Nanuk od Audi nezastaví sneh ani šotolina

Dizajnový mix odsúdil koncept "nanuk" do úzadia. Napriek tomu je zaujímavý natáčaním zadných kolies a adaptívnym vzduchovým pružením.

(Zdroj: Audi)

Tohtoročný frankfurtský autosalón bol svedkom premiéry konceptu Audi, ktorý nezožal toľko ovácií ako koncept Sport Quattro. Koncept Nanuk má byť obrazom ultra športového vozidla, ktoré si poradí na hladkej ceste, snehu alebo šotoline.

Nanuk vyvinuli v spolupráci s talianskym dizajnovým centrom Italdesign Giugiaro. Výsledkom je vzhľad, ktorý vidíte na fotogriafiách: „práce všeho druhu“ – ako by povedali naši západní susedia.

Názov konceptu údajne vychádza z dobre známej reklamy, v ktorej otec učí syna rozlišovať stopy v snehu.

Audi pripravilo veľký naftový motor

Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Na pohon dvojsedadlového špeciálu (prikrčeného Lamborghini Urus ?) slúži novo vyvinutý naftový motor V10 TDI umiestnený pozdĺžne pred zadnou nápravou.

Výkonný päťlitrový agregát produkuje výkon 400 kW (544 k) a úctyhodných 1 000 Nm krútiaceho momentu, ktorý je dostupný už pri 1 500 ot/min.

Motoru bola prispôsobená sedemstupňová automatická prevodovka S tronic i systém pohonu všetkých štyroch kolies Quattro.

Koncept Audi nanuk quattro váži 1 900 kg, no na rýchlosť 100 km/h vystrelí za 3,8 sekundy a ručička rýchlomera sa zastaví až na rýchlosti 305 km/h.

Napriek extrémnemu výkonu automobilka deklaruje priemernú spotrebu len 7,8 litra na 100 km jazdy. Automobil za úspornosť vďačí novému systému tepelného manažmentu s oddeleným chladiacim okruhom a plynulo regulovateľnému prietoku olejového čerpadla.

Nastaviteľnú svetlú výšku doplnilo natáčanie zadných kolies

Dvojité nezávislé zavesenie kolies nesie 22 palcové kolesá s rozmerom 235/50 vpredu a 295/45 vzadu. Samozrejmosťou sú keramické brzdové kotúče s uhlíkovými vláknami.

Audi novým konceptom demonštrovalo aj ďalšiu generáciu adaptívneho vzduchového pruženia s elektronicky riadenými tlmičmi. Vodič môže manuálne nastaviť svetlú výšku v troch stupňoch: Normál, o 30 nižšiu svetlú výšku alebo o 40 mm vyššiu voči normálnemu stavu.

Systém je schopný meniť svetlosť podvozka aj automaticky a to na základe prediktívnych údajov o trase z navigačného systému GPS.

Aj koncept Nanuk sa zaradil medzi vozidlá s natáčaním kolies zadnej nápravy. V nízkych a stredných rýchlostiach sa natočia v protismere do deviatich stupňov. Prakticky sa to prejaví v pocite kratšieho rázvoru údajne až o 100 cm, čo má zabezpečiť automobilu lepšiu obratnosť.

Pri vyšších rýchlostiach funguje systém opačne – rázvor predlžuje o 140 cm, čím zvýši stabilitu vozidla. Zadné kolesá sa otáčajú v rovnakom smere ako predné a to do 2,5 stupňa.

Vozidlo charakterizuje rázvor náprav 2 710 mm, dĺžka 4 541 mm, šírka 1 990 mm a výška 1 337 mm. Základom nosnej štruktúry sa stal hliníkový Audi Space Frame a komponenty z uhlíkom vystuženého polyméru.

Celú zadnú časť karosérie je možné vyklopiť dohora pre lepší prístup k motoru. O batožinovom priestore je ťažké hovoriť. Svoju golfovú výbavu však uložíte pod prednou kapotou.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  2. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  3. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  4. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  5. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  6. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  7. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  8. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  9. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  10. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 425
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 194
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 480
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 529
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 408
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 828
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 527
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 428
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 370
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 837

Téma: Autosalón IAA vo Frankfurte 2013


Článok je zaradený aj do ďalších tém Audi

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

KULTÚRA

Vo filme odpratával mŕtve telá. V práci ich umýva

Oscarového Saulovho syna na Berlinale nechceli.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

CESTOVANIE

Desať pláží s najčistejšou vodou na svete

Pozrite si tipy na miesta s najčistejším morom.

Neprehliadnite tiež

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkice. Treba nad nimi premýšľať osobitne a nezapínať jedny naraz s druhými.

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop