STĹPČEK SUSEDIA

Korek–nekorek, auto je v Poľsku často rýchlejšie ako MHD

Varšava patrí medzi najviac zapchaté mestá Európy. Aj tak je rýchlejšie ísť autom ako hromadnou dopravou.

Varšava patrí medzi najzapchatejšie mestá Európy.(Zdroj: WarsawBlog.com)

Poliaci majú na dopravnú zápchu veľmi výstižné slovo - korek. Ako vo fľaši s korkovou zátkou, ktorá nič neprepustí, sa musia cítiť mnohí automobilisti každý deň na poľských cestách.

Podobne ako iné krajiny aj v Poľsku minulý týždeň propagovali počas Európskeho týždňa mobility alternatívne spôsoby cestovania.

Počet áut rastie

V porovnaní so Slovenskom je priveľa áut v uliciach v Poľsku oveľa vypuklejší problém. Podľa Eurostatu používajú v Poľsku ľudia auto na dopravu po Litve najviac v celej Európskej únii.

Dobrý príklad je taká Varšava. Hlavné mesto Poľska sa pravidelne umiestňuje medzi najzapchatejšími veľkomestami v Únii. Vo Varšave už je milión osobných áut, pred 20 rokmi to bola len zhruba polovica.

Na tisíc ľudí tu vychádza viac áut ako v Londýne, Paríži či Mníchove. Zápchy tento rok zažila v lete aj hlavná diaľnica A1 z juhu na sever k moru, počet áut tu oproti minulému roku narástol o 17 percent.

V Poľsku propagovali alternatívnu dopravu jazdením zadarmo MHD, ale v mnohých mestách aj premenením parkovísk na parky a miesta, kde sa stretávajú ľudia. Veľká zmena sa však očakávať nedá. Verejná doprava totiž autá nevie dostatočne nahradiť.

Korek-nekorek

Vlaky (najmä regionálne) sú pomalé, metro je len vo Varšave, aj to ho tvorí len jedna linka, druhá sa stavia.

„Keby bola vo Varšave dobrá sieť metra, využívala by som to. Ale teraz by som musela jazdiť autobusmi, ktoré nejdú všade a chodia riedko,“ vysvetľuje Beata, prečo jazdí autom, pre portál naTemat.pl.

Autom je to tak v mnohých prípadoch stále rýchlejšie. Korek–nekorek.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Rozprávkové tankovanie
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  2. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  3. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  4. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  5. Rozprávkové tankovanie
  6. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  7. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  8. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 931
  2. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 449
  3. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 12 329
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 395
  5. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 10 763
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 523
  7. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 563
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 165
  9. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 915
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 177

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Penta nevyplatí Kočnerove zmenky za 11 miliónov

Nie je známe, kde sú zmenky a kto je ich majiteľom.

Dnes píše Matúš Ritomský

Môže dievča z bilingválneho gymnázia šíriť rasizmus?

Pomenovať rasizmus rasizmom neznamená cenzúru ani koniec poctivej diskusie.

AUTORSKÁ STRANA MATÚŠA KRČMÁRIKA

Český diktátor je o krok bližšie

Čechom akoby to bolo jedno.

Neprehliadnite tiež

V Nemecku chcú ponúknuť elektrické dodávky zadarmo

Projekt využije autá ako reklamnú plochu.