Podľa F. Piëcha možno vyrábať auto so spotrebou 2 litre na 100 km

Wolfsburg 21. júna (TASR) - Šéf Volkswagenu (VW), najväčšej európskej automobilky, Ferdinand Piëch usudzuje, že možno vyrábať malý úsporný 4-sedadlový ...



Wolfsburg 21. júna (TASR) - Šéf Volkswagenu (VW), najväčšej európskej automobilky, Ferdinand Piëch (na snímke)usudzuje, že možno vyrábať malý úsporný 4-sedadlový automobil so spotrebou dva litre (l) na 100 kilometrov (km). Uvádza to dnes nemecký denník Frankfurter Allgemeine Zeitung, ktorému poskytol rozsiahly rozhovor. Podľa F. Piëcha takéto vozidlo príde na trh asi v roku 2007, za čistú fantáziu nepovažuje ani automobil so spotrebou 1 l paliva na 100 km. Pravda, bude len dvojsedadlový; zatiaľ je to hudba ďalekej budúcnosti.

F. Piëch, ktorý bude mať na budúci rok 65 rokov, a preto sa už chystá do dôchodku, vkladá veľké nádeje do automobilky Audi. Mala by sa stať výrazným konkurentom koncernu BMW. Už od septembra bude k dispozícii VW Passat W8, luxusné auto, ktorého sa bude vyrábať 10 000 kusov ročne. Polovica z produkcie je určená na americký a polovica na európsky trh. Asi po 3 000 ročne by sa ich malo predávať v Nemecku. V Drážďanoch sa začína vyrábať nultá séria vozidla s pracovným názvom D1. Na jar budúceho roka príde na trh terénne vozidlo Colorado a na jeseň 2002 bude nasledovať superšportové vozidlo.

F. Piëch sa však nedomnieva, že VW by sa mal zapojiť do pretekov Formulí 1. Podľa neho je celý podnik veľmi vzdialený sériovej výrobe. Z toho sotva plynie nejaký zisk. A ak niekto nemá za pilota ani jedného zo Schumacherovcov, môže svoju angažovať považovať za stratenú záležitosť. Ako dodal, on už nebude rozhodovať o tejto záležitosti, ale nebol by za to, keby sa napríklad zisk Audi rozplynul v dyme Formulí 1.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  2. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  3. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  4. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  5. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  6. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  7. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  10. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 14 621
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 548
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 642
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 667
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 979
  6. Moskva alebo Petrohrad? 2 143
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 934
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 797
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 1 685
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 527

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Slovensko ničí lowcostová mentalita. Kedy s tým niečo urobíme?

Atmosféra nedôstojných príjmov a života nás ničí, z nej pramenia spoločenské nedorozumenia.

EKONOMIKA

Futej predáva strojárne v Detve, keď SNS chystá výrobu transportérov

Oslovili záujemcov z Česka a Slovenska.

DOMOV

Pavol Rusko s náramkom ďaleko nezájde

Je siedmym občanom, ktorý dostal monitorovací náramok bez odsúdenia.

Neprehliadnite tiež

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.