NEKROLÓG

Eidži Tojoda spravil z Toyoty kráľa automobiliek

Eidži Tojoda bol perfekcionistom. Spojil moderné postupy s japonskou mentalitou.

Tojoda rešpektoval aj pripomienky zamestnancov.(Zdroj: SITA/AP)

V Japonsku je tradícia vplyvných podnikateľských rodín, ktoré si medzi sebou posúvajú najvyššie funkcie. Jednou z najvplyvnejších sú Tojodovci.

Ich Toyota začínala ako výrobca tkáčskych krosien. Automobily začala vyrábať v 30. rokoch, no spočiatku išlo najmä o zákazky pre japonskú armádu. Jednou z najväčších automobiliek sveta sa stala až po druhej svetovej vojne pod vedením Eidžiho Tojodu (12. septembra 1913 - 17. septembra 2013).

Ten sa bol v 50. rokoch pozrieť, ako fungujú továrne Fordu v Spojených štátoch. Toyota vtedy vyrábala 40 vozidiel denne, kým Ford osemtisíc. Vďaka tejto inšpirácii viedol výstavbu fabrík, ktoré sa stali základom pre boom automobilového priemyslu v Japonsku.

Tojoda bol perfekcionistom. Spojil moderné postupy s japonskou mentalitou, podľa ktorej treba veci neustále zlepšovať. Tojoda vyhľadával nedostatky sám, no spoliehal sa aj na zamestnancov. „Ročne sme dostali asi milión a pol pripomienok, 95 percent z nich sme zrealizovali," napísal Tojoda vo svojej biografii.

Tojoda, ktorý bol prezidentom Toyoty v rokoch 1967 až 1982, sledoval trendy. V 60. rokoch začal vyrábať malé športové autá, v 80. rokoch stál pri zrode luxusnej značky Lexus. Aj vďaka tomu je teraz Toyota najväčšou automobilkou na svete.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 7 030
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 5 823
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 937
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 641
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 133
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 099
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 963
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 600
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 148
  10. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 675

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk


Článok je zaradený aj do ďalších tém Nekrológy, Víkend

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Líder OĽaNO Igor Matovič pre SME hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

EKONOMIKA

Ľudia v roamingu prestali šetriť. Svoje telefóny využívajú viac

V krajinách EÚ telefonujeme za rovnaké ceny ako doma.

AUTO

Doprava v Chorvátsku kolabuje, cestu blokujú kolóny a nehody

Skolabovala aj doprava na obchvate Záhrebu.

Neprehliadnite tiež

Rakúsky Magna Steyr vyrobil jubilejný Mercedes triedy G

Predaj triedy G od roka 2009 neustále rastie.

Nemecko zachráni dieselové autá za dve miliardy eur

Existujúce autá dostanú aktualizáciu softvéru.

Aktivisti: Kolóne na D1 mohli zabrániť kolektory

Medzi Bratislavou a Trnavou sú ohrozené životy i majetky ľudí.