SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky
AUTOSALÓN IAA FRANKFURT 2013

Jazda v elektromobile BMW i3 poteší tichom a zrýchlením

Futuristický interiér sériovej verzie ponúka veľa miesta a karosériu z uhlíkových vlákien možno ľahko opraviť. Elektromobil BMW i3 takmer nabijete za polhodinu.

Na BMW i3 sme jazdili vo vnútri výstavnej haly po cestách nad hlavami návštevníkov. Atmosféru mesta v najveľkolepejšej expozícii frankfurtského autosalónu dotvárali  obrovské LED obrazovky.Na BMW i3 sme jazdili vo vnútri výstavnej haly po cestách nad hlavami návštevníkov. Atmosféru mesta v najveľkolepejšej expozícii frankfurtského autosalónu dotvárali obrovské LED obrazovky. (Zdroj: Tomáš Kelement)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

FRANKFURT. Šofér prvého sériového elektromobilu BMW s nami nesmel počas jazdy hovoriť, ale aspoň vyhovel našej prosbe a pri výjazde zo zákruty šliapol na plynový pedál.

Vtedy elektromotor s výkonom 125 KW (170 k) udelil ľahkému autu prudké zrýchlenie. Na krátkej testovacej dráhe spoznávame v praxi prevratný elektromobil.

Kompaktné štvormetrové autíčko s protismerným otváraním dverí nešokovalo svet dojazdom, ale ľahkou a inovatívnou konštrukciou.

BMW i3 prejde na jedno nabitie batérií od 130 do 160 kilometrov, avšak vďaka podvozku z hliníkovej zliatiny a karosérii z uhlíkových vlákien váži len 1195 kilogramov.

Zachová radosť z jazdy

BMW postavilo na autosalóne vo Frankfurte vlastnú testovaciu dráhu v tvare osmičky priamo vo výstavnej hale. Jazdou ponad hlavy návštevníkov sme si mohli vyskúšať BMWi, ktoré má ideálne rozloženú hmotnosť v pomere 50:50 medzi obe nápravy.

Napriek úzkym kolesám má zachovať tradíciu radosti z jazdy, ktorú preferuje BMW už desaťročia. Elektromotor dokáže doslova katapultovať elektromobil na stokilometrovú rýchlosť za 7,2 sekundy.

Na výborných jazdných vlastnostiach sa podieľa aj extrémne nízke ťažisko, pretože batérie sú uložené v podlahe.

Takýto podvozok môže existovať v niekoľkých dĺžkach a zároveň môže niesť rôzne typy karosérie. BMW pre model i3 zvolilo päťdverovú karosériu s protismerným otváraním dverí.

Vzdušný interiér

Konštrukcia auta s oddeleným podvozkom a rázvorom náprav 257 centimetrov umožnila postaviť priestranný interiér. Keď auto vidíte naživo, nechce sa vám veriť, že má až štyri metre, lebo vyzerá podstatne menšie.

Priestor aj nastupovanie dopredu prekonáva bežné autá nižšej triedy, akurát cez užšie zadné dvere sú zadné sedadlá ťažšie prístupné. Miesto však nechýba ani vzadu a dvaja dospelí si tam nájdu dostatok pohodlia.

Ďalším menovateľom nového elektromobilu je ticho a ani pri pohýnaní nepočuť typické mravčanie elektromobilov.

Samozrejme, pri veľkorysom vnútornom priestore a pomerne hlbokej prístrojovej doske neostáva už veľa priestoru na batožinu. Podľa údajov o objeme kufra možno očakávať 260-litrový batožinový priestor na úrovni malého auta.

Dieru po havárii zalepia

Budovanie siete predajcov so servisom a tiež dobíjacích staníc bude jednou z najťažších úloh počas masívneho rozšírenia verzie i3.

BMW bude v prvej fáze dotovať predaj elektromobilu a ponúka celkom atraktívnu cenu tesne nad 33-tisíc eur. Už pri vývoji auta a jeho karosérie z uhlíkových vlákien vyriešili spôsob opravy po nehode.

Na drobné opravy plastových dielov karosérie postačia jednoduché zásahy a dokonca lepené uhlíkové vlákna dovoľujú poškodenú časť skeletu vyrezať a plnohodnotne nalepiť novú časť.

BMW ponúkne v rámci príplatkovej výbavy aj malý motocyklový dvojvalec s objemom 650 cm3 a výkonom 25 kW (34 k). Motor si svoje miesto našiel hneď vedľa elektromotora nad zadnou nápravou.

Pri jeho použití sa dojazd vozidla môže zvýšiť až na 300 km v štandardnom režime a nevyžiada si ďalšie litre z batožinového priestoru.

Nové BMW i3 prišlo na trh spolu s rýchlonabíjačkou s výkonom 50 kW. Akumulátory oživí na 80 percent už za približne 30 minút.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  10. Pomáhajte čítaním
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 547
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 726
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 21 030
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 981
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 145
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 609
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 712
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 700
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 576
  10. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 9 215
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Autosalón IAA vo Frankfurte 2013

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
BMW
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Samuela Marca

Keď príde šialenec a všetko zmení (píše Samo Marec)

Čo všetko je možné, keď ľudia uveria, že možné je všetko.

Marcelo Bielsa.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.