Nanuk od Audi nezastaví sneh ani šotolina

Dizajnový mix odsúdil koncept "nanuk" do úzadia. Napriek tomu je zaujímavý natáčaním zadných kolies a adaptívnym vzduchovým pružením.

(Zdroj: Audi)

Tohtoročný frankfurtský autosalón bol svedkom premiéry konceptu Audi, ktorý nezožal toľko ovácií ako koncept Sport Quattro. Koncept Nanuk má byť obrazom ultra športového vozidla, ktoré si poradí na hladkej ceste, snehu alebo šotoline.

Nanuk vyvinuli v spolupráci s talianskym dizajnovým centrom Italdesign Giugiaro. Výsledkom je vzhľad, ktorý vidíte na fotogriafiách: „práce všeho druhu“ – ako by povedali naši západní susedia.

Názov konceptu údajne vychádza z dobre známej reklamy, v ktorej otec učí syna rozlišovať stopy v snehu.

Audi pripravilo veľký naftový motor

Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Na pohon dvojsedadlového špeciálu (prikrčeného Lamborghini Urus ?) slúži novo vyvinutý naftový motor V10 TDI umiestnený pozdĺžne pred zadnou nápravou.

Výkonný päťlitrový agregát produkuje výkon 400 kW (544 k) a úctyhodných 1 000 Nm krútiaceho momentu, ktorý je dostupný už pri 1 500 ot/min.

Motoru bola prispôsobená sedemstupňová automatická prevodovka S tronic i systém pohonu všetkých štyroch kolies Quattro.

Koncept Audi nanuk quattro váži 1 900 kg, no na rýchlosť 100 km/h vystrelí za 3,8 sekundy a ručička rýchlomera sa zastaví až na rýchlosti 305 km/h.

Napriek extrémnemu výkonu automobilka deklaruje priemernú spotrebu len 7,8 litra na 100 km jazdy. Automobil za úspornosť vďačí novému systému tepelného manažmentu s oddeleným chladiacim okruhom a plynulo regulovateľnému prietoku olejového čerpadla.

Nastaviteľnú svetlú výšku doplnilo natáčanie zadných kolies

Dvojité nezávislé zavesenie kolies nesie 22 palcové kolesá s rozmerom 235/50 vpredu a 295/45 vzadu. Samozrejmosťou sú keramické brzdové kotúče s uhlíkovými vláknami.

Audi novým konceptom demonštrovalo aj ďalšiu generáciu adaptívneho vzduchového pruženia s elektronicky riadenými tlmičmi. Vodič môže manuálne nastaviť svetlú výšku v troch stupňoch: Normál, o 30 nižšiu svetlú výšku alebo o 40 mm vyššiu voči normálnemu stavu.

Systém je schopný meniť svetlosť podvozka aj automaticky a to na základe prediktívnych údajov o trase z navigačného systému GPS.

Aj koncept Nanuk sa zaradil medzi vozidlá s natáčaním kolies zadnej nápravy. V nízkych a stredných rýchlostiach sa natočia v protismere do deviatich stupňov. Prakticky sa to prejaví v pocite kratšieho rázvoru údajne až o 100 cm, čo má zabezpečiť automobilu lepšiu obratnosť.

Pri vyšších rýchlostiach funguje systém opačne – rázvor predlžuje o 140 cm, čím zvýši stabilitu vozidla. Zadné kolesá sa otáčajú v rovnakom smere ako predné a to do 2,5 stupňa.

Vozidlo charakterizuje rázvor náprav 2 710 mm, dĺžka 4 541 mm, šírka 1 990 mm a výška 1 337 mm. Základom nosnej štruktúry sa stal hliníkový Audi Space Frame a komponenty z uhlíkom vystuženého polyméru.

Celú zadnú časť karosérie je možné vyklopiť dohora pre lepší prístup k motoru. O batožinovom priestore je ťažké hovoriť. Svoju golfovú výbavu však uložíte pod prednou kapotou.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  8. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  6. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  7. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  10. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 233
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 5 208
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 906
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 540
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 614
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 593
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 401
  8. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 218
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 154
  10. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 141

Téma: Autosalón IAA vo Frankfurte 2013


Článok je zaradený aj do ďalších tém Audi

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Minúta po minúte: Mexiko ničí ďalšie zemetrasenie, má už 248 obetí

Zabíjali padajúce budovy, medzi obeťami sú aj deti.

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

ŠPORT

Saganov debut na MS: žalúdočné problémy a hnev

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

Neprehliadnite tiež

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.