Vo vzduchovom tuneli Mercedesu dosahujú rýchlosť až 265 km/h

Nový tunel vo vývojovom stredisku Sindelfingen má patriť medzi najvýkonnejšie zariadenia na svete.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

BRATISLAVA. Za päť rokov investoval Mercedes-Benz do výstavby svojho technologického strediska viac ako 230 miliónov eur.

Môže využívať klimatizované vzduchové tunely, jazdný simulátor a teraz aj novým aeroakustický vzduchový tunel.

Dôvodom je kvalita prúdenia vzduchu, nízky hluk pozadia, premyslená simulácia vozovky a vysokú hospodárnosť.

Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Rýchlosť vetra dosiahne 265 km/h

Je to tunel takzvaného Göttingenského typu. Vzduch je na konci meracej trasy opäť privedený do ventilátora a zrýchlený až na 265 km/h.

Pri veľkosti dýzy 28 m² vraj túto rýchlosť vetra nedosahuje žiadny iný vzduchový tunel určený pre osobné automobily.

Tunel sa využíva aj ako akustický kanál. Upravili ho a znížili v ňom hluk. Aby mohli merať hluk vetra vnútri a mimo testovaného vozidla. Ešte aj pri rýchlosti 140 km/h prúdi vzduch meracou trasou takmer nehlučne.

Jadrom takmer 20 metrov dlhej meracej trasy vzduchového tunela je približne 90 ton ťažký „systém s piatimi pruhmi“, ktorý dokonale simuluje rôzne cestné pomery.

Vďaka integrovanej točni s priemerom dvanásť metrov možno merané vozidlá natočiť do ľubovoľného uhla a napríklad reálne simulovať bočný vietor.

Sústava nosníkov umožňuje inžinierom umiestniť okolo meraného objektu s vysokou presnosťou rôzne aerodynamické sondy alebo mikrofóny. Tak sa dá veľmi presne merať aerodynamika vozidiel.

Prvé meranie v roku 1943

Mercedes-Benz bola prvou automobilkou s vlastným vzduchovým tunelom.

Vo „veľkom vzduchovom tuneli“ v Stuttgart-Untertürkheime uskotočnil Mercedes prvé meranie už 5. februára 1943. Pre vývoj vozidiel Mercedes-Benz je kľúčový, najmä na skúmanie znečistenia alebo skúšky stieračov.

Konečnú podobu tu dostávajú aj úžitkové vozidlá.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 11 532
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 234
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 132
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 073
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 002
  6. Kam do tepla v januári? 1 749
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 357
  8. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 170
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 063
  10. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 919

Téma: Mercedes-Benz


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Iste, politici ani zajtra neprestanú nepoctivo zavádzať, ale aspoň by sme im to nemali uľahčovať.

KULTÚRA

Prečo maďarský sranda pre slovenský koňha nechce vyčpieť

V žánrovej vernosti niet čo Susedom vytknúť.

DOMOV

Po streľbe v petržalskom paneláku zostali dvaja mŕtvi

Na chodbe tam našli telo ženy a muža, na mieste našli dieťa.

ŠPORT

Hantuchová: Život, ktorý žijú tenisti, nie je normálny

Australian Open prvý raz sleduje na plný úväzok spoza mikrofónu.

Neprehliadnite tiež

Pozrite si, ako budú musieť dávať autá prednosť chodcom. Možno už budúci rok

Slovenské dopravné predpisy sa majú viac podobať na rakúske.

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.