Kamionisti nechcú plošný zákaz vjazdu na cesty tretej triedy

Ak zákon schváli parlament, kamionisti žiadajú označiť každú cestu tretej triedy, aby na ne nevchádzali omylom.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Dopravcovia nesúhlasia s plošným zákazom jazdenia kamiónov po cestách tretej triedy.

Cesty tretej triedy nie sú podľa ministerstva dopravy konštrukčne stavané na ťažkú nákladnú tranzitnú dopravu. Nemá preto na nich čo robiť.

Opatrenie, ktoré má zakázať autám nad 12 ton prejazd po cestách tretej triedy, už odsúhlasila vláda. Spolu s ďalšími krokmi v oblasti mýta je súčasťou novely zákona o výbere mýta a jeho vykonávacích predpisov, ktoré pripravilo ministerstvo dopravy pod vedením Jána Počiatka (Smer).

Materiálom sa bude zaoberať ešte parlament a v prípade, že ho schváli, začne platiť od januára budúceho roku.

"Budeme ešte o ňom hovoriť s ministerstvom dopravy. Ak prijme tento zákon parlament, asi sa mu neubránime, ale nie sme s ním stotožnení," doplnil Reich.

"Čo sa týka tranzitu, kamionisti by mali využívať najmä diaľnice a rýchlostné cesty, cesty I. triedy, prípadne úseky ciest II. triedy určené na bilaterálnych rokovaniach s predstaviteľmi vyšších územných celkov," uviedol hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa. Upozornil pritom, že ide o tranzit, nie o dopravnú obsluhu územia.

Cesty žiadajú aspoň vyznačiť

Združeniu autodopravcov Česmad Slovakia sa teraz zdajú približne dvojmesačné rokovania s vyššími územnými celkami (VÚC) ako zbytočné.

Na rokovaniach s krajmi sa podľa Reicha Česmad dohodol na tom, že v niektorých VÚC by mohol platiť plošný zákaz jazdenia kamiónov po cestách tretej triedy. "Ale v niektorých krajoch sú cesty, ktoré bolo potrebné nechať prejazdné a monitorovať dopravu po nich," priblížil generálny tajomník združenia.

Ak kamióny dostanú plošný zákaz na jazdenie po všetkých cestách tretej triedy, Česmad sa bude podľa Reicha usilovať o to, aby boli všetky tieto cesty aspoň riadne označené. Aby vodiči videli, kde presne začína cesta tretej triedy, nevchádzali na ňu a následne nedostávali pokuty.

Štát bude kamióny monitorovať

Podľa ministerstva sú zmeny zákona výsledkom niekoľko mesiacov trvajúcich rokovaní medzi zástupcami ministerstva, združení autodopravcov a samosprávnych krajov.

"Kamióny budeme monitorovať na všetkých cestách na Slovensku, aby sme poznali ich intenzitu a mohli ich ďalej regulovať v rámci celej cestnej siete," doplnil Kóňa.

V prvom polroku budúceho roka by tak ministerstvo podľa jeho slov malo mať v rukách konkrétne čísla o intenzite kamiónov na cestách.

Potom si opäť zasadne s dopravcami a zástupcami krajov za rokovací stôl a dohodne sa, ako bude ďalej pokračovať. Teda, čo je prínosom a naopak, čo komplikuje život kamionistom a tiež samotným obyvateľom.

"S cieľom napraviť nedostatky a usmerniť kamiónovú dopravu s čo možno najmenšími negatívnymi vplyvmi," dodal Kóňa.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Neviete si rady s vaším ročným vyúčtovaním? Pomôže vám FiiFree
  2. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  3. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  4. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  5. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  6. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  7. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  8. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  9. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  10. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 17 363
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 16 024
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 8 425
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 388
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 325
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 760
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 471
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 226
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 762
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 2 626

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Ani vyšetrovanie Dúhu nepripraví o verejné zákazky. Pozrite sa, čo stavia

Zmluva na výstavbu tunela za 500 miliónov eur rieši korupciu, vyšetrovanie daní nie.

KOMENTÁRE

Keď je na výber medzi Dúhou a Váhostavom

Kde uviazlo trestné oznámenie vyzerá ako otázka na policajných šéfov.

TECH

Miliardy ľudí čoskoro zažijú nevídanú klímu

Klimatická zmena prebieha nad zemou rýchlejšie ako nad oceánmi.

Neprehliadnite tiež

Rolls-Royce Sweptail je historicky najdrahšie nové auto

Vyrobený je len jeden kus a jeho cena sa vyšplhala až na 13 miliónov dolárov.

F1: V Monaku vyhral Vettel na Ferrari, tretina jazdcov pretek nedokončila

Po deviatich rokoch Raikonnen opäť štartoval z pole position.

Tesla začala vysvetľovať, že Model 3 je horší ako Model S

Jedno z najočakávanejších áut nakoniec nie je také skvelé.

BMW oživuje ikonu deväťdesiatych rokov, luxusné kupé radu 8

Novinka využíva tradičné dizajnové prvky novým spôsobom.