Sklaní fanúšikovia M divízie automobilky BMW neboli potešení, keď sa športové oddelenie rozhodlo vyvíjať a predávať SUV označené logom „M“. Trh si však vyžadoval iný postoj ako tvrdohlavé dodržiavanie tradície oddelenia.
Napíšte nám
o vašom vozidle
Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.
Čo o svojom aute napísať?
Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu
História sa opakuje a to čo platilo pred niekoľkými mesiacmi už neplatí. Nové generácie vozidiel z radu M – vrátane sedanov i verzií kupé, budú mať za príplatok k dispozícii aj systém pohonu všetkých štyroch kolies xDrive.
Aj športová divízia M je riadená obchodnými zásadami a pohľad na predajné výsledky Audi RS, alebo Mercedes-Benz radu AMG hovorí jasnou rečou. Až 80 % vozidiel modelového radu E63 AMG je v USA s pohonom oboch náprav.
Dobrou správou ostáva fakt, že pohon xDrive bude až druhým v poradí a základom stále ostane pravoverný športový pohon zadných kolies.
Pohon všetkých štyroch kolies sa na vozidlách s logom „M“ neobjaví skôr, ako na trh dorazí nová generácia M5 / M6, čo by malo byť okolo rokov 2016 až 2017. Rad M3 / M4 zatiaľ ostane verný výhradne pohonu zadnej nápravy.
Zástupcovia BMW však „zadnokolky“ nahlas obhajujú. Sú ľahšie aj o viac ako 50 kg a ich vedenie stopy v zákrutách je natoľko presné, že pohon xDrive je prakticky nepotrebný.
Tentoraz musíme BMW podržať stranu. Napriek tomu, že pre skutočných fajnšmekrov je pohon zadnej nápravy jediným možným riešením, tých ktorí svoje stádo pravidelne vypustia zabehať si na okruh „zeleného pekla“ – Nürburgring Nordschleife je ako šafránu.
Stále viac je tých, čo túžia vlastniť BMW M5, no nemajú chuť ani snahu trénovať kontrolovaný šmyk.