SME

Väčšie kolesá priniesli Volkswagenu Passat stabilitu

Volkswagen Passat Marcela Feča má motor, o ktorom niektorí tvrdia, že je najhorší, aký nemecký koncern vyrobil. Podľa Feča však netreba zanedbať údržbu.

(Zdroj: Marcel Fečo)

Napíšte nám

o vašom vozidle


Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.


Čo o svojom aute napísať?


Kliknite SEM


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu


magazin@natankuj.sk.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Predstavujem vám Volkswagen Passat 3C (B 6) sedan, ročník 2005, modelový rok 2006 vo výbave Highline. Je to klasický dvojliter TDI s výkonom 103 kW (140 PS) a šesťstupňovou DSG prevodovkou.

Pre tento model som sa rozhodol najmä preto, lebo už predtým som mal Passat B5. Bol som s ním nadmieru spokojný. Beriem to ako prirodzený posun k novšiemu modelu.

SkryťVypnúť reklamu

Passat 3C je manažérske vozidlo, pohodlné, priestranné s veľkým kufrom. Je vhodné pre štvorčlennú rodinu na cestu na dovolenku k moru.

Auto je nižšie, kolesá väčšie

Jazdné vlastnosti sú výborné. Svojím zásahom som ich asi trochu vylepšil. Z kvality niektorých dielov či častí motora som ale dosť sklamaný.

Jedinou veľkou úpravou na aute bolo zníženie vozidla asi o 4 cm a zmena kolies zo 17" na 19". Teraz majú pneumatiky rozmery 235/35/19.

Takto sa síce vozidlo stalo tvrdším pri prejazde nerovností, ale získalo väčšiu stabilitu, lepšie sedí na ceste. Bolo to výborné riešenie, keďže auto využívam na dlhé cesty.

Volkswagen Passat 3C si vyžaduje pravidelný servis a údržbu

Pri kúpe ojazdeného Volkswagenu Passat 3C nezanedbajte v žiadnom prípade informácie o jeho predošlom servisovaní. Toto auto je veľmi náchylné na zanedbaný servis.

SkryťVypnúť reklamu

Základné veci, ako vstreky, či spojka, majú hranu životnosti do 150 tisíc kilometrov. Napriek tomu netvrdím, že tieto kilometre sú rozhodujúce.

Ak má ale auto najazdených viac ako 150 tisíc kilometrov, zisťoval by som, či boli vstreky menené a či spojka nevydáva kovové zvuky pri vypnutí auta. Tie zvuky sú príznakom konca životnosti dvojhmotného zotrvačníku.

Dvojhmotný zotrvačník sa vraj dá u manuálu nahradiť jednohmotným a zvýši sa tak životnosť spojky. Či sa ale niečo zmení na komforte jazdy, neviem posúdiť.

Neodporúčam však takýto Volkswagen Passat kupovať človeku, ktorý sa oň nebude starať. Ak chce niekto Passat ako bežné rodinné auto, tak by si mal vybrať motorizáciu 1.9 TDI.

vw_02_r1147.jpg

Motor nepatrí medzi najhoršie na svete

O niektorých dvojlitroch sa vravelo, že sú nekvalitné a poruchové. Ja mám v aute motor, ktorý bol označený ako najhorší dvojliter, aký kedy Volkswagen vyrobil. Je 16-ventilový s kódovým označením BKP.

SkryťVypnúť reklamu

U mňa sa ale zlé skúsenosti iných nepotvrdili. Motor nepodstúpil úpravu chipom a musím povedať, že funguje skvelo a bez poruchy.

Na aute už mám najazdených 270-tisíc kilometrov, takže 16-ventilový motor nemôže byť ten najhorší na svete, ako som sa dočítal.

Pozor na hriadeľku olejového čerpadla

Jeden zložitý zásah bol ale predsa len potrebný: výmena hriadeľky olejového čerpadla. Je to problémová súčasť motora, aj keď iba 4-eurová záležitosť.

Mňa autorizovaný servis neupozornil na potrebu výmeny tejto hriadelky. Dozvedel som sa to z iných zdrojov. Obávam sa, že na výmenu tejto hriadeľky vás neupozorní žiaden autorizovaný servis.

Nestretol som sa ani s praskaním hlavy valcov, čo tiež mnohí motoru môjho Passatu vyčítajú.

Prevodovka potrebuje pravidelnú výmenu oleja

Medzi pravidelné servisné práce patrí už len klasická výmena rozvodov každých 120 tisíc kilometrov a výmena motorového oleja. Výrobca odporúča vymieňať olej každých 30 tisíc kilometrov, ale ja som ho radšej menil každých 15 tisíc.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

K DSG prevodovke nemám žiadnu výhradu. Je úžasná. Radí krásne, rýchlo a plynulo. Treba však dbať na pravidelné menenie oleja v nej. Ten sa mení každých 65 tisíc kilometrov. Je na to dosť chúlostivá.

Výmena vrátane materiálu a práce stojí približne 200 eur.

vw_03_r8623.jpg

Autor: Marcel Fečo

Autá Volkswagen

Súvisiace témy: Test môjho auta
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  2. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  2. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  3. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  4. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  7. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  8. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 472
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 948
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 251
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 658
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 213
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 983
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 646
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave 1 356
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Radoslav Medzihradský: Majstrovstvá sveta v snookeri
  2. Jolana Čuláková: Extrémistickí aktivisti a "antifašisti" sa zahryzli do Pochodu pre život a stopli ho
  3. Dominik Sumbal: Obvinenie Juraja Šeligu je útokom na každého slušného človeka
  4. Veronika Mešková: Nomádka
  5. Lenka Hruščáková: Kiežby sme sa k sebe správali s väčšou úctou
  6. Viktor Pamula: Sen o Veľkom Uhorsku ožíva
  7. Marek Tocimák: Vlny Času
  8. Štefan Šturdzík: Tlaková rázová vlna.
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 054
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 24 148
  3. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 12 019
  4. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 246
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 344
  6. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 709
  7. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 5 704
  8. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 5 270
  1. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  2. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  3. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  4. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  5. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
  6. Jiří Ščobák: Diverzifikovať môžeme podnety, aktivity, informácie, zručnosti, zážitky, prácu, identitu, investície, riziká, vedomosti a aj prácu na fyzičke
  7. Post Bellum SK: Mlčanie po výbuchu: Komunistická propaganda a Černobyľ
  8. Radko Mačuha: Bombic začal verbálne útočiť na Fica. ( pozor vulgarizmy)
SkryťZatvoriť reklamu