SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky
TEST MÔJHO AUTA

O Citroene C4 rozhodla skúsenosť so Saxom a reklama

V aute sa výborne sedí, no šoférovi sa prepadá kraj sedadla. Silnou stránkou je motor, slabou nápravy.

(Zdroj: Tomáš Spiššák)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Predstavujem vám môjho francúzskeho miláčika: Citroen C4 z roku 2004.

Pod hliníkovou kapotou je umiestnený benzínový agregát s objemom 1,6 litra a výkonom 80 kW (109 koní). Kódové označenie motora je NFU, presnejšie TU5JP4. Prevodovka je 5-stupňový manuál.

Práve má najazdených 84 000 km.

O Citroene C4 rozhodla reklama

Veľa majiteľov áut tvrdí, že francúzske autá nie sú veľmi kvalitné, s čím do určitej miery súhlasím. Dielenské spracovanie je približne o tretinu horšie ako pri nemeckých autách.

Ide najmä o použité materiály. Nie sú zlé, ale mohli by byť aj lepšie.

Ja som si C4 vybral preto, že už som už predtým Citroen mal. Konkrétne model Saxo 1.1. Okrem toho, už ako chlapcovi sa mi "cé-štvorka" páčila v reklame, kde sa menila na robota.

Takže, keď prišiel čas na nové auto, výber bol jasný.

Objem motora - zlatá stredná cesta

Dôležitým kritériom bol motor. Preferujem benzínový pohon.

Na výber som mal tri verzie. Najslabšia bola 1,4, stredná 1,6 a najvýkonnejší bol 2-liter. Vybral som si zlatú strednú cestu.

Motor poskytuje slušnú dynamiku, kultivovanosť a spotrebu. Osobne na spotrebu moc nepozerám, lebo ekonomicky nejazdím, ale priemerná spotreba v meste je od 6,2 do 7,2 l/100 km. Mimo mesta nie je problém urobiť na tempomate rovných 5 litrov.

Tento motor je dosť citlivý na kvalitu benzínu, preto tankujem výlučne na Shell a bez problémov.

V aute sa výborne sedí, no šoférovi sa prepadá kraj sedadla

Auto je vo výbave SX Pack. Mám v ňom:

  • dažďový a svetelný senzor,
  • automatické svietenie,
  • multifunkčné ovládanie volantu,
  • volant potianutý kožou,
  • lakťovú opierku,
  • elektricky nastaviteľné spätné zrkadlá,
  • ESP, ASR, ABS, BAS,
  • 4 x airbag,
  • predné hmlovky,
  • automatickú dvojzónovú klimatizáciu,
  • parkovacieho asistenta a
  • hliníkové disky s priemerom R16.

Výbava je na ročník 2004 bohatá.

V aute sa výborne sedí aj počas dlhšej cesty, pretože sedadlá sú kvalitné, potiahnuté velúrovým poťahom.

Jedinou slabou stránkou sedadiel je sedák vodiča. Na kraji sa prepadá, lebo je na ostrej hrane kostry sedadla.

Auto "netúnujem", iba ho udržiavam v sériovom stave.

citroen_c4_03_r5436.jpg

Ani stopa po hrdzi

Mal som problémy s tempomatom, ktoré spôsoboval chybný brzdový spínač.

Všetky diely sú však cenovo dostupné a dajú sa ľahko zohnať. Týka sa originálnych aj neoriginálnych náhradných dielov.

Väčšinu údržby na aute robím sám.

Menil som spotrebný materiál ako sviečky, brzdové doštičky, olej, chladiaca kvapalina, filtre, tyčky stabilizátora, spodné čapy. Nedávno aj rozvody s vodnou pumpou.

Auto pravidelne ručne umývam a, samozrejme, aj voskujem. Je ozaj v perfektnej kondícii. Je na ňom vynikajúca antikorózna úprava, takže ani stopy po hrdzi.

Silná stránka motor, slabá nápravy

Veľa známych mi nechce veriť, že auto bude mať čoskoro 10 rokov.

Jeho najsilnejšou stránkou je motor. Je absolútne spoľahlivý a nikdy ma nenechal v problémoch.

Medzi slabé stránky patria nápravy. Sú dosť hlučné pri jazde po nekvalitných cestách. Na hladkých povrchoch je auto pevné a neodskakuje.

Do riadenia sa príliš nepletie ani ESP – je vynikajúco nastavené. V zime ho oceňujem, vie pomôcť.

Úpravy do budúcnosti neplánujem žiadne, len auto udržiavať v najlepšej kondícii. A ešte jeden odkaz pre všetkých: nebojte sa "Francúzov".

citroen_c4_02_r577.jpg

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  4. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  2. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  3. Magazín SME Ženy už v predaji
  4. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  5. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  6. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  7. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  8. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  9. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 284
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 509
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 18 314
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 168
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 130
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 14 760
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 370
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 11 730
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 370
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 312
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Test môjho auta

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Citroen C4, C3, Xsara, Picasso, ... na Auto.sme.sk
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezidentka Zuzana Čaputová.
Píše Janka Debrecéniová

„Spoločná zodpovednosť“ je ukážkou nezodpovednosti

Uznesenie vlády fakticky porušuje viacero základných práv a slobôd.

Testovanie na nový koronavírus v Bánovciach nad Bebravou.

Koronavírus na Slovensku: Celoplošné testovanie sa podľa Čaputovej nestihne. Matoviča vyzvala prehodnotiť postihy (minúta po minúte)

Celkovo sa koronavírusom na Slovensku nakazilo 55 091 ľudí. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 212 obetí.

Prezidentka Zuzana Čaputová.

Žilinská nemocnica varuje pred režimom vojnovej medicíny

Bojnická nemocnica už nevie vyčleniť ďalšie lôžka pre pacientov s Covidom.

Väčšina nemocníc má dostatok lôžok. Avšak hlavne tým na severe Slovenska začínajú akútne chýbať zdravotníci.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.