SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

V netradičnom kruhovom objazde nepoužívajte prednosti automaticky

Môže sa stať, že sa do kruhového objazdu napoja dve cesty v jednom mieste. Potom má najprv prednosť vozidlo prichádzajúce sprava.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Ján Krošlák)

Peter: "Ako by ste riešili križovatku na obrázku? Kto má prednosť v jazde na kruhový objazd?"

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

fotka_r2777.jpg

Bez dopravných značiek má prednosť vozidlo vpravo

Peter, podľa obrázka, prichádzal ku kruhovému objazdu na ceste, ktorá sa napojila nielen na kruhový objazd, ale zároveň aj na ďalšiu cestu.

Bez dopravného značenia by to bola v podstate križovatka v tvare písmena X.

Pridajme si dopravnú značku Daj prednosť v jazde pre obe naznačené vozidlá na obrázku. Aj vtedy by mal pred "iným autom" prednosť Peter. Uplatnilo by sa tam totiž pravidlo prednosti vozidla prichádzajúceho sprava.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Kruhový objazd prednosti nezmení

Väčšina kruhových objazdov je postavená tak, že sa ku kruháču pripája v jednom mieste len jedna cesta. Dopravné značenie potom zvyčajne zabezpečí, že ten, kto vchádza do kruhového objazdu, musí dať prednosť vozidlám v kruháči.

Obrázok ale ukazuje, že sa v jednom mieste pripájajú dve cesty a podľa značenia priamo v kruhovom objazde. Vodiči vchádzajúci do kruháča v jednom mieste z dvoch rôznych ciest preto musia najprv dávať prednosť, ako obyčajnej križovatke. Až potom, ako v kruhovom objazde.

Vozidlo v kruhovom objazde má prednosť len vtedy, ak prešiel za hranicu križovatky, teda miesta, kde sa spája cesta s kruhovým objazdom.

Kruhový objazde je v podstate sústava viacerých križovatiek. Križovatkou je miesto, kde sa cesty križujú, spájajú alebo rozpájajú. Hranicou križovatky je kolmica na os vozovky v mieste, kde sa pre križovatku začína zakrivenie vozovky.

Skryť Vypnúť reklamu

Prednosť má Peter

Peter a aj vodič iného vozidla majú pred sebou značku Daj prednosť v jazde.

Na obrázku by naznačené "iné autom" a aj Peter boli mimo križovatky, cez ktorú vchádzajú do kruhového objazdu, až v mieste, kde sa s kruháčom spája cesta, po ktorej ide Peter. Až kým neprejdú túto pomyselnú hranicu, obaja sú povinní dávať prednosť.

A preto tam dopravné pravidlá vyžadujú od vodičov najprv uplatniť pravidlo prednosti vozidla prichádzajúceho sprava. Peter by mal prednosť pred "iným autom" a do kruhového objazdu by mal vojsť ako prvý. Zároveň však musí dať prednosť vozidlám, ktoré už v kruháči sú.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  10. Pomáhajte čítaním
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 513
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 698
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 994
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 981
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 121
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 613
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 730
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 706
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 578
  10. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 9 132
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Samuela Marca

Keď príde šialenec a všetko zmení (píše Samo Marec)

Čo všetko je možné, keď ľudia uveria, že možné je všetko.

Marcelo Bielsa.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.