SME

Test: Ford Kuga už v ľahkom teréne neposkakuje

Ford postavil od podlahy iné SUV s priestrannejším interiérom a lepšími jazdnými vlastnosťami v teréne. Najsilnejšia naftová verzia dáva výkon veľmi pozvoľna.

Kuga sa zlepšila na nespevnených cestách, ktoré prvej generácii podvozka príliš nevoňali.Kuga sa zlepšila na nespevnených cestách, ktoré prvej generácii podvozka príliš nevoňali. (Zdroj: Rastislav Chvála)

BREZNO. Diametrálna zmena, akú urobil Ford s druhou generáciou modelu Kuga, dnes nebýva veľmi častá. Čo vyzeralo len ako výraznejší facelift do štýlu nového Focusu, to napokon skončilo citeľnou generačnou zmenou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nad prvou generáciou modelu Kuga sme lámali palicu, lebo neoplývala miestom navyše, posed bol trochu zvláštny a podvozkom vynikala skôr na ceste ako v teréne.

Časy sa menia a odpor vzduchu naberá na dôležitosti, pretože väčšina opticky akože otvorených častí je v skutočnosti úplne zaslepená. Z celkovej plochy čiernych mriežok na čelnej maske iba minimum prepúšťa vzduch. FOTO-AUTOR

SkryťVypnúť reklamu

Ešte máme v živej pamäti porovnanie s konkurenciou a excelentne zvládnutý losí test. Cesta bola však jediná disciplína, v ktorej Kuga medzi SUV excelovala.

Napíšte nám

o vašom vozidle

Pochváľte sa s ním na najnavštevovanejšom internetovom motoristickom magazíne na Slovensku, na AUTOsme.sk.

Predstavte svoju motorku alebo auto, ako sa oň staráte, ako ho servisujete, ... a odfoťte ho.

Čo o svojom aute napísať?

Kliknite SEM

Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

magazin@natankuj.sk.

V rámci prvej generácie išlo o povinnú jazdu v kategórii športovo úžitkových automobilov, a preto sme si dávali otázku, či bude pokračovanie. Podľa prvého testu si Ford nenechal ujsť príležitosť a zabojoval.

Kufor otvárate nohouNová druhá generácia je priestrannejšia s lepšie využiteľným batožinovým priestorom, nižšou nakladacou hranou a hlavne od podlahy vyzerá ako plánovane postavené SUV.

SkryťVypnúť reklamu

Ford predĺžil previsy a natiahol dĺžku karosérie na zachovanom rázvore 269 centimetrov. Kompaktné SUV narástlo vo vnútri najmä do šírky a pár centimetrov prihodili aj šírke kufra medzi podbehmi.

Škoda dvoch malých displejov. Ak majú byť dva, tak jeden nech je väčší a prehľadnejší. FOTO-TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

K akciovej výbave Titanium X potešil balík Free Style za 795 eur s otváraním batožinového priestoru nohou. Teda len vysunutím nohy pod zadný nárazník.

Doplnok sa hodí skôr užívateľom, ktorí denne jazdia na nákupy a prichádzajú k autu s plnými rukami. Tí s nákupným vozíkom si otvoria batožinový priestor aj manuálne. V testovacom aute sme to však brali skôr ako demonštráciu možnej výbavy.

Nie je lacnáSkúšaná verzia s pohonom všetkých kolies, najsilnejším motorom 2,0 TDCi (120 kW) a najvyšším stupňom výbavy limitovanej série Titanium X stojí 27.990 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Novú metalizovanú farbu Ginger Alle značka ponúka za 495 eur. Celkom v nej vyniknú tvary auta a výborne maskuje Kugu v prírode, takže ide o vyslovene poľovnícku alebo rybársku farbu.

Kokpit sleduje štýl modelu Focus s výraznými tvarmi a množstvom malých tlačidiel. Ford si dal záležať na kvalite dielenského spracovania. FOTO- TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Ford natlačil do výbavy Titanium X mnohé, ale v aute za 27.990 eur si musíte priplatiť za bi-xenónové svetlá a navigáciu.

Samozrejmosťou je však nový systém SYNC s funkciou automatického núdzového volania v prípade nehody. Auto samé zavolá tiesňovú linku a udá údaje o polohe, ak posádka nedokáže komunikovať.

Od podlahy iný posedZ pozície vodiča je asi najpodstatnejšia zmena v posede, ktorý priznáva povahu SUV a má už normálnu pozíciu pedálov sedadla a volantu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ford zapracoval do svojho SUV kokpit v štýle modelu Focus. Tomu zodpovedajú dva malé farebné TFT displeje. V podstate by stačil aj ten medzi klasickými budíkmi. Množstvo a kombinácia tlačidiel je to, na čo si treba u Forda zvyknúť a nie každému to pasuje.

Parametre pre ľahký terén a nespevnené cestyZadný výjazdový uhol

27,7°

Predný nájazdový uhol

21,5°

Prejazdový uhol

17,2°

Predný previs

924 mm

Zadný previs

910 mm

Svetlá výška

194,5 mm

Priemer otáčania

11,1 m

Škoda, že centrálny displej na stredovej konzole nie je väčší, pretože na základné funkcie a zobrazenia plne postačuje malý na prístrojovom paneli. Druhý displej by mal byť teda väčší a ponúknuť lepšiu orientáciu.

Teraz ulahodili terénuPri zachovaní rázvoru a koncepcie podvozka nastal obrovský zlom v nastavení. Kedysi v teréne tvrdá a poskakujúca Kuga teraz ladne preletí terénom. Pri prekonávaní väčších nerovností pekne vysunie koleso a v krížení náprav čo najviac odďaľuje moment, keď sa jedno z kolies nadvihne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak sa aj nadvihne, trakčná kontrola pohonu všetkých kolies zasiahne tak výrazne, že Kuga sa pohne plynulo a bez veľkého pretáčania voľného kolesa.

Kufor dostal podstatne nižšiu nakladaciu hranu a využiteľnejší tvar. Po sklopení operadiel ostáva schodík. FOTO- TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Na pomery danej kategórie SUV ide o dobre zladený celok pohonu všetkých kolies, prevodovky a motora. Napríklad na ťažšie zjazdnom úseku sa motor netrápi ani pri pomerne nízkej rýchlosti a nutnosť vytlačiť spojku príde už v extrémnom prípade.

Na výkon treba počkaťÁno, Kuga je teraz na ceste citeľne viac SUV, pretože skôr vnímate kývanie karosérie do strán a vyššie ťažisko, avšak drobná až nebadateľná strata suverenity na asfalte priniesla podstatne viac ovocia do terénu.

Teda do prostredia, v ktorom má tento typ auta znamenať pridanú hodnotu. Dokonca Ford siahol po zadných sedadlách s polohovateľným operadlom ako majú lídri triedy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Robustný podvozok je na bežnej ceste mäkší avšak v teréne použiteľnejší. FOTO- AUTOR

Škoda, že sedáky nevedia pri sklopení operadiel padnúť dole, aby vznikla jedna rovina s dnom kufra. Štvorvalcový diesel vydáva zo seba výkon veľmi pomaly a plynový pedál je citeľne nastavený na ECO režim s neskorou odozvou.

Na nemalý výkon 120 kW si treba trochu počkať a Kuga za spotrebou garantovanou výrobcom zaostáva v reálnom svete tak o pol litra.

Jediným prehreškom pohyblivého auta na nespevnených cestách je dlhý predný previs. Ten by ešte ušiel, ale zbytočne nízka plastová bariéra s nejakým nasávacím otvorom výrazne obmedzuje nájazdový uhol. FOTO- AUTOR

Na zadných sedadlách s krátkym sedákmi nájdete viac miesta na šírku. FOTO- TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Technické parametre Ford Kuga 2,0 TDCi DuratorqZnačka

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ford

Model

Kuga

Motor

2,0 TDCi

Počet valcov/ventilov

4/16

Zdvihový objem (cm3)

1997

Výkon (kw(k))

120 (163)

Krútiaci moment (Nm)

340

Prevodovka

manuálna

Počet stupňov

6

Rázvor náprav (mm)

2690

Dĺžka (mm)

4524

Šírka (mm)

1838

Výška (mm)

1703

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1692

Objem palivovej nádrže (l)

60

Objem batož. priestoru (l)

406-456

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

9,9

Maximálna rýchlosť (km/h)

198

Spotreba mesto(l/100 km)

7,2

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

5,1

Kombinovaná spotreba (l/100km)

5,9

Spotreba v teste (l/100km)

6,3

Cena modelu od (eur)

20.890

Cena modelu 2,0 TDCi od (eur)

24.490

Cene test. verzie 120 kW od (eur)

27.990

Kupujem - nekupujem Už len pre ten veľký skok smerom k skutočnému SUV si Kuga zaslúži nálepku kupujem. Potešili ma jej jazdné vlastnosti a záber pohonu všetkých kolies na nespevnenej ceste. Lenže lacné auto to nie je.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rasťo Chvála

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 99 482
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 168
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 893
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 117
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 225
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 905
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 4 681
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu