Tempus a Auto Bavaria chcú žalovať BMW

Firmy budú žiadať o náhradu škody v celkovej výške približne 100 miliónov eur.

Pobočka firmy Tempus Bavaria.(Zdroj: Veronika Janušková)

BRATISLAVA. Skupina Tempus a spoločnosť Auto Bavaria chcú žalovať BMW. Žiadať budú o náhradu škody v celkovej výške približne 100 miliónov eur.

"Ako kompenzáciu za zmarené investície, ohrozené pracovné miesta, ušlý zisk a spôsobené straty spojené s uzatvorením piatich servisných a predajných centier na území Slovenskej republiky," vysvetlil predseda predstavenstva Tempus Group Martin Sojka. Tempus požaduje 70 miliónov eur, zvyšných 30 miliónov eur chce vysúdiť spoločnosť Auto Bavaria.

Skupina Tempus v pondelok po týždni opäť otvorila svoje showroomy a servisné strediská pre vozidlá BMW. Tie v minulý utorok uzavrela preto, že jej rakúsky importér BMW Vertriebs nepredĺžil licenciu pre autorizovaný predaj a servis automobilov.

Našli nových dodávateľov

"Našli sme alternatívne riešenie. Dodávateľov náhradných dielov je na trhu veľa, s tým problém nie je," povedal Sojka.

"Ideme vlastnou cestou, servis si vieme zabezpečiť a autá začíname dovážať svojimi kanálmi," tvrdí Sojka. Licenciu na autorizovaný predaj a servis však skupina nemá.

Autá plánuje dovážať individuálne z iných krajín. "Jedná sa o vozidlá, registráciou ktorých sa v jednotlivých krajinách tvoria počty predaných a registrovaných vozidiel a tieto sa následne s veľkými zľavami exportujú do iných krajín. Vozidlá boli registrované v priebehu roka 2013, maximálne v priebehu roka 2012. Mnohokrát sa však jedná o úplne nové vozidlá," vysvetľuje Sojka s tým, že spoločnosť má záujem vytvoriť na Slovensku celú sieť predaja a servisu takýchto áut, mala by sa skladať zo siedmich či ôsmich centier.

Napätie trvá už dlhšie

Sojka, ktorý ešte uplynulý utorok médiám oznámil, že by pre nepredĺženie licencie malo prísť o prácu 221 ľudí, zo situácie viní BMW. Podľa dôveryhodného zdroja z prostredia spoločnosti však za nepredĺženie zmluvy môže hlavne samotné vedenie skupiny Tempus.

"To, že Tempus nedostane zmluvu, sme vedeli už pred rokom," povedal ešte v utorok pre tlačovú agentúru SITA zdroj, ktorý si neželal byť menovaný. Tempus mal podľa neho od BMW dostať stopku za kritickú situáciu v podniku.

"Naša spoločnosť sleduje stratégiu dlhodobých partnerstiev pre dlhodobo udržateľnú predajnú a servisnú sieť," zopakoval stanovisko BMW PR manažér značky Milan Stupka.

"V rámci stratégie sme v júni otvorili Auto Palace v Bratislave, koncom októbra pribudne aj nová prevádzka v Košiciach. Rozširujeme aj sekciu motocyklov, v piatok sa otváral nový showroom v Banskej Bystrici. To je znak toho, že BMW na Slovensku zostáva," doplnil.

Na Slovensku je momentálne šesť autorizovaných predajcov a sedem servisov pre vozidlá BMW. Okrem toho tu pôsobia dve predajné a servisné centrá pre motocykle BMW, ale aj jeden autorizovaný predajca a servis špeciálne pre značku MINI.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  2. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  3. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  4. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  5. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  10. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 970
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 7 859
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 101
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 330
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 253
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 951
  7. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 664
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 664
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 486
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 870

Téma: BMW


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Za hladomorom nie je len príroda, ale najmä ľudia

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor. Okrem Juhosudáncov môže byť v ohrození až dvadsať miliónov ľudí.

PLUS

Mnohí mlčia, on nie. Služba vlasti z neho spravila lovca ľudí

Tóth tvrdí, že si z vojenčiny priniesol domov traumu.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

EKONOMIKA

Kotleba zamestnával načierno

Kraj prišiel o vyše 20 miliónov eur z eurofondov.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu

Ak natankujete Jaguar na pumpe Shell, môžete zaplatiť online priamo z auta

Platbu za palivo jednoducho potvrdíte na dotykovom displeji.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop