SME

Volvo V40 R-Design sa tvári ako športové auto

Bežné kompaktné Volvo možno skrášliť balíkom príplatkových prvkov a urobiť z neho iné auto. Menia sa však len vonkajšie znaky, podstata ostáva rovnaká.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

V triede prémiových kompaktov nebola ešte nikdy taká tvrdá konkurencia. Silnú a novú nemeckú trojku Audi A3, BMW 1 a Mercedes triedy A vlani doplnil možno trochu podceňovaný konkurent zo Švédska a nemožno zabudnúť ani na Lexus CT200h.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Volvo V40 si pritom podceňovanie vôbec nezaslúži, minimálne pre svoju cenu a štýl.

Napíšte nám

o vašom vozidle


Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.


Čo o svojom aute napísať?


Kliknite SEM


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

SkryťVypnúť reklamu


magazin@natankuj.sk.

Švédska automobilka sa rozhodla netradične nahradiť sedan S40 a kombi V50 kompaktným hatchbackom a dala si zjavne záležať, aby to bola náhrada dôstojná a cenovo prispôsobená konkurentom. Samotný balík R-Design je tiež výsledkom sledovania konkurencie a nutnosti vo vyššej spoločnosti.

BMW ponúka M balík, Mercedes má na želanie AMG štýl, Audi tradične S-line a aj taký hybridný Lexus CT 200h možno skrášliť súpravou F-Sport.

Hoci vo väčšine prípadov ide len o štýlové naladenie auta, všetky spomenuté automobilky, Volvo nevynímajúc, garantujú vkusnosť doplnkov fabrického tuningu.

Pri potrebe majiteľa navonok sa odlíšiť máte záruku dodržania štýlu auta. Pri živom stretnutí s Volvom V40, ktoré nemá veľký zmysel podrobne predstavovať, sme si uvedomili, akí sú dnes zákazníci a že potrebujú viac efekt namiesto zlepšenia jazdných vlastností.

SkryťVypnúť reklamu

Útulný interiér ladí s vonkajškom. Pribudli logá R-Design, športové pedále, iné je aj čalúnenie sedadiel či tmavý strop.

Prešili všetko, čo sa dalo

Volvo V40 R-Design doslova bije do očí a navonok hneď zbadáte pekné 18-palcové kolesá, iný nárazník, s ktorým V40 vyzerá akoby malo fúzy, či dve decentné koncovky výfuku, zasadené v trochu menej decentnom difúzore.

Vo vnútri sa toho veľa nezmenilo a pribudli len logá R-Design. V elektrotechnickom oddelení Volva upravili grafiku displejov a sedačky zdobí iné čalúnenie. Možno až trochu príliš poprešívané, lebo tvrdé švy na koži tlačia v tenkých nohaviciach na stehná a trochu zhoršujú dojem z ináč dokonalého sedenia.

Švédsky chladný, no na pohľad i dotyk príjemný interiér kazí už snáď len lacno pôsobiaci svietiaci volič automatickej prevodovky, ktorý vyzerá ako z blšieho trhu. Na prvý pohľad komplikované ovládanie palubného systému zjednodušuje multifunkčná páčka pod volantom.

SkryťVypnúť reklamu

Hoci nemecká konkurencia je v ovládaní multimédií predsa len o niečo priamejšia, jazda vo Volve má svoju príchuť a namiesto športovej agresivity rozdáva pokoj.

Svietiaca radiaca páka pôsobí gýčovo a k celku sa nehodí.

Aspoň reakcia motora súhlasí s dizajnom

V dnešnej dobe ekologicky umelo umŕtvených reakcií na plynový pedál poteší, že niektoré autá ešte nepotrebujú tlačiť plyn až na podlahu, aby ste z nich dostali nejaký výkon.

Vo Volve V40 stačí málo, aby päťvalcový motor D4 silno zabral vďaka mohutnému krútiacemu momentu. Pocitu dynamiky to dáva úplne iný rozmer a za volantom máte pocit, že športové doplnky tam nie sú nadarmo. Je to taká drobná iskrička dynamiky v inak bežnom Volve V40.

Povelom pravej nohy veľmi dobre rozumie aj prevodovka, a to je asi najväčší rozdiel oproti niekdajším kombináciám D4 motora a automatu (ešte vo Volve S40). Takmer vždy sa správne rozhodla medzi využitím krútiaceho momentu v nízkych otáčkach alebo výkonom v tých vyšších. Navyše reaguje na automat klasickej koncepcie nadpriemerne rýchlo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

S autom sa dá vďaka tomu veľmi ľahko zžiť a už po pár metroch máte pocit, že vám nechýba ani silnejší motor, ani manuálna prevodovka, aby ste mali nad ním väčšiu kontrolu.

Švy spájajúce koženú a textilnú časť čalúnenia sú dosť tvrdé a v tenších nohaviciach ich občas cítiť. Škoda, ináč sú sedadlá perfektné.

Svoju dávku paliva potrebuje

Samozrejme od dieselu nikto nečaká športové vyžitie, podstatná je skôr spotreba. Spočiatku sa nám darilo jazdiť za 5,3l/100km, vďaka kolónam a zväčša mestskej prevádzke sme test ukončili so spotrebou rovných 6 litrov. Nič svetoborné, ale vzhľadom na podmienky testu ani nič strašné.

Vďaka veľkej 60 litrovej nádrži si navyše môžete užívať iba naozaj občasné zastávky na tankovanie. Športovým nenazveme ani podvozok, hoci rozhodne nie je nudný.

Keďže model V40 vznikal ešte za čias koncernovej spolupráce s Fordom, stojí tak ako jeho predchodca S40 na pevných a podarených základoch Focusu. Vo Volve však pomenili charakteristiku posilňovača riadenia, pružín a tlmičov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Batožinový priestor papierovým objemom 335 litrov rozhodne neohúri, poteší ale rozumne navrhnuté dvojité dno. Svojou nastaviteľnosťou pomáha rozdeliť kufor tak, aby sa v ňom menší nákup nekotúľal.

Úplne postačí štandardné naladenie

Ak chcete športovejšiu verziu s balíkom R-Design, musíte si priplatiť. Nie je to však nutné, keďže modelu V40 pasuje v naftovej motorizácii skôr jej komfortné nastavenie. Aj na príplatkových 18" kolesách jazdí bez výraznejšieho zaváhania pri prejazde nerovnosťami.

Podvozok neprotestuje ani pri dynamickej jazde. Škoda len, že sa Volvo poslednú dobu rozhodlo pre veľmi odvážnu cenotvorbu. Áno, V40 má na to, aby bojovalo s najlepšími v triede a s balíkom R-Design vyzerá priam nádherne, ale s cenou za nami testovaný kus takmer 40-tisíc eur to vo Volve prestrelili.

Značka

Volvo

Model

V40 R-Design

Motor

D4

Počet valcov/ventilov

5/20

Zdvihový objem (cm3)

1984

Výkon (kw(k)

130 (177)

Pri otáčkach (ot./min.)

3500

Krútiaci moment (Nm)

400

Pri otáčkach (ot./min)

1750-2750

Emisie CO2 (g/km)

136

Rázvor náprav (mm)

2647

Dĺžka (mm)

4369

Šírka (mm)

1802

Výška (mm)

1421

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1593

Objem palivovej nádrže (l)

60

Objem batož. priestoru (l)

335

Spotreba v teste (l/100km)

6

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

8,3

Maximálna rýchlosť (km/h)

215

Kombinovaná spotreba (l/100km)

5,2

Cena modelu od (eur)

21.600

Cena test. verzie od (eur)

31.630

Cena test. verzie (eur)

39.960

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 395
  2. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 9 110
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 894
  4. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 4 255
  5. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 3 276
  6. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 656
  7. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 524
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 311
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Pavel Baláž: V Bologni si vykrútite krky - pohľadom na vysoké veže
  2. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  3. Martin Fronk: Ako sa kedysi mrazničky stavali z kameňov, alebo...
  4. Štefan Šturdzík: Kréta je krásny kvet stredomoria.
  5. Ján Komrska: Mulhacén, Španielsko
  6. Martin Pollák: Hra o záchranu
  7. Patrik Užák: Balada o Balatóne
  8. Tomas Hlavaty: Aj ty Brutus?
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 33 830
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 013
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 534
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 10 968
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 916
  6. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 7 084
  7. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 746
  8. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 5 410
  1. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  2. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  3. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  4. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  5. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  6. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  7. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  8. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
SkryťZatvoriť reklamu