Test: Ford Kuga už v ľahkom teréne neposkakuje

Ford postavil od podlahy iné SUV s priestrannejším interiérom a lepšími jazdnými vlastnosťami v teréne. Najsilnejšia naftová verzia dáva výkon veľmi pozvoľna.

Kuga sa zlepšila na nespevnených cestách, ktoré prvej generácii podvozka príliš nevoňali.(Zdroj: Rastislav Chvála)

BREZNO. Diametrálna zmena, akú urobil Ford s druhou generáciou modelu Kuga, dnes nebýva veľmi častá. Čo vyzeralo len ako výraznejší facelift do štýlu nového Focusu, to napokon skončilo citeľnou generačnou zmenou.

Nad prvou generáciou modelu Kuga sme lámali palicu, lebo neoplývala miestom navyše, posed bol trochu zvláštny a podvozkom vynikala skôr na ceste ako v teréne.

aerodynamika_r9415.jpg

Časy sa menia a odpor vzduchu naberá na dôležitosti, pretože väčšina opticky akože otvorených častí je v skutočnosti úplne zaslepená. Z celkovej plochy čiernych mriežok na čelnej maske iba minimum prepúšťa vzduch. FOTO-AUTOR

Ešte máme v živej pamäti porovnanie s konkurenciou a excelentne zvládnutý losí test. Cesta bola však jediná disciplína, v ktorej Kuga medzi SUV excelovala.

Napíšte nám
o vašom vozidle

Pochváľte sa s ním na najnavštevovanejšom internetovom motoristickom magazíne na Slovensku, na AUTOsme.sk.

Predstavte svoju motorku alebo auto, ako sa oň staráte, ako ho servisujete, ... a odfoťte ho.

Čo o svojom aute napísať?


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

V rámci prvej generácie išlo o povinnú jazdu v kategórii športovo úžitkových automobilov, a preto sme si dávali otázku, či bude pokračovanie. Podľa prvého testu si Ford nenechal ujsť príležitosť a zabojoval.

Kufor otvárate nohou

Nová druhá generácia je priestrannejšia s lepšie využiteľným batožinovým priestorom, nižšou nakladacou hranou a hlavne od podlahy vyzerá ako plánovane postavené SUV.

Ford predĺžil previsy a natiahol dĺžku karosérie na zachovanom rázvore 269 centimetrov. Kompaktné SUV narástlo vo vnútri najmä do šírky a pár centimetrov prihodili aj šírke kufra medzi podbehmi.

displej_r7199.jpg

Škoda dvoch malých displejov. Ak majú byť dva, tak jeden nech je väčší a prehľadnejší. FOTO-TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

K akciovej výbave Titanium X potešil balík Free Style za 795 eur s otváraním batožinového priestoru nohou. Teda len vysunutím nohy pod zadný nárazník.

Doplnok sa hodí skôr užívateľom, ktorí denne jazdia na nákupy a prichádzajú k autu s plnými rukami. Tí s nákupným vozíkom si otvoria batožinový priestor aj manuálne. V testovacom aute sme to však brali skôr ako demonštráciu možnej výbavy.

Nie je lacná

Skúšaná verzia s pohonom všetkých kolies, najsilnejším motorom 2,0 TDCi (120 kW) a najvyšším stupňom výbavy limitovanej série Titanium X stojí 27.990 eur.

Novú metalizovanú farbu Ginger Alle značka ponúka za 495 eur. Celkom v nej vyniknú tvary auta a výborne maskuje Kugu v prírode, takže ide o vyslovene poľovnícku alebo rybársku farbu.

kokpit_r5963.jpg

Kokpit sleduje štýl modelu Focus s výraznými tvarmi a množstvom malých tlačidiel. Ford si dal záležať na kvalite dielenského spracovania. FOTO- TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Ford natlačil do výbavy Titanium X mnohé, ale v aute za 27.990 eur si musíte priplatiť za bi-xenónové svetlá a navigáciu.

Samozrejmosťou je však nový systém SYNC s funkciou automatického núdzového volania v prípade nehody. Auto samé zavolá tiesňovú linku a udá údaje o polohe, ak posádka nedokáže komunikovať.

Od podlahy iný posed

Z pozície vodiča je asi najpodstatnejšia zmena v posede, ktorý priznáva povahu SUV a má už normálnu pozíciu pedálov sedadla a volantu.

Ford zapracoval do svojho SUV kokpit v štýle modelu Focus. Tomu zodpovedajú dva malé farebné TFT displeje. V podstate by stačil aj ten medzi klasickými budíkmi. Množstvo a kombinácia tlačidiel je to, na čo si treba u Forda zvyknúť a nie každému to pasuje.

Parametre pre ľahký terén a nespevnené cesty

Zadný výjazdový uhol

27,7°

Predný nájazdový uhol

21,5°

Prejazdový uhol

17,2°

Predný previs

924 mm

Zadný previs

910 mm

Svetlá výška

194,5 mm

Priemer otáčania

11,1 m

Škoda, že centrálny displej na stredovej konzole nie je väčší, pretože na základné funkcie a zobrazenia plne postačuje malý na prístrojovom paneli. Druhý displej by mal byť teda väčší a ponúknuť lepšiu orientáciu.

Teraz ulahodili terénu

Pri zachovaní rázvoru a koncepcie podvozka nastal obrovský zlom v nastavení. Kedysi v teréne tvrdá a poskakujúca Kuga teraz ladne preletí terénom. Pri prekonávaní väčších nerovností pekne vysunie koleso a v krížení náprav čo najviac odďaľuje moment, keď sa jedno z kolies nadvihne.

Ak sa aj nadvihne, trakčná kontrola pohonu všetkých kolies zasiahne tak výrazne, že Kuga sa pohne plynulo a bez veľkého pretáčania voľného kolesa.

kufor_r3913.jpg

Kufor dostal podstatne nižšiu nakladaciu hranu a využiteľnejší tvar. Po sklopení operadiel ostáva schodík. FOTO- TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Na pomery danej kategórie SUV ide o dobre zladený celok pohonu všetkých kolies, prevodovky a motora. Napríklad na ťažšie zjazdnom úseku sa motor netrápi ani pri pomerne nízkej rýchlosti a nutnosť vytlačiť spojku príde už v extrémnom prípade.

Na výkon treba počkať

Áno, Kuga je teraz na ceste citeľne viac SUV, pretože skôr vnímate kývanie karosérie do strán a vyššie ťažisko, avšak drobná až nebadateľná strata suverenity na asfalte priniesla podstatne viac ovocia do terénu.

Teda do prostredia, v ktorom má tento typ auta znamenať pridanú hodnotu. Dokonca Ford siahol po zadných sedadlách s polohovateľným operadlom ako majú lídri triedy.

podvozok_r6655.jpg

Robustný podvozok je na bežnej ceste mäkší avšak v teréne použiteľnejší. FOTO- AUTOR

Škoda, že sedáky nevedia pri sklopení operadiel padnúť dole, aby vznikla jedna rovina s dnom kufra. Štvorvalcový diesel vydáva zo seba výkon veľmi pomaly a plynový pedál je citeľne nastavený na ECO režim s neskorou odozvou.

Na nemalý výkon 120 kW si treba trochu počkať a Kuga za spotrebou garantovanou výrobcom zaostáva v reálnom svete tak o pol litra.

spodok_r9888.jpg

Jediným prehreškom pohyblivého auta na nespevnených cestách je dlhý predný previs. Ten by ešte ušiel, ale zbytočne nízka plastová bariéra s nejakým nasávacím otvorom výrazne obmedzuje nájazdový uhol. FOTO- AUTOR

vzadu_r6368.jpg
Na zadných sedadlách s krátkym sedákmi nájdete viac miesta na šírku. FOTO- TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Technické parametre Ford Kuga 2,0 TDCi Duratorq

Značka

Ford

Model

Kuga

Motor

2,0 TDCi

Počet valcov/ventilov

4/16

Zdvihový objem (cm3)

1997

Výkon (kw(k))

120 (163)

Krútiaci moment (Nm)

340

Prevodovka

manuálna

Počet stupňov

6

Rázvor náprav (mm)

2690

Dĺžka (mm)

4524

Šírka (mm)

1838

Výška (mm)

1703

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1692

Objem palivovej nádrže (l)

60

Objem batož. priestoru (l)

406-456

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

9,9

Maximálna rýchlosť (km/h)

198

Spotreba mesto(l/100 km)

7,2

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

5,1

Kombinovaná spotreba (l/100km)

5,9

Spotreba v teste (l/100km)

6,3

Cena modelu od (eur)

20.890

Cena modelu 2,0 TDCi od (eur)

24.490

Cene test. verzie 120 kW od (eur)

27.990

ico

Kupujem - nekupujem

Už len pre ten veľký skok smerom k skutočnému SUV si Kuga zaslúži nálepku kupujem. Potešili ma jej jazdné vlastnosti a záber pohonu všetkých kolies na nespevnenej ceste. Lenže lacné auto to nie je.

Rasťo Chvála

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  3. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  4. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  5. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  7. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  5. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  6. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  7. Company´s autumn in the High Tatras
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  10. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 32 535
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 26 516
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 006
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 467
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 651
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 111
  7. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 5 111
  8. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 5 079
  9. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 883
  10. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 219

Téma: Ford Focus, Mondeo, Fiesta, Mustang, ... na Auto.sme.sk


Článok je zaradený aj do ďalších tém Ford

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Redaktor SME Adam Valček: Odkedy je Kočner vo väzení, cítim sa bezpečnejšie

Podľa Valčeka Kočner nesledoval len novinárov.

Neprehliadnite tiež