TEST MÔJHO AUTA

Väčšie kolesá priniesli Volkswagenu Passat stabilitu

Volkswagen Passat Marcela Feča má motor, o ktorom niektorí tvrdia, že je najhorší, aký nemecký koncern vyrobil. Podľa Feča však netreba zanedbať údržbu.

(Zdroj: Marcel Fečo)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Predstavujem vám Volkswagen Passat 3C (B 6) sedan, ročník 2005, modelový rok 2006 vo výbave Highline. Je to klasický dvojliter TDI s výkonom 103 kW (140 PS) a šesťstupňovou DSG prevodovkou.

Pre tento model som sa rozhodol najmä preto, lebo už predtým som mal Passat B5. Bol som s ním nadmieru spokojný. Beriem to ako prirodzený posun k novšiemu modelu.

Passat 3C je manažérske vozidlo, pohodlné, priestranné s veľkým kufrom. Je vhodné pre štvorčlennú rodinu na cestu na dovolenku k moru.

Auto je nižšie, kolesá väčšie

Jazdné vlastnosti sú výborné. Svojím zásahom som ich asi trochu vylepšil. Z kvality niektorých dielov či častí motora som ale dosť sklamaný.

Jedinou veľkou úpravou na aute bolo zníženie vozidla asi o 4 cm a zmena kolies zo 17" na 19". Teraz majú pneumatiky rozmery 235/35/19.

Takto sa síce vozidlo stalo tvrdším pri prejazde nerovností, ale získalo väčšiu stabilitu, lepšie sedí na ceste. Bolo to výborné riešenie, keďže auto využívam na dlhé cesty.

Volkswagen Passat 3C si vyžaduje pravidelný servis a údržbu

Pri kúpe ojazdeného Volkswagenu Passat 3C nezanedbajte v žiadnom prípade informácie o jeho predošlom servisovaní. Toto auto je veľmi náchylné na zanedbaný servis.

Základné veci, ako vstreky, či spojka, majú hranu životnosti do 150 tisíc kilometrov. Napriek tomu netvrdím, že tieto kilometre sú rozhodujúce.

Ak má ale auto najazdených viac ako 150 tisíc kilometrov, zisťoval by som, či boli vstreky menené a či spojka nevydáva kovové zvuky pri vypnutí auta. Tie zvuky sú príznakom konca životnosti dvojhmotného zotrvačníku.

Dvojhmotný zotrvačník sa vraj dá u manuálu nahradiť jednohmotným a zvýši sa tak životnosť spojky. Či sa ale niečo zmení na komforte jazdy, neviem posúdiť.

Neodporúčam však takýto Volkswagen Passat kupovať človeku, ktorý sa oň nebude starať. Ak chce niekto Passat ako bežné rodinné auto, tak by si mal vybrať motorizáciu 1.9 TDI.

vw_02_r1147.jpg

Motor nepatrí medzi najhoršie na svete

O niektorých dvojlitroch sa vravelo, že sú nekvalitné a poruchové. Ja mám v aute motor, ktorý bol označený ako najhorší dvojliter, aký kedy Volkswagen vyrobil. Je 16-ventilový s kódovým označením BKP.

U mňa sa ale zlé skúsenosti iných nepotvrdili. Motor nepodstúpil úpravu chipom a musím povedať, že funguje skvelo a bez poruchy.

Na aute už mám najazdených 270-tisíc kilometrov, takže 16-ventilový motor nemôže byť ten najhorší na svete, ako som sa dočítal.

Pozor na hriadeľku olejového čerpadla

Jeden zložitý zásah bol ale predsa len potrebný: výmena hriadeľky olejového čerpadla. Je to problémová súčasť motora, aj keď iba 4-eurová záležitosť.

Mňa autorizovaný servis neupozornil na potrebu výmeny tejto hriadelky. Dozvedel som sa to z iných zdrojov. Obávam sa, že na výmenu tejto hriadeľky vás neupozorní žiaden autorizovaný servis.

Nestretol som sa ani s praskaním hlavy valcov, čo tiež mnohí motoru môjho Passatu vyčítajú.

Prevodovka potrebuje pravidelnú výmenu oleja

Medzi pravidelné servisné práce patrí už len klasická výmena rozvodov každých 120 tisíc kilometrov a výmena motorového oleja. Výrobca odporúča vymieňať olej každých 30 tisíc kilometrov, ale ja som ho radšej menil každých 15 tisíc.

K DSG prevodovke nemám žiadnu výhradu. Je úžasná. Radí krásne, rýchlo a plynulo. Treba však dbať na pravidelné menenie oleja v nej. Ten sa mení každých 65 tisíc kilometrov. Je na to dosť chúlostivá.

Výmena vrátane materiálu a práce stojí približne 200 eur.

vw_03_r8623.jpg

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Real-time technológie: nový byt z papiera uvidíte na vlastné oči
  2. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Stretnutie po rokoch alebo predaj z papiera
  2. Trend zánovných luxusov dorazil i na Slovensko
  3. Real-time technológie: nový byt z papiera uvidíte na vlastné oči
  4. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  5. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  6. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  7. Hitparáda štiav
  8. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  9. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  10. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 11 472
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 7 238
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 6 377
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 4 652
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 608
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 4 353
  7. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 3 535
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 2 539
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 1 930
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 1 820

Téma: Test môjho auta


Článok je zaradený aj do ďalších tém Volkswagen VW Golf, Passat, Polo, ... na Auto.sme.sk

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Náhorný Karabach chce byť veľmocou. Vďaka jeseterom

Chovajú jesetery a chcú sa stať kaviárovou mocnosťou. Zásah z frontovej línie prežili len statočné ryby.

DOMOV

Sťal dve hlavy chobotnice, ale na silných mužov Smeru si netrúfol

Mantinely vidno pri riaditeľoch nemocníc.

EKONOMIKA

Môžu vám zvýšiť cenu uprostred viazanosti, ako to urobilo UPC?

Aj keď človek podpíše viazanosť, nemá istotu, že ju aj dokončí.

KULTÚRA

Odovzdali najprestížnejšiu cenu za architektúru. Pozrite si diela jej víťazov

Pritzkerovu cenu získali katalánski architekti.

Neprehliadnite tiež

Sledujte v živom prenose odhalenie nového Range Roveru Velar

Nový prírastok do rodiny Range Rover zaplní miesto medzi modelmi Range Rover Evoque a Range Rover Sport.

Škoda v Ženeve predstaví vo Fabii trojvalcový motor 1,0 TSI

Automobilka Škoda plánuje vo vozidlách Fabia a Fabia Combi nahradiť 1,2 l motor za nový trojvalcový agregát s objemom 1,0 litra.

Rolls-Royce ukázal svoj najmenší model SRH, vyrobí jediný kus

Po vzore väčších áut je na mieru upravený pre zákazníka.

Vyšetrovací výbor pre emisie o dieselgate: Problém je, že sme nekonali

Vyšetrovací výbor Európskeho parlamentu pre meranie emisií v automobilovom priemysle schválil svoju záverečnú správu a balík odporúčaní.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop