SME

Jazda v elektromobile BMW i3 poteší tichom a zrýchlením

Futuristický interiér sériovej verzie ponúka veľa miesta a karosériu z uhlíkových vlákien možno ľahko opraviť. Elektromobil BMW i3 takmer nabijete za polhodinu.

Na BMW i3 sme jazdili vo vnútri výstavnej haly po cestách nad hlavami návštevníkov. Atmosféru mesta v najveľkolepejšej expozícii frankfurtského autosalónu dotvárali  obrovské LED obrazovky.Na BMW i3 sme jazdili vo vnútri výstavnej haly po cestách nad hlavami návštevníkov. Atmosféru mesta v najveľkolepejšej expozícii frankfurtského autosalónu dotvárali obrovské LED obrazovky. (Zdroj: Tomáš Kelement)

Napíšte nám

o vašom vozidle


Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.


Čo o svojom aute napísať?


Kliknite SEM


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu


magazin@natankuj.sk.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

FRANKFURT. Šofér prvého sériového elektromobilu BMW s nami nesmel počas jazdy hovoriť, ale aspoň vyhovel našej prosbe a pri výjazde zo zákruty šliapol na plynový pedál.

Vtedy elektromotor s výkonom 125 KW (170 k) udelil ľahkému autu prudké zrýchlenie. Na krátkej testovacej dráhe spoznávame v praxi prevratný elektromobil.

SkryťVypnúť reklamu

Kompaktné štvormetrové autíčko s protismerným otváraním dverí nešokovalo svet dojazdom, ale ľahkou a inovatívnou konštrukciou.

BMW i3 prejde na jedno nabitie batérií od 130 do 160 kilometrov, avšak vďaka podvozku z hliníkovej zliatiny a karosérii z uhlíkových vlákien váži len 1195 kilogramov.

Zachová radosť z jazdy

BMW postavilo na autosalóne vo Frankfurte vlastnú testovaciu dráhu v tvare osmičky priamo vo výstavnej hale. Jazdou ponad hlavy návštevníkov sme si mohli vyskúšať BMWi, ktoré má ideálne rozloženú hmotnosť v pomere 50:50 medzi obe nápravy.

Napriek úzkym kolesám má zachovať tradíciu radosti z jazdy, ktorú preferuje BMW už desaťročia. Elektromotor dokáže doslova katapultovať elektromobil na stokilometrovú rýchlosť za 7,2 sekundy.

SkryťVypnúť reklamu

Na výborných jazdných vlastnostiach sa podieľa aj extrémne nízke ťažisko, pretože batérie sú uložené v podlahe.

Takýto podvozok môže existovať v niekoľkých dĺžkach a zároveň môže niesť rôzne typy karosérie. BMW pre model i3 zvolilo päťdverovú karosériu s protismerným otváraním dverí.

Vzdušný interiér

Konštrukcia auta s oddeleným podvozkom a rázvorom náprav 257 centimetrov umožnila postaviť priestranný interiér. Keď auto vidíte naživo, nechce sa vám veriť, že má až štyri metre, lebo vyzerá podstatne menšie.

Priestor aj nastupovanie dopredu prekonáva bežné autá nižšej triedy, akurát cez užšie zadné dvere sú zadné sedadlá ťažšie prístupné. Miesto však nechýba ani vzadu a dvaja dospelí si tam nájdu dostatok pohodlia.

Ďalším menovateľom nového elektromobilu je ticho a ani pri pohýnaní nepočuť typické mravčanie elektromobilov.

SkryťVypnúť reklamu

Samozrejme, pri veľkorysom vnútornom priestore a pomerne hlbokej prístrojovej doske neostáva už veľa priestoru na batožinu. Podľa údajov o objeme kufra možno očakávať 260-litrový batožinový priestor na úrovni malého auta.

Dieru po havárii zalepia

Budovanie siete predajcov so servisom a tiež dobíjacích staníc bude jednou z najťažších úloh počas masívneho rozšírenia verzie i3.

BMW bude v prvej fáze dotovať predaj elektromobilu a ponúka celkom atraktívnu cenu tesne nad 33-tisíc eur. Už pri vývoji auta a jeho karosérie z uhlíkových vlákien vyriešili spôsob opravy po nehode.

Na drobné opravy plastových dielov karosérie postačia jednoduché zásahy a dokonca lepené uhlíkové vlákna dovoľujú poškodenú časť skeletu vyrezať a plnohodnotne nalepiť novú časť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

BMW ponúkne v rámci príplatkovej výbavy aj malý motocyklový dvojvalec s objemom 650 cm3 a výkonom 25 kW (34 k). Motor si svoje miesto našiel hneď vedľa elektromotora nad zadnou nápravou.

Pri jeho použití sa dojazd vozidla môže zvýšiť až na 300 km v štandardnom režime a nevyžiada si ďalšie litre z batožinového priestoru.

Nové BMW i3 prišlo na trh spolu s rýchlonabíjačkou s výkonom 50 kW. Akumulátory oživí na 80 percent už za približne 30 minút.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Poškodené čelné sklo? Vieme ako si ho dáte do poriadku aj bez spoluúčasti
  3. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  4. Dubová alej prichádza s dostupnejším bývaním na predmestí
  5. Známy šéfkuchár radí: Takto budú bezlepkové pagáče dlhšie mäkké
  6. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol
  7. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Doma v záhrade je najčítanejší mesačník na Slovensku
  2. Známy šéfkuchár radí: Takto budú bezlepkové pagáče dlhšie mäkké
  3. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  4. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol
  5. Dubová alej prichádza s dostupnejším bývaním na predmestí
  6. Poškodené čelné sklo? Vieme ako si ho dáte do poriadku
  7. Príbeh firmy, ktorá si získala celé Slovensko
  8. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 487
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 6 464
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 703
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 594
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 576
  6. Plátené tašky a opakované použitie 4 186
  7. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone 2 117
  8. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 1 961
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: pamätník a múzeum SNP v Banskej Bystrici
  2. Michael Achberger: „Len káva a cigarety“: Dnešné dievčatá kopírujú nebezpečný trend z TikToku.
  3. František Kukura: Náboženstvo ako politický nástroj: Od slovenského holokaustu k súčasnému dogmatizmu
  4. Július Alexy: Volebné výlety
  5. Jakub Cipko: Je lepšie zomrieť ako byť sám sebou?
  6. Miroslav Ferkl: Titanic smeroval na Západ
  7. Ján Valchár: Doplnky k útokom plus prepad ruských regiónov
  8. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 101 122
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 26 094
  3. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 19 198
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 423
  5. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 353
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 10 783
  7. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 7 207
  8. Michaela Witters: Učiteľka postrkala škôlkarov rad radom do hlbokého bazéna a zažili traumu z topenia. 7 114
  1. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  2. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  3. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  4. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  5. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  6. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  7. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  8. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
SkryťZatvoriť reklamu