BRATISLAVA. Za päť rokov investoval Mercedes-Benz do výstavby svojho technologického strediska viac ako 230 miliónov eur.
Môže využívať klimatizované vzduchové tunely, jazdný simulátor a teraz aj novým aeroakustický vzduchový tunel.
Dôvodom je kvalita prúdenia vzduchu, nízky hluk pozadia, premyslená simulácia vozovky a vysokú hospodárnosť.
Napíšte nám
o vašom vozidle
Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.
Čo o svojom aute napísať?
Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu
Rýchlosť vetra dosiahne 265 km/h
Je to tunel takzvaného Göttingenského typu. Vzduch je na konci meracej trasy opäť privedený do ventilátora a zrýchlený až na 265 km/h.
Pri veľkosti dýzy 28 m² vraj túto rýchlosť vetra nedosahuje žiadny iný vzduchový tunel určený pre osobné automobily.
Tunel sa využíva aj ako akustický kanál. Upravili ho a znížili v ňom hluk. Aby mohli merať hluk vetra vnútri a mimo testovaného vozidla. Ešte aj pri rýchlosti 140 km/h prúdi vzduch meracou trasou takmer nehlučne.
Jadrom takmer 20 metrov dlhej meracej trasy vzduchového tunela je približne 90 ton ťažký „systém s piatimi pruhmi“, ktorý dokonale simuluje rôzne cestné pomery.
Vďaka integrovanej točni s priemerom dvanásť metrov možno merané vozidlá natočiť do ľubovoľného uhla a napríklad reálne simulovať bočný vietor.
Sústava nosníkov umožňuje inžinierom umiestniť okolo meraného objektu s vysokou presnosťou rôzne aerodynamické sondy alebo mikrofóny. Tak sa dá veľmi presne merať aerodynamika vozidiel.
Prvé meranie v roku 1943
Mercedes-Benz bola prvou automobilkou s vlastným vzduchovým tunelom.
Vo „veľkom vzduchovom tuneli“ v Stuttgart-Untertürkheime uskotočnil Mercedes prvé meranie už 5. februára 1943. Pre vývoj vozidiel Mercedes-Benz je kľúčový, najmä na skúmanie znečistenia alebo skúšky stieračov.
Konečnú podobu tu dostávajú aj úžitkové vozidlá.