Výrobné závody automobilky Škoda v Česku, Rusku, Indii a Číne vyrobili od roku 2007 celkovo 1,5 milióna kusov dnes už nie najmenšieho modelu značky.
Samozrejme jubilejnú Fabiu s motorom 1,2 TSI zmontovali v materskom závode automobilky, ktorý má na celkovej produkcii najväčší podiel.
Napíšte nám
o vašom vozidle
Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.
Čo o svojom aute napísať?
Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu
Kým Mladá Boleslav vyrobila 1 218 088 Fabií druhej generácie, Čína 202 989, Rusko 32 291 a India 46 632 kusov.
Ani dve generácie modelu Fabia s počtom 3 253 817 vyrobených kusov zatiaľ nepredbehli Octaviu, ktorá si udržiava v Škode prvenstvo s 3 984 821 kusmi.
Sedan zanikol
Výrobné linky vypustili do sveta prvú Fabiu v roku 1999 a tá ostala v produkcii pomerne dlhých osem rokov.
Napokon to dokumentuje aj počet vyrobených kusov na úrovni 1 788 063 Fabií s tromi typmi karosérie.
Druhá generácia Fabie už nepokračovala vo verzii sedan a prvá krátka päťdverová verzia prišla na trh v roku 2007.
Po nej nasledovalo o rok neskôr kombi, ktoré je dodnes druhou verziou karosérie Fabie s takmer tretinovým podielom na produkcii.
Vylúčenie sedanu vyplývalo zo zlých predajných čísel, pretože z doterajšej produkcie naň pripadlo iba 134 541 kusov.
Aktuálnemu modelu ešte nejaký ten čas ostáva na prekonanie prvej generácie, pretože automobilka ešte oficiálne neohlásila nástup tretej generácia, ktorá bude zaznamenať opäť veľký skok v dizajne.