TEST MÔJHO AUTA

Honda Prelude je nepohodlná, ale v zákrutách vládne

Za asi 3 500 eur je to podľa majiteľa najlacnejšie zábavné vozenie sa s približne 200 konskými silami. A vie si natočiť aj zadné kolesá.

(Zdroj: Erik Madara)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Vždy som bol fanúšikom japonských áut. Viacero som ich aj vystriedal.

Jedného dňa som sa rozhodol, že si urobím radosť a kúpim si na víkendy niečo zábavnejšie.

Veľmi dlho sa mi pre dizajn páčila Honda Prelude piatej generácie. Je to stará japonská klasika s dlhou kapotou.

Voľba bola jasná. Okrem toho, za asi 3 500 eur je to podľa mňa najlacnejšie zábavné vozenie sa s približne 200 konskými silami.

Valce majú vnútro z exotického materiálu

Moja Honda Prelude má v sebe 2,2 litrový vTec VTi štvorvalec s označením H22a5, výkon 136 kW pri 7000 otáčkach, krútiaci moment 206 Nm pri 5300 otáčkach a maximálne otáčky 8000.

Blok a hlava motora sú z hliníka a vnútro valcov z exotického materiálu FRM. Je to zliatina kovu, uhlíkových vlákien a oxidu hliníka. Dokáže to rýchlo odviesť teplo, má to nízku hmotnosť a vysokú odolnosť proti opotrebovaniu.

Motor má elektronické vstrekovanie paliva, bezdotykové zapaľovanie a dva protibežné vyvažovacie hriadele, ktoré eliminujú vibrácie a zjemňujú chod na úroveň podobnú vidlicovým šesťvalcom.

Stačí sa trochu pohrať s motorom a dostanete z neho väčší výkon

Tieto motory sa vyrábali aj v silnejších verziách (200, resp. 220 PS), ale ťažko sa dajú zohnať. Majú veľký potenciál upravovania, keďže sa z nich dá vydolovať asi 260 PS bez preplňovania.

Motor ma krásny dravý zvuk vo vyšších otáčkach a v nízkych je pri bežnej jazde relatívne tichý. Má okamžité reakcie na plyn.

Svojou charakteristikou je to skutočne športový motor, ktorý sa veľmi rád nechá vytáčať do červeného poľa, keďže ten správny "ťah" má až od asi 5000 otáčok. Vtedy sa zapne vTec a motor prejde na ostrú vačku.

Auto má vďaka svojej technike zrýchlenie na 100 km/h za 7,5 sekundy. Nie je to síce nič úžasné, no je to aj pre dosť vysokú hmotnosť auta - 1355 kg.

Majstrovským dielom na tomto aute je podvozok:

  • samonosná karoséria,
  • nezávislé zavesenie všetkých kolies,
  • na oboch nápravách dvojitý lichobežníkový záves,
  • priečne skrutné stabilizátory,
  • natáčanie zadných kolies 4WS.

Skvelá je tiež prevodovka. Páka ma veľmi krátke dráhy a je taká presná, že ju môže závidieť aj drvivá väčšina dnešných áut.

Ideálna krása ustúpila pohodliu

interier_honda_prelude.jpgHondu Prelude som trochu upravil. Podvozok klesol pre japonské komponenty KYB.

Auto dostalo 16-palcové kolesá Team dynamics motosport Monza R. Zaslúžilo by si aj väčšie kolesá, ale pre krásu som nechcel prísť o dynamiku a zhoršovať jazdné vlastnosti.

Okrem toho na naše "cesty" by boli 17-palcové kolesá v kombinácii s upraveným podvozkom už neúnosne nepohodlné.

Samozrejmosťou sú kvalitné pneumatiky Fulda exelero sportcontrol, nový lak, niektoré diely interiéru potiahnuté do karbónovej fólie 3M, nové predné svetlá, sedačky prečalúnené do bielej kože a ozvučenie Hertz.

Nie som zástanca tuningu v štýle Rýchlo a zbesilo, takže ak budem v budúcnosti niečo upravovať, tak iba podvozok, brzdy alebo motor.

Vo vozidle sa ešte nachádza ABS, 2-krát airbag, elektrický šíber, centrál, klimatizácia, tempomat, hmlovky, elektrické okná a zrkadlá, diaľkové ovládanie, imobilizér a fólie.

Auto je nepohodlné, ale tá jazda ...

Jazda je to najlepšie na tomto aute.

Nie je pohodlné, sedí sa v ňom nízko a stiesneno. Zadné sedačky sú skôr pre deti alebo batožinu. Nízky je aj strop a ľuďom nad 190 cm ho rozhodne neodporúčam.

Ale toto auto nie je o pohodlí. Je o tom, ako sa ovláda a ako sa na ceste správa.

Spočiatku som sa cítil v zákrutách neisto, keďže vďaka 4WS v ňom menej cítiť preťaženie. Keď som sa s ním ale zžil, bolo to nádherné.

Natáčanie zadných kolies

V zákrutách bez problémov poráža oveľa silnejšie a novšie autá. Aj pre natáčanie zadných kolies (systém 4WS).

Natáčanie je riadené elektronikou. Do asi 60 km/h sa zadné kolesá natáčajú opačným smerom ako predné. Od tejto rýchlosti v tom istom smere. Preto sa dokážete otočiť aj v priestore, kde by to bez tohto systému nebolo možné.

Na diaľnici zmeníte pruh za malý okamih, keďže sa zadné kolesá otočia v smere predných. Auto sa doň vsunie ako "krab".

Auto je v zákrutách a pri rýchlych vyhýbacích manévroch veľmi stabilné. Riadenie je úžasne komunikatívne (aj pre hydraulický posilňovač), citlivé, rýchle a presné. Auto ide ako po koľajniciach a neodskakuje na nerovnostiach.

Systém 4WS eliminuje do veľkej miery aj nedotáčavosť. Vojdite do zákruty rýchlosťou, akou by sa to už zdalo nemožné a auto to zvládne.

Nedotáčavosť sa prejaví, ale oveľa neskôr, ako by človek čakal. So 4WS sa tiež skvele parkuje, chce to len cvik.

Honda Prelude je spoľahlivá, ale pozor na olej

Motor auta je háklivý na pravidelné výmeny oleja. Ak si majiteľ často užíva vysoké otáčky a nešetrí ho, má aj vyššiu spotrebu ako bežne.

Pri športovejšej jazde odporúčam často kontrolovať hladinu. Spotreba paliva je cca 10 až 11 litrov kombinovane pri pokojnej jazde.

Prelude je veľmi spoľahlivá Honda, ostatne ako všetky Hondy z 90-tych rokov. Problémom bývajú hrdzavejúce zadné lemy, čidlá ABS a zasekávajúce sa 4WS.

Ak sa systém natáčania zadných kolies zasekne, zablokuje sa v strednej polohe a auto jazdí ako s bežnou nápravou ďalej. Následne systém stačí veľmi jednoducho resetovať a opäť funguje.

O väčších problémoch, kedy by s ňou bola nutná návšteva servisu, som nepočul a ani nečítal. A to ani na rôznych zahraničných fórach.

Drahé náhradné diely a nevhodné brzdy

Ceny originálnych náhradných dielov sú vysoké, ale mnohé sa dajú zohnať od alternatívnych výrobcov. Ani tie však nepatria medzi najnižšie.

Za veľké mínus považujem brzdy, ktoré sú jednoznačne poddimenzované. Takéto auto by malo mať silnejšie brzdy. To má za následok aj ich skoré opotrebenie.

honda_prelude_back.jpg

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  5. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  6. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  2. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  3. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  5. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  6. Keď Slováci krotia morský vietor
  7. Ochrana pred tropickou horúčavou
  8. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  9. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  10. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 18 301
  2. Vizuálny smog je problém 10 258
  3. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 6 292
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 3 216
  5. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 092
  6. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 2 875
  7. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 2 331
  8. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 2 278
  9. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 1 888
  10. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 1 827

Téma: Honda


Článok je zaradený aj do ďalších tém Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk, Test môjho auta

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Namiesto starého hotela kúpil Trenčín. A prišiel futbalový zázrak

Futbalisti Trenčína zahanbili oveľa bohatší klub.

AUTO

Vývojár palív v F1 pre SME: Niekedy vieme viac ako technici

Benoit Poulet už začína vyvíjať benzín na budúci rok.

DOMOV

Spor o Ústavný súd sa opakuje. Zmeny možno ani nebudú

Kiska zatiaľ vymenil štyroch sudcov z trinástich.

Neprehliadnite tiež

Vodičov čakajú obmedzenia na diaľnici v Bratislave

Premávka bude presmerovaná po Einsteinovej ulici.

Skontrolujte si, dokedy vám platí váš starý vodičský preukaz

Staré vodičské preukazy mali neobmedzenú platnosť, v roku 2013 ju skrátili.

Onedlho začne platiť jednotné označovanie palív. Čo sa zmení?

Cieľom je pomôcť vodičom vybrať správne palivo.

Pozrite si najpredávanejšie autá v Európe za prvý polrok

Aj po šiestich rokoch sa najlepšie darí Golfu.