TEST MÔJHO AUTA

Honda Prelude je nepohodlná, ale v zákrutách vládne

Za asi 3 500 eur je to podľa majiteľa najlacnejšie zábavné vozenie sa s približne 200 konskými silami. A vie si natočiť aj zadné kolesá.

(Zdroj: Erik Madara)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Vždy som bol fanúšikom japonských áut. Viacero som ich aj vystriedal.

Jedného dňa som sa rozhodol, že si urobím radosť a kúpim si na víkendy niečo zábavnejšie.

Veľmi dlho sa mi pre dizajn páčila Honda Prelude piatej generácie. Je to stará japonská klasika s dlhou kapotou.

Voľba bola jasná. Okrem toho, za asi 3 500 eur je to podľa mňa najlacnejšie zábavné vozenie sa s približne 200 konskými silami.

Valce majú vnútro z exotického materiálu

Moja Honda Prelude má v sebe 2,2 litrový vTec VTi štvorvalec s označením H22a5, výkon 136 kW pri 7000 otáčkach, krútiaci moment 206 Nm pri 5300 otáčkach a maximálne otáčky 8000.

Blok a hlava motora sú z hliníka a vnútro valcov z exotického materiálu FRM. Je to zliatina kovu, uhlíkových vlákien a oxidu hliníka. Dokáže to rýchlo odviesť teplo, má to nízku hmotnosť a vysokú odolnosť proti opotrebovaniu.

Motor má elektronické vstrekovanie paliva, bezdotykové zapaľovanie a dva protibežné vyvažovacie hriadele, ktoré eliminujú vibrácie a zjemňujú chod na úroveň podobnú vidlicovým šesťvalcom.

Stačí sa trochu pohrať s motorom a dostanete z neho väčší výkon

Tieto motory sa vyrábali aj v silnejších verziách (200, resp. 220 PS), ale ťažko sa dajú zohnať. Majú veľký potenciál upravovania, keďže sa z nich dá vydolovať asi 260 PS bez preplňovania.

Motor ma krásny dravý zvuk vo vyšších otáčkach a v nízkych je pri bežnej jazde relatívne tichý. Má okamžité reakcie na plyn.

Svojou charakteristikou je to skutočne športový motor, ktorý sa veľmi rád nechá vytáčať do červeného poľa, keďže ten správny "ťah" má až od asi 5000 otáčok. Vtedy sa zapne vTec a motor prejde na ostrú vačku.

Auto má vďaka svojej technike zrýchlenie na 100 km/h za 7,5 sekundy. Nie je to síce nič úžasné, no je to aj pre dosť vysokú hmotnosť auta - 1355 kg.

Majstrovským dielom na tomto aute je podvozok:

  • samonosná karoséria,
  • nezávislé zavesenie všetkých kolies,
  • na oboch nápravách dvojitý lichobežníkový záves,
  • priečne skrutné stabilizátory,
  • natáčanie zadných kolies 4WS.

Skvelá je tiež prevodovka. Páka ma veľmi krátke dráhy a je taká presná, že ju môže závidieť aj drvivá väčšina dnešných áut.

Ideálna krása ustúpila pohodliu

interier_honda_prelude.jpgHondu Prelude som trochu upravil. Podvozok klesol pre japonské komponenty KYB.

Auto dostalo 16-palcové kolesá Team dynamics motosport Monza R. Zaslúžilo by si aj väčšie kolesá, ale pre krásu som nechcel prísť o dynamiku a zhoršovať jazdné vlastnosti.

Okrem toho na naše "cesty" by boli 17-palcové kolesá v kombinácii s upraveným podvozkom už neúnosne nepohodlné.

Samozrejmosťou sú kvalitné pneumatiky Fulda exelero sportcontrol, nový lak, niektoré diely interiéru potiahnuté do karbónovej fólie 3M, nové predné svetlá, sedačky prečalúnené do bielej kože a ozvučenie Hertz.

Nie som zástanca tuningu v štýle Rýchlo a zbesilo, takže ak budem v budúcnosti niečo upravovať, tak iba podvozok, brzdy alebo motor.

Vo vozidle sa ešte nachádza ABS, 2-krát airbag, elektrický šíber, centrál, klimatizácia, tempomat, hmlovky, elektrické okná a zrkadlá, diaľkové ovládanie, imobilizér a fólie.

Auto je nepohodlné, ale tá jazda ...

Jazda je to najlepšie na tomto aute.

Nie je pohodlné, sedí sa v ňom nízko a stiesneno. Zadné sedačky sú skôr pre deti alebo batožinu. Nízky je aj strop a ľuďom nad 190 cm ho rozhodne neodporúčam.

Ale toto auto nie je o pohodlí. Je o tom, ako sa ovláda a ako sa na ceste správa.

Spočiatku som sa cítil v zákrutách neisto, keďže vďaka 4WS v ňom menej cítiť preťaženie. Keď som sa s ním ale zžil, bolo to nádherné.

Natáčanie zadných kolies

V zákrutách bez problémov poráža oveľa silnejšie a novšie autá. Aj pre natáčanie zadných kolies (systém 4WS).

Natáčanie je riadené elektronikou. Do asi 60 km/h sa zadné kolesá natáčajú opačným smerom ako predné. Od tejto rýchlosti v tom istom smere. Preto sa dokážete otočiť aj v priestore, kde by to bez tohto systému nebolo možné.

Na diaľnici zmeníte pruh za malý okamih, keďže sa zadné kolesá otočia v smere predných. Auto sa doň vsunie ako "krab".

Auto je v zákrutách a pri rýchlych vyhýbacích manévroch veľmi stabilné. Riadenie je úžasne komunikatívne (aj pre hydraulický posilňovač), citlivé, rýchle a presné. Auto ide ako po koľajniciach a neodskakuje na nerovnostiach.

Systém 4WS eliminuje do veľkej miery aj nedotáčavosť. Vojdite do zákruty rýchlosťou, akou by sa to už zdalo nemožné a auto to zvládne.

Nedotáčavosť sa prejaví, ale oveľa neskôr, ako by človek čakal. So 4WS sa tiež skvele parkuje, chce to len cvik.

Honda Prelude je spoľahlivá, ale pozor na olej

Motor auta je háklivý na pravidelné výmeny oleja. Ak si majiteľ často užíva vysoké otáčky a nešetrí ho, má aj vyššiu spotrebu ako bežne.

Pri športovejšej jazde odporúčam často kontrolovať hladinu. Spotreba paliva je cca 10 až 11 litrov kombinovane pri pokojnej jazde.

Prelude je veľmi spoľahlivá Honda, ostatne ako všetky Hondy z 90-tych rokov. Problémom bývajú hrdzavejúce zadné lemy, čidlá ABS a zasekávajúce sa 4WS.

Ak sa systém natáčania zadných kolies zasekne, zablokuje sa v strednej polohe a auto jazdí ako s bežnou nápravou ďalej. Následne systém stačí veľmi jednoducho resetovať a opäť funguje.

O väčších problémoch, kedy by s ňou bola nutná návšteva servisu, som nepočul a ani nečítal. A to ani na rôznych zahraničných fórach.

Drahé náhradné diely a nevhodné brzdy

Ceny originálnych náhradných dielov sú vysoké, ale mnohé sa dajú zohnať od alternatívnych výrobcov. Ani tie však nepatria medzi najnižšie.

Za veľké mínus považujem brzdy, ktoré sú jednoznačne poddimenzované. Takéto auto by malo mať silnejšie brzdy. To má za následok aj ich skoré opotrebenie.

honda_prelude_back.jpg

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  9. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  2. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  5. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  8. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  9. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  10. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 839
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 8 039
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 431
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 003
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 824
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 765
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 649
  8. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 939
  9. Ušetrite až 60 % nákladov na elektrinu využitím slnečnej energie 920
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 728

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk


Článok je zaradený aj do ďalších tém Test môjho auta

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Ministra SNS kritizuje jeho tajomník z Mosta, problémom sú stíhačky

Modernizáciu slovenského letectva chce minister odložiť.

DOMOV

Pellegriniho úradníčka má blízko k IT firme spájanej s Počiatkom

Žiláková má mať vzťah so šéfom Anextu.

KULTÚRA

Björk má album o Tindri. Zvuky preň nahrala v džungli

Speváčka zverejnila novú pieseň Gate.

Neprehliadnite tiež

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.

Vyskúšali sme zadné sedadlá VarioFlex v novej Škode Karoq

Vyberateľné zadné sedačky neponúka iný konkurent.