TEST MÔJHO AUTA

O Citroene C4 rozhodla skúsenosť so Saxom a reklama

V aute sa výborne sedí, no šoférovi sa prepadá kraj sedadla. Silnou stránkou je motor, slabou nápravy.

(Zdroj: Tomáš Spiššák)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Predstavujem vám môjho francúzskeho miláčika: Citroen C4 z roku 2004.

Pod hliníkovou kapotou je umiestnený benzínový agregát s objemom 1,6 litra a výkonom 80 kW (109 koní). Kódové označenie motora je NFU, presnejšie TU5JP4. Prevodovka je 5-stupňový manuál.

Práve má najazdených 84 000 km.

O Citroene C4 rozhodla reklama

Veľa majiteľov áut tvrdí, že francúzske autá nie sú veľmi kvalitné, s čím do určitej miery súhlasím. Dielenské spracovanie je približne o tretinu horšie ako pri nemeckých autách.

Ide najmä o použité materiály. Nie sú zlé, ale mohli by byť aj lepšie.

Ja som si C4 vybral preto, že už som už predtým Citroen mal. Konkrétne model Saxo 1.1. Okrem toho, už ako chlapcovi sa mi "cé-štvorka" páčila v reklame, kde sa menila na robota.

Takže, keď prišiel čas na nové auto, výber bol jasný.

Objem motora - zlatá stredná cesta

Dôležitým kritériom bol motor. Preferujem benzínový pohon.

Na výber som mal tri verzie. Najslabšia bola 1,4, stredná 1,6 a najvýkonnejší bol 2-liter. Vybral som si zlatú strednú cestu.

Motor poskytuje slušnú dynamiku, kultivovanosť a spotrebu. Osobne na spotrebu moc nepozerám, lebo ekonomicky nejazdím, ale priemerná spotreba v meste je od 6,2 do 7,2 l/100 km. Mimo mesta nie je problém urobiť na tempomate rovných 5 litrov.

Tento motor je dosť citlivý na kvalitu benzínu, preto tankujem výlučne na Shell a bez problémov.

V aute sa výborne sedí, no šoférovi sa prepadá kraj sedadla

Auto je vo výbave SX Pack. Mám v ňom:

  • dažďový a svetelný senzor,
  • automatické svietenie,
  • multifunkčné ovládanie volantu,
  • volant potianutý kožou,
  • lakťovú opierku,
  • elektricky nastaviteľné spätné zrkadlá,
  • ESP, ASR, ABS, BAS,
  • 4 x airbag,
  • predné hmlovky,
  • automatickú dvojzónovú klimatizáciu,
  • parkovacieho asistenta a
  • hliníkové disky s priemerom R16.

Výbava je na ročník 2004 bohatá.

V aute sa výborne sedí aj počas dlhšej cesty, pretože sedadlá sú kvalitné, potiahnuté velúrovým poťahom.

Jedinou slabou stránkou sedadiel je sedák vodiča. Na kraji sa prepadá, lebo je na ostrej hrane kostry sedadla.

Auto "netúnujem", iba ho udržiavam v sériovom stave.

citroen_c4_03_r5436.jpg

Ani stopa po hrdzi

Mal som problémy s tempomatom, ktoré spôsoboval chybný brzdový spínač.

Všetky diely sú však cenovo dostupné a dajú sa ľahko zohnať. Týka sa originálnych aj neoriginálnych náhradných dielov.

Väčšinu údržby na aute robím sám.

Menil som spotrebný materiál ako sviečky, brzdové doštičky, olej, chladiaca kvapalina, filtre, tyčky stabilizátora, spodné čapy. Nedávno aj rozvody s vodnou pumpou.

Auto pravidelne ručne umývam a, samozrejme, aj voskujem. Je ozaj v perfektnej kondícii. Je na ňom vynikajúca antikorózna úprava, takže ani stopy po hrdzi.

Silná stránka motor, slabá nápravy

Veľa známych mi nechce veriť, že auto bude mať čoskoro 10 rokov.

Jeho najsilnejšou stránkou je motor. Je absolútne spoľahlivý a nikdy ma nenechal v problémoch.

Medzi slabé stránky patria nápravy. Sú dosť hlučné pri jazde po nekvalitných cestách. Na hladkých povrchoch je auto pevné a neodskakuje.

Do riadenia sa príliš nepletie ani ESP – je vynikajúco nastavené. V zime ho oceňujem, vie pomôcť.

Úpravy do budúcnosti neplánujem žiadne, len auto udržiavať v najlepšej kondícii. A ešte jeden odkaz pre všetkých: nebojte sa "Francúzov".

citroen_c4_02_r577.jpg

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  2. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  3. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  4. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  5. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  6. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  7. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  10. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 14 621
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 548
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 642
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 667
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 979
  6. Moskva alebo Petrohrad? 2 143
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 934
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 797
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 1 685
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 527

Téma: Citroen C4, C3, Xsara, Picasso, ... na Auto.sme.sk


Článok je zaradený aj do ďalších tém Test môjho auta

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Slovensko ničí lowcostová mentalita. Kedy s tým niečo urobíme?

Atmosféra nedôstojných príjmov a života nás ničí, z nej pramenia spoločenské nedorozumenia.

EKONOMIKA

Futej predáva strojárne v Detve, keď SNS chystá výrobu transportérov

Oslovili záujemcov z Česka a Slovenska.

DOMOV

Pavol Rusko s náramkom ďaleko nezájde

Je siedmym občanom, ktorý dostal monitorovací náramok bez odsúdenia.

Neprehliadnite tiež

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.