SME

Zomrel Eiji Toyoda, významná osobnosť histórie Toyoty a otec Lexusu LS400

Toyota stráca veľkú osobnosť svojej firemnej histórie. Vo veku 100 rokov zomrel Eiji Toyoda, jeden z prvých zamestnancov a neskôr lídrov japonskej značky.

(Zdroj: Lexus)

Toyota oznámila úmrtie jednej z najvýznamnejších postáv svojej histórie. Eiji Toyoda zomrel 17. septembra 2013 vo veku 100 rokov. Podľahol následkom srdečnej zástavy v nemocnici Toyota Memorial Hospital v Tokiu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Eiji Toyoda sa narodil 12. septembra 1913 v Nagoya City, prefektúre Aichi. Od roku 1967 až do roku 1982 bol prezidentom spoločnosti Toyota Motor Company Ltd. a už od začiatku sa rozhodujúcim spôsobom zasadil o celkový úspech tejto spoločnosti.

Podstatnou mierou sa napríklad podieľal na vývoji presláveného výrobného systému TPS (Toyota Production System). Svojho času, ako predseda predstavenstva, riadil a posúval vpred vývoj prémiovej značky Lexus.

SkryťVypnúť reklamu

V roku 1989 predstavil na automobilovom trhu jej prvý model LS400.

Jeho profesijná prax v automobilovom priemysle začala už v roku 1937, kedy ako vyštudovaný inžinier technickej univerzity v Tokiu nastúpil do novo založenej spoločnosti Toyota Motor Co. Ltd., dnes Toyota Motor Corporation (TMC).

V roku 1945 bol menovaný jej riaditeľom, roku 1960 viceprezidentom a v roku 1967 prezidentom. Pri zjednotení výrobných a marketingových organizácií Toyota v roku 1982 do dnešnej spoločnosti TMC prevzal Eiji Toyoda pozíciu predsedu predstavenstva.

Túto úlohu vykonával až do roku 1992, potom ďalších sedem rokov pracoval ako čestný predseda predstavenstva. Popri jeho činnosti pre spoločnosť Toyota pôsobil Eiji Toyoda taktiež veľa rokov ako predseda automobilovej asociácie Japan Automobile Manufacturers Association (JAMA).

SkryťVypnúť reklamu

Významné medzinárodné organizácie mu v priebehu jeho dlhého profesijného života odovzdali veľmi významné ocenenia. Už v roku 1994 bol uvedený do siene slávy Automotive Hall of Fame.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 111
  2. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 990
  3. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 4 323
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 044
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 3 755
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 507
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 069
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 571
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Anton Kovalčík: Ako "Volský Jano" prispel k porážke nacizmu - prvá časť.
  2. Anna Miľanová: Diktátori, sadisti v rôznych oblastiach spoločnosti, počnúc od rodín, zvyknú byť zákerne útoční...
  3. Milan Srnka: Ako poslať Fica do politického dôchodku: Opozícia musí urobiť kompromisy
  4. Štefan Šturdzík: Výstrel Igora Matoviča.
  5. Matúš Lazúr: Vlakom z Bratislavy až za polárny kruh.
  6. Anna Šuhajdová: Nemecký bankový obor láme rekordy: Po 14 rokoch zažíva finančný vrchol. Ide o začiatok novej éry?
  7. Ján Valchár: O Máriových muliciach II.
  8. Aleksander Prętnicki: Slepý bod - Bratislavský expres
  1. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 24 425
  2. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 11 699
  3. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 9 489
  4. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 8 654
  5. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 7 762
  6. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 7 194
  7. Elena Antalová: Ane pred 20 rokmi oznámili, že jej dieťa pri pôrode zomrelo 6 587
  8. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 5 733
  1. Radko Mačuha: Viem ako oslabiť Fica, zoberme mu tému.
  2. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  3. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  4. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  5. Tupou Ceruzou: Smerákov
  6. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  7. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  8. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
reklama
SkryťZatvoriť reklamu