Volkswagen by chcel futuristickým vozidlom XL1 zaujať verejnosť ešte viac. Rozhodol sa prerobiť úsporný model na špeciálne športové auto, ktoré by ťažilo zo svojej nízkej váhy a výborných aerodynamických vlastností.
Napíšte nám
o vašom vozidle
Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.
Čo o svojom aute napísať?
Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu
Nemecká značka využije skutočnosť, že motoristická legenda – spoločnosť Ducati už patrí po krídla koncernu Volkswagen.
Srdcom vozidla sa stane 1,2 litrový benzínový dvojvalec, ktorý nahradí pôvodný dvojvalec TDI. Motocyklový agregát z modelu 1199 Panigale vyprodukuje výkon 143 kW pri 10 750 otáčkach za minútu a maximálny krútiaci moment 124 Nm dostupný od 9 000 ot/min.
Spaľovací motor bude spolupracovať s dvojspojkovou automatickou prevodovkou.
Na stavbu Volkswagenu XL Sport využijú konštruktéri ešte sofistikovanejšie materiály, a tak jeho hmotnosť podlezie aj klasický model XL1. Na váhu 795 kg bolo možné sa dostať aj vďaka odstráneniu hybridnej techniky.
S vývojom športového auta pomáha aj pretekárska divízia Volkswagen Motorsport.
Momentálne nevie nikto povedať, či sa koncept dostane aj na produkčné výrobné linky aspoň v malej sérii. Bolo by zaujímavé sledovať, ako by si poradil napríklad s Formulou Ford, ktorá je homologovaná pre cestnú premávku a poháňa ju ocenený jednolitrový trojvalec EcoBoost.