TEST MÔJHO AUTA

Väčšie kolesá priniesli Volkswagenu Passat stabilitu

Volkswagen Passat Marcela Feča má motor, o ktorom niektorí tvrdia, že je najhorší, aký nemecký koncern vyrobil. Podľa Feča však netreba zanedbať údržbu.

(Zdroj: Marcel Fečo)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Predstavujem vám Volkswagen Passat 3C (B 6) sedan, ročník 2005, modelový rok 2006 vo výbave Highline. Je to klasický dvojliter TDI s výkonom 103 kW (140 PS) a šesťstupňovou DSG prevodovkou.

Pre tento model som sa rozhodol najmä preto, lebo už predtým som mal Passat B5. Bol som s ním nadmieru spokojný. Beriem to ako prirodzený posun k novšiemu modelu.

Passat 3C je manažérske vozidlo, pohodlné, priestranné s veľkým kufrom. Je vhodné pre štvorčlennú rodinu na cestu na dovolenku k moru.

Auto je nižšie, kolesá väčšie

Jazdné vlastnosti sú výborné. Svojím zásahom som ich asi trochu vylepšil. Z kvality niektorých dielov či častí motora som ale dosť sklamaný.

Jedinou veľkou úpravou na aute bolo zníženie vozidla asi o 4 cm a zmena kolies zo 17" na 19". Teraz majú pneumatiky rozmery 235/35/19.

Takto sa síce vozidlo stalo tvrdším pri prejazde nerovností, ale získalo väčšiu stabilitu, lepšie sedí na ceste. Bolo to výborné riešenie, keďže auto využívam na dlhé cesty.

Volkswagen Passat 3C si vyžaduje pravidelný servis a údržbu

Pri kúpe ojazdeného Volkswagenu Passat 3C nezanedbajte v žiadnom prípade informácie o jeho predošlom servisovaní. Toto auto je veľmi náchylné na zanedbaný servis.

Základné veci, ako vstreky, či spojka, majú hranu životnosti do 150 tisíc kilometrov. Napriek tomu netvrdím, že tieto kilometre sú rozhodujúce.

Ak má ale auto najazdených viac ako 150 tisíc kilometrov, zisťoval by som, či boli vstreky menené a či spojka nevydáva kovové zvuky pri vypnutí auta. Tie zvuky sú príznakom konca životnosti dvojhmotného zotrvačníku.

Dvojhmotný zotrvačník sa vraj dá u manuálu nahradiť jednohmotným a zvýši sa tak životnosť spojky. Či sa ale niečo zmení na komforte jazdy, neviem posúdiť.

Neodporúčam však takýto Volkswagen Passat kupovať človeku, ktorý sa oň nebude starať. Ak chce niekto Passat ako bežné rodinné auto, tak by si mal vybrať motorizáciu 1.9 TDI.

vw_02_r1147.jpg

Motor nepatrí medzi najhoršie na svete

O niektorých dvojlitroch sa vravelo, že sú nekvalitné a poruchové. Ja mám v aute motor, ktorý bol označený ako najhorší dvojliter, aký kedy Volkswagen vyrobil. Je 16-ventilový s kódovým označením BKP.

U mňa sa ale zlé skúsenosti iných nepotvrdili. Motor nepodstúpil úpravu chipom a musím povedať, že funguje skvelo a bez poruchy.

Na aute už mám najazdených 270-tisíc kilometrov, takže 16-ventilový motor nemôže byť ten najhorší na svete, ako som sa dočítal.

Pozor na hriadeľku olejového čerpadla

Jeden zložitý zásah bol ale predsa len potrebný: výmena hriadeľky olejového čerpadla. Je to problémová súčasť motora, aj keď iba 4-eurová záležitosť.

Mňa autorizovaný servis neupozornil na potrebu výmeny tejto hriadelky. Dozvedel som sa to z iných zdrojov. Obávam sa, že na výmenu tejto hriadeľky vás neupozorní žiaden autorizovaný servis.

Nestretol som sa ani s praskaním hlavy valcov, čo tiež mnohí motoru môjho Passatu vyčítajú.

Prevodovka potrebuje pravidelnú výmenu oleja

Medzi pravidelné servisné práce patrí už len klasická výmena rozvodov každých 120 tisíc kilometrov a výmena motorového oleja. Výrobca odporúča vymieňať olej každých 30 tisíc kilometrov, ale ja som ho radšej menil každých 15 tisíc.

K DSG prevodovke nemám žiadnu výhradu. Je úžasná. Radí krásne, rýchlo a plynulo. Treba však dbať na pravidelné menenie oleja v nej. Ten sa mení každých 65 tisíc kilometrov. Je na to dosť chúlostivá.

Výmena vrátane materiálu a práce stojí približne 200 eur.

vw_03_r8623.jpg

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé
  3. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 24 946
  2. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 17 621
  3. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 12 988
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 928
  5. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 7 844
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 7 399
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 474
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 235
  9. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 3 779
  10. Kreditná karta – áno alebo nie 3 482

Téma: Test môjho auta


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autá Volkswagen

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

S vraždou Kuciaka nevedia pohnúť a čas beží

Politici po vražde novinára odmietali odstúpiť, polícia čelila kritike za postup pri vyšetrovaní.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Kočner skončil. Aj keby ho pustili na slobodu

Čo znamená zadržanie Kočnera a Ruska.

Stĺpček Jakuba Fila

Štyri mesiace po: Stále to treba pripomínať

Verejnosť si zrejme až časom uvedomí, že za posledné mesiace dosiahla veľmi veľa.

Neprehliadnite tiež

Nové Volvo S60 má americký pôvod a žiaden diesel

Dvorná divízia Polestar vyladí výkon nového Volva na 415 koní.

Radšej Kiu alebo Hyundai ako Porsche. Ktoré auto má najviac chýb?

V prieskume pohorelo Volvo, Jaguar, Land Rover.

Tesla v USA vyšetruje prvé samovznietenie Modelu S

Ide o prvý prípad bezdôvodného samovznietenia batérie Tesly.

Audi A1 narástlo na veľkosť Pola. Dieselový motor už nedostane

Digitálne budíky na prístrojovej doske ponúkne už v základe.