Volvo V40 R-Design sa tvári ako športové auto

Bežné kompaktné Volvo možno skrášliť balíkom príplatkových prvkov a urobiť z neho iné auto. Menia sa však len vonkajšie znaky, podstata ostáva rovnaká.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

V triede prémiových kompaktov nebola ešte nikdy taká tvrdá konkurencia. Silnú a novú nemeckú trojku Audi A3, BMW 1 a Mercedes triedy A vlani doplnil možno trochu podceňovaný konkurent zo Švédska a nemožno zabudnúť ani na Lexus CT200h.

Volvo V40 si pritom podceňovanie vôbec nezaslúži, minimálne pre svoju cenu a štýl.

Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Švédska automobilka sa rozhodla netradične nahradiť sedan S40 a kombi V50 kompaktným hatchbackom a dala si zjavne záležať, aby to bola náhrada dôstojná a cenovo prispôsobená konkurentom. Samotný balík R-Design je tiež výsledkom sledovania konkurencie a nutnosti vo vyššej spoločnosti.

BMW ponúka M balík, Mercedes má na želanie AMG štýl, Audi tradične S-line a aj taký hybridný Lexus CT 200h možno skrášliť súpravou F-Sport.

Hoci vo väčšine prípadov ide len o štýlové naladenie auta, všetky spomenuté automobilky, Volvo nevynímajúc, garantujú vkusnosť doplnkov fabrického tuningu.

Pri potrebe majiteľa navonok sa odlíšiť máte záruku dodržania štýlu auta. Pri živom stretnutí s Volvom V40, ktoré nemá veľký zmysel podrobne predstavovať, sme si uvedomili, akí sú dnes zákazníci a že potrebujú viac efekt namiesto zlepšenia jazdných vlastností.

Útulný interiér ladí s vonkajškom. Pribudli logá R-Design, športové pedále, iné je aj čalúnenie sedadiel či tmavý strop.

Prešili všetko, čo sa dalo

Volvo V40 R-Design doslova bije do očí a navonok hneď zbadáte pekné 18-palcové kolesá, iný nárazník, s ktorým V40 vyzerá akoby malo fúzy, či dve decentné koncovky výfuku, zasadené v trochu menej decentnom difúzore.

Vo vnútri sa toho veľa nezmenilo a pribudli len logá R-Design. V elektrotechnickom oddelení Volva upravili grafiku displejov a sedačky zdobí iné čalúnenie. Možno až trochu príliš poprešívané, lebo tvrdé švy na koži tlačia v tenkých nohaviciach na stehná a trochu zhoršujú dojem z ináč dokonalého sedenia.

Švédsky chladný, no na pohľad i dotyk príjemný interiér kazí už snáď len lacno pôsobiaci svietiaci volič automatickej prevodovky, ktorý vyzerá ako z blšieho trhu. Na prvý pohľad komplikované ovládanie palubného systému zjednodušuje multifunkčná páčka pod volantom.

Hoci nemecká konkurencia je v ovládaní multimédií predsa len o niečo priamejšia, jazda vo Volve má svoju príchuť a namiesto športovej agresivity rozdáva pokoj.

Svietiaca radiaca páka pôsobí gýčovo a k celku sa nehodí.

Aspoň reakcia motora súhlasí s dizajnom

V dnešnej dobe ekologicky umelo umŕtvených reakcií na plynový pedál poteší, že niektoré autá ešte nepotrebujú tlačiť plyn až na podlahu, aby ste z nich dostali nejaký výkon.

Vo Volve V40 stačí málo, aby päťvalcový motor D4 silno zabral vďaka mohutnému krútiacemu momentu. Pocitu dynamiky to dáva úplne iný rozmer a za volantom máte pocit, že športové doplnky tam nie sú nadarmo. Je to taká drobná iskrička dynamiky v inak bežnom Volve V40.

Povelom pravej nohy veľmi dobre rozumie aj prevodovka, a to je asi najväčší rozdiel oproti niekdajším kombináciám D4 motora a automatu (ešte vo Volve S40). Takmer vždy sa správne rozhodla medzi využitím krútiaceho momentu v nízkych otáčkach alebo výkonom v tých vyšších. Navyše reaguje na automat klasickej koncepcie nadpriemerne rýchlo.

S autom sa dá vďaka tomu veľmi ľahko zžiť a už po pár metroch máte pocit, že vám nechýba ani silnejší motor, ani manuálna prevodovka, aby ste mali nad ním väčšiu kontrolu.

Švy spájajúce koženú a textilnú časť čalúnenia sú dosť tvrdé a v tenších nohaviciach ich občas cítiť. Škoda, ináč sú sedadlá perfektné.

Svoju dávku paliva potrebuje

Samozrejme od dieselu nikto nečaká športové vyžitie, podstatná je skôr spotreba. Spočiatku sa nám darilo jazdiť za 5,3l/100km, vďaka kolónam a zväčša mestskej prevádzke sme test ukončili so spotrebou rovných 6 litrov. Nič svetoborné, ale vzhľadom na podmienky testu ani nič strašné.

Vďaka veľkej 60 litrovej nádrži si navyše môžete užívať iba naozaj občasné zastávky na tankovanie. Športovým nenazveme ani podvozok, hoci rozhodne nie je nudný.

Keďže model V40 vznikal ešte za čias koncernovej spolupráce s Fordom, stojí tak ako jeho predchodca S40 na pevných a podarených základoch Focusu. Vo Volve však pomenili charakteristiku posilňovača riadenia, pružín a tlmičov.

Batožinový priestor papierovým objemom 335 litrov rozhodne neohúri, poteší ale rozumne navrhnuté dvojité dno. Svojou nastaviteľnosťou pomáha rozdeliť kufor tak, aby sa v ňom menší nákup nekotúľal.

Úplne postačí štandardné naladenie

Ak chcete športovejšiu verziu s balíkom R-Design, musíte si priplatiť. Nie je to však nutné, keďže modelu V40 pasuje v naftovej motorizácii skôr jej komfortné nastavenie. Aj na príplatkových 18" kolesách jazdí bez výraznejšieho zaváhania pri prejazde nerovnosťami.

Podvozok neprotestuje ani pri dynamickej jazde. Škoda len, že sa Volvo poslednú dobu rozhodlo pre veľmi odvážnu cenotvorbu. Áno, V40 má na to, aby bojovalo s najlepšími v triede a s balíkom R-Design vyzerá priam nádherne, ale s cenou za nami testovaný kus takmer 40-tisíc eur to vo Volve prestrelili.

Značka

Volvo

Model

V40 R-Design

Motor

D4

Počet valcov/ventilov

5/20

Zdvihový objem (cm3)

1984

Výkon (kw(k)

130 (177)

Pri otáčkach (ot./min.)

3500

Krútiaci moment (Nm)

400

Pri otáčkach (ot./min)

1750-2750

Emisie CO2 (g/km)

136

Rázvor náprav (mm)

2647

Dĺžka (mm)

4369

Šírka (mm)

1802

Výška (mm)

1421

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1593

Objem palivovej nádrže (l)

60

Objem batož. priestoru (l)

335

Spotreba v teste (l/100km)

6

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

8,3

Maximálna rýchlosť (km/h)

215

Kombinovaná spotreba (l/100km)

5,2

Cena modelu od (eur)

21.600

Cena test. verzie od (eur)

31.630

Cena test. verzie (eur)

39.960

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  2. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  3. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  4. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  5. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  6. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  7. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  8. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  9. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  10. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 158
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 893
  3. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 142
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 440
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 710
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 501
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 184
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 700
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 401
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 673

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Poliaci vyšetrujú Štrougala. Na Slovensku sú zločiny premlčané

Poľsko rieši štyri prípady usmrtenia ľudí elektrinou na hranici s ČSSR. Na slovenskej časti hranice s Rakúskom ich zomrelo vyše štyridsať.

KOMENTÁRE

Pripomeňme si, že režim bol naozaj zločinecký

Námietka, že ÚPN v Poľsku má väčšie právomoci, je nemiestna.

TECH

Veľký objav astronómov, ďaleké planéty môžu mať vodu aj život

V systéme Trappist-1 je sedem Zemi podobných planét.

KOMENTÁRE

Každý astronóm a tvorca nových liekov im pripomína, aké sú nuly

Namiesto cesty ľudstva na Mars, rozprávajú blázni o malom človeku.

Neprehliadnite tiež

Štatistiky ukazujú, koľko času trávime v kolónach v Bratislave a v Košiciach

Spoločnosť TomTom, ktorá je známa hlavne výrobou GPS zariadení, zverejnila mestá, v ktorých vodiči strávili najviac času v kolóne za minulý rok.

Škoda modernizovala modely Rapid a Rapid Spaceback

Dvojitým predným svetlometom na štýl Octavie sa Škoda vyhla.

Mercedesy sa budú vyrábať už aj v Rusku

Výroba má v novom závode neďaleko Moskvy odštartovať v roku 2019.

Autosalón Ženeva 2017: Pozrite si prehľad najočakávanejších noviniek

Vo svetovej premiére sa v Ženeve ukáže Honda Civic Type R, Seat Ibiza, Subaru XV, Suzuki Swift či Volkswagen Arteon.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop