SME
reklama

Nevýhodou Ford Focus C-Max Ghia je obutie kolies

Majiteľ si auto doviezol z Nemecka. Za tri roky na ňom najazdil viac ako 50-tisíc kilometrov. Nevýhodou sú predpísané rozmery kolies, ktoré sa nehodia na slovenské cesty.

(Zdroj: Dávid Lekeš)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Po predchádzajúcich skúsenostiach so značkou Ford som sa rozhodol zaobstarať si opäť auto tejto značky. V poradí druhým autom v mojom vozovom parku sa tak stal Ford Focus C-Max Ghia, vyrobený v roku 2006.

Majiteľom som sa stal v roku 2010. Auto som si doviezol z Nemecka.

Pri kúpe malo najazdených 77 000 km, aktuálne tachometer ukazuje 138 000 km.

Môj Ford pre mňa dokonale spĺňa parametre kvalitného automobilu, no mojím snom bolo vždy Porsche 911. O ňom snáď čoskoro.

Zákruty môže prechádzať ostrejšie

Ford Focus C-Max Ghia poháňa k ďalším (šťastným) kilometrom dieselový motor 2.0 TDCi s výkonom 100 kW a 6-rýchlostnou manuálnou prevodovkou.

Keďže je to vozidlo typu MPV a ťažisko je trošku vyššie, jazdné vlastnosti dosahujú veľmi dobrú úroveň.

Podvozok s nápravou multilink pracuje rovnako na veľmi vysokej úrovni. To dáva autu možnosť prechádzať zákrutami s ostrejším nádychom bez najmenšieho zaváhania, či poskakovania zadnej časti auta na nerovnostiach.

Minimálna spotreba sa blíži k 4 litrom

Spotreba paliva závisí od využívania. V meste je to 6,9 litra na 100 km. Medzimesto v svižnejšiom tempe dosahuje okolo 5,8 litra/100 km, pri „vyhliadkovej jazde“ 4,2 litra/100km s dodržiavaním maximálnych povolených rýchlostí a rozumnou nohou na plynovom pedáli.

Diaľničné tempo znamená spotrebu 6,9 – 7,0 litra na 100 km bez dodržiavania rýchlostných limitov. Vyskúšal som to na vzdialenosť 1000 km a autom som mal plne naložené.

Oficiálne kolesá nie sú vhodné pre cesty na Slovensku

Jediná nevýhoda je obutie automobilu. Možnosti oficiálnych rozmerov kolies sú dosť nepraktické na povrch väčšiny slovenských ciest.

Počas leta má auto obuté kolesá originál Ford R17 s rozmerom pneumatík 205/50. Vďaka nízkemu profilu pneumatiky však stúpa riziko poškodenia. Počas tohtoročnej letnej sezóny som s autom musel niekoľkokrát navštíviť pneuservis.

Druhým možným rozmerom je R16 a pneumatikami 205/60. Auto s týmto obutím však nevyzerá moc príťažlivo. Kolesá pôsobia utopeným dojmom. Tento rozmer je tak podľa mňa určený skôr na zimu.

foca2_small.jpg

Auto je vybavené takmer všetkým

Bezpečnosť v aute zaisťuje 6 airbagov, ABS, BAS (brzdový assistent), deaktivácia airbagov, isofix, posilovač riadenia s možnosťou nastavenia režimov (sport, comfort, normal), nočné zatmavenie spätného zrkadla, cúvacie senzory a hmlovky.

Model Ghia tiež disponuje dvojzónovou automatickou klimatizáciou, elektrickými oknami, elektrickými zrkadlami, elektrickou parkovacou brzdou. Zadné sklá sú tónované, pri cúvaní pomáhajú cúvacie senzory.

K ďalšej výbave patrí palubný počítač, tempomat, hmlové svetlá a dažďový senzor. V aute mám aj výškovo nastaviteľné predné sedadlá. Vodičove je nastaviteľné elektricky, spolujazdcove manuálne

Zdá sa, že ľahšie by bolo napísať, čo v aute nie je. Okrem kože a strešného okna je tam asi všetko.

Auto znepojazdnila iba palivová hadička

Okrej jednej sa poruchy autu vyhýbajú. Pre prasknutú palivovú hadičku ostalo auto nepojazdné a muselo ísť do servisu.

Používam výhradne originál náhradné diely Motorcraft (olej, filtre, brzdy...).

Auto servisujem v JAG Ford-e. Moje skúsenosti so servisom sú výborné - platí to aj pre prístup servisu a aj ceny. Po oprave netreba nič dodatočne riešiť, všetko prebieha bez nedostatkov.

V rámci starostlivosti o vozidlo preferujem priebežnú bežnú údržbu. Vrátane umývania v ručnej autoumyvárni, voskovania laku. Raz za čas doprajem autu aj vytepovanie interiéru.

V zime, ihneď ako to počasie dovolí, vystriekam spodok auta od soli. To isté platí aj o motorovej časti.

Silné stránky :

  • výkonný a kultivovaný motor,
  • 6-stupňová prevodovka,
  • priestrannosť automobilu,
  • spotreba,
  • možnosť variability zadných sedadiel,
  • pohodlné sedadlá aj na dlhých trasách,
  • rodinný automobil

Slabé stránky:

  • manévrovanie v meste (zlý odhad prednej časti auta pri parkovaní),
  • obmedzené možnosti alternatívnych pneumatík (iba jeden rozmer),
  • nízkoprofilové pneumatiky (na naše cesty zlé)

foca4_small.jpg

Autor: Dávid Lekeš

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 740
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 553
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 069
  4. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 902
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 617
  6. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 9 675
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 104
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 099
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Reštartnisa, o.z.: Skúsili ste už kolobežku ako terapeutický nástroj?
  2. Viktor Pamula: Dvadsať rokov v NATO.
  3. Ivan Mlynár: Nácek Tomáš Taraba : „Medveď hnedý, vinný vo všetkých bodoch obžaloby“.
  4. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  5. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  6. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  7. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 298
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 686
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 496
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 11 164
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 432
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 399
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 387
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 153
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu