TEST MÔJHO AUTA

Honda Prelude je nepohodlná, ale v zákrutách vládne

Za asi 3 500 eur je to podľa majiteľa najlacnejšie zábavné vozenie sa s približne 200 konskými silami. A vie si natočiť aj zadné kolesá.

(Zdroj: Erik Madara)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Vždy som bol fanúšikom japonských áut. Viacero som ich aj vystriedal.

Jedného dňa som sa rozhodol, že si urobím radosť a kúpim si na víkendy niečo zábavnejšie.

Veľmi dlho sa mi pre dizajn páčila Honda Prelude piatej generácie. Je to stará japonská klasika s dlhou kapotou.

Voľba bola jasná. Okrem toho, za asi 3 500 eur je to podľa mňa najlacnejšie zábavné vozenie sa s približne 200 konskými silami.

Valce majú vnútro z exotického materiálu

Moja Honda Prelude má v sebe 2,2 litrový vTec VTi štvorvalec s označením H22a5, výkon 136 kW pri 7000 otáčkach, krútiaci moment 206 Nm pri 5300 otáčkach a maximálne otáčky 8000.

Blok a hlava motora sú z hliníka a vnútro valcov z exotického materiálu FRM. Je to zliatina kovu, uhlíkových vlákien a oxidu hliníka. Dokáže to rýchlo odviesť teplo, má to nízku hmotnosť a vysokú odolnosť proti opotrebovaniu.

Motor má elektronické vstrekovanie paliva, bezdotykové zapaľovanie a dva protibežné vyvažovacie hriadele, ktoré eliminujú vibrácie a zjemňujú chod na úroveň podobnú vidlicovým šesťvalcom.

Stačí sa trochu pohrať s motorom a dostanete z neho väčší výkon

Tieto motory sa vyrábali aj v silnejších verziách (200, resp. 220 PS), ale ťažko sa dajú zohnať. Majú veľký potenciál upravovania, keďže sa z nich dá vydolovať asi 260 PS bez preplňovania.

Motor ma krásny dravý zvuk vo vyšších otáčkach a v nízkych je pri bežnej jazde relatívne tichý. Má okamžité reakcie na plyn.

Svojou charakteristikou je to skutočne športový motor, ktorý sa veľmi rád nechá vytáčať do červeného poľa, keďže ten správny "ťah" má až od asi 5000 otáčok. Vtedy sa zapne vTec a motor prejde na ostrú vačku.

Auto má vďaka svojej technike zrýchlenie na 100 km/h za 7,5 sekundy. Nie je to síce nič úžasné, no je to aj pre dosť vysokú hmotnosť auta - 1355 kg.

Majstrovským dielom na tomto aute je podvozok:

  • samonosná karoséria,
  • nezávislé zavesenie všetkých kolies,
  • na oboch nápravách dvojitý lichobežníkový záves,
  • priečne skrutné stabilizátory,
  • natáčanie zadných kolies 4WS.

Skvelá je tiež prevodovka. Páka ma veľmi krátke dráhy a je taká presná, že ju môže závidieť aj drvivá väčšina dnešných áut.

Ideálna krása ustúpila pohodliu

interier_honda_prelude.jpgHondu Prelude som trochu upravil. Podvozok klesol pre japonské komponenty KYB.

Auto dostalo 16-palcové kolesá Team dynamics motosport Monza R. Zaslúžilo by si aj väčšie kolesá, ale pre krásu som nechcel prísť o dynamiku a zhoršovať jazdné vlastnosti.

Okrem toho na naše "cesty" by boli 17-palcové kolesá v kombinácii s upraveným podvozkom už neúnosne nepohodlné.

Samozrejmosťou sú kvalitné pneumatiky Fulda exelero sportcontrol, nový lak, niektoré diely interiéru potiahnuté do karbónovej fólie 3M, nové predné svetlá, sedačky prečalúnené do bielej kože a ozvučenie Hertz.

Nie som zástanca tuningu v štýle Rýchlo a zbesilo, takže ak budem v budúcnosti niečo upravovať, tak iba podvozok, brzdy alebo motor.

Vo vozidle sa ešte nachádza ABS, 2-krát airbag, elektrický šíber, centrál, klimatizácia, tempomat, hmlovky, elektrické okná a zrkadlá, diaľkové ovládanie, imobilizér a fólie.

Auto je nepohodlné, ale tá jazda ...

Jazda je to najlepšie na tomto aute.

Nie je pohodlné, sedí sa v ňom nízko a stiesneno. Zadné sedačky sú skôr pre deti alebo batožinu. Nízky je aj strop a ľuďom nad 190 cm ho rozhodne neodporúčam.

Ale toto auto nie je o pohodlí. Je o tom, ako sa ovláda a ako sa na ceste správa.

Spočiatku som sa cítil v zákrutách neisto, keďže vďaka 4WS v ňom menej cítiť preťaženie. Keď som sa s ním ale zžil, bolo to nádherné.

Natáčanie zadných kolies

V zákrutách bez problémov poráža oveľa silnejšie a novšie autá. Aj pre natáčanie zadných kolies (systém 4WS).

Natáčanie je riadené elektronikou. Do asi 60 km/h sa zadné kolesá natáčajú opačným smerom ako predné. Od tejto rýchlosti v tom istom smere. Preto sa dokážete otočiť aj v priestore, kde by to bez tohto systému nebolo možné.

Na diaľnici zmeníte pruh za malý okamih, keďže sa zadné kolesá otočia v smere predných. Auto sa doň vsunie ako "krab".

Auto je v zákrutách a pri rýchlych vyhýbacích manévroch veľmi stabilné. Riadenie je úžasne komunikatívne (aj pre hydraulický posilňovač), citlivé, rýchle a presné. Auto ide ako po koľajniciach a neodskakuje na nerovnostiach.

Systém 4WS eliminuje do veľkej miery aj nedotáčavosť. Vojdite do zákruty rýchlosťou, akou by sa to už zdalo nemožné a auto to zvládne.

Nedotáčavosť sa prejaví, ale oveľa neskôr, ako by človek čakal. So 4WS sa tiež skvele parkuje, chce to len cvik.

Honda Prelude je spoľahlivá, ale pozor na olej

Motor auta je háklivý na pravidelné výmeny oleja. Ak si majiteľ často užíva vysoké otáčky a nešetrí ho, má aj vyššiu spotrebu ako bežne.

Pri športovejšej jazde odporúčam často kontrolovať hladinu. Spotreba paliva je cca 10 až 11 litrov kombinovane pri pokojnej jazde.

Prelude je veľmi spoľahlivá Honda, ostatne ako všetky Hondy z 90-tych rokov. Problémom bývajú hrdzavejúce zadné lemy, čidlá ABS a zasekávajúce sa 4WS.

Ak sa systém natáčania zadných kolies zasekne, zablokuje sa v strednej polohe a auto jazdí ako s bežnou nápravou ďalej. Následne systém stačí veľmi jednoducho resetovať a opäť funguje.

O väčších problémoch, kedy by s ňou bola nutná návšteva servisu, som nepočul a ani nečítal. A to ani na rôznych zahraničných fórach.

Drahé náhradné diely a nevhodné brzdy

Ceny originálnych náhradných dielov sú vysoké, ale mnohé sa dajú zohnať od alternatívnych výrobcov. Ani tie však nepatria medzi najnižšie.

Za veľké mínus považujem brzdy, ktoré sú jednoznačne poddimenzované. Takéto auto by malo mať silnejšie brzdy. To má za následok aj ich skoré opotrebenie.

honda_prelude_back.jpg

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Alarica – new business project in market of shoes
  2. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  3. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  4. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  6. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  7. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  8. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  9. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  10. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 783
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 658
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 4 628
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 4 434
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 619
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 338
  7. Kam do tepla v januári? 2 436
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 200
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 078
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 193

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk


Článok je zaradený aj do ďalších tém Test môjho auta

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Najväčší tender tretej Ficovej vlády sa blíži do finále

ŽSR chcú modernizovať úsek za Bratislavou za viac než 300 miliónov eur.

ŠPORT

Prečo cena Ronalda rapídne klesla?

Ronaldo je na konci svetovej päťdesiatky.

EKONOMIKA

Predaj Telekomu stále nedokončili, štátu chýba sto miliónov eur

Aj zvyšný 49-percentný balík akcií operátora v roku 2015 kúpil nemecký Deutsche Telekom.

DOMOV

Harabin má k prezidentskej petícii bližšie, ako priznáva

Harabin sa zneužitia svojich údajov nebojí.

Neprehliadnite tiež

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.

Ako James Bond. Pozrite sa, aké rôzne funkcie auta môžete ovládať cez mobil

Všetky autá musia byť pripojené do mobilnej siete, automobilky to využívajú.

Starý Land Rover Defender sa na chvíľu vráti do výroby

Za najrýchlejšiu verziu v histórii zaplatí záujemca minimálne 180-tisíc eur.