Volvo V40 R-Design sa tvári ako športové auto

Bežné kompaktné Volvo možno skrášliť balíkom príplatkových prvkov a urobiť z neho iné auto. Menia sa však len vonkajšie znaky, podstata ostáva rovnaká.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

V triede prémiových kompaktov nebola ešte nikdy taká tvrdá konkurencia. Silnú a novú nemeckú trojku Audi A3, BMW 1 a Mercedes triedy A vlani doplnil možno trochu podceňovaný konkurent zo Švédska a nemožno zabudnúť ani na Lexus CT200h.

Volvo V40 si pritom podceňovanie vôbec nezaslúži, minimálne pre svoju cenu a štýl.

Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Švédska automobilka sa rozhodla netradične nahradiť sedan S40 a kombi V50 kompaktným hatchbackom a dala si zjavne záležať, aby to bola náhrada dôstojná a cenovo prispôsobená konkurentom. Samotný balík R-Design je tiež výsledkom sledovania konkurencie a nutnosti vo vyššej spoločnosti.

BMW ponúka M balík, Mercedes má na želanie AMG štýl, Audi tradične S-line a aj taký hybridný Lexus CT 200h možno skrášliť súpravou F-Sport.

Hoci vo väčšine prípadov ide len o štýlové naladenie auta, všetky spomenuté automobilky, Volvo nevynímajúc, garantujú vkusnosť doplnkov fabrického tuningu.

Pri potrebe majiteľa navonok sa odlíšiť máte záruku dodržania štýlu auta. Pri živom stretnutí s Volvom V40, ktoré nemá veľký zmysel podrobne predstavovať, sme si uvedomili, akí sú dnes zákazníci a že potrebujú viac efekt namiesto zlepšenia jazdných vlastností.

Útulný interiér ladí s vonkajškom. Pribudli logá R-Design, športové pedále, iné je aj čalúnenie sedadiel či tmavý strop.

Prešili všetko, čo sa dalo

Volvo V40 R-Design doslova bije do očí a navonok hneď zbadáte pekné 18-palcové kolesá, iný nárazník, s ktorým V40 vyzerá akoby malo fúzy, či dve decentné koncovky výfuku, zasadené v trochu menej decentnom difúzore.

Vo vnútri sa toho veľa nezmenilo a pribudli len logá R-Design. V elektrotechnickom oddelení Volva upravili grafiku displejov a sedačky zdobí iné čalúnenie. Možno až trochu príliš poprešívané, lebo tvrdé švy na koži tlačia v tenkých nohaviciach na stehná a trochu zhoršujú dojem z ináč dokonalého sedenia.

Švédsky chladný, no na pohľad i dotyk príjemný interiér kazí už snáď len lacno pôsobiaci svietiaci volič automatickej prevodovky, ktorý vyzerá ako z blšieho trhu. Na prvý pohľad komplikované ovládanie palubného systému zjednodušuje multifunkčná páčka pod volantom.

Hoci nemecká konkurencia je v ovládaní multimédií predsa len o niečo priamejšia, jazda vo Volve má svoju príchuť a namiesto športovej agresivity rozdáva pokoj.

Svietiaca radiaca páka pôsobí gýčovo a k celku sa nehodí.

Aspoň reakcia motora súhlasí s dizajnom

V dnešnej dobe ekologicky umelo umŕtvených reakcií na plynový pedál poteší, že niektoré autá ešte nepotrebujú tlačiť plyn až na podlahu, aby ste z nich dostali nejaký výkon.

Vo Volve V40 stačí málo, aby päťvalcový motor D4 silno zabral vďaka mohutnému krútiacemu momentu. Pocitu dynamiky to dáva úplne iný rozmer a za volantom máte pocit, že športové doplnky tam nie sú nadarmo. Je to taká drobná iskrička dynamiky v inak bežnom Volve V40.

Povelom pravej nohy veľmi dobre rozumie aj prevodovka, a to je asi najväčší rozdiel oproti niekdajším kombináciám D4 motora a automatu (ešte vo Volve S40). Takmer vždy sa správne rozhodla medzi využitím krútiaceho momentu v nízkych otáčkach alebo výkonom v tých vyšších. Navyše reaguje na automat klasickej koncepcie nadpriemerne rýchlo.

S autom sa dá vďaka tomu veľmi ľahko zžiť a už po pár metroch máte pocit, že vám nechýba ani silnejší motor, ani manuálna prevodovka, aby ste mali nad ním väčšiu kontrolu.

Švy spájajúce koženú a textilnú časť čalúnenia sú dosť tvrdé a v tenších nohaviciach ich občas cítiť. Škoda, ináč sú sedadlá perfektné.

Svoju dávku paliva potrebuje

Samozrejme od dieselu nikto nečaká športové vyžitie, podstatná je skôr spotreba. Spočiatku sa nám darilo jazdiť za 5,3l/100km, vďaka kolónam a zväčša mestskej prevádzke sme test ukončili so spotrebou rovných 6 litrov. Nič svetoborné, ale vzhľadom na podmienky testu ani nič strašné.

Vďaka veľkej 60 litrovej nádrži si navyše môžete užívať iba naozaj občasné zastávky na tankovanie. Športovým nenazveme ani podvozok, hoci rozhodne nie je nudný.

Keďže model V40 vznikal ešte za čias koncernovej spolupráce s Fordom, stojí tak ako jeho predchodca S40 na pevných a podarených základoch Focusu. Vo Volve však pomenili charakteristiku posilňovača riadenia, pružín a tlmičov.

Batožinový priestor papierovým objemom 335 litrov rozhodne neohúri, poteší ale rozumne navrhnuté dvojité dno. Svojou nastaviteľnosťou pomáha rozdeliť kufor tak, aby sa v ňom menší nákup nekotúľal.

Úplne postačí štandardné naladenie

Ak chcete športovejšiu verziu s balíkom R-Design, musíte si priplatiť. Nie je to však nutné, keďže modelu V40 pasuje v naftovej motorizácii skôr jej komfortné nastavenie. Aj na príplatkových 18" kolesách jazdí bez výraznejšieho zaváhania pri prejazde nerovnosťami.

Podvozok neprotestuje ani pri dynamickej jazde. Škoda len, že sa Volvo poslednú dobu rozhodlo pre veľmi odvážnu cenotvorbu. Áno, V40 má na to, aby bojovalo s najlepšími v triede a s balíkom R-Design vyzerá priam nádherne, ale s cenou za nami testovaný kus takmer 40-tisíc eur to vo Volve prestrelili.

Značka

Volvo

Model

V40 R-Design

Motor

D4

Počet valcov/ventilov

5/20

Zdvihový objem (cm3)

1984

Výkon (kw(k)

130 (177)

Pri otáčkach (ot./min.)

3500

Krútiaci moment (Nm)

400

Pri otáčkach (ot./min)

1750-2750

Emisie CO2 (g/km)

136

Rázvor náprav (mm)

2647

Dĺžka (mm)

4369

Šírka (mm)

1802

Výška (mm)

1421

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1593

Objem palivovej nádrže (l)

60

Objem batož. priestoru (l)

335

Spotreba v teste (l/100km)

6

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

8,3

Maximálna rýchlosť (km/h)

215

Kombinovaná spotreba (l/100km)

5,2

Cena modelu od (eur)

21.600

Cena test. verzie od (eur)

31.630

Cena test. verzie (eur)

39.960

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  1. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  2. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  3. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  4. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  7. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  8. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  9. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 14 916
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 10 078
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 458
  4. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 6 292
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 279
  6. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 5 797
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 461
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 4 774
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 113
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 4 039

Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

DOMOV

Kiska, Kaliňák či Matovič. Ako reagujú politici na návrh na rozpustenie ĽSNS

Smer pripomína Adolfa Hitlera, Most-híd hovorí o logickom kroku.

KOMENTÁRE

Porážkou Islamského štátu teror v Európe nezmizne

Radikálni bojovníci prehrávajú a vracajú sa do svojich domov v Európe.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen na stretnutí fanúšikov GTI predviedol práce svojich učňov

Už desať rokov Volkswagen pravidelne ukazuje svetu projekty svojich mladých učňov.

Čo je to Atkinsonov cyklus motora a prečo majú vďaka nemu hybridy nižšiu spotrebu?

S Atkinsonovým cyklom sa v dnešných motoroch stretávame čoraz častejšie.