SME

Namiesto pokutovania by mestskí policajti mohli radšej brániť vjazdu do zákazu

V Žiline je uprostred jednej z ulíc značka zákazu vjazdu pre motorové vozidlá. Nie je veľmi nápadná a vodiči z iných lokalít na ňu pri menšom sústredení ľahko doplatia.

(Zdroj: Google Streetview)

Alex: "Bol som pracovne v Žiline. Keďže to tam nepoznám, používal som navigáciu. Bohužiaľ, napriek tomu, že som sledoval aj značky, v centre som sa dostal na Kuzmányho ulicu, po ktorej som šiel smerom zo severu na juh a nevedomky som vošiel do zákazu vjazdu. Nevšimol som si totiž značky, ktoré tento vjazd vodičom zakazujú.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po asi 100 metroch ma zastavila mestská polícia, uznal som si svoju chybu a zaplatil som pokutu. Potiaľ je všetko v poriadku. Chyby sa stávajú a platíme za ne.

Zarazilo ma, prečo to vlastne policajti robili odhliadnuc od kontroly dodržiavania pravidiel.

SkryťVypnúť reklamu

Pripadalo mi to ako pasca na vodičov. Navyše tých, ktorí nie sú miestni. Za mnou totiž stál vodič s martinským EČV a ešte jeden, myslím, že z Čadce. Miestni dané značenie poznajú a pripadalo mi to, akoby polícia využívala to, že cudzí nie.

Keby sa totiž policajti postavili priamo k zákazu vjazdu a prípadného hriešnika by hneď presmerovali na správnu cestu, neporušil by predpisy a bolo by to to, čo má podľa mňa mestská polícia (a nie iba ona) robiť: pomáhať a chrániť (aj keď oni takéto nápisy na svojich autách nemajú).

Zostal mi ďalší blbý pocit z práce polície všeobecne a nemyslím si, že takýmto spôsobom práce sa polícia u ľudí dostane na piedestál hodný obdivu alebo aspoň väčšej dôvery."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

SkryťVypnúť reklamu

Prevencia má väčší význam pre bezpečnosť ako pokuty Súhlasíme s Alexom, že mestská aj štátna polícia by robila užitočnejšiu prácu, ak by nevyčkávala na to, či niekto spraví priestupok, ale ho pred porušení pravidiel proaktívne vystríhala. Samozrejme, nedá sa to všade a vždy.

Sú však miesta, ktoré má polícia určite vytipované, kde by mohli vzdelávaním vodičov predchádzať priestupkom a prípadným kolíznym situáciám. Síce by na pokutách nevybrali toľko, čo "starou metódou", no vodiči by si skôr zapamätali, na čo si dávať pozor a zároveň by zvýšili svoj kredit v očiach vodičov.

V cestnej premávke je podstatné, aby bola zachovaná jej bezpečnosť a plynulosť. Často sa to však nedá zariadiť prvoplánovým strachom z pokút. Mnohé dopravné situácie sú neprehľadné a vtedy pokuty nepomôžu. Okrem toho, ako napísal Alex, nikto z nás nie je neomylný, najmä v cudzom prostredí.

SkryťVypnúť reklamu

Ak o značke neviete, môžete ju prehliadnuť Časť Kuzmányho ulice v Žiline je v smere od severu na juh uzavretá pre všetky motorové vozidlá s výnimkou dopravnej obsluhy a vozidiel uvedených na dodatkovej tabuľke pod zákazovou značkou.

Za porušenie takéhoto zákazu vás môžu pokutovať na mieste najviac 60 eurami.

Pohľad na Kuzmányho ulicu prostredníctvom Google Streetview ale naznačuje, že dopravné značenie je nenápadné. A ani žiadna predbežná značka, napríklad pred križovatkou, na ňu neupozorňuje.

Ak neviete, že značku zákazu máte na okraji ulice hľadať, ľahko ju prehliadnete v blízkosti farebných reklamných pútačov či rôznych nápisov.

Pomohol by žltozelený fluorescenčný podklad Pre premávku a jej bezpečnosť a plynulosť by bolo vhodnejšie, ak by policajti prihliadli na to, že značenie sa dá ľahko prehliadnuť. Zároveň by mali namiesto pokutovania upozorniť štátnu políciu alebo správcu cesty aj na porušenie pravidla:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Na ceste a na mieste pri ceste sa nesmú umiestňovať veci, ktoré by mohli viesť k zámene s dopravnou značkou alebo s dopravným zariadením alebo by ich zakrývali, alebo ktoré by rozptyľovali a upútavali pozornosť účastníka cestnej premávky, alebo ho oslňovali."

Pre zvýraznenie by správca cesty mohol značku umiestniť na žltozelený fluorescenčný podklad.

Zväčšiť mapu

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 76 625
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 361
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 055
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 130
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 198
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 192
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 252
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  2. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  3. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  4. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  5. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  6. Otilia Horrocks: Bože, ako hlboko vie jeden klesnúť...
  7. Jaroslav Karahuta: Boj veľkých proti malým neskončil ani po 21 rokoch od vstupu do EÚ. Čaká nás kolonizácia vidieka ?
  8. Daniel Balko: Ohrozuje Trump súčasný medzinárodný systém? Čo to pre nás znamená?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 550
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 546
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 56 967
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 596
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 321
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 936
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 569
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 761
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu