Zomrel Eiji Toyoda, významná osobnosť histórie Toyoty a otec Lexusu LS400

Toyota stráca veľkú osobnosť svojej firemnej histórie. Vo veku 100 rokov zomrel Eiji Toyoda, jeden z prvých zamestnancov a neskôr lídrov japonskej značky.

(Zdroj: Lexus)

Toyota oznámila úmrtie jednej z najvýznamnejších postáv svojej histórie. Eiji Toyoda zomrel 17. septembra 2013 vo veku 100 rokov. Podľahol následkom srdečnej zástavy v nemocnici Toyota Memorial Hospital v Tokiu.

Eiji Toyoda sa narodil 12. septembra 1913 v Nagoya City, prefektúre Aichi. Od roku 1967 až do roku 1982 bol prezidentom spoločnosti Toyota Motor Company Ltd. a už od začiatku sa rozhodujúcim spôsobom zasadil o celkový úspech tejto spoločnosti.

Podstatnou mierou sa napríklad podieľal na vývoji presláveného výrobného systému TPS (Toyota Production System). Svojho času, ako predseda predstavenstva, riadil a posúval vpred vývoj prémiovej značky Lexus.

Článok pokračuje pod video reklamou

V roku 1989 predstavil na automobilovom trhu jej prvý model LS400.

Jeho profesijná prax v automobilovom priemysle začala už v roku 1937, kedy ako vyštudovaný inžinier technickej univerzity v Tokiu nastúpil do novo založenej spoločnosti Toyota Motor Co. Ltd., dnes Toyota Motor Corporation (TMC).

V roku 1945 bol menovaný jej riaditeľom, roku 1960 viceprezidentom a v roku 1967 prezidentom. Pri zjednotení výrobných a marketingových organizácií Toyota v roku 1982 do dnešnej spoločnosti TMC prevzal Eiji Toyoda pozíciu predsedu predstavenstva.

Túto úlohu vykonával až do roku 1992, potom ďalších sedem rokov pracoval ako čestný predseda predstavenstva. Popri jeho činnosti pre spoločnosť Toyota pôsobil Eiji Toyoda taktiež veľa rokov ako predseda automobilovej asociácie Japan Automobile Manufacturers Association (JAMA).

Významné medzinárodné organizácie mu v priebehu jeho dlhého profesijného života odovzdali veľmi významné ocenenia. Už v roku 1994 bol uvedený do siene slávy Automotive Hall of Fame.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Rozprávkové tankovanie
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  6. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  1. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  2. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  3. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  4. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. Rozprávkové tankovanie
  8. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 13 043
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 936
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 451
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 399
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 580
  6. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 9 508
  7. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 565
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 348
  9. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 916
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 450

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kocian: Funkcionári mi dávali odporúčania, kto má hrať. Mali však smolu

Žilinská cesta je normálna, tvrdí Kocian.

BRATISLAVA

Kleinert sa vzdala kandidatúry, lebo stavala bez povolenia

Kontajnery Na Riviére začali Kleinertovci stavať bez povolenia. Už si ho vybavujú.

Neprehliadnite tiež

V Nemecku chcú ponúknuť elektrické dodávky zadarmo

Projekt využije autá ako reklamnú plochu.