SME
Sobota, 28. máj, 2022 | Meniny má Viliam

Nevýhodou Ford Focus C-Max Ghia je obutie kolies

Majiteľ si auto doviezol z Nemecka. Za tri roky na ňom najazdil viac ako 50-tisíc kilometrov. Nevýhodou sú predpísané rozmery kolies, ktoré sa nehodia na slovenské cesty.

(Zdroj: Dávid Lekeš)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Po predchádzajúcich skúsenostiach so značkou Ford som sa rozhodol zaobstarať si opäť auto tejto značky. V poradí druhým autom v mojom vozovom parku sa tak stal Ford Focus C-Max Ghia, vyrobený v roku 2006.

Majiteľom som sa stal v roku 2010. Auto som si doviezol z Nemecka.

Pri kúpe malo najazdených 77 000 km, aktuálne tachometer ukazuje 138 000 km.

Môj Ford pre mňa dokonale spĺňa parametre kvalitného automobilu, no mojím snom bolo vždy Porsche 911. O ňom snáď čoskoro.

Zákruty môže prechádzať ostrejšie

Ford Focus C-Max Ghia poháňa k ďalším (šťastným) kilometrom dieselový motor 2.0 TDCi s výkonom 100 kW a 6-rýchlostnou manuálnou prevodovkou.

Keďže je to vozidlo typu MPV a ťažisko je trošku vyššie, jazdné vlastnosti dosahujú veľmi dobrú úroveň.

Podvozok s nápravou multilink pracuje rovnako na veľmi vysokej úrovni. To dáva autu možnosť prechádzať zákrutami s ostrejším nádychom bez najmenšieho zaváhania, či poskakovania zadnej časti auta na nerovnostiach.

Minimálna spotreba sa blíži k 4 litrom

Spotreba paliva závisí od využívania. V meste je to 6,9 litra na 100 km. Medzimesto v svižnejšiom tempe dosahuje okolo 5,8 litra/100 km, pri „vyhliadkovej jazde“ 4,2 litra/100km s dodržiavaním maximálnych povolených rýchlostí a rozumnou nohou na plynovom pedáli.

Diaľničné tempo znamená spotrebu 6,9 – 7,0 litra na 100 km bez dodržiavania rýchlostných limitov. Vyskúšal som to na vzdialenosť 1000 km a autom som mal plne naložené.

Oficiálne kolesá nie sú vhodné pre cesty na Slovensku

Jediná nevýhoda je obutie automobilu. Možnosti oficiálnych rozmerov kolies sú dosť nepraktické na povrch väčšiny slovenských ciest.

Počas leta má auto obuté kolesá originál Ford R17 s rozmerom pneumatík 205/50. Vďaka nízkemu profilu pneumatiky však stúpa riziko poškodenia. Počas tohtoročnej letnej sezóny som s autom musel niekoľkokrát navštíviť pneuservis.

Druhým možným rozmerom je R16 a pneumatikami 205/60. Auto s týmto obutím však nevyzerá moc príťažlivo. Kolesá pôsobia utopeným dojmom. Tento rozmer je tak podľa mňa určený skôr na zimu.

foca2_small.jpg

Auto je vybavené takmer všetkým

Bezpečnosť v aute zaisťuje 6 airbagov, ABS, BAS (brzdový assistent), deaktivácia airbagov, isofix, posilovač riadenia s možnosťou nastavenia režimov (sport, comfort, normal), nočné zatmavenie spätného zrkadla, cúvacie senzory a hmlovky.

Model Ghia tiež disponuje dvojzónovou automatickou klimatizáciou, elektrickými oknami, elektrickými zrkadlami, elektrickou parkovacou brzdou. Zadné sklá sú tónované, pri cúvaní pomáhajú cúvacie senzory.

K ďalšej výbave patrí palubný počítač, tempomat, hmlové svetlá a dažďový senzor. V aute mám aj výškovo nastaviteľné predné sedadlá. Vodičove je nastaviteľné elektricky, spolujazdcove manuálne

Zdá sa, že ľahšie by bolo napísať, čo v aute nie je. Okrem kože a strešného okna je tam asi všetko.

Auto znepojazdnila iba palivová hadička

Okrej jednej sa poruchy autu vyhýbajú. Pre prasknutú palivovú hadičku ostalo auto nepojazdné a muselo ísť do servisu.

Používam výhradne originál náhradné diely Motorcraft (olej, filtre, brzdy...).

Auto servisujem v JAG Ford-e. Moje skúsenosti so servisom sú výborné - platí to aj pre prístup servisu a aj ceny. Po oprave netreba nič dodatočne riešiť, všetko prebieha bez nedostatkov.

V rámci starostlivosti o vozidlo preferujem priebežnú bežnú údržbu. Vrátane umývania v ručnej autoumyvárni, voskovania laku. Raz za čas doprajem autu aj vytepovanie interiéru.

V zime, ihneď ako to počasie dovolí, vystriekam spodok auta od soli. To isté platí aj o motorovej časti.

Silné stránky :

  • výkonný a kultivovaný motor,
  • 6-stupňová prevodovka,
  • priestrannosť automobilu,
  • spotreba,
  • možnosť variability zadných sedadiel,
  • pohodlné sedadlá aj na dlhých trasách,
  • rodinný automobil

Slabé stránky:

  • manévrovanie v meste (zlý odhad prednej časti auta pri parkovaní),
  • obmedzené možnosti alternatívnych pneumatík (iba jeden rozmer),
  • nízkoprofilové pneumatiky (na naše cesty zlé)

foca4_small.jpg

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  2. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách
  3. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov?
  4. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných
  5. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  6. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  7. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  8. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  1. Poškriabali vám auto, keď ste niekde parkovali?
  2. Ako si vyberať pohodlnú obuv nielen do práce? Toto sú naše tipy!
  3. Agresívne brzdenie alebo poistný podvod? Mal palubnú kameru!
  4. Darček na Deň detí? Repasovaný telefón môže byť skvelou voľbou
  5. Zdravé zateplenie za jeden deň: čo neviete o fúkanej izolácii
  6. Wüstenrot minulý rok úspešne naštartoval nový obchodný model
  7. Dve zľavy na jedného: Toto predĺženie v PLANEO je vaša šanca!
  8. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  1. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných 14 330
  2. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu 6 295
  3. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov? 5 508
  4. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete? 4 931
  5. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 2 532
  6. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom! 2 006
  7. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách 1 744
  8. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie 1 303
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ivan Korčok.

Maďarsko nás pri šiestom balíku sankcií zablokovalo, hovorí minister.


26. máj
Alex Molčan.

Spoluprácu s Mariánom Vajdom si Molčan pochvaľuje.


2 h
Vojtech Kavečanský na okresnom súde pri rozhodovaní o väzbe po podaní obžaloby.

Jeho trestné stíhanie pokračuje.


12 h
Ukrajinské armádne vozidlá prechádzajú okolo vraku ruského tanku na severe Charkova.

Vojna na Ukrajine pokračuje 94. deň.


a 3 ďalší 9 h

Neprehliadnite tiež

BMW i4 M50

Prvé elektrické M kombinuje absurdné zrýchlenie s tichým komfortom.


13 h
Ford Tourneo Connect

Novinka je dvojčaťom Volkswagenu Caddy.


20 h
Škoda Afriq

Pretekárske auto postavili za štyri mesiace.


25. máj
Kia Niro EV

Dizajn sa kompletne zmenil, technológia ostala pôvodná.


24. máj

Blogy SME

  1. Kristína Behúňová: Bikepacking po španielsky: Z Valencie cez Castilla-La Mancha
  2. Jano Richter: Motoristické hody tohoto víkendu - Indy500, Monako, Nordschleife24 ...
  3. Ján Škerko: Viktor Orbán je rozbíjač európskej jednoty a trieska pod nechtom
  4. Anna Miľanová: Pre radosť 1,2... 2022
  5. Anton Kovalčík: Mimochodom, rasizmus ...7. Operácia Zebra.
  6. Pavol Návrat: Kliatba Tisovej voľby
  7. Marián Kozák: Moje pozitívne zážitky s hipoterapiou
  8. Robert Štepaník: diel 69 - rubrika: moje najhranejšie v apríli 2022 - časť 1
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 9 465
  2. Ján Valchár: Bitka pri Cušime, Admirál Kuznecov alebo dve frašky ruskej flotily 6 978
  3. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 4 785
  4. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa 4 132
  5. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 3 463
  6. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 2 826
  7. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám? 2 786
  8. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 2 663
  1. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
  2. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  3. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  5. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  6. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  8. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
SkryťZatvoriť reklamu