Kamionisti nechcú plošný zákaz vjazdu na cesty tretej triedy

Ak zákon schváli parlament, kamionisti žiadajú označiť každú cestu tretej triedy, aby na ne nevchádzali omylom.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Dopravcovia nesúhlasia s plošným zákazom jazdenia kamiónov po cestách tretej triedy.

Cesty tretej triedy nie sú podľa ministerstva dopravy konštrukčne stavané na ťažkú nákladnú tranzitnú dopravu. Nemá preto na nich čo robiť.

Opatrenie, ktoré má zakázať autám nad 12 ton prejazd po cestách tretej triedy, už odsúhlasila vláda. Spolu s ďalšími krokmi v oblasti mýta je súčasťou novely zákona o výbere mýta a jeho vykonávacích predpisov, ktoré pripravilo ministerstvo dopravy pod vedením Jána Počiatka (Smer).

Materiálom sa bude zaoberať ešte parlament a v prípade, že ho schváli, začne platiť od januára budúceho roku.

"Budeme ešte o ňom hovoriť s ministerstvom dopravy. Ak prijme tento zákon parlament, asi sa mu neubránime, ale nie sme s ním stotožnení," doplnil Reich.

"Čo sa týka tranzitu, kamionisti by mali využívať najmä diaľnice a rýchlostné cesty, cesty I. triedy, prípadne úseky ciest II. triedy určené na bilaterálnych rokovaniach s predstaviteľmi vyšších územných celkov," uviedol hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa. Upozornil pritom, že ide o tranzit, nie o dopravnú obsluhu územia.

Cesty žiadajú aspoň vyznačiť

Združeniu autodopravcov Česmad Slovakia sa teraz zdajú približne dvojmesačné rokovania s vyššími územnými celkami (VÚC) ako zbytočné.

Na rokovaniach s krajmi sa podľa Reicha Česmad dohodol na tom, že v niektorých VÚC by mohol platiť plošný zákaz jazdenia kamiónov po cestách tretej triedy. "Ale v niektorých krajoch sú cesty, ktoré bolo potrebné nechať prejazdné a monitorovať dopravu po nich," priblížil generálny tajomník združenia.

Ak kamióny dostanú plošný zákaz na jazdenie po všetkých cestách tretej triedy, Česmad sa bude podľa Reicha usilovať o to, aby boli všetky tieto cesty aspoň riadne označené. Aby vodiči videli, kde presne začína cesta tretej triedy, nevchádzali na ňu a následne nedostávali pokuty.

Štát bude kamióny monitorovať

Podľa ministerstva sú zmeny zákona výsledkom niekoľko mesiacov trvajúcich rokovaní medzi zástupcami ministerstva, združení autodopravcov a samosprávnych krajov.

"Kamióny budeme monitorovať na všetkých cestách na Slovensku, aby sme poznali ich intenzitu a mohli ich ďalej regulovať v rámci celej cestnej siete," doplnil Kóňa.

V prvom polroku budúceho roka by tak ministerstvo podľa jeho slov malo mať v rukách konkrétne čísla o intenzite kamiónov na cestách.

Potom si opäť zasadne s dopravcami a zástupcami krajov za rokovací stôl a dohodne sa, ako bude ďalej pokračovať. Teda, čo je prínosom a naopak, čo komplikuje život kamionistom a tiež samotným obyvateľom.

"S cieľom napraviť nedostatky a usmerniť kamiónovú dopravu s čo možno najmenšími negatívnymi vplyvmi," dodal Kóňa.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  2. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  3. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  7. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  8. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  9. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  10. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 435
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 356
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 359
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 7 000
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 974
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 116
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 009
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 542
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 898
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 561

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

Neprehliadnite tiež

Výroba áut v Rusku v januári stúpla medziročne o viac ako 60 %

V minulom roku celková výroba medziročne klesla.

Prieskum spoľahlivosti J.D. Power: Kórejci sa zlepšujú, Fiat prepadol

Najlepšie sa umiestnil koncern Toyota, získal až 10 z 18 ocenení v jednotlivých segmentoch.

Zákazníkov Octavie čaká skúška vernosti (prvá jazda)

Primárny model Škodovky je po modernizácii pokojnejší a so širšou ponukou elektronických asistentov. S adaptívnymi tlmičmi je v komfortom režime skutočne pohodlná.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop