SME
Nedeľa, 22. máj, 2022 | Meniny má Júlia, Juliána

Rodinný elektromobil Tesla S dáva záruku na batérie osem rokov

Takmer päťmetrová Tesla odvezie okrem piatich dospelých aj dve deti na núdzových sedadlách v kufri a na nabitie prejde takmer päťsto kilometrov.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

Tesla čoraz viac expanduje do Európy s modelom S, ktorý má ponúknuť okrem extrémneho zrýchlenia aj miesto pre päť dospelých a dve malé osoby.

Na vlastnej koži sme sa presvedčili, že dve protismerné sedadlá v zadnom kufri sú iba núdzové pre dve malé deti. V aute s malými hlavovými opierkami vzadu cítiť vysokú podlahu, ktorá ukrýva batérie.

Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Pomerne bežnú koncepciu interiéru rozbíja obrovský dotykový displej na stredovej konzole. V podstate celá táto časť auta nemá žiadne tlačidlá a len displej.

Tesla je zrýchlením športové auto

Vodič dotykom na displeji ovláda všetky prvky auta od navigácie, cez klimatizáciu, nastavenie podvozka, režim šetrenia batérií až po otváranie strechy.

Pri prvom kontakte s displejom nám nepríde ovládanie niektorých prvkov ako veľmi ergonomické a rýchle, pretože displej je oproti koncepcii s tlačidlami hladký a treba mať veľkú presnosť dotyku.

Na Tesle S asi najviac fascinujú údaje o prevádzke so zrýchlením na stokilometrovú rýchlosť od 4,4 po 6,2 sekundy. Tesla S sa môže popýšiť ideálnym rozložením hmotnosti, pretože tisícky drobných článkov batérií sú kryté pod podlahou medzi nápravami.

Ponúka veľa priestoru

Priestorovo nenáročná konštrukcia pohonu elektromobilu umožnila urobiť 150 litrový kufor vpredu a tiež obrovský batožinový priestor vzadu.

Spolu má Tesla S objem batožinových priestorov až 894 litrov. V aute postavenom na takmer trojmetrovom rázvore náprav podvozka je osem airbagov, bezkľúčový vstup, 17 palcový dotykový displej a výkonná audiosústava.

Aby výrobca udržal pohotovostnú hmotnosť veľkého liftbacku na úrovni 2100 kilogramov, musel použiť hliníkový skelet karosérie.

Hlavné a diaľkové svetlá zatiaľ využívajú klasický spôsob svietenia a LED sú len denné a zadné koncové svetlá. Výrobca ponúka záruku štyri roky alebo 80 000 kilometrov na auto ako také a osem rokov na batérie.

V prípade najsilnejšieho modelu Tesla S Performance nemajú batérie pri osemročnej záruke obmedzenie počtu kilometrov.

Na výber sú verzie s kapacitou batérií 60 alebo 85 kWh a nad nimi ešte verzia 85 kWh Performance. Základná Tesla S za približne 71.000 eur má dojazd 370 kilometrov, maximálnu rýchlosť 190 km/h a stovku zvládne za 6,7 sekundy.

Najvýkonnejšia verzia prejde na nabitie 480 kilometrov, stovku dosiahne za 4,4 sekundy a stojí niečo málo cez 90.000 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 696
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 4 439
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 4 178
  4. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 2 887
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 048
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 412
  7. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 383
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 014
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Online kúpite už aj českú a slovinskú známku.


17. jan
Peugeot 308

Väčší benzínový motor mu však chýba v ponuke.


18. máj
Lada Granta

Autá budú bez airbagov.


a 1 ďalší 17. máj
Lexus ES 300h

Výkon je dostatočný, no zrýchlením nenadchne.


17. máj

Blogy SME

  1. Ján Škerko: Úvahy o Ukrajine
  2. Marián Kozák: Stretnutie s terapeutickými psíkmi počas Župních dní 2022 v Košiciach
  3. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 8.časť
  4. Tomáš Dérer: Len neeskalovať napätie?
  5. Peter Biščo: Strana Smer zameraná na premiestňovanie obsahu štátnej kasy a eurofondov do svojich vreciek nemá virtuálnu adresu.
  6. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Špaldová varená kysnutá knedľa
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  8. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 241
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 10 468
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 346
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 5 378
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 808
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 3 673
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 059
  8. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší? 2 081
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  3. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  4. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  5. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  6. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  7. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  8. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
SkryťZatvoriť reklamu