BREZNO. Aj na základe čitateľských otázok sme hneď krátko po uvedení na trh vyskúšali dve verzie nového kompaktného kombi Toyota Auris Touring Sports.
Batožinový priestor a interiér poznáme už z prvých jázd, teraz sme sa sústredili na porovnanie klasickej benzínovej verzie s automatickou prevodovkou a hybridného modelu kombi.
Nakoľko hybrid má rovnaký batožinový priestor ako ostatné verzie, vo výbere rozhodujú cena, výbava, jazdné vlastnosti a spotreba.
Spotreba bola v hybride podstatne nižšia ako v klasickej benzínovej verzii. K precíznemu podvozku citeľne ľahšieho benzínového modelu s novým motorom 1,6 Valvematic chýbala len manuálna prevodovka.
V novej krátkej relácii AutoFAQ odpovedáme na otázku: Ktorý Auris Touring Sports si vybrať?
Z testovacieho zápisníka
Vozidlo | Toyota Auris Touring Sport | Toyota Auris Touring Sport |
Verzia | 1,6 Valvematic | hybrid |
Stav tachometra (km) | 382 | 397 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1335 | 1425 |
Počasie počas testu | slnečno | slnečno |
Teplota (°C) | 26 | 26 |
Pneumatiky | Michelin Energysaver | Dunlop Sport FR |
Rozmer a index pneumatík | 205/55 R16 | 225/45 R17 |
Spotreba - úsporne (l/100km) | 6,0 | 3,5 |
Spotreba - záťaž (l/100km) | 7,9 | 6,0 |
Spotreba - bežný priemer (l/100km) | 6,9 | 5,6 |
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) | 13,66 | 12,08 |
Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m) | 41,2 | 40,30 |
Čas v slalome (s) | 14:27 | 14:26 |
Čas na okruhu (s) | 1:12:33 | 1:13:04 |
Pružnosť 70 – 100 km/h (s) | 5,08 | 5,67 |
Vnútorné rozmery batožinového priestoru
nakladacia hrana von (mm) | 630 |
nakladacia hrana dnu (mm) | 0-95 |
šírka kufra min./maximálna (mm) | 985-142 |
výška kufra po roletu (mm) | 470 |
nakladací otvor výška/šírka(mm) | 775/695/1450 |
dĺžka kufra min./max (mm) | 1045/1910 |
Rozmery priestoru na sedenie
šírka v ramenách vpredu (mm) | 1380 |
šírka lakte vpredu (mm) | 1470 |
výška na hlavu šofér max. (mm) | 990 |
dĺžka sedáku šofér (mm) | 520 |
šírka v ramenách vzadu (mm) | 1380 |
šírka v lakťoch vzadu(mm) | 1425 |
výška krajné sedadlá (mm) | 930 |
výška stredné sedadlo (mm) | 880 |
dĺžka sedáku kraj/stred (mm) | 480/480 |
Základné údaje
Model | Auris TS 1,6 Valvematic | Auris Hybrid TS |
Verzia | Acitve | Style |
Cena modelu Auris TS od (eur) | 14.490 | 14.490 |
Cena. motorizácie od od (eur) | 15.190 | 20.990 |
Cena test. verzie od (eur) | 17.240 | 22.590 |
Motor | 1,6 Valvematic | 1,8 VVT-i |
Objem (cm3) | 1598 | 1798 |
Výkon (kW(k)) | 97 (132) | 73 (99) |
Pri otáčkach (ot./min.) | 6400 | 5200 |
Krútiaci moment (Nm) | 160 | 142 |
Pri otáčkach (ot./min.) | 4400 | 4000 |
Výkon hybridnej sústavy (kW(k)) | - | 100(136k) |
Priemerná spotreba (l/100km) | 6,1 | 4,0 |
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) | 11,2 | 11,2 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 190 | 175 |
Prevodovka | MultidriveS (CVT) | E-CVT |
Počet stupňov | -/6 | - |
Brzdy vpredu | kotúčové | kotúčové |
Brzdy vzadu | kotúčové | kotúčové |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1335 | 1425 |
Rezervné koleso | lepiaca súprava | lepiaca súprava |
Dĺžka (mm) | 4560 | 4560 |
Rázvor náprav (mm) | 2600 | 2600 |
Šírka (mm) | 1760 | 1760 |
Výška (mm) | 1475 | 1475 |
Základný objem kufra (l) | 530 | 530 |
Delenie sedadiel | 2/3 | 2/3 |