
FOTO - Archív

FOTO - Archív
Interiér: jednoduchý, prehľadný prístrojový panel, pohodlné sedadlá, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, štandardný priestor pre kolená na zadných sedadlách, dostatok odkladacích priehradiek, dobré nastupovanie aj na zadné sedadlá.
Ergonómia: prehľadné a dobre čitateľné prístroje a ovládače, otáčkomer, málo členitý prístrojový panel, elektricky ovládané predné okná, ručné nastavovanie spätných zrkadiel, intuitívne ovládanie ovládacích prvkov, bezproblémové a jednoznačné radenie manuálnej päťstupňovej prevodovky.
Batožinový priestor: dobre tvarovaný, 260 litrov je v triede štandard, obloženie plsteným kobercom, plnohodnotné koleso uložené pod vyklápacou podlahou,
Motor: trojvalcový zážihový 1,2 HTP s max. výkonom 40 kW (54 k), http: High Torque Performance, solídna hodnota krútiaceho momentu 106 Nm od nízkych otáčok (viď. označenie), základná poháňacia jednotka vo Fabii. Motor osloví motoristov, ktorí nehľadajú veľký výkon, ale solídne jazdné parametre vyhovujúce rodinnému jazdeniu.
Prevodovka: päťstupňová manuálna, vhodne odstupňovaná, bezproblémové radenie.
Bezpečnosť: tuhý skelet karosérie, v hodnotení Euro NCAP štyri hviezdičky, veľmi dobrý podvozok, trojbodové pásy na vonkajších sedadlách, vpredu výškovo nastaviteľné, dva airbagy.
Jazda: rodinné vozidlo, dynamika jazdy vyhovuje nenáročnému motoristovi hľadajúcemu solídne dielenské spracovanie a bezpečný automobil, pri rozumnom jazdení úsporný (od 5,5 do 7,0 l/100km, podľa štýlu jazdy).
Záver: Škoda Fabia 1,2 HTP je nenáročný, veľmi dobre ovládateľný rodinný automobil so solídnym pomerom cena/výkon.
JOZEF BENÍČEK