvláštny a podvozkom vynikala skôr na ceste ako v teréne.

aerodynamika_r9415.jpg

Časy sa menia a odpor vzduchu naberá na dôležitosti, pretože väčšina opticky akože otvorených častí je v skutočnosti úplne zaslepená. Z celkovej plochy čiernych mriežok na čelnej maske iba minimum prepúšťa vzduch. FOTO-AUTOR

Ešte máme v živej pamäti porovnanie s konkurenciou a excelentne zvládnutý losí test. Cesta bola však jediná disciplína, v ktorej Kuga medzi SUV excelovala.

Napíšte nám
o vašom vozidle

Pochváľte sa s ním na najnavštevovanejšom internetovom motoristickom magazíne na Slovensku, na AUTOsme.sk.

Predstavte svoju motorku alebo auto, ako sa oň staráte, ako ho servisujete, ... a odfoťte ho.

Čo o svojom aute napísať?


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

V rámci prvej generácie išlo o povinnú jazdu v kategórii športovo úžitkových automobilov, a preto sme si dávali otázku, či bude pokračovanie. Podľa prvého testu si Ford nenechal ujsť príležitosť a zabojoval.

Kufor otvárate nohou

Nová druhá generácia je priestrannejšia s lepšie využiteľným batožinovým priestorom, nižšou nakladacou hranou a hlavne od podlahy vyzerá ako plánovane postavené SUV.

Ford predĺžil previsy a natiahol dĺžku karosérie na zachovanom rázvore 269 centimetrov. Kompaktné SUV narástlo vo vnútri najmä do šírky a pár centimetrov prihodili aj šírke kufra medzi podbehmi.

displej_r7199.jpg

Škoda dvoch malých displejov. Ak majú byť dva, tak jeden nech je väčší a prehľadnejší. FOTO-TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

K akciovej výbave Titanium X potešil balík Free Style za 795 eur s otváraním batožinového priestoru nohou. Teda len vysunutím nohy pod zadný nárazník.

Doplnok sa hodí skôr užívateľom, ktorí denne jazdia na nákupy a prichádzajú k autu s plnými rukami. Tí s nákupným vozíkom si otvoria batožinový priestor aj manuálne. V testovacom aute sme to však brali skôr ako demonštráciu možnej výbavy.

Nie je lacná

Skúšaná verzia s pohonom všetkých kolies, najsilnejším motorom 2,0 TDCi (120 kW) a najvyšším stupňom výbavy limitovanej série Titanium X stojí 27.990 eur.

Novú metalizovanú farbu Ginger Alle značka ponúka za 495 eur. Celkom v nej vyniknú tvary auta a výborne maskuje Kugu v prírode, takže ide o vyslovene poľovnícku alebo rybársku farbu.

kokpit_r5963.jpg

Kokpit sleduje štýl modelu Focus s výraznými tvarmi a množstvom malých tlačidiel. Ford si dal záležať na kvalite dielenského spracovania. FOTO- TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Ford natlačil do výbavy Titanium X mnohé, ale v aute za 27.990 eur si musíte priplatiť za bi-xenónové svetlá a navigáciu.

Samozrejmosťou je však nový systém SYNC s funkciou automatického núdzového volania v prípade nehody. Auto samé zavolá tiesňovú linku a udá údaje o polohe, ak posádka nedokáže komunikovať.

Od podlahy iný posed

Z pozície vodiča je asi najpodstatnejšia zmena v posede, ktorý priznáva povahu SUV a má už normálnu pozíciu pedálov sedadla a volantu.

Ford zapracoval do svojho SUV kokpit v štýle modelu Focus. Tomu zodpovedajú dva malé farebné TFT displeje. V podstate by stačil aj ten medzi klasickými budíkmi. Množstvo a kombinácia tlačidiel je to, na čo si treba u Forda zvyknúť a nie každému to pasuje.

Parametre pre ľahký terén a nespevnené cesty

Zadný výjazdový uhol

27,7°

Predný nájazdový uhol

21,5°

Prejazdový uhol

17,2°

Predný previs

924 mm

Zadný previs

910 mm

Svetlá výška

194,5 mm

Priemer otáčania

11,1 m

Škoda, že centrálny displej na stredovej konzole nie je väčší, pretože na základné funkcie a zobrazenia plne postačuje malý na prístrojovom paneli. Druhý displej by mal byť teda väčší a ponúknuť lepšiu orientáciu.

Teraz ulahodili terénu

Pri zachovaní rázvoru a koncepcie podvozka nastal obrovský zlom v nastavení. Kedysi v teréne tvrdá a poskakujúca Kuga teraz ladne preletí terénom. Pri prekonávaní väčších nerovností pekne vysunie koleso a v krížení náprav čo najviac odďaľuje moment, keď sa jedno z kolies nadvihne.

Ak sa aj nadvihne, trakčná kontrola pohonu všetkých kolies zasiahne tak výrazne, že Kuga sa pohne plynulo a bez veľkého pretáčania voľného kolesa.

kufor_r3913.jpg

Kufor dostal podstatne nižšiu nakladaciu hranu a využiteľnejší tvar. Po sklopení operadiel ostáva schodík. FOTO- TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Na pomery danej kategórie SUV ide o dobre zladený celok pohonu všetkých kolies, prevodovky a motora. Napríklad na ťažšie zjazdnom úseku sa motor netrápi ani pri pomerne nízkej rýchlosti a nutnosť vytlačiť spojku príde už v extrémnom prípade.

Na výkon treba počkať

Áno, Kuga je teraz na ceste citeľne viac SUV, pretože skôr vnímate kývanie karosérie do strán a vyššie ťažisko, avšak drobná až nebadateľná strata suverenity na asfalte priniesla podstatne viac ovocia do terénu.

Teda do prostredia, v ktorom má tento typ auta znamenať pridanú hodnotu. Dokonca Ford siahol po zadných sedadlách s polohovateľným operadlom ako majú lídri triedy.

podvozok_r6655.jpg

Robustný podvozok je na bežnej ceste mäkší avšak v teréne použiteľnejší. FOTO- AUTOR

Škoda, že sedáky nevedia pri sklopení operadiel padnúť dole, aby vznikla jedna rovina s dnom kufra. Štvorvalcový diesel vydáva zo seba výkon veľmi pomaly a plynový pedál je citeľne nastavený na ECO režim s neskorou odozvou.

Na nemalý výkon 120 kW si treba trochu počkať a Kuga za spotrebou garantovanou výrobcom zaostáva v reálnom svete tak o pol litra.

spodok_r9888.jpg

Jediným prehreškom pohyblivého auta na nespevnených cestách je dlhý predný previs. Ten by ešte ušiel, ale zbytočne nízka plastová bariéra s nejakým nasávacím otvorom výrazne obmedzuje nájazdový uhol. FOTO- AUTOR

vzadu_r6368.jpg
Na zadných sedadlách s krátkym sedákmi nájdete viac miesta na šírku. FOTO- TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Technické parametre Ford Kuga 2,0 TDCi Duratorq

Značka

Ford

Model

Kuga

Motor

2,0 TDCi

Počet valcov/ventilov

4/16

Zdvihový objem (cm3)

1997

Výkon (kw(k))

120 (163)

Krútiaci moment (Nm)

340

Prevodovka

manuálna

Počet stupňov

6

Rázvor náprav (mm)

2690

Dĺžka (mm)

4524

Šírka (mm)

1838

Výška (mm)

1703

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1692

Objem palivovej nádrže (l)

60

Objem batož. priestoru (l)

406-456

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

9,9

Maximálna rýchlosť (km/h)

198

Spotreba mesto(l/100 km)

7,2

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

5,1

Kombinovaná spotreba (l/100km)

5,9

Spotreba v teste (l/100km)

6,3

Cena modelu od (eur)

20.890

Cena modelu 2,0 TDCi od (eur)

24.490

Cene test. verzie 120 kW od (eur)

27.990

ico

Kupujem - nekupujem

Už len pre ten veľký skok smerom k skutočnému SUV si Kuga zaslúži nálepku kupujem. Potešili ma jej jazdné vlastnosti a záber pohonu všetkých kolies na nespevnenej ceste. Lenže lacné auto to nie je.

Rasťo Chvála

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  5. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  6. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  2. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  3. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  5. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  6. Keď Slováci krotia morský vietor
  7. Ochrana pred tropickou horúčavou
  8. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  9. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  10. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 18 233
  2. Vizuálny smog je problém 10 822
  3. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 6 012
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 3 395
  5. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 105
  6. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 2 928
  7. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 2 331
  8. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 2 272
  9. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 1 921
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 1 829

Téma: Ford Focus, Mondeo, Fiesta, Mustang, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

AUTO

Vývojár palív v F1 pre SME: Niekedy vieme viac ako technici

Benoit Poulet už začína vyvíjať benzín na budúci rok.

DOMOV

Spor o Ústavný súd sa opakuje. Zmeny možno ani nebudú

Kiska zatiaľ vymenil štyroch sudcov z trinástich.

Neprehliadnite tiež

Vodičov čakajú obmedzenia na diaľnici v Bratislave

Premávka bude presmerovaná po Einsteinovej ulici.

Skontrolujte si, dokedy vám platí váš starý vodičský preukaz

Staré vodičské preukazy mali neobmedzenú platnosť, v roku 2013 ju skrátili.

Onedlho začne platiť jednotné označovanie palív. Čo sa zmení?

Cieľom je pomôcť vodičom vybrať správne palivo.

Pozrite si najpredávanejšie autá v Európe za prvý polrok

Aj po šiestich rokoch sa najlepšie darí Golfu.