SME

V netradičnom kruhovom objazde nepoužívajte prednosti automaticky

Môže sa stať, že sa do kruhového objazdu napoja dve cesty v jednom mieste. Potom má najprv prednosť vozidlo prichádzajúce sprava.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Ján Krošlák)

Peter: "Ako by ste riešili križovatku na obrázku? Kto má prednosť v jazde na kruhový objazd?"

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

fotka_r2777.jpg

Bez dopravných značiek má prednosť vozidlo vpravo

Peter, podľa obrázka, prichádzal ku kruhovému objazdu na ceste, ktorá sa napojila nielen na kruhový objazd, ale zároveň aj na ďalšiu cestu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bez dopravného značenia by to bola v podstate križovatka v tvare písmena X.

Pridajme si dopravnú značku Daj prednosť v jazde pre obe naznačené vozidlá na obrázku. Aj vtedy by mal pred "iným autom" prednosť Peter. Uplatnilo by sa tam totiž pravidlo prednosti vozidla prichádzajúceho sprava.

SkryťVypnúť reklamu

Kruhový objazd prednosti nezmení

Väčšina kruhových objazdov je postavená tak, že sa ku kruháču pripája v jednom mieste len jedna cesta. Dopravné značenie potom zvyčajne zabezpečí, že ten, kto vchádza do kruhového objazdu, musí dať prednosť vozidlám v kruháči.

Obrázok ale ukazuje, že sa v jednom mieste pripájajú dve cesty a podľa značenia priamo v kruhovom objazde. Vodiči vchádzajúci do kruháča v jednom mieste z dvoch rôznych ciest preto musia najprv dávať prednosť, ako obyčajnej križovatke. Až potom, ako v kruhovom objazde.

Vozidlo v kruhovom objazde má prednosť len vtedy, ak prešiel za hranicu križovatky, teda miesta, kde sa spája cesta s kruhovým objazdom.

Kruhový objazde je v podstate sústava viacerých križovatiek. Križovatkou je miesto, kde sa cesty križujú, spájajú alebo rozpájajú. Hranicou križovatky je kolmica na os vozovky v mieste, kde sa pre križovatku začína zakrivenie vozovky.

SkryťVypnúť reklamu

Prednosť má Peter

Peter a aj vodič iného vozidla majú pred sebou značku Daj prednosť v jazde.

Na obrázku by naznačené "iné autom" a aj Peter boli mimo križovatky, cez ktorú vchádzajú do kruhového objazdu, až v mieste, kde sa s kruháčom spája cesta, po ktorej ide Peter. Až kým neprejdú túto pomyselnú hranicu, obaja sú povinní dávať prednosť.

A preto tam dopravné pravidlá vyžadujú od vodičov najprv uplatniť pravidlo prednosti vozidla prichádzajúceho sprava. Peter by mal prednosť pred "iným autom" a do kruhového objazdu by mal vojsť ako prvý. Zároveň však musí dať prednosť vozidlám, ktoré už v kruháči sú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 415
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 9 464
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 920
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 863
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 185
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 373
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 158
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 059
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Csicsó: Akých potenciálnych ministrov ponúka súčasná opozícia?
  2. Ida Tittelová: Moravské Toskánsko
  3. Štefan Šturdzík: Slovensko - Titanic
  4. Zuzana Valachovičová: Ach to upratovanie, nielen Veľkonočné
  5. Juraj Jevin: Spojené voľby sme ešte nemali
  6. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  7. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  8. Ján Valchár: 450 rokov odšľachťovania národa
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 669
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 22 961
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 392
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 225
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 913
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 275
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 923
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 495
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
reklama
SkryťZatvoriť reklamu