SME

Jazda v elektromobile BMW i3 poteší tichom a zrýchlením

Futuristický interiér sériovej verzie ponúka veľa miesta a karosériu z uhlíkových vlákien možno ľahko opraviť. Elektromobil BMW i3 takmer nabijete za polhodinu.

Na BMW i3 sme jazdili vo vnútri výstavnej haly po cestách nad hlavami návštevníkov. Atmosféru mesta v najveľkolepejšej expozícii frankfurtského autosalónu dotvárali  obrovské LED obrazovky.Na BMW i3 sme jazdili vo vnútri výstavnej haly po cestách nad hlavami návštevníkov. Atmosféru mesta v najveľkolepejšej expozícii frankfurtského autosalónu dotvárali obrovské LED obrazovky. (Zdroj: Tomáš Kelement)

Napíšte nám

o vašom vozidle


Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.


Čo o svojom aute napísať?


Kliknite SEM


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu


magazin@natankuj.sk.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

FRANKFURT. Šofér prvého sériového elektromobilu BMW s nami nesmel počas jazdy hovoriť, ale aspoň vyhovel našej prosbe a pri výjazde zo zákruty šliapol na plynový pedál.

Vtedy elektromotor s výkonom 125 KW (170 k) udelil ľahkému autu prudké zrýchlenie. Na krátkej testovacej dráhe spoznávame v praxi prevratný elektromobil.

SkryťVypnúť reklamu

Kompaktné štvormetrové autíčko s protismerným otváraním dverí nešokovalo svet dojazdom, ale ľahkou a inovatívnou konštrukciou.

BMW i3 prejde na jedno nabitie batérií od 130 do 160 kilometrov, avšak vďaka podvozku z hliníkovej zliatiny a karosérii z uhlíkových vlákien váži len 1195 kilogramov.

Zachová radosť z jazdy

BMW postavilo na autosalóne vo Frankfurte vlastnú testovaciu dráhu v tvare osmičky priamo vo výstavnej hale. Jazdou ponad hlavy návštevníkov sme si mohli vyskúšať BMWi, ktoré má ideálne rozloženú hmotnosť v pomere 50:50 medzi obe nápravy.

Napriek úzkym kolesám má zachovať tradíciu radosti z jazdy, ktorú preferuje BMW už desaťročia. Elektromotor dokáže doslova katapultovať elektromobil na stokilometrovú rýchlosť za 7,2 sekundy.

SkryťVypnúť reklamu

Na výborných jazdných vlastnostiach sa podieľa aj extrémne nízke ťažisko, pretože batérie sú uložené v podlahe.

Takýto podvozok môže existovať v niekoľkých dĺžkach a zároveň môže niesť rôzne typy karosérie. BMW pre model i3 zvolilo päťdverovú karosériu s protismerným otváraním dverí.

Vzdušný interiér

Konštrukcia auta s oddeleným podvozkom a rázvorom náprav 257 centimetrov umožnila postaviť priestranný interiér. Keď auto vidíte naživo, nechce sa vám veriť, že má až štyri metre, lebo vyzerá podstatne menšie.

Priestor aj nastupovanie dopredu prekonáva bežné autá nižšej triedy, akurát cez užšie zadné dvere sú zadné sedadlá ťažšie prístupné. Miesto však nechýba ani vzadu a dvaja dospelí si tam nájdu dostatok pohodlia.

Ďalším menovateľom nového elektromobilu je ticho a ani pri pohýnaní nepočuť typické mravčanie elektromobilov.

SkryťVypnúť reklamu

Samozrejme, pri veľkorysom vnútornom priestore a pomerne hlbokej prístrojovej doske neostáva už veľa priestoru na batožinu. Podľa údajov o objeme kufra možno očakávať 260-litrový batožinový priestor na úrovni malého auta.

Dieru po havárii zalepia

Budovanie siete predajcov so servisom a tiež dobíjacích staníc bude jednou z najťažších úloh počas masívneho rozšírenia verzie i3.

BMW bude v prvej fáze dotovať predaj elektromobilu a ponúka celkom atraktívnu cenu tesne nad 33-tisíc eur. Už pri vývoji auta a jeho karosérie z uhlíkových vlákien vyriešili spôsob opravy po nehode.

Na drobné opravy plastových dielov karosérie postačia jednoduché zásahy a dokonca lepené uhlíkové vlákna dovoľujú poškodenú časť skeletu vyrezať a plnohodnotne nalepiť novú časť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

BMW ponúkne v rámci príplatkovej výbavy aj malý motocyklový dvojvalec s objemom 650 cm3 a výkonom 25 kW (34 k). Motor si svoje miesto našiel hneď vedľa elektromotora nad zadnou nápravou.

Pri jeho použití sa dojazd vozidla môže zvýšiť až na 300 km v štandardnom režime a nevyžiada si ďalšie litre z batožinového priestoru.

Nové BMW i3 prišlo na trh spolu s rýchlonabíjačkou s výkonom 50 kW. Akumulátory oživí na 80 percent už za približne 30 minút.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 011
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 850
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 223
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 437
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 059
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 637
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 217
  8. Maratónska kampaň, ktorú nebudeme vidieť, ale budeme o nej počuť 1 830
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XX
  2. Radoslav Záhumenský: Vodná nádrž na Kysuciach ukrýva príbeh dvoch zatopených obcí. Poznáte jej pravú tvár?
  3. Zuzana Pelaez: O šialenej slovenskej Veľkej noci a o tých zahraničných, nepornografických.
  4. Milan Srnka: „Škaredý Ovečkin“, legenda kolaborujúca s vojnovým zločincom
  5. Emil Sútor : Čo je sójový lecitín a prečo ho nájdete v čokoláde?
  6. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  7. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 030
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 73 118
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 42 861
  4. Rado Surovka: Raši dostal padáka 38 588
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 044
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 124
  7. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 17 964
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 588
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu