V Japonsku je tradícia vplyvných podnikateľských rodín, ktoré si medzi sebou posúvajú najvyššie funkcie. Jednou z najvplyvnejších sú Tojodovci.
Ich Toyota začínala ako výrobca tkáčskych krosien. Automobily začala vyrábať v 30. rokoch, no spočiatku išlo najmä o zákazky pre japonskú armádu. Jednou z najväčších automobiliek sveta sa stala až po druhej svetovej vojne pod vedením Eidžiho Tojodu (12. septembra 1913 - 17. septembra 2013).
Ten sa bol v 50. rokoch pozrieť, ako fungujú továrne Fordu v Spojených štátoch. Toyota vtedy vyrábala 40 vozidiel denne, kým Ford osemtisíc. Vďaka tejto inšpirácii viedol výstavbu fabrík, ktoré sa stali základom pre boom automobilového priemyslu v Japonsku.
Tojoda bol perfekcionistom. Spojil moderné postupy s japonskou mentalitou, podľa ktorej treba veci neustále zlepšovať. Tojoda vyhľadával nedostatky sám, no spoliehal sa aj na zamestnancov. „Ročne sme dostali asi milión a pol pripomienok, 95 percent z nich sme zrealizovali," napísal Tojoda vo svojej biografii.
Tojoda, ktorý bol prezidentom Toyoty v rokoch 1967 až 1982, sledoval trendy. V 60. rokoch začal vyrábať malé športové autá, v 80. rokoch stál pri zrode luxusnej značky Lexus. Aj vďaka tomu je teraz Toyota najväčšou automobilkou na svete.