SME
Streda, 1. február, 2023 | Meniny má Tatiana

Vo vzduchovom tuneli Mercedesu dosahujú rýchlosť až 265 km/h

Nový tunel vo vývojovom stredisku Sindelfingen má patriť medzi najvýkonnejšie zariadenia na svete.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

BRATISLAVA. Za päť rokov investoval Mercedes-Benz do výstavby svojho technologického strediska viac ako 230 miliónov eur.

Môže využívať klimatizované vzduchové tunely, jazdný simulátor a teraz aj novým aeroakustický vzduchový tunel.

Dôvodom je kvalita prúdenia vzduchu, nízky hluk pozadia, premyslená simulácia vozovky a vysokú hospodárnosť.

Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Rýchlosť vetra dosiahne 265 km/h

Je to tunel takzvaného Göttingenského typu. Vzduch je na konci meracej trasy opäť privedený do ventilátora a zrýchlený až na 265 km/h.

Pri veľkosti dýzy 28 m² vraj túto rýchlosť vetra nedosahuje žiadny iný vzduchový tunel určený pre osobné automobily.

Tunel sa využíva aj ako akustický kanál. Upravili ho a znížili v ňom hluk. Aby mohli merať hluk vetra vnútri a mimo testovaného vozidla. Ešte aj pri rýchlosti 140 km/h prúdi vzduch meracou trasou takmer nehlučne.

Jadrom takmer 20 metrov dlhej meracej trasy vzduchového tunela je približne 90 ton ťažký „systém s piatimi pruhmi“, ktorý dokonale simuluje rôzne cestné pomery.

Vďaka integrovanej točni s priemerom dvanásť metrov možno merané vozidlá natočiť do ľubovoľného uhla a napríklad reálne simulovať bočný vietor.

Sústava nosníkov umožňuje inžinierom umiestniť okolo meraného objektu s vysokou presnosťou rôzne aerodynamické sondy alebo mikrofóny. Tak sa dá veľmi presne merať aerodynamika vozidiel.

Prvé meranie v roku 1943

Mercedes-Benz bola prvou automobilkou s vlastným vzduchovým tunelom.

Vo „veľkom vzduchovom tuneli“ v Stuttgart-Untertürkheime uskotočnil Mercedes prvé meranie už 5. februára 1943. Pre vývoj vozidiel Mercedes-Benz je kľúčový, najmä na skúmanie znečistenia alebo skúšky stieračov.

Konečnú podobu tu dostávajú aj úžitkové vozidlá.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  3. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  6. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  8. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  1. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  3. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  4. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  5. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  6. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  7. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  8. Svalovice sa netreba obávať
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 943
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 7 251
  3. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 6 283
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 213
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 117
  6. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 418
  7. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 316
  8. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 316
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 2 h
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


17 h
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


21 h
Toyota RAV4 Adventure

Na výsledku sa podpisuje hmotnosť auta.


30. jan

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Tupou Ceruzou: Bukovský vs. Hanajík
  3. Toto je rovnosť: Autorka kurzu o rodovej rovnosti: Po vykročení z komfortnej zóny toho môžeme veľa objaviť
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá)
  6. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova?
  7. Ľuboš Vodička: Slovenské múzeum ochrany prírody a jaskyniarstva v Liptovskom Mikuláši
  8. Anna Miľanová: Kresby prírodným uhlíkom...
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 6 086
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 288
  3. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 704
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 626
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 546
  6. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 2 940
  7. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 2 893
  8. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 2 661
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťZatvoriť reklamu