TEST MÔJHO AUTA

Honda Prelude je nepohodlná, ale v zákrutách vládne

Za asi 3 500 eur je to podľa majiteľa najlacnejšie zábavné vozenie sa s približne 200 konskými silami. A vie si natočiť aj zadné kolesá.

(Zdroj: Erik Madara)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Vždy som bol fanúšikom japonských áut. Viacero som ich aj vystriedal.

Jedného dňa som sa rozhodol, že si urobím radosť a kúpim si na víkendy niečo zábavnejšie.

Veľmi dlho sa mi pre dizajn páčila Honda Prelude piatej generácie. Je to stará japonská klasika s dlhou kapotou.

Voľba bola jasná. Okrem toho, za asi 3 500 eur je to podľa mňa najlacnejšie zábavné vozenie sa s približne 200 konskými silami.

Valce majú vnútro z exotického materiálu

Moja Honda Prelude má v sebe 2,2 litrový vTec VTi štvorvalec s označením H22a5, výkon 136 kW pri 7000 otáčkach, krútiaci moment 206 Nm pri 5300 otáčkach a maximálne otáčky 8000.

Blok a hlava motora sú z hliníka a vnútro valcov z exotického materiálu FRM. Je to zliatina kovu, uhlíkových vlákien a oxidu hliníka. Dokáže to rýchlo odviesť teplo, má to nízku hmotnosť a vysokú odolnosť proti opotrebovaniu.

Motor má elektronické vstrekovanie paliva, bezdotykové zapaľovanie a dva protibežné vyvažovacie hriadele, ktoré eliminujú vibrácie a zjemňujú chod na úroveň podobnú vidlicovým šesťvalcom.

Stačí sa trochu pohrať s motorom a dostanete z neho väčší výkon

Tieto motory sa vyrábali aj v silnejších verziách (200, resp. 220 PS), ale ťažko sa dajú zohnať. Majú veľký potenciál upravovania, keďže sa z nich dá vydolovať asi 260 PS bez preplňovania.

Motor ma krásny dravý zvuk vo vyšších otáčkach a v nízkych je pri bežnej jazde relatívne tichý. Má okamžité reakcie na plyn.

Svojou charakteristikou je to skutočne športový motor, ktorý sa veľmi rád nechá vytáčať do červeného poľa, keďže ten správny "ťah" má až od asi 5000 otáčok. Vtedy sa zapne vTec a motor prejde na ostrú vačku.

Auto má vďaka svojej technike zrýchlenie na 100 km/h za 7,5 sekundy. Nie je to síce nič úžasné, no je to aj pre dosť vysokú hmotnosť auta - 1355 kg.

Majstrovským dielom na tomto aute je podvozok:

  • samonosná karoséria,
  • nezávislé zavesenie všetkých kolies,
  • na oboch nápravách dvojitý lichobežníkový záves,
  • priečne skrutné stabilizátory,
  • natáčanie zadných kolies 4WS.

Skvelá je tiež prevodovka. Páka ma veľmi krátke dráhy a je taká presná, že ju môže závidieť aj drvivá väčšina dnešných áut.

Ideálna krása ustúpila pohodliu

interier_honda_prelude.jpgHondu Prelude som trochu upravil. Podvozok klesol pre japonské komponenty KYB.

Auto dostalo 16-palcové kolesá Team dynamics motosport Monza R. Zaslúžilo by si aj väčšie kolesá, ale pre krásu som nechcel prísť o dynamiku a zhoršovať jazdné vlastnosti.

Okrem toho na naše "cesty" by boli 17-palcové kolesá v kombinácii s upraveným podvozkom už neúnosne nepohodlné.

Samozrejmosťou sú kvalitné pneumatiky Fulda exelero sportcontrol, nový lak, niektoré diely interiéru potiahnuté do karbónovej fólie 3M, nové predné svetlá, sedačky prečalúnené do bielej kože a ozvučenie Hertz.

Nie som zástanca tuningu v štýle Rýchlo a zbesilo, takže ak budem v budúcnosti niečo upravovať, tak iba podvozok, brzdy alebo motor.

Vo vozidle sa ešte nachádza ABS, 2-krát airbag, elektrický šíber, centrál, klimatizácia, tempomat, hmlovky, elektrické okná a zrkadlá, diaľkové ovládanie, imobilizér a fólie.

Auto je nepohodlné, ale tá jazda ...

Jazda je to najlepšie na tomto aute.

Nie je pohodlné, sedí sa v ňom nízko a stiesneno. Zadné sedačky sú skôr pre deti alebo batožinu. Nízky je aj strop a ľuďom nad 190 cm ho rozhodne neodporúčam.

Ale toto auto nie je o pohodlí. Je o tom, ako sa ovláda a ako sa na ceste správa.

Spočiatku som sa cítil v zákrutách neisto, keďže vďaka 4WS v ňom menej cítiť preťaženie. Keď som sa s ním ale zžil, bolo to nádherné.

Natáčanie zadných kolies

V zákrutách bez problémov poráža oveľa silnejšie a novšie autá. Aj pre natáčanie zadných kolies (systém 4WS).

Natáčanie je riadené elektronikou. Do asi 60 km/h sa zadné kolesá natáčajú opačným smerom ako predné. Od tejto rýchlosti v tom istom smere. Preto sa dokážete otočiť aj v priestore, kde by to bez tohto systému nebolo možné.

Na diaľnici zmeníte pruh za malý okamih, keďže sa zadné kolesá otočia v smere predných. Auto sa doň vsunie ako "krab".

Auto je v zákrutách a pri rýchlych vyhýbacích manévroch veľmi stabilné. Riadenie je úžasne komunikatívne (aj pre hydraulický posilňovač), citlivé, rýchle a presné. Auto ide ako po koľajniciach a neodskakuje na nerovnostiach.

Systém 4WS eliminuje do veľkej miery aj nedotáčavosť. Vojdite do zákruty rýchlosťou, akou by sa to už zdalo nemožné a auto to zvládne.

Nedotáčavosť sa prejaví, ale oveľa neskôr, ako by človek čakal. So 4WS sa tiež skvele parkuje, chce to len cvik.

Honda Prelude je spoľahlivá, ale pozor na olej

Motor auta je háklivý na pravidelné výmeny oleja. Ak si majiteľ často užíva vysoké otáčky a nešetrí ho, má aj vyššiu spotrebu ako bežne.

Pri športovejšej jazde odporúčam často kontrolovať hladinu. Spotreba paliva je cca 10 až 11 litrov kombinovane pri pokojnej jazde.

Prelude je veľmi spoľahlivá Honda, ostatne ako všetky Hondy z 90-tych rokov. Problémom bývajú hrdzavejúce zadné lemy, čidlá ABS a zasekávajúce sa 4WS.

Ak sa systém natáčania zadných kolies zasekne, zablokuje sa v strednej polohe a auto jazdí ako s bežnou nápravou ďalej. Následne systém stačí veľmi jednoducho resetovať a opäť funguje.

O väčších problémoch, kedy by s ňou bola nutná návšteva servisu, som nepočul a ani nečítal. A to ani na rôznych zahraničných fórach.

Drahé náhradné diely a nevhodné brzdy

Ceny originálnych náhradných dielov sú vysoké, ale mnohé sa dajú zohnať od alternatívnych výrobcov. Ani tie však nepatria medzi najnižšie.

Za veľké mínus považujem brzdy, ktoré sú jednoznačne poddimenzované. Takéto auto by malo mať silnejšie brzdy. To má za následok aj ich skoré opotrebenie.

honda_prelude_back.jpg

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  5. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  6. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  10. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's?
  1. Rozprávkové tankovanie
  2. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  3. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  4. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  5. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Dôležité zmeny v založení s.r.o. od 1.9.2018
  10. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 465
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 883
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 418
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 391
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 060
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 528
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 911
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 6 132
  9. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 862
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 341

Téma: Honda


Článok je zaradený aj do ďalších tém Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk, Test môjho auta

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kočnera obvinili za prevody bytov vo Five Star Residence

Celkovo je obvinený už v štyroch prípadoch.

DOMOV

V byte z Gorily vraj Fico pil kolu, po rokoch v kauze vypovedal

Úrad špeciálnej prokuratúry nechce prezradiť, kedy šéfa Smeru vypočuli.

Stĺpček Petra Schutza

Fica síce v Gorile vypočuli, ale vždy mu to bolo jedno

Reforma polície nie je záležitosť týždňov.

TV SME

Koaliční poslanci problém v utajenej práci Danka nevidia

Ako reagujú na utajenú prácu Danka poslanci koalície.

Neprehliadnite tiež

Nový Mercedes CLS pripomína auto pre superhrdinu (test)

Napriek výkonu je spotreba ukážková.

Nové BMW X7 má najväčšie ľadviny v dejinách značky

Ak sa vám X5 zdá malá a nenápadná, novinka vám ulahodí.