uplatniť si preferenčné clo.
To podľa slov Jozefa Macha z tlačového oddelenia Ministerstva financií SR v praxi znamená, že dovoz takýchto automobilov bude oslobodený od cla. Okrem štátov Európskej únie a Európskeho združenia voľného obchodu sa táto preferencia vzťahuje aj na import z Maďarska, Poľska, Slovinska, Rumunska, Bulharska, Lotyšska, Estónska, Litvy, ale aj Izraela a Turecka. V prípade, že dovozca nepredloží certifikát o pôvode tovaru z preferenčnej krajiny, bude nútený zaplatiť zmluvnú colnú sadzbu, ktorá ostáva nezmenená vo výške 17,1 %. Preferenčné clo sa zároveň nevzťahuje na dovoz motorových vozidiel na dopravu desiatich a viacerých osôb, vozidiel zvlášť konštruovaných na jazdu na snehu, na prepravu osôb na golfových ihriskách a podobne.
Zavedenie colnej preferencie so 100-% zrušením cla, ktoré je platné od 1. januára tohto roku, vychádza z prijatej Európskej dohody o pridružení, podpísanej Československou federatívnou republikou v roku 1992. Ako však J. Mach upozornil, dovoz automobilov bude aj naďalej podliehať plateniu 23-% dane z pridanej hodnoty. Tá sa vypočíta zo zníženej colnej hodnoty, teda z fakturovanej ceny automobilu.
V prípade, že relevantný colný orgán pri kontrole certifikátu zistí nezrovnalosti vo výške ceny motorového vozidla, je oprávnený stanoviť hodnotu cla podľa príslušných colných predpisov.