SME
Streda, 18. máj, 2022 | Meniny má Viola

Nepáčilo sa mu trúbenie, tak zablokoval cestu

Pozrite si, ako zareagoval vodič odbočujúceho auta, keď naňho ďalší šofér zatrúbil.

(Zdroj: Juraj)

Juraj: "V súvislej, ale plynulej rannej kolóne ma predbiehala červená Škoda Octavia. Dlho pred týmto okamihom nebolo možné predbiehať, takže spomínaný automobil bol po celú dobu doslova nalepený na môj kufor.

Asi po 3-4 minútach som opäť stretol to isté auto. Vodič za kruhovým objazdom dával znamenie na odbočenie vľavo. Po zjavnom krátkom a podľa môjho názoru úmyselnom zdržiavaní odbočenia, som použil klaksón, keďže za mnou boli nalepení netrpezliví vodiči.

V tom momente, akoby na to pán vodič čakal, stočil volant a zablokoval cestu. Snažil som sa túto prekážku obísť po pravej strane. Z jeho otvoreného okienka som počul, že "na koho trúbim". Slušne som sa spýtal, že "kde pán vodič kúpil vodičské oprávnenie, či u nich v rozličnom tovare" a pokúsil som sa obchádzanie prekážky dokončiť. Nasledovalo ďalšie zablokovanie.

Vodič rozzúrene opúšťal sedadlo vodiča, no keďže jeho auto sa ako-tak dalo obísť, dokončil som manéver a zbabelo som ušiel.

Čo môže obyčajný vodič v takejto alebo horšej situácii urobiť? Ozbrojiť sa alebo je aj iné riešenie?"

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Najprv sa tlačil na Juraja

Vodič Octavie, ktorý jazdil za Jurajom, mal dodržiavať medzi vozidlami takú vzdialenosť, aby Octavia mohla včas znížiť rýchlosť jazdy, prípadne zastaviť, ak by Juraj znížil rýchlosť jazdy alebo zastavil.

Zároveň mal šofér červenej Škody dodržiavať za vozidlom takú vzdialenosť, aby sa prípadné predchádzajúce vozidlo mohlo pred neho bezpečne zaradiť.

Na diaľnici tiež platí, že osobné autá musia medzi sebou nechať najmenej vzdialenosť, ktorú auto prejde za dve sekundy. Pre nákladné autá platia tri sekundy.

Zdá sa, že vodič Octavie porušil pravidlá o bezpečnej vzdialenosti medzi autami a riskoval tak pokutu až 100 eur.

Odbočoval podľa pravidiel a nezdržiaval

Vodič červeného auta nielenže porušil dopravné pravidlá, ale sa aj správal nebezpečne a agresívne.

Chybu však urobil aj Juraj, nesprávne zareagoval na odbočovanie Škody Octavia.

Z videa vyplýva, že vodič červeného auta začal odbočovať správne. Zapol smerovky a vybral sa na vedľajšiu cestu v momente, keď na to bola príležitosť. Spravil to bez zbytočného zdržiavania.

Okrem toho, ak by aj odbočoval neskôr, než by to riskol alebo zvládol iný vodič, nič zlé by nespravil. Každý je pri odbočovaní povinný dbať na zvýšenú opatrnosť. Ak to znamená pozdržanie odbočenia, má to prednosť pred potrebou ďalších vozidiel pokračovať v ceste.

Juraj nemal trúbiť, druhý vodič blokovať cestu

Juraj zareagoval zbrklo a zatrúbil v situácii, keď to nebolo potrebné. Preto sa môže zdať správanie sa vodiča Octavie pochopiteľné. Nie je však ospravedlniteľné.

V zákone sa píše: "Vodič smie dávať zvukové výstražné znamenie len vtedy, ak je to potrebné na odvrátenie hroziaceho nebezpečenstva, a mimo obce aj na upozornenie vodiča predchádzaného vozidla."

Šofér červeného auta ohrozil bezpečnosť a obmedzil plynulosť cestnej premávky. Napriek tomu, že začal odbočovať, vrátil sa prudko a nečakane späť do jazdného pruhu, ktorý zablokoval. Porušil tak predpis, podľa ktorého vodiči nesmú náhle znížiť rýchlosť jazdy ale náhle zastaviť, ak si nevyžaduje bezpečnosť cestnej premávky.

"Účastník cestnej premávky je ďalej povinný správať sa disciplinovane a ohľaduplne tak, aby neohrozil bezpečnosť alebo plynulosť cestnej premávky," píše sa v zákone o cestnej premávke.

Vodič Octavie by však napriek nebezpečnosti svojho správania nemohol dostať na mieste väčšiu, ako 60-eurovú pokutu (na dopravnom inšpektoráte najviac 100 eur).

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Aké typy cukrovky poznáme?
  2. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  3. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  4. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  5. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  6. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja
  7. Hypoglykémia – nebezpečná komplikácia cukrovky
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 13 433
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 946
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 390
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 2 701
  5. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 037
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 908
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 393
  8. Manuál k výsadbe priesad 1 195
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Lada Granta

Autá budú bez airbagov.


a 1 ďalší 17. máj
Lexus ES 300h

Výkon je dostatočný, no zrýchlením nenadchne.


17. máj
Rolls-Royce Ghost Extended

Pod kapotou ostal mohutný dvanásťvalec.


13. máj
Honda ZR-V pre čínsky trh, európska verzia príde v roku 2023.

Využije podvozkovú platformu Civicu.


12. máj

Blogy SME

  1. Jozef Rybár: Ministerstvo hospodárstva nevyvodzuje politické a trestnoprávne dôsledky?
  2. Tupou Ceruzou: Do NATO
  3. Eva Gallova: Názor mladých - byť čestným sa neoplatí
  4. Tomáš Sedílek: Čokoláda, švajčiarske zvonce, syr... náš dnešný súper zo Švajčiarska
  5. Štefan Vidlár: Pre pani Remišovú
  6. Miloš Svrček: Situácia na Ukrajine ovplyvní aj budúcu výstavbu diaľnice cez Zemplín
  7. Tomáš Vodvářka: Manželské toccaty a fugy - manželství snižuje riziko demence
  8. Irena Šimuneková: Túlačky Kremnicou a okolím – mesto a mestský hrad
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 23 327
  2. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 7 046
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 743
  4. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 6 592
  5. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 5 663
  6. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 4 992
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 745
  8. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 536
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu