SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Volvo V40 R-Design sa tvári ako športové auto

Bežné kompaktné Volvo možno skrášliť balíkom príplatkových prvkov a urobiť z neho iné auto. Menia sa však len vonkajšie znaky, podstata ostáva rovnaká.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

V triede prémiových kompaktov nebola ešte nikdy taká tvrdá konkurencia. Silnú a novú nemeckú trojku Audi A3, BMW 1 a Mercedes triedy A vlani doplnil možno trochu podceňovaný konkurent zo Švédska a nemožno zabudnúť ani na Lexus CT200h.

Volvo V40 si pritom podceňovanie vôbec nezaslúži, minimálne pre svoju cenu a štýl.

Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Švédska automobilka sa rozhodla netradične nahradiť sedan S40 a kombi V50 kompaktným hatchbackom a dala si zjavne záležať, aby to bola náhrada dôstojná a cenovo prispôsobená konkurentom. Samotný balík R-Design je tiež výsledkom sledovania konkurencie a nutnosti vo vyššej spoločnosti.

BMW ponúka M balík, Mercedes má na želanie AMG štýl, Audi tradične S-line a aj taký hybridný Lexus CT 200h možno skrášliť súpravou F-Sport.

Hoci vo väčšine prípadov ide len o štýlové naladenie auta, všetky spomenuté automobilky, Volvo nevynímajúc, garantujú vkusnosť doplnkov fabrického tuningu.

Pri potrebe majiteľa navonok sa odlíšiť máte záruku dodržania štýlu auta. Pri živom stretnutí s Volvom V40, ktoré nemá veľký zmysel podrobne predstavovať, sme si uvedomili, akí sú dnes zákazníci a že potrebujú viac efekt namiesto zlepšenia jazdných vlastností.

Útulný interiér ladí s vonkajškom. Pribudli logá R-Design, športové pedále, iné je aj čalúnenie sedadiel či tmavý strop.

Prešili všetko, čo sa dalo

Volvo V40 R-Design doslova bije do očí a navonok hneď zbadáte pekné 18-palcové kolesá, iný nárazník, s ktorým V40 vyzerá akoby malo fúzy, či dve decentné koncovky výfuku, zasadené v trochu menej decentnom difúzore.

Vo vnútri sa toho veľa nezmenilo a pribudli len logá R-Design. V elektrotechnickom oddelení Volva upravili grafiku displejov a sedačky zdobí iné čalúnenie. Možno až trochu príliš poprešívané, lebo tvrdé švy na koži tlačia v tenkých nohaviciach na stehná a trochu zhoršujú dojem z ináč dokonalého sedenia.

Švédsky chladný, no na pohľad i dotyk príjemný interiér kazí už snáď len lacno pôsobiaci svietiaci volič automatickej prevodovky, ktorý vyzerá ako z blšieho trhu. Na prvý pohľad komplikované ovládanie palubného systému zjednodušuje multifunkčná páčka pod volantom.

Hoci nemecká konkurencia je v ovládaní multimédií predsa len o niečo priamejšia, jazda vo Volve má svoju príchuť a namiesto športovej agresivity rozdáva pokoj.

Svietiaca radiaca páka pôsobí gýčovo a k celku sa nehodí.

Aspoň reakcia motora súhlasí s dizajnom

V dnešnej dobe ekologicky umelo umŕtvených reakcií na plynový pedál poteší, že niektoré autá ešte nepotrebujú tlačiť plyn až na podlahu, aby ste z nich dostali nejaký výkon.

Vo Volve V40 stačí málo, aby päťvalcový motor D4 silno zabral vďaka mohutnému krútiacemu momentu. Pocitu dynamiky to dáva úplne iný rozmer a za volantom máte pocit, že športové doplnky tam nie sú nadarmo. Je to taká drobná iskrička dynamiky v inak bežnom Volve V40.

Povelom pravej nohy veľmi dobre rozumie aj prevodovka, a to je asi najväčší rozdiel oproti niekdajším kombináciám D4 motora a automatu (ešte vo Volve S40). Takmer vždy sa správne rozhodla medzi využitím krútiaceho momentu v nízkych otáčkach alebo výkonom v tých vyšších. Navyše reaguje na automat klasickej koncepcie nadpriemerne rýchlo.

S autom sa dá vďaka tomu veľmi ľahko zžiť a už po pár metroch máte pocit, že vám nechýba ani silnejší motor, ani manuálna prevodovka, aby ste mali nad ním väčšiu kontrolu.

Švy spájajúce koženú a textilnú časť čalúnenia sú dosť tvrdé a v tenších nohaviciach ich občas cítiť. Škoda, ináč sú sedadlá perfektné.

Svoju dávku paliva potrebuje

Samozrejme od dieselu nikto nečaká športové vyžitie, podstatná je skôr spotreba. Spočiatku sa nám darilo jazdiť za 5,3l/100km, vďaka kolónam a zväčša mestskej prevádzke sme test ukončili so spotrebou rovných 6 litrov. Nič svetoborné, ale vzhľadom na podmienky testu ani nič strašné.

Vďaka veľkej 60 litrovej nádrži si navyše môžete užívať iba naozaj občasné zastávky na tankovanie. Športovým nenazveme ani podvozok, hoci rozhodne nie je nudný.

Keďže model V40 vznikal ešte za čias koncernovej spolupráce s Fordom, stojí tak ako jeho predchodca S40 na pevných a podarených základoch Focusu. Vo Volve však pomenili charakteristiku posilňovača riadenia, pružín a tlmičov.

Batožinový priestor papierovým objemom 335 litrov rozhodne neohúri, poteší ale rozumne navrhnuté dvojité dno. Svojou nastaviteľnosťou pomáha rozdeliť kufor tak, aby sa v ňom menší nákup nekotúľal.

Úplne postačí štandardné naladenie

Ak chcete športovejšiu verziu s balíkom R-Design, musíte si priplatiť. Nie je to však nutné, keďže modelu V40 pasuje v naftovej motorizácii skôr jej komfortné nastavenie. Aj na príplatkových 18" kolesách jazdí bez výraznejšieho zaváhania pri prejazde nerovnosťami.

Podvozok neprotestuje ani pri dynamickej jazde. Škoda len, že sa Volvo poslednú dobu rozhodlo pre veľmi odvážnu cenotvorbu. Áno, V40 má na to, aby bojovalo s najlepšími v triede a s balíkom R-Design vyzerá priam nádherne, ale s cenou za nami testovaný kus takmer 40-tisíc eur to vo Volve prestrelili.

Značka

Volvo

Model

V40 R-Design

Motor

D4

Počet valcov/ventilov

5/20

Zdvihový objem (cm3)

1984

Výkon (kw(k)

130 (177)

Pri otáčkach (ot./min.)

3500

Krútiaci moment (Nm)

400

Pri otáčkach (ot./min)

1750-2750

Emisie CO2 (g/km)

136

Rázvor náprav (mm)

2647

Dĺžka (mm)

4369

Šírka (mm)

1802

Výška (mm)

1421

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1593

Objem palivovej nádrže (l)

60

Objem batož. priestoru (l)

335

Spotreba v teste (l/100km)

6

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

8,3

Maximálna rýchlosť (km/h)

215

Kombinovaná spotreba (l/100km)

5,2

Cena modelu od (eur)

21.600

Cena test. verzie od (eur)

31.630

Cena test. verzie (eur)

39.960

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 27 417
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 24 705
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 11 833
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 287
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 787
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 693
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 532
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 572
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 513
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 476
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Keď začal boj s extrémizmom prinášať výsledky, prokuratúra ho ide oslabiť

Samostatné oddelenie špeciálnej prokuratúry má dnes päť ľudí.

Milan Mazurek v budove Najvyššieho súdu (vpravo).
Dobré ráno

Dobré ráno: Obvinili Fica, Kotlebu aj Mazureka. Teraz im hrozí zánik

Pripravuje sa reorganizácia prokuratúry.

Komentár Zuzany Kepplovej

Žilinka vykročil ľavou

Rozpustenie Honzovho úradu sa nezdá ako dobrý začiatok perestrojky na prokuratúre.

Zuzana Kepplová.

Koronavírus: V Česku pribudlo takmer 10-tisíc nových prípadov (minúta po minúte)

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 226-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 637 obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

Ilustračné foto.

Neprehliadnite tiež

Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon

Ktoré autá sa na Slovensku v minulom roku najčastejšie kupovali?

Niektorým značkám predaje klesli aj o polovicu.

Skokanom minulého roka je Škoda Kamiq, ktorá sa ako nováčik dostala na 6. miesto.