Citroën C4 Cactus bude poháňať aj vzduch

Citroën doplní svoj modelový rad C4 o model Cactus, ktorý si svoje miesto nájde tesne pod luxusnou verziou DS. Stane sa prvým produkčným hybridom PSA na stlačený vzduch.

(Zdroj: Citroën)

Jedným z hlavných lákadiel francúzskej značky Citroën na prebiehajúcom autosalóne IAA vo Frankfurte je aj koncept modelu Cactus.

Podľa dostupných informácií francúzska značka predstaví jeho produkčnú verziu, označenú ako Citroën C4 Cactus, vo februári budúceho roka.

Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Skúšobné prototypy už boli zachytené aj fotografmi počas testovania v plnom maskovaní.

Predstavitelia značky sa vyjadrili, že model Cactus nebude „lacným modelom“ a ani nástupcom súčasného modelu C4, ale zaplní miesto medzi štandardnou verziou C4 a líniou DS.

Koncept je svojou dĺžkou 4,21 m o niečo kratší ako model C4 a rovnako vysoký ako verzia DS3, ale prinesie zvýšenú podlahu a štíhlejší profil – vzhľad približujúci sa mestským crossoverom. Cieľom dizajnérov bolo pripraviť čisté a jednoduché línie tvarov karosérie.

Citroën je hrdý na tzv. Airbump ochranu karosérie. Malé vzduchové vankúšiky z odolného materiálu po obvode karosérie majú ochrániť auto pred "ťukancom" s inými autami, oderom od zvodidiel a zábradlí napríklad pri parkovaní.

Farebné vyhotovenie vankúšikov AirBump si budú môcť voliť zákazníci sami.

Dizajnéri si dali záležať aby interiér vozidla korešpondoval s exteriérom. Pripravili ho tak, aby šoférovi a posádke poskytol nie len pocit fyzického komfortu, ale aj duševného pokoja. Základom sú dva veľké dotykové displeje (sedem a deväť palcový).

Pocit vzdušnosti má priniesť panoramatická strecha. Produkčné vozidlo však dostane stredový „B“ stĺpik a štandardné bočné okná.

Citroën C4 Cactus bude prvý produkčným vozidlom, na ktorého pohon bude slúžiť vzduchový hybridný systém. Je to kombinácia štandardného spaľovacieho agregátu a prevodovky s tzv. hydromotorom a kompresorom.

Počas brzdenia bude kompresor rekuperovať prebytočnú pohybovú energiu vozidla formou stlačeného vzduchu v tlakovej nádobe. (podobne ako vyrába elektromotor/generátor el. prúd a ten je následne uložený v akumulátoroch)

Spätný proces je podobný. Stlačený vzduch získaný počas brzdenia, putuje do hydromotora v prevodovke a ten pomáha spaľovaciemu motoru. Zatiaľ nie je známe či vozidlo bude schopné jazdy aj výhradne na stlačený vzduch, teda či to bude tzv. „full hybrid“.

Pohonné jednotky budú kombinované s automatickým prevodovým ústrojenstvom. Páka voliča prevodovky bude nahradená troma jednoduchými tlačidlami D – Drive, R – Reverse, N – Neutral.

Produkčný Citroën C4 Cactus by mal byť dostupný aj s manuálnou prevodovkou.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  5. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  10. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 19 968
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 892
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 765
  4. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 387
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 274
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 151
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 1 727
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 651
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 497
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 234

Téma: Citroen C4, C3, Xsara, Picasso, ... na Auto.sme.sk


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autosalón IAA vo Frankfurte 2013

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súdy v Trenčíne odmietajú riešiť Galkovu kauzu odpočúvania

Obžaloba na bývalého šéfa Vojenského obranného spravodajstva Pavla Brychtu leží na súde od februára 2016. Najvyšší súd mu teraz prikázal konať.

KOMENTÁRE

Česi mieria do čiernej diery Európy. Všetko pre korunu

Je možné, že šanca ľahkého vstupu do eurozóny zmizne.

AUTO

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace.

Neprehliadnite tiež

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Blogy SME


  1. Karolína Olšavská: V nemocnici
  2. Jozef Drahovský: Mesto Košice začalo používať taktiku šmejdov
  3. Miroslav Makyta: Skorumpovaný Smer
  4. Silvia Zeumerová: Ako sme písali ikony (1/2)
  5. Andrej Šverha: Čergov na sklonku leta
  6. Tatiana Repková: Prečo sme single?
  7. Andrea Legényová: rozchodové dilema
  8. Iniciatíva slovenských učiteľov: Spoločne proti korupcii
  1. Stanislav Martinčko: Aj ty Brutus, Kiska aj ty? 12 222
  2. Miroslav Žiak: Neuveríte, koľko peňazí získalo Slovensko z poľnohospodárskych dotácií 11 263
  3. INEKO: Máme priveľa magistrov a inžinierov, dlho študujeme a neodmeňujeme úspech 11 080
  4. Čo je nové na sme.sk: SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana 10 403
  5. Orsolya Véghová: Maďarka 8 847
  6. Stanislav Martinčko: Hlavné mesto Slovenska Palermo?? 7 006
  7. Saša Grodecká: Bipolárna 6 795
  8. Jaroslav Hoško: Prečo sa (ne)zabaviť v klube? 6 744