SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky
TEST MÔJHO AUTA

O Citroene C4 rozhodla skúsenosť so Saxom a reklama

V aute sa výborne sedí, no šoférovi sa prepadá kraj sedadla. Silnou stránkou je motor, slabou nápravy.

(Zdroj: Tomáš Spiššák)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Predstavujem vám môjho francúzskeho miláčika: Citroen C4 z roku 2004.

Pod hliníkovou kapotou je umiestnený benzínový agregát s objemom 1,6 litra a výkonom 80 kW (109 koní). Kódové označenie motora je NFU, presnejšie TU5JP4. Prevodovka je 5-stupňový manuál.

Práve má najazdených 84 000 km.

O Citroene C4 rozhodla reklama

Veľa majiteľov áut tvrdí, že francúzske autá nie sú veľmi kvalitné, s čím do určitej miery súhlasím. Dielenské spracovanie je približne o tretinu horšie ako pri nemeckých autách.

Ide najmä o použité materiály. Nie sú zlé, ale mohli by byť aj lepšie.

Ja som si C4 vybral preto, že už som už predtým Citroen mal. Konkrétne model Saxo 1.1. Okrem toho, už ako chlapcovi sa mi "cé-štvorka" páčila v reklame, kde sa menila na robota.

Takže, keď prišiel čas na nové auto, výber bol jasný.

Objem motora - zlatá stredná cesta

Dôležitým kritériom bol motor. Preferujem benzínový pohon.

Na výber som mal tri verzie. Najslabšia bola 1,4, stredná 1,6 a najvýkonnejší bol 2-liter. Vybral som si zlatú strednú cestu.

Motor poskytuje slušnú dynamiku, kultivovanosť a spotrebu. Osobne na spotrebu moc nepozerám, lebo ekonomicky nejazdím, ale priemerná spotreba v meste je od 6,2 do 7,2 l/100 km. Mimo mesta nie je problém urobiť na tempomate rovných 5 litrov.

Tento motor je dosť citlivý na kvalitu benzínu, preto tankujem výlučne na Shell a bez problémov.

V aute sa výborne sedí, no šoférovi sa prepadá kraj sedadla

Auto je vo výbave SX Pack. Mám v ňom:

  • dažďový a svetelný senzor,
  • automatické svietenie,
  • multifunkčné ovládanie volantu,
  • volant potianutý kožou,
  • lakťovú opierku,
  • elektricky nastaviteľné spätné zrkadlá,
  • ESP, ASR, ABS, BAS,
  • 4 x airbag,
  • predné hmlovky,
  • automatickú dvojzónovú klimatizáciu,
  • parkovacieho asistenta a
  • hliníkové disky s priemerom R16.

Výbava je na ročník 2004 bohatá.

V aute sa výborne sedí aj počas dlhšej cesty, pretože sedadlá sú kvalitné, potiahnuté velúrovým poťahom.

Jedinou slabou stránkou sedadiel je sedák vodiča. Na kraji sa prepadá, lebo je na ostrej hrane kostry sedadla.

Auto "netúnujem", iba ho udržiavam v sériovom stave.

citroen_c4_03_r5436.jpg

Ani stopa po hrdzi

Mal som problémy s tempomatom, ktoré spôsoboval chybný brzdový spínač.

Všetky diely sú však cenovo dostupné a dajú sa ľahko zohnať. Týka sa originálnych aj neoriginálnych náhradných dielov.

Väčšinu údržby na aute robím sám.

Menil som spotrebný materiál ako sviečky, brzdové doštičky, olej, chladiaca kvapalina, filtre, tyčky stabilizátora, spodné čapy. Nedávno aj rozvody s vodnou pumpou.

Auto pravidelne ručne umývam a, samozrejme, aj voskujem. Je ozaj v perfektnej kondícii. Je na ňom vynikajúca antikorózna úprava, takže ani stopy po hrdzi.

Silná stránka motor, slabá nápravy

Veľa známych mi nechce veriť, že auto bude mať čoskoro 10 rokov.

Jeho najsilnejšou stránkou je motor. Je absolútne spoľahlivý a nikdy ma nenechal v problémoch.

Medzi slabé stránky patria nápravy. Sú dosť hlučné pri jazde po nekvalitných cestách. Na hladkých povrchoch je auto pevné a neodskakuje.

Do riadenia sa príliš nepletie ani ESP – je vynikajúco nastavené. V zime ho oceňujem, vie pomôcť.

Úpravy do budúcnosti neplánujem žiadne, len auto udržiavať v najlepšej kondícii. A ešte jeden odkaz pre všetkých: nebojte sa "Francúzov".

citroen_c4_02_r577.jpg

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  4. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  9. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  10. Tipni si na Petru Vlhovú a získaj 10 eur
  1. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  2. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  3. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 21 204
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 15 420
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 7 776
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 536
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 7 412
  6. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 234
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 307
  8. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 266
  9. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 178
  10. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 6 117
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Test môjho auta

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Citroen C4, C3, Xsara, Picasso, ... na Auto.sme.sk
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Záchranárka: Keby bola jediná voľná sanitka, išla by skôr k infarktu, ako ku covidu

V službe sa nenajeme aj dvanásť hodín, na toaletu sa dostaneme po piatich hodinách.

Koronavírus na Slovensku: Vláda stále rokuje o testovaní (minúta po minúte)

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 223-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 474 obetí. V okrese Nitra platí sprísnený lockdown.

Ilustračná fotografia.

Zo Slovenska chceli televíznu veľmoc. Dnes už len predávajú pozemky

Plány majiteľov UMC v Novom Meste nad Váhom nevyšli.

Výroba televízorov vo fabrike UMC v Novom Meste nad Váhom.

Dezinformácie pri epidémii tu už boli. Na konci tiekla krv

Odhaliť sprisahanie dokázal aj opitý zo psej búdy.

Ľudia sa prirodzene báli cholery, ktorá vyčíňala v 19. storočí. Nechápali zmysel hygienických opatrení, ľahko uverili fámam, že za všetkým je sprisahanie pánov, úradníkov, lekárov a lekárnikov - aj krčmárov.