SME
Nedeľa, 24. október, 2021 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Volvo V40 R-Design sa tvári ako športové auto

Bežné kompaktné Volvo možno skrášliť balíkom príplatkových prvkov a urobiť z neho iné auto. Menia sa však len vonkajšie znaky, podstata ostáva rovnaká.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

V triede prémiových kompaktov nebola ešte nikdy taká tvrdá konkurencia. Silnú a novú nemeckú trojku Audi A3, BMW 1 a Mercedes triedy A vlani doplnil možno trochu podceňovaný konkurent zo Švédska a nemožno zabudnúť ani na Lexus CT200h.

Volvo V40 si pritom podceňovanie vôbec nezaslúži, minimálne pre svoju cenu a štýl.

Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Švédska automobilka sa rozhodla netradične nahradiť sedan S40 a kombi V50 kompaktným hatchbackom a dala si zjavne záležať, aby to bola náhrada dôstojná a cenovo prispôsobená konkurentom. Samotný balík R-Design je tiež výsledkom sledovania konkurencie a nutnosti vo vyššej spoločnosti.

BMW ponúka M balík, Mercedes má na želanie AMG štýl, Audi tradične S-line a aj taký hybridný Lexus CT 200h možno skrášliť súpravou F-Sport.

Hoci vo väčšine prípadov ide len o štýlové naladenie auta, všetky spomenuté automobilky, Volvo nevynímajúc, garantujú vkusnosť doplnkov fabrického tuningu.

Pri potrebe majiteľa navonok sa odlíšiť máte záruku dodržania štýlu auta. Pri živom stretnutí s Volvom V40, ktoré nemá veľký zmysel podrobne predstavovať, sme si uvedomili, akí sú dnes zákazníci a že potrebujú viac efekt namiesto zlepšenia jazdných vlastností.

Útulný interiér ladí s vonkajškom. Pribudli logá R-Design, športové pedále, iné je aj čalúnenie sedadiel či tmavý strop.

Prešili všetko, čo sa dalo

Volvo V40 R-Design doslova bije do očí a navonok hneď zbadáte pekné 18-palcové kolesá, iný nárazník, s ktorým V40 vyzerá akoby malo fúzy, či dve decentné koncovky výfuku, zasadené v trochu menej decentnom difúzore.

Vo vnútri sa toho veľa nezmenilo a pribudli len logá R-Design. V elektrotechnickom oddelení Volva upravili grafiku displejov a sedačky zdobí iné čalúnenie. Možno až trochu príliš poprešívané, lebo tvrdé švy na koži tlačia v tenkých nohaviciach na stehná a trochu zhoršujú dojem z ináč dokonalého sedenia.

Švédsky chladný, no na pohľad i dotyk príjemný interiér kazí už snáď len lacno pôsobiaci svietiaci volič automatickej prevodovky, ktorý vyzerá ako z blšieho trhu. Na prvý pohľad komplikované ovládanie palubného systému zjednodušuje multifunkčná páčka pod volantom.

Hoci nemecká konkurencia je v ovládaní multimédií predsa len o niečo priamejšia, jazda vo Volve má svoju príchuť a namiesto športovej agresivity rozdáva pokoj.

Svietiaca radiaca páka pôsobí gýčovo a k celku sa nehodí.

Aspoň reakcia motora súhlasí s dizajnom

V dnešnej dobe ekologicky umelo umŕtvených reakcií na plynový pedál poteší, že niektoré autá ešte nepotrebujú tlačiť plyn až na podlahu, aby ste z nich dostali nejaký výkon.

Vo Volve V40 stačí málo, aby päťvalcový motor D4 silno zabral vďaka mohutnému krútiacemu momentu. Pocitu dynamiky to dáva úplne iný rozmer a za volantom máte pocit, že športové doplnky tam nie sú nadarmo. Je to taká drobná iskrička dynamiky v inak bežnom Volve V40.

Povelom pravej nohy veľmi dobre rozumie aj prevodovka, a to je asi najväčší rozdiel oproti niekdajším kombináciám D4 motora a automatu (ešte vo Volve S40). Takmer vždy sa správne rozhodla medzi využitím krútiaceho momentu v nízkych otáčkach alebo výkonom v tých vyšších. Navyše reaguje na automat klasickej koncepcie nadpriemerne rýchlo.

S autom sa dá vďaka tomu veľmi ľahko zžiť a už po pár metroch máte pocit, že vám nechýba ani silnejší motor, ani manuálna prevodovka, aby ste mali nad ním väčšiu kontrolu.

Švy spájajúce koženú a textilnú časť čalúnenia sú dosť tvrdé a v tenších nohaviciach ich občas cítiť. Škoda, ináč sú sedadlá perfektné.

Svoju dávku paliva potrebuje

Samozrejme od dieselu nikto nečaká športové vyžitie, podstatná je skôr spotreba. Spočiatku sa nám darilo jazdiť za 5,3l/100km, vďaka kolónam a zväčša mestskej prevádzke sme test ukončili so spotrebou rovných 6 litrov. Nič svetoborné, ale vzhľadom na podmienky testu ani nič strašné.

Vďaka veľkej 60 litrovej nádrži si navyše môžete užívať iba naozaj občasné zastávky na tankovanie. Športovým nenazveme ani podvozok, hoci rozhodne nie je nudný.

Keďže model V40 vznikal ešte za čias koncernovej spolupráce s Fordom, stojí tak ako jeho predchodca S40 na pevných a podarených základoch Focusu. Vo Volve však pomenili charakteristiku posilňovača riadenia, pružín a tlmičov.

Batožinový priestor papierovým objemom 335 litrov rozhodne neohúri, poteší ale rozumne navrhnuté dvojité dno. Svojou nastaviteľnosťou pomáha rozdeliť kufor tak, aby sa v ňom menší nákup nekotúľal.

Úplne postačí štandardné naladenie

Ak chcete športovejšiu verziu s balíkom R-Design, musíte si priplatiť. Nie je to však nutné, keďže modelu V40 pasuje v naftovej motorizácii skôr jej komfortné nastavenie. Aj na príplatkových 18" kolesách jazdí bez výraznejšieho zaváhania pri prejazde nerovnosťami.

Podvozok neprotestuje ani pri dynamickej jazde. Škoda len, že sa Volvo poslednú dobu rozhodlo pre veľmi odvážnu cenotvorbu. Áno, V40 má na to, aby bojovalo s najlepšími v triede a s balíkom R-Design vyzerá priam nádherne, ale s cenou za nami testovaný kus takmer 40-tisíc eur to vo Volve prestrelili.

Značka

Volvo

Model

V40 R-Design

Motor

D4

Počet valcov/ventilov

5/20

Zdvihový objem (cm3)

1984

Výkon (kw(k)

130 (177)

Pri otáčkach (ot./min.)

3500

Krútiaci moment (Nm)

400

Pri otáčkach (ot./min)

1750-2750

Emisie CO2 (g/km)

136

Rázvor náprav (mm)

2647

Dĺžka (mm)

4369

Šírka (mm)

1802

Výška (mm)

1421

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1593

Objem palivovej nádrže (l)

60

Objem batož. priestoru (l)

335

Spotreba v teste (l/100km)

6

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

8,3

Maximálna rýchlosť (km/h)

215

Kombinovaná spotreba (l/100km)

5,2

Cena modelu od (eur)

21.600

Cena test. verzie od (eur)

31.630

Cena test. verzie (eur)

39.960

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  2. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  3. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  4. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  5. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  6. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  7. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  8. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  9. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  10. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  1. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  2. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  3. Zánovné vozidlá na slovenskom trhu za rok zdraželi až o 15 %
  4. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  5. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  6. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  7. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  8. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  9. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  10. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  1. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 14 939
  2. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 7 623
  3. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 6 275
  4. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 4 830
  5. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 587
  6. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania 3 334
  7. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 325
  8. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 2 870
  9. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok 2 788
  10. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor 2 454
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Generálny prokurátor Maroš Žilinka.

Na zrušenie obvinenia opäť použil paragraf 363.


2m
Protestov proti reforme národných parkov sa zúčastňujú extrémisti, poľovníci, lesníci aj nespokojní občania.

Vezú sa na vlne nenávisti a strachu a zbierajú nové hlasy.


22. okt
Peter Schut.

Merkelová mohla ostať doma.


5 h
Barbora Jakobsen

Barbora Jakobsen je psychoterapeutkou v Nórsku.


19. okt

Neprehliadnite tiež

Audi Q4 50 e-tron quattro

Pohodlné elektrické SUV nesklame ani zrýchlením.


22. okt
Pneumatiky s rozmerom 195/65 R15 skúšal ADAC na Volkswagene Golf.

Častými mínusmi je rýchle opotrebenie a vlastnosti na mokrej ceste.


22. okt
Hyundai Kona

Najväčšou novinkou je kombinácia trojvalca s automatom.


21. okt
Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


19. okt

Blogy SME

  1. Lubomir Zahora: 10 trikov ako oklamať zákazníka
  2. Ladislav Halász: Najstarší slovenský greenwashing
  3. Šťastná domácnosť: O jeseni, o susedoch, o tekvici
  4. Soňa Kallová: Meditácia Vipassana: ako som to prežila
  5. Július Kovács: Adrian Jenčo šéf verejnej štátnej správy, poskok Kaliňáka a dnes poskok Mikulca
  6. Peter Kollega: Súdruh Fico vnímam ťa ako vlastizradcu a vraha
  7. Štefan Vidlár: The Last Yesterday Evening Folk Song
  8. Miroslava Moncmanová: Exotické leto Gauguina - láska, múza, tajný život,...
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 32 576
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 15 953
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 11 292
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 8 630
  5. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 6 073
  6. Rastislav Čurma: Kde zobrať vodičov kamiónov (Hommo na ceste zavadzalis) 5 261
  7. Stanislav Martinčko: Veno pre drahú nevestu z úradu práce v Pezinku?? 4 960
  8. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora) 4 734
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu