SME

Nevýhodou Ford Focus C-Max Ghia je obutie kolies

Majiteľ si auto doviezol z Nemecka. Za tri roky na ňom najazdil viac ako 50-tisíc kilometrov. Nevýhodou sú predpísané rozmery kolies, ktoré sa nehodia na slovenské cesty.

(Zdroj: Dávid Lekeš)

Napíšte nám

o vašom vozidle


Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.


Čo o svojom aute napísať?


Kliknite SEM


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu


magazin@natankuj.sk.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po predchádzajúcich skúsenostiach so značkou Ford som sa rozhodol zaobstarať si opäť auto tejto značky. V poradí druhým autom v mojom vozovom parku sa tak stal Ford Focus C-Max Ghia, vyrobený v roku 2006.

Majiteľom som sa stal v roku 2010. Auto som si doviezol z Nemecka.

Pri kúpe malo najazdených 77 000 km, aktuálne tachometer ukazuje 138 000 km.

SkryťVypnúť reklamu

Môj Ford pre mňa dokonale spĺňa parametre kvalitného automobilu, no mojím snom bolo vždy Porsche 911. O ňom snáď čoskoro.

Zákruty môže prechádzať ostrejšie

Ford Focus C-Max Ghia poháňa k ďalším (šťastným) kilometrom dieselový motor 2.0 TDCi s výkonom 100 kW a 6-rýchlostnou manuálnou prevodovkou.

Keďže je to vozidlo typu MPV a ťažisko je trošku vyššie, jazdné vlastnosti dosahujú veľmi dobrú úroveň.

Podvozok s nápravou multilink pracuje rovnako na veľmi vysokej úrovni. To dáva autu možnosť prechádzať zákrutami s ostrejším nádychom bez najmenšieho zaváhania, či poskakovania zadnej časti auta na nerovnostiach.

Minimálna spotreba sa blíži k 4 litrom

Spotreba paliva závisí od využívania. V meste je to 6,9 litra na 100 km. Medzimesto v svižnejšiom tempe dosahuje okolo 5,8 litra/100 km, pri „vyhliadkovej jazde“ 4,2 litra/100km s dodržiavaním maximálnych povolených rýchlostí a rozumnou nohou na plynovom pedáli.

SkryťVypnúť reklamu

Diaľničné tempo znamená spotrebu 6,9 – 7,0 litra na 100 km bez dodržiavania rýchlostných limitov. Vyskúšal som to na vzdialenosť 1000 km a autom som mal plne naložené.

Oficiálne kolesá nie sú vhodné pre cesty na Slovensku

Jediná nevýhoda je obutie automobilu. Možnosti oficiálnych rozmerov kolies sú dosť nepraktické na povrch väčšiny slovenských ciest.

Počas leta má auto obuté kolesá originál Ford R17 s rozmerom pneumatík 205/50. Vďaka nízkemu profilu pneumatiky však stúpa riziko poškodenia. Počas tohtoročnej letnej sezóny som s autom musel niekoľkokrát navštíviť pneuservis.

Druhým možným rozmerom je R16 a pneumatikami 205/60. Auto s týmto obutím však nevyzerá moc príťažlivo. Kolesá pôsobia utopeným dojmom. Tento rozmer je tak podľa mňa určený skôr na zimu.

SkryťVypnúť reklamu

foca2_small.jpg

Auto je vybavené takmer všetkým

Bezpečnosť v aute zaisťuje 6 airbagov, ABS, BAS (brzdový assistent), deaktivácia airbagov, isofix, posilovač riadenia s možnosťou nastavenia režimov (sport, comfort, normal), nočné zatmavenie spätného zrkadla, cúvacie senzory a hmlovky.

Model Ghia tiež disponuje dvojzónovou automatickou klimatizáciou, elektrickými oknami, elektrickými zrkadlami, elektrickou parkovacou brzdou. Zadné sklá sú tónované, pri cúvaní pomáhajú cúvacie senzory.

K ďalšej výbave patrí palubný počítač, tempomat, hmlové svetlá a dažďový senzor. V aute mám aj výškovo nastaviteľné predné sedadlá. Vodičove je nastaviteľné elektricky, spolujazdcove manuálne

Zdá sa, že ľahšie by bolo napísať, čo v aute nie je. Okrem kože a strešného okna je tam asi všetko.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Auto znepojazdnila iba palivová hadička

Okrej jednej sa poruchy autu vyhýbajú. Pre prasknutú palivovú hadičku ostalo auto nepojazdné a muselo ísť do servisu.

Používam výhradne originál náhradné diely Motorcraft (olej, filtre, brzdy...).

Auto servisujem v JAG Ford-e. Moje skúsenosti so servisom sú výborné - platí to aj pre prístup servisu a aj ceny. Po oprave netreba nič dodatočne riešiť, všetko prebieha bez nedostatkov.

V rámci starostlivosti o vozidlo preferujem priebežnú bežnú údržbu. Vrátane umývania v ručnej autoumyvárni, voskovania laku. Raz za čas doprajem autu aj vytepovanie interiéru.

V zime, ihneď ako to počasie dovolí, vystriekam spodok auta od soli. To isté platí aj o motorovej časti.

Silné stránky :

  • výkonný a kultivovaný motor,
  • 6-stupňová prevodovka,
  • priestrannosť automobilu,
  • spotreba,
  • možnosť variability zadných sedadiel,
  • pohodlné sedadlá aj na dlhých trasách,
  • rodinný automobil

Slabé stránky:

  • manévrovanie v meste (zlý odhad prednej časti auta pri parkovaní),
  • obmedzené možnosti alternatívnych pneumatík (iba jeden rozmer),
  • nízkoprofilové pneumatiky (na naše cesty zlé)

foca4_small.jpg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Autor: Dávid Lekeš

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 758
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 446
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 391
  4. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 3 878
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 560
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 339
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 250
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 1 978
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Chomík: Blázni
  2. Jozef Foltýn: Netanjahu je vojnový zločinec, terorista a fašista v jednej osobe
  3. Anna Miľanová: Myslím, mladí ľudia myslia kriticky, ale sú nepochopení, neakceptovaní
  4. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  5. Jaroslav Furman: Ospravedlnenie
  6. Patrik Benčík: Denník advokáta: 6x rozvod manželstva sui generis (svojho druhu)
  7. Ján Karas: Keď sa kloníme nízko: Mlčanie, ktoré súhlasí so zradou vlastného vedomia
  8. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 021
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 142
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 508
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 244
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 785
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 052
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 967
  8. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 6 350
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu