Vo vzduchovom tuneli Mercedesu dosahujú rýchlosť až 265 km/h

Nový tunel vo vývojovom stredisku Sindelfingen má patriť medzi najvýkonnejšie zariadenia na svete.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

BRATISLAVA. Za päť rokov investoval Mercedes-Benz do výstavby svojho technologického strediska viac ako 230 miliónov eur.

Môže využívať klimatizované vzduchové tunely, jazdný simulátor a teraz aj novým aeroakustický vzduchový tunel.

Dôvodom je kvalita prúdenia vzduchu, nízky hluk pozadia, premyslená simulácia vozovky a vysokú hospodárnosť.

Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Rýchlosť vetra dosiahne 265 km/h

Je to tunel takzvaného Göttingenského typu. Vzduch je na konci meracej trasy opäť privedený do ventilátora a zrýchlený až na 265 km/h.

Pri veľkosti dýzy 28 m² vraj túto rýchlosť vetra nedosahuje žiadny iný vzduchový tunel určený pre osobné automobily.

Tunel sa využíva aj ako akustický kanál. Upravili ho a znížili v ňom hluk. Aby mohli merať hluk vetra vnútri a mimo testovaného vozidla. Ešte aj pri rýchlosti 140 km/h prúdi vzduch meracou trasou takmer nehlučne.

Jadrom takmer 20 metrov dlhej meracej trasy vzduchového tunela je približne 90 ton ťažký „systém s piatimi pruhmi“, ktorý dokonale simuluje rôzne cestné pomery.

Vďaka integrovanej točni s priemerom dvanásť metrov možno merané vozidlá natočiť do ľubovoľného uhla a napríklad reálne simulovať bočný vietor.

Sústava nosníkov umožňuje inžinierom umiestniť okolo meraného objektu s vysokou presnosťou rôzne aerodynamické sondy alebo mikrofóny. Tak sa dá veľmi presne merať aerodynamika vozidiel.

Prvé meranie v roku 1943

Mercedes-Benz bola prvou automobilkou s vlastným vzduchovým tunelom.

Vo „veľkom vzduchovom tuneli“ v Stuttgart-Untertürkheime uskotočnil Mercedes prvé meranie už 5. februára 1943. Pre vývoj vozidiel Mercedes-Benz je kľúčový, najmä na skúmanie znečistenia alebo skúšky stieračov.

Konečnú podobu tu dostávajú aj úžitkové vozidlá.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 13 622
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 667
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 194
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 511
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 847
  6. Moskva alebo Petrohrad? 2 525
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 345
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 192
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 771
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 738

Téma: Mercedes-Benz


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment šéfa slovenského parlamentu politológ Grigorij Mesežnikov.

EKONOMIKA

Analytici ukázali, v akom stave je naozaj výstavba diaľnic

Štát chce D1 do Košíc dokončiť v roku 2026. Pozrite si mapu.

REPORTÁŽ

Prežil pochod púšťou, aby si zaraftoval v Líbyi

Zostať doma, sa stáva luxusom.

Neprehliadnite tiež

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.