Podľa F. Piëcha možno vyrábať auto so spotrebou 2 litre na 100 km

Wolfsburg 21. júna (TASR) - Šéf Volkswagenu (VW), najväčšej európskej automobilky, Ferdinand Piëch usudzuje, že možno vyrábať malý úsporný 4-sedadlový ...



Wolfsburg 21. júna (TASR) - Šéf Volkswagenu (VW), najväčšej európskej automobilky, Ferdinand Piëch (na snímke)usudzuje, že možno vyrábať malý úsporný 4-sedadlový automobil so spotrebou dva litre (l) na 100 kilometrov (km). Uvádza to dnes nemecký denník Frankfurter Allgemeine Zeitung, ktorému poskytol rozsiahly rozhovor. Podľa F. Piëcha takéto vozidlo príde na trh asi v roku 2007, za čistú fantáziu nepovažuje ani automobil so spotrebou 1 l paliva na 100 km. Pravda, bude len dvojsedadlový; zatiaľ je to hudba ďalekej budúcnosti.

F. Piëch, ktorý bude mať na budúci rok 65 rokov, a preto sa už chystá do dôchodku, vkladá veľké nádeje do automobilky Audi. Mala by sa stať výrazným konkurentom koncernu BMW. Už od septembra bude k dispozícii VW Passat W8, luxusné auto, ktorého sa bude vyrábať 10 000 kusov ročne. Polovica z produkcie je určená na americký a polovica na európsky trh. Asi po 3 000 ročne by sa ich malo predávať v Nemecku. V Drážďanoch sa začína vyrábať nultá séria vozidla s pracovným názvom D1. Na jar budúceho roka príde na trh terénne vozidlo Colorado a na jeseň 2002 bude nasledovať superšportové vozidlo.

F. Piëch sa však nedomnieva, že VW by sa mal zapojiť do pretekov Formulí 1. Podľa neho je celý podnik veľmi vzdialený sériovej výrobe. Z toho sotva plynie nejaký zisk. A ak niekto nemá za pilota ani jedného zo Schumacherovcov, môže svoju angažovať považovať za stratenú záležitosť. Ako dodal, on už nebude rozhodovať o tejto záležitosti, ale nebol by za to, keby sa napríklad zisk Audi rozplynul v dyme Formulí 1.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 738
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 542
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 606
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 231
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 688
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 364
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 173
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 122
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 771
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 711

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako šperk, ktorý vyhrával vojny, prehráva boj s časom

Bol to vynález desaťročia. Nebyť náramkových hodiniek, niektoré strategické bitky by možno dopadli inak. Dnes prehrávajú samotné náramkové hodinky.

EKONOMIKA

Slovák vytvoril nový dizajn pre TANAP, majú oň záujem

Baví ho, keď sa môže podieľať propagácii Slovenska.

BRATISLAVA

Bratislava porastie do výšky, budovy zmenia panorámu

V Bratislave rýchlym tempom pribúdajú výškové budovy.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.