Podľa F. Piëcha možno vyrábať auto so spotrebou 2 litre na 100 km

Wolfsburg 21. júna (TASR) - Šéf Volkswagenu (VW), najväčšej európskej automobilky, Ferdinand Piëch usudzuje, že možno vyrábať malý úsporný 4-sedadlový ...



Wolfsburg 21. júna (TASR) - Šéf Volkswagenu (VW), najväčšej európskej automobilky, Ferdinand Piëch (na snímke)usudzuje, že možno vyrábať malý úsporný 4-sedadlový automobil so spotrebou dva litre (l) na 100 kilometrov (km). Uvádza to dnes nemecký denník Frankfurter Allgemeine Zeitung, ktorému poskytol rozsiahly rozhovor. Podľa F. Piëcha takéto vozidlo príde na trh asi v roku 2007, za čistú fantáziu nepovažuje ani automobil so spotrebou 1 l paliva na 100 km. Pravda, bude len dvojsedadlový; zatiaľ je to hudba ďalekej budúcnosti.

F. Piëch, ktorý bude mať na budúci rok 65 rokov, a preto sa už chystá do dôchodku, vkladá veľké nádeje do automobilky Audi. Mala by sa stať výrazným konkurentom koncernu BMW. Už od septembra bude k dispozícii VW Passat W8, luxusné auto, ktorého sa bude vyrábať 10 000 kusov ročne. Polovica z produkcie je určená na americký a polovica na európsky trh. Asi po 3 000 ročne by sa ich malo predávať v Nemecku. V Drážďanoch sa začína vyrábať nultá séria vozidla s pracovným názvom D1. Na jar budúceho roka príde na trh terénne vozidlo Colorado a na jeseň 2002 bude nasledovať superšportové vozidlo.

F. Piëch sa však nedomnieva, že VW by sa mal zapojiť do pretekov Formulí 1. Podľa neho je celý podnik veľmi vzdialený sériovej výrobe. Z toho sotva plynie nejaký zisk. A ak niekto nemá za pilota ani jedného zo Schumacherovcov, môže svoju angažovať považovať za stratenú záležitosť. Ako dodal, on už nebude rozhodovať o tejto záležitosti, ale nebol by za to, keby sa napríklad zisk Audi rozplynul v dyme Formulí 1.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 9 883
  2. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 604
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 7 970
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 450
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 121
  6. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 4 814
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 440
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 910
  9. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 515
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 195

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štát plánuje otvoriť trh s online hazardom. Vyhovovalo by to najmä Pente, tvrdia aktivisti

Nový zákon podľa stávkarov pomôže proti nelegálnemu hazardu.

DOBRE RÁNO

Dobré ráno: Súd mu vymeral 12 rokov, chce sa stať primátorom

Ako sa u nás robí komunálna politika.

STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Hazard nezastavíte

Hazard treba regulovať, nie zakazovať.

Neprehliadnite tiež

Aston Martin Cygnet už nie je terčom posmechu, dostal motor V8

Výkonný koncept vznikol pre festival rýchlosti v Goodwoode.

Na nové autá sa čaká dlhšie. S niektorými modelmi je problém

Problém sa môže týkať desiatky tisíc áut.