SME

Rodinný elektromobil Tesla S dáva záruku na batérie osem rokov

Takmer päťmetrová Tesla odvezie okrem piatich dospelých aj dve deti na núdzových sedadlách v kufri a na nabitie prejde takmer päťsto kilometrov.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

Tesla čoraz viac expanduje do Európy s modelom S, ktorý má ponúknuť okrem extrémneho zrýchlenia aj miesto pre päť dospelých a dve malé osoby.

Na vlastnej koži sme sa presvedčili, že dve protismerné sedadlá v zadnom kufri sú iba núdzové pre dve malé deti. V aute s malými hlavovými opierkami vzadu cítiť vysokú podlahu, ktorá ukrýva batérie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napíšte nám

o vašom vozidle


Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.


Čo o svojom aute napísať?


Kliknite SEM


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

SkryťVypnúť reklamu


magazin@natankuj.sk.

Pomerne bežnú koncepciu interiéru rozbíja obrovský dotykový displej na stredovej konzole. V podstate celá táto časť auta nemá žiadne tlačidlá a len displej.

Tesla je zrýchlením športové auto

Vodič dotykom na displeji ovláda všetky prvky auta od navigácie, cez klimatizáciu, nastavenie podvozka, režim šetrenia batérií až po otváranie strechy.

Pri prvom kontakte s displejom nám nepríde ovládanie niektorých prvkov ako veľmi ergonomické a rýchle, pretože displej je oproti koncepcii s tlačidlami hladký a treba mať veľkú presnosť dotyku.

Na Tesle S asi najviac fascinujú údaje o prevádzke so zrýchlením na stokilometrovú rýchlosť od 4,4 po 6,2 sekundy. Tesla S sa môže popýšiť ideálnym rozložením hmotnosti, pretože tisícky drobných článkov batérií sú kryté pod podlahou medzi nápravami.

SkryťVypnúť reklamu

Ponúka veľa priestoru

Priestorovo nenáročná konštrukcia pohonu elektromobilu umožnila urobiť 150 litrový kufor vpredu a tiež obrovský batožinový priestor vzadu.

Spolu má Tesla S objem batožinových priestorov až 894 litrov. V aute postavenom na takmer trojmetrovom rázvore náprav podvozka je osem airbagov, bezkľúčový vstup, 17 palcový dotykový displej a výkonná audiosústava.

Aby výrobca udržal pohotovostnú hmotnosť veľkého liftbacku na úrovni 2100 kilogramov, musel použiť hliníkový skelet karosérie.

Hlavné a diaľkové svetlá zatiaľ využívajú klasický spôsob svietenia a LED sú len denné a zadné koncové svetlá. Výrobca ponúka záruku štyri roky alebo 80 000 kilometrov na auto ako také a osem rokov na batérie.

V prípade najsilnejšieho modelu Tesla S Performance nemajú batérie pri osemročnej záruke obmedzenie počtu kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Na výber sú verzie s kapacitou batérií 60 alebo 85 kWh a nad nimi ešte verzia 85 kWh Performance. Základná Tesla S za približne 71.000 eur má dojazd 370 kilometrov, maximálnu rýchlosť 190 km/h a stovku zvládne za 6,7 sekundy.

Najvýkonnejšia verzia prejde na nabitie 480 kilometrov, stovku dosiahne za 4,4 sekundy a stojí niečo málo cez 90.000 eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  4. Probiotiká nie sú len na trávenie
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  8. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 148
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 5 457
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 187
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 671
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 3 161
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 969
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 765
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 490
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jolana Čuláková: Jeho veličenstvo Marcel Forgáč, prvý slovenský kráľ
  2. Alexander Šikúr: Podvod
  3. Jozef Černek: Žijeme chorú, chorú, chorú dobu a byrokratické peklo…
  4. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil.
  5. Jozef Pivarník: Môžeš byť birmovaný, môžeš byť svätým, ale komunistom zostaneš až do smrti
  6. Viktor Pamula: Os zla sa spája II.
  7. Miroslav Kocúr: Fico ťahá do žumpy už otvorene aj slovenskú vedu
  8. Ján Chomík: Stredoslovák na východe
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 192
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 24 632
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 13 470
  4. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 311
  5. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 8 016
  6. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 7 654
  7. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 403
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 750
  1. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil.
  2. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  4. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  5. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  6. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  7. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
  8. Jiří Ščobák: Diverzifikovať môžeme podnety, aktivity, informácie, zručnosti, zážitky, prácu, identitu, investície, riziká, vedomosti a aj prácu na fyzičke
SkryťZatvoriť reklamu