SME
Streda, 1. február, 2023 | Meniny má Tatiana

Jazda v elektromobile BMW i3 poteší tichom a zrýchlením

Futuristický interiér sériovej verzie ponúka veľa miesta a karosériu z uhlíkových vlákien možno ľahko opraviť. Elektromobil BMW i3 takmer nabijete za polhodinu.

Na BMW i3 sme jazdili vo vnútri výstavnej haly po cestách nad hlavami návštevníkov. Atmosféru mesta v najveľkolepejšej expozícii frankfurtského autosalónu dotvárali  obrovské LED obrazovky.Na BMW i3 sme jazdili vo vnútri výstavnej haly po cestách nad hlavami návštevníkov. Atmosféru mesta v najveľkolepejšej expozícii frankfurtského autosalónu dotvárali obrovské LED obrazovky. (Zdroj: Tomáš Kelement)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

FRANKFURT. Šofér prvého sériového elektromobilu BMW s nami nesmel počas jazdy hovoriť, ale aspoň vyhovel našej prosbe a pri výjazde zo zákruty šliapol na plynový pedál.

Vtedy elektromotor s výkonom 125 KW (170 k) udelil ľahkému autu prudké zrýchlenie. Na krátkej testovacej dráhe spoznávame v praxi prevratný elektromobil.

Kompaktné štvormetrové autíčko s protismerným otváraním dverí nešokovalo svet dojazdom, ale ľahkou a inovatívnou konštrukciou.

BMW i3 prejde na jedno nabitie batérií od 130 do 160 kilometrov, avšak vďaka podvozku z hliníkovej zliatiny a karosérii z uhlíkových vlákien váži len 1195 kilogramov.

Zachová radosť z jazdy

BMW postavilo na autosalóne vo Frankfurte vlastnú testovaciu dráhu v tvare osmičky priamo vo výstavnej hale. Jazdou ponad hlavy návštevníkov sme si mohli vyskúšať BMWi, ktoré má ideálne rozloženú hmotnosť v pomere 50:50 medzi obe nápravy.

Napriek úzkym kolesám má zachovať tradíciu radosti z jazdy, ktorú preferuje BMW už desaťročia. Elektromotor dokáže doslova katapultovať elektromobil na stokilometrovú rýchlosť za 7,2 sekundy.

Na výborných jazdných vlastnostiach sa podieľa aj extrémne nízke ťažisko, pretože batérie sú uložené v podlahe.

Takýto podvozok môže existovať v niekoľkých dĺžkach a zároveň môže niesť rôzne typy karosérie. BMW pre model i3 zvolilo päťdverovú karosériu s protismerným otváraním dverí.

Vzdušný interiér

Konštrukcia auta s oddeleným podvozkom a rázvorom náprav 257 centimetrov umožnila postaviť priestranný interiér. Keď auto vidíte naživo, nechce sa vám veriť, že má až štyri metre, lebo vyzerá podstatne menšie.

Priestor aj nastupovanie dopredu prekonáva bežné autá nižšej triedy, akurát cez užšie zadné dvere sú zadné sedadlá ťažšie prístupné. Miesto však nechýba ani vzadu a dvaja dospelí si tam nájdu dostatok pohodlia.

Ďalším menovateľom nového elektromobilu je ticho a ani pri pohýnaní nepočuť typické mravčanie elektromobilov.

Samozrejme, pri veľkorysom vnútornom priestore a pomerne hlbokej prístrojovej doske neostáva už veľa priestoru na batožinu. Podľa údajov o objeme kufra možno očakávať 260-litrový batožinový priestor na úrovni malého auta.

Dieru po havárii zalepia

Budovanie siete predajcov so servisom a tiež dobíjacích staníc bude jednou z najťažších úloh počas masívneho rozšírenia verzie i3.

BMW bude v prvej fáze dotovať predaj elektromobilu a ponúka celkom atraktívnu cenu tesne nad 33-tisíc eur. Už pri vývoji auta a jeho karosérie z uhlíkových vlákien vyriešili spôsob opravy po nehode.

Na drobné opravy plastových dielov karosérie postačia jednoduché zásahy a dokonca lepené uhlíkové vlákna dovoľujú poškodenú časť skeletu vyrezať a plnohodnotne nalepiť novú časť.

BMW ponúkne v rámci príplatkovej výbavy aj malý motocyklový dvojvalec s objemom 650 cm3 a výkonom 25 kW (34 k). Motor si svoje miesto našiel hneď vedľa elektromotora nad zadnou nápravou.

Pri jeho použití sa dojazd vozidla môže zvýšiť až na 300 km v štandardnom režime a nevyžiada si ďalšie litre z batožinového priestoru.

Nové BMW i3 prišlo na trh spolu s rýchlonabíjačkou s výkonom 50 kW. Akumulátory oživí na 80 percent už za približne 30 minút.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  3. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  6. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  8. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  1. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  3. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  4. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  5. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  6. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  7. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  8. Svalovice sa netreba obávať
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 943
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 7 189
  3. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 6 447
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 213
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 120
  6. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 415
  7. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 323
  8. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 315
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Jozef Brhel na súde.

V kauze oligarchu blízkeho Smeru sa angažuje takmer celý právny tím Ficovej strany.


3 h
Ľudovít Jurinyi.

Rozhovor s riaditeľom HK Poprad Ľudovítom Jurinyim.


3 h
Zuzana Kepplová.

Keď načúvame fundamentalistom, môžeme získať skreslenú predstavu, kde sa nachádza kompromis.


23 h
Arsen Avakov.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 15 h

Neprehliadnite tiež

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 3 h
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


17 h
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


21 h
Toyota RAV4 Adventure

Na výsledku sa podpisuje hmotnosť auta.


30. jan

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Že by sa dvaja tak dlho hľadali, až sa našli?
  2. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  3. Tupou Ceruzou: Bukovský vs. Hanajík
  4. Toto je rovnosť: Autorka kurzu o rodovej rovnosti: Po vykročení z komfortnej zóny toho môžeme veľa objaviť
  5. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá)
  7. Ľuboš Vodička: Slovenské múzeum ochrany prírody a jaskyniarstva v Liptovskom Mikuláši
  8. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova?
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 6 077
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 299
  3. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 704
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 638
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 554
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 2 852
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 2 806
  8. Ján Valchár: When the Leopards broke free (jubilejný stý blog) 2 624
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťZatvoriť reklamu