Staršia Škoda Fabia HTP dosiahla rekordnú spotrebu 2,6 litra

Tradičnú medzinárodnú súťaž škodoviek v dosahovaní nízkej spotreby vyhral pred naftovými motormi starší a benzínový model.

(Zdroj: Škoda)

Spolu 65 posádok súperilo v dosahovaní nízkej spotreby v rámci 32. ročníka podujatia Škoda Economy Run, ktoré organizuje česká automobilka.

Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

V tomto ročníku bola 309 kilometrová súťažná trasa situovaná medzi výrobnými závodmi Škoda.

Súťažiaci odštartovali neďaleko sídla automobilky v Mladej Boleslavy a preteky v dosahovaní nízkej spotreby sa končili pri výrobnom závode v Kvasinách.

Starý trojvalec prekonal diesele

Neuveriteľne nízku spotrebu 2,6 litra na 100 kilometrov a víťazstvo dosiahla Škoda Fabia 1,2 HTP (40 kW) prvej generácie s malým trojvalcovým motorom a s posádkou Marek Tribula a Martin Kadlec.

Organizátori vypočítali, že staršia Fabia dosiahla úroveň 60,58 g/km emisií CO2.

O snahe všetkých posádok dosiahnuť čo najnižšiu spotrebu a uplatniť všetky znalosti o úspornej jazde svedčí fakt, že všetci súťažiaci neprekročili päťlitrovú hranicu.

V konečnom hodnotení všetkých kategórií s prihliadnutím na objem aj rýchlosť jazdy skončil diesel (Fabia Combi 1,4 TDI) najlepšie na štvrtom mieste so spotrebou 3,09 l/100km.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  1. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  2. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  3. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  4. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  7. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  8. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  9. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 14 675
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 9 863
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 377
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 248
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 6 211
  6. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 5 526
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 281
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 4 942
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 215
  10. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 4 099

Téma: Skoda Octavia, Fabia, Rapid, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

DOMOV

Čo by nasledovalo, ak by súd rozpustil Kotlebovu ĽSNS?

Poslanci ĽSNS by o svoj mandát neprišli. Ich stranícka kasa by sa však zrejme vyprázdnila

KOMENTÁRE

Kotlebovci nosia fašistické relikvie do parlamentu

Parlamentný preukaz nezakryje extrémistickú slamu.

DOMOV

Generálny prokurátor navrhol zrušiť Kotlebovu stranu

Najvyšší súd obdržal podnet na rozpustenie ĽSNS.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen na stretnutí fanúšikov GTI predviedol práce svojich učňov

Už desať rokov Volkswagen pravidelne ukazuje svetu projekty svojich mladých učňov.

Čo je to Atkinsonov cyklus motora a prečo majú vďaka nemu hybridy nižšiu spotrebu?

S Atkinsonovým cyklom sa v dnešných motoroch stretávame čoraz častejšie.