Tempus a Auto Bavaria chcú žalovať BMW

Firmy budú žiadať o náhradu škody v celkovej výške približne 100 miliónov eur.

Pobočka firmy Tempus Bavaria.(Zdroj: Veronika Janušková)

BRATISLAVA. Skupina Tempus a spoločnosť Auto Bavaria chcú žalovať BMW. Žiadať budú o náhradu škody v celkovej výške približne 100 miliónov eur.

"Ako kompenzáciu za zmarené investície, ohrozené pracovné miesta, ušlý zisk a spôsobené straty spojené s uzatvorením piatich servisných a predajných centier na území Slovenskej republiky," vysvetlil predseda predstavenstva Tempus Group Martin Sojka. Tempus požaduje 70 miliónov eur, zvyšných 30 miliónov eur chce vysúdiť spoločnosť Auto Bavaria.

Skupina Tempus v pondelok po týždni opäť otvorila svoje showroomy a servisné strediská pre vozidlá BMW. Tie v minulý utorok uzavrela preto, že jej rakúsky importér BMW Vertriebs nepredĺžil licenciu pre autorizovaný predaj a servis automobilov.

Našli nových dodávateľov

"Našli sme alternatívne riešenie. Dodávateľov náhradných dielov je na trhu veľa, s tým problém nie je," povedal Sojka.

"Ideme vlastnou cestou, servis si vieme zabezpečiť a autá začíname dovážať svojimi kanálmi," tvrdí Sojka. Licenciu na autorizovaný predaj a servis však skupina nemá.

Autá plánuje dovážať individuálne z iných krajín. "Jedná sa o vozidlá, registráciou ktorých sa v jednotlivých krajinách tvoria počty predaných a registrovaných vozidiel a tieto sa následne s veľkými zľavami exportujú do iných krajín. Vozidlá boli registrované v priebehu roka 2013, maximálne v priebehu roka 2012. Mnohokrát sa však jedná o úplne nové vozidlá," vysvetľuje Sojka s tým, že spoločnosť má záujem vytvoriť na Slovensku celú sieť predaja a servisu takýchto áut, mala by sa skladať zo siedmich či ôsmich centier.

Napätie trvá už dlhšie

Sojka, ktorý ešte uplynulý utorok médiám oznámil, že by pre nepredĺženie licencie malo prísť o prácu 221 ľudí, zo situácie viní BMW. Podľa dôveryhodného zdroja z prostredia spoločnosti však za nepredĺženie zmluvy môže hlavne samotné vedenie skupiny Tempus.

"To, že Tempus nedostane zmluvu, sme vedeli už pred rokom," povedal ešte v utorok pre tlačovú agentúru SITA zdroj, ktorý si neželal byť menovaný. Tempus mal podľa neho od BMW dostať stopku za kritickú situáciu v podniku.

"Naša spoločnosť sleduje stratégiu dlhodobých partnerstiev pre dlhodobo udržateľnú predajnú a servisnú sieť," zopakoval stanovisko BMW PR manažér značky Milan Stupka.

"V rámci stratégie sme v júni otvorili Auto Palace v Bratislave, koncom októbra pribudne aj nová prevádzka v Košiciach. Rozširujeme aj sekciu motocyklov, v piatok sa otváral nový showroom v Banskej Bystrici. To je znak toho, že BMW na Slovensku zostáva," doplnil.

Na Slovensku je momentálne šesť autorizovaných predajcov a sedem servisov pre vozidlá BMW. Okrem toho tu pôsobia dve predajné a servisné centrá pre motocykle BMW, ale aj jeden autorizovaný predajca a servis špeciálne pre značku MINI.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  2. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Legendárna Transsibírska magistrála
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  1. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  2. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Používate make-up? Potom spozornite
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  7. Vianočný bázar chalaňov
  8. Vianočné mecheche 2017
  9. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  10. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 37 557
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 127
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 2 996
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 086
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 159
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 150
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 128
  8. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 986
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 961
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 766

Téma: BMW


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Učiteľka v škôlke mala žltačku a chodila do práce. Rodičia o tom nevedeli

V pondelok bude Miestny úrad vo Vajnoroch, ktorý je zriaďovateľom škôlky skúmať , prečo o žltačke neinformovala rodičov.

DOMOV

Rok 1998: Ako Mečiar valcoval a ako skončil

Rok, kedy Mečiar znásilnil ústavu, ale aj kedy jeho éra definitívne skončila.

KOMENTÁRE

Fico to zabalil, s horúcou kávou si nebude páliť prsty

Aká neopätovaná je náklonnosť kaviarne k Smeru – tam ju predsa nik nemiluje!

Neprehliadnite tiež

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.