SME
Streda, 1. február, 2023 | Meniny má Tatiana

Väčšie kolesá priniesli Volkswagenu Passat stabilitu

Volkswagen Passat Marcela Feča má motor, o ktorom niektorí tvrdia, že je najhorší, aký nemecký koncern vyrobil. Podľa Feča však netreba zanedbať údržbu.

(Zdroj: Marcel Fečo)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Predstavujem vám Volkswagen Passat 3C (B 6) sedan, ročník 2005, modelový rok 2006 vo výbave Highline. Je to klasický dvojliter TDI s výkonom 103 kW (140 PS) a šesťstupňovou DSG prevodovkou.

Pre tento model som sa rozhodol najmä preto, lebo už predtým som mal Passat B5. Bol som s ním nadmieru spokojný. Beriem to ako prirodzený posun k novšiemu modelu.

Passat 3C je manažérske vozidlo, pohodlné, priestranné s veľkým kufrom. Je vhodné pre štvorčlennú rodinu na cestu na dovolenku k moru.

Auto je nižšie, kolesá väčšie

Jazdné vlastnosti sú výborné. Svojím zásahom som ich asi trochu vylepšil. Z kvality niektorých dielov či častí motora som ale dosť sklamaný.

Jedinou veľkou úpravou na aute bolo zníženie vozidla asi o 4 cm a zmena kolies zo 17" na 19". Teraz majú pneumatiky rozmery 235/35/19.

Takto sa síce vozidlo stalo tvrdším pri prejazde nerovností, ale získalo väčšiu stabilitu, lepšie sedí na ceste. Bolo to výborné riešenie, keďže auto využívam na dlhé cesty.

Volkswagen Passat 3C si vyžaduje pravidelný servis a údržbu

Pri kúpe ojazdeného Volkswagenu Passat 3C nezanedbajte v žiadnom prípade informácie o jeho predošlom servisovaní. Toto auto je veľmi náchylné na zanedbaný servis.

Základné veci, ako vstreky, či spojka, majú hranu životnosti do 150 tisíc kilometrov. Napriek tomu netvrdím, že tieto kilometre sú rozhodujúce.

Ak má ale auto najazdených viac ako 150 tisíc kilometrov, zisťoval by som, či boli vstreky menené a či spojka nevydáva kovové zvuky pri vypnutí auta. Tie zvuky sú príznakom konca životnosti dvojhmotného zotrvačníku.

Dvojhmotný zotrvačník sa vraj dá u manuálu nahradiť jednohmotným a zvýši sa tak životnosť spojky. Či sa ale niečo zmení na komforte jazdy, neviem posúdiť.

Neodporúčam však takýto Volkswagen Passat kupovať človeku, ktorý sa oň nebude starať. Ak chce niekto Passat ako bežné rodinné auto, tak by si mal vybrať motorizáciu 1.9 TDI.

vw_02_r1147.jpg

Motor nepatrí medzi najhoršie na svete

O niektorých dvojlitroch sa vravelo, že sú nekvalitné a poruchové. Ja mám v aute motor, ktorý bol označený ako najhorší dvojliter, aký kedy Volkswagen vyrobil. Je 16-ventilový s kódovým označením BKP.

U mňa sa ale zlé skúsenosti iných nepotvrdili. Motor nepodstúpil úpravu chipom a musím povedať, že funguje skvelo a bez poruchy.

Na aute už mám najazdených 270-tisíc kilometrov, takže 16-ventilový motor nemôže byť ten najhorší na svete, ako som sa dočítal.

Pozor na hriadeľku olejového čerpadla

Jeden zložitý zásah bol ale predsa len potrebný: výmena hriadeľky olejového čerpadla. Je to problémová súčasť motora, aj keď iba 4-eurová záležitosť.

Mňa autorizovaný servis neupozornil na potrebu výmeny tejto hriadelky. Dozvedel som sa to z iných zdrojov. Obávam sa, že na výmenu tejto hriadeľky vás neupozorní žiaden autorizovaný servis.

Nestretol som sa ani s praskaním hlavy valcov, čo tiež mnohí motoru môjho Passatu vyčítajú.

Prevodovka potrebuje pravidelnú výmenu oleja

Medzi pravidelné servisné práce patrí už len klasická výmena rozvodov každých 120 tisíc kilometrov a výmena motorového oleja. Výrobca odporúča vymieňať olej každých 30 tisíc kilometrov, ale ja som ho radšej menil každých 15 tisíc.

K DSG prevodovke nemám žiadnu výhradu. Je úžasná. Radí krásne, rýchlo a plynulo. Treba však dbať na pravidelné menenie oleja v nej. Ten sa mení každých 65 tisíc kilometrov. Je na to dosť chúlostivá.

Výmena vrátane materiálu a práce stojí približne 200 eur.

vw_03_r8623.jpg

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  3. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  6. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  8. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  1. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  3. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  4. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  5. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  6. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  7. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  8. Svalovice sa netreba obávať
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 943
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 7 251
  3. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 6 147
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 213
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 117
  6. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 421
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 320
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 303
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 2 h
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


17 h
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


21 h
Toyota RAV4 Adventure

Na výsledku sa podpisuje hmotnosť auta.


30. jan

Blogy SME

  1. Tupou Ceruzou: Bukovský vs. Hanajík
  2. Toto je rovnosť: Autorka kurzu o rodovej rovnosti: Po vykročení z komfortnej zóny toho môžeme veľa objaviť
  3. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá)
  5. Ľuboš Vodička: Slovenské múzeum ochrany prírody a jaskyniarstva v Liptovskom Mikuláši
  6. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova?
  7. Anna Miľanová: Kresby prírodným uhlíkom...
  8. Matúš Mathis: Ponuka bytov v Košiciach po prvýkrát od septembra 2022 klesla - Píše Matúš Mathis
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 6 089
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 280
  3. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 703
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 599
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 539
  6. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 050
  7. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 2 921
  8. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 2 780
  1. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  2. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  4. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  7. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  8. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
SkryťZatvoriť reklamu