Hodnota historických áut rastie. Ferrari 250 GTO predali za 52 miliónov dolárov

Ferrari z roku 1963 sa stalo najdrahším autom potom, čo za neho neznámy kupca zaplatil 52 miliónov dolárov.

(Zdroj: Ferrari)

Známy zberateľ Paul Pappalardo predal na aukcii svoje Ferrari 250 GTO z roku 1963 za 52 miliónov amerických dolárov, čím sa historický taliansky automobil stal najdrahším autom na svete.

Vďaka dosiahnutej cene, hodnota automobilu presiahla cenu rovnakého modelu, na ktorom pretekal aj legendárny jazdec Stirling Moss, predaný na aukcii v minulom roku za 35 miliónov USD.

Hodnota daného modelu stúpla za jediný rok o 49 %.

Predaj Ferrari 250 GTO sa uskutočnil na súkromnej aukcii a bohatý kupca chce zostať v anonymite. Vozidlo s výrobným číslom 5111 získalo na hodnote nie len vekom, ale ja vyhratými pretekmi Tour de France v roku 1963, kedy za volantom sedel Jean Guichet.

Experti predpovedajú, že historické vozidlá s dokázanými úspechmi budú v najbližších rokoch výrazne naberať na svojej hodnote. Index ceny vozidiel kategórie „Ferrari Classic“ stúpol o 54,5 %, čo je zlepšenie voči predchádzajúcemu roku asi o 40 %.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  6. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  7. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  8. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  10. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie
  1. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  2. Šariš obliekol svoje pivá do unikátneho šatu
  3. Chcete zažiť skvelú dovolenku 2018? Na toto netreba zabudnúť!
  4. Events you should not miss during your visit in Bratislava
  5. Modernizácia rozvodov tepla v Medzeve, Slavošovciach a Plešivci
  6. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  7. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  8. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  9. Edite sa podarilo schudnúť 30 kilogramov vďaka 3D Chili
  10. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 49 287
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 21 731
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 16 216
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 16 046
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 10 788
  6. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 8 018
  7. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 6 570
  8. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 212
  9. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 5 282
  10. Ostrov Ischia sa stáva top európskou letnou destináciou 4 902

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Opustili stranu, prešli do inej. Prečo niektorí poslanci menia stranícke tričká

Nebolo by správne, ak by strana mohla kontrolovať, ako jej poslanec vykonáva mandát, hovorí politológ Pavol Baboš.

PODCAST DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Koľko máme na Slovensku nezávislých poslancov a kto to je

Nezávislý neznamená neplatný.

Stĺpček Jakuba Fila

Nikto by nechcel byť od júla v koži Kalavskej

Žiadna čiastková motivácia nebude fungovať pre vyhoreného lekára.

PLUS

Slovenskí penzisti budú aj naďalej chorí a chudobní

Žiaden dôchodkový strop nepomôže. Toto je vysvetlenie.

Neprehliadnite tiež

Aké chyby robíte pri parkovaní? Pozrite si deväť najčastejších

Niektoré chyby predlžujú manéver, iné porušujú zákon.

Hyundaie a Kie horia pričasto, upozorňuje watchdogová organizácia

Centrum bezpečnosti áut žiada o prešetrenie, čo sa deje pod kapotou.

Nemá strechu ani rádio. Tak si Porsche predstavuje 911

Odľahčený kabriolet je darčekom k sedemdesiatemu výročiu automobilky.