Namiesto pokutovania by mestskí policajti mohli radšej brániť vjazdu do zákazu

V Žiline je uprostred jednej z ulíc značka zákazu vjazdu pre motorové vozidlá. Nie je veľmi nápadná a vodiči z iných lokalít na ňu pri menšom sústredení ľahko doplatia.

(Zdroj: Google Streetview)

Alex: "Bol som pracovne v Žiline. Keďže to tam nepoznám, používal som navigáciu. Bohužiaľ, napriek tomu, že som sledoval aj značky, v centre som sa dostal na Kuzmányho ulicu, po ktorej som šiel smerom zo severu na juh a nevedomky som vošiel do zákazu vjazdu. Nevšimol som si totiž značky, ktoré tento vjazd vodičom zakazujú.

Po asi 100 metroch ma zastavila mestská polícia, uznal som si svoju chybu a zaplatil som pokutu. Potiaľ je všetko v poriadku. Chyby sa stávajú a platíme za ne.

Zarazilo ma, prečo to vlastne policajti robili odhliadnuc od kontroly dodržiavania pravidiel.

Pripadalo mi to ako pasca na vodičov. Navyše tých, ktorí nie sú miestni. Za mnou totiž stál vodič s martinským EČV a ešte jeden, myslím, že z Čadce. Miestni dané značenie poznajú a pripadalo mi to, akoby polícia využívala to, že cudzí nie.

Keby sa totiž policajti postavili priamo k zákazu vjazdu a prípadného hriešnika by hneď presmerovali na správnu cestu, neporušil by predpisy a bolo by to to, čo má podľa mňa mestská polícia (a nie iba ona) robiť: pomáhať a chrániť (aj keď oni takéto nápisy na svojich autách nemajú).

Zostal mi ďalší blbý pocit z práce polície všeobecne a nemyslím si, že takýmto spôsobom práce sa polícia u ľudí dostane na piedestál hodný obdivu alebo aspoň väčšej dôvery."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Prevencia má väčší význam pre bezpečnosť ako pokuty

Súhlasíme s Alexom, že mestská aj štátna polícia by robila užitočnejšiu prácu, ak by nevyčkávala na to, či niekto spraví priestupok, ale ho pred porušení pravidiel proaktívne vystríhala. Samozrejme, nedá sa to všade a vždy.

Sú však miesta, ktoré má polícia určite vytipované, kde by mohli vzdelávaním vodičov predchádzať priestupkom a prípadným kolíznym situáciám. Síce by na pokutách nevybrali toľko, čo "starou metódou", no vodiči by si skôr zapamätali, na čo si dávať pozor a zároveň by zvýšili svoj kredit v očiach vodičov.

V cestnej premávke je podstatné, aby bola zachovaná jej bezpečnosť a plynulosť. Často sa to však nedá zariadiť prvoplánovým strachom z pokút. Mnohé dopravné situácie sú neprehľadné a vtedy pokuty nepomôžu. Okrem toho, ako napísal Alex, nikto z nás nie je neomylný, najmä v cudzom prostredí.

Ak o značke neviete, môžete ju prehliadnuť

zakaz.jpgČasť Kuzmányho ulice v Žiline je v smere od severu na juh uzavretá pre všetky motorové vozidlá s výnimkou dopravnej obsluhy a vozidiel uvedených na dodatkovej tabuľke pod zákazovou značkou.

Za porušenie takéhoto zákazu vás môžu pokutovať na mieste najviac 60 eurami.

Pohľad na Kuzmányho ulicu prostredníctvom Google Streetview ale naznačuje, že dopravné značenie je nenápadné. A ani žiadna predbežná značka, napríklad pred križovatkou, na ňu neupozorňuje.

Ak neviete, že značku zákazu máte na okraji ulice hľadať, ľahko ju prehliadnete v blízkosti farebných reklamných pútačov či rôznych nápisov.

Pomohol by žltozelený fluorescenčný podklad

Pre premávku a jej bezpečnosť a plynulosť by bolo vhodnejšie, ak by policajti prihliadli na to, že značenie sa dá ľahko prehliadnuť. Zároveň by mali namiesto pokutovania upozorniť štátnu políciu alebo správcu cesty aj na porušenie pravidla:

"Na ceste a na mieste pri ceste sa nesmú umiestňovať veci, ktoré by mohli viesť k zámene s dopravnou značkou alebo s dopravným zariadením alebo by ich zakrývali, alebo ktoré by rozptyľovali a upútavali pozornosť účastníka cestnej premávky, alebo ho oslňovali."

Pre zvýraznenie by správca cesty mohol značku umiestniť na žltozelený fluorescenčný podklad.


Zväčšiť mapu

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  8. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 984
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 783
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 657
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 256
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 764
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 669
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 433
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 884
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 881
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 842

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.

Vyskúšali sme zadné sedadlá VarioFlex v novej Škode Karoq

Vyberateľné zadné sedačky neponúka iný konkurent.