Napíšte nám
o vašom vozidle
Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.
Čo o svojom aute napísať?
Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu
Predstavujem vám Volkswagen Passat 3C (B 6) sedan, ročník 2005, modelový rok 2006 vo výbave Highline. Je to klasický dvojliter TDI s výkonom 103 kW (140 PS) a šesťstupňovou DSG prevodovkou.
Pre tento model som sa rozhodol najmä preto, lebo už predtým som mal Passat B5. Bol som s ním nadmieru spokojný. Beriem to ako prirodzený posun k novšiemu modelu.
Passat 3C je manažérske vozidlo, pohodlné, priestranné s veľkým kufrom. Je vhodné pre štvorčlennú rodinu na cestu na dovolenku k moru.
Auto je nižšie, kolesá väčšie
Jazdné vlastnosti sú výborné. Svojím zásahom som ich asi trochu vylepšil. Z kvality niektorých dielov či častí motora som ale dosť sklamaný.
Jedinou veľkou úpravou na aute bolo zníženie vozidla asi o 4 cm a zmena kolies zo 17" na 19". Teraz majú pneumatiky rozmery 235/35/19.
Takto sa síce vozidlo stalo tvrdším pri prejazde nerovností, ale získalo väčšiu stabilitu, lepšie sedí na ceste. Bolo to výborné riešenie, keďže auto využívam na dlhé cesty.
Volkswagen Passat 3C si vyžaduje pravidelný servis a údržbu
Pri kúpe ojazdeného Volkswagenu Passat 3C nezanedbajte v žiadnom prípade informácie o jeho predošlom servisovaní. Toto auto je veľmi náchylné na zanedbaný servis.
Základné veci, ako vstreky, či spojka, majú hranu životnosti do 150 tisíc kilometrov. Napriek tomu netvrdím, že tieto kilometre sú rozhodujúce.
Ak má ale auto najazdených viac ako 150 tisíc kilometrov, zisťoval by som, či boli vstreky menené a či spojka nevydáva kovové zvuky pri vypnutí auta. Tie zvuky sú príznakom konca životnosti dvojhmotného zotrvačníku.
Dvojhmotný zotrvačník sa vraj dá u manuálu nahradiť jednohmotným a zvýši sa tak životnosť spojky. Či sa ale niečo zmení na komforte jazdy, neviem posúdiť.
Neodporúčam však takýto Volkswagen Passat kupovať človeku, ktorý sa oň nebude starať. Ak chce niekto Passat ako bežné rodinné auto, tak by si mal vybrať motorizáciu 1.9 TDI.
Motor nepatrí medzi najhoršie na svete
O niektorých dvojlitroch sa vravelo, že sú nekvalitné a poruchové. Ja mám v aute motor, ktorý bol označený ako najhorší dvojliter, aký kedy Volkswagen vyrobil. Je 16-ventilový s kódovým označením BKP.
U mňa sa ale zlé skúsenosti iných nepotvrdili. Motor nepodstúpil úpravu chipom a musím povedať, že funguje skvelo a bez poruchy.
Na aute už mám najazdených 270-tisíc kilometrov, takže 16-ventilový motor nemôže byť ten najhorší na svete, ako som sa dočítal.
Pozor na hriadeľku olejového čerpadla
Jeden zložitý zásah bol ale predsa len potrebný: výmena hriadeľky olejového čerpadla. Je to problémová súčasť motora, aj keď iba 4-eurová záležitosť.
Mňa autorizovaný servis neupozornil na potrebu výmeny tejto hriadelky. Dozvedel som sa to z iných zdrojov. Obávam sa, že na výmenu tejto hriadeľky vás neupozorní žiaden autorizovaný servis.
Nestretol som sa ani s praskaním hlavy valcov, čo tiež mnohí motoru môjho Passatu vyčítajú.
Prevodovka potrebuje pravidelnú výmenu oleja
Medzi pravidelné servisné práce patrí už len klasická výmena rozvodov každých 120 tisíc kilometrov a výmena motorového oleja. Výrobca odporúča vymieňať olej každých 30 tisíc kilometrov, ale ja som ho radšej menil každých 15 tisíc.
K DSG prevodovke nemám žiadnu výhradu. Je úžasná. Radí krásne, rýchlo a plynulo. Treba však dbať na pravidelné menenie oleja v nej. Ten sa mení každých 65 tisíc kilometrov. Je na to dosť chúlostivá.
Výmena vrátane materiálu a práce stojí približne 200 eur.
Autor: Marcel Fečo