SME
Pondelok, 30. január, 2023 | Meniny má Ema

Honda CR-V dostala malý diesel a je živšia

Malý motor neznamená len nižší výkon, ale v prípade Hondy CR-V aj nižšiu hmotnosť a s tým súvisiacu agilnosť.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

Honda si na prezentáciu nového malého motora do svojho zatiaľ jediného SUV vybrala cesty neďaleko Prahy, bay bolo vidno, že slabším motorom môže vodič nielen stratiť, ale tiež získať.

Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Veľký potenciál malého diesela sme odhalili pri nedávnom porovnávacom teste, kde síce Civic s týmto motorom nevyhral, no zanechal v nás veľký dojem najmä pre svoju ľahkosť a kultivovanosť.

No či bude stačiť aj do veľkého CR-V, sme si istí neboli. Presvedčiť nás o tom mala prvá jazda.

Výrazne schudla

Najskôr si zhrňme fakty: naftový motor s objemom 1,6 litra ponúka výkon 120 koní pri 4000 otáčkach a krútiaci moment 300 Nm už pri 2000 otáčkach za minútu.

Honda tvrdí, že ide o najľahší agregát vo svojej kategórií, a CR-V aj vďaka nemu schudla v porovnaní s väčším 2,2-litrovým dieslom o 116 kilogramov.

Samozrejme, váhu neušetrili iba výmenou motora, hoci už on samotný je ľahší o 47 kilogramov. CR-V prišla aj o pohon všetkých kolies, používa ľahšiu prevodovku a upravili aj podvozkové komponenty, aby prispôsobili správanie CR-V nižšej hmotnosti.

Hrubší je napríklad predný stabilizátor a zosilnené sú zadné ramená, pruženie zase dostalo mäkší charakter. Vďaka tomu by malo CR-V lepšie zvládať ako dlhšie terénne vlny, tak aj krátke nerovnosti na cestách, a odolnejšie by malo byť aj voči bočnému vetru.

Jazdí živšie

Celkový efekt je teda taký, že vďaka nižšej váhe a úpravám na podvozku máte z CR-V oveľa agilnejší a živší pocit, než by ste od SUV takejto veľkosti s takým malým motorom čakali.

Do zákrut sa vrhá ako kompaktný hatchback a prehnane sa nenakláňa. Z auta je doslova cítiť nižšiu hmotnosť nad prednou nápravou. Ani dynamicky na tom nie je vôbec zle, no pri predbiehaní treba počítať s väčšou rezervou, než by sa pri ľahkosti, s akou jazdí, mohlo zdať.

Jedine spotreba sa nám na čerstvých nových autách a tak zaujímavých cestách nedarila držať na uzde. Palubný počítač ukazoval dokonca vyššiu hodnotu ako na CR-V s väčším dieslom, na ktorom sme cestovali do Prahy - 6,8 l/100km.

Papierovým hodnotám 4,5 l/100km sme sa teda veľmi nepriblížili. Či sú reálne, ukáže až dlhší test na našich cestách.

Technické parametre

Značka

Honda

Model

CR-V

Motor

1,6 i-DTEC

Počet valcov/ventilov

4/16

Zdvihový objem (cm3)

1597

Výkon (kw/k)

88/120

Pri otáčkach (ot./min.)

4000

Krútiaci moment (Nm)

300

Pri otáčkach (ot./min)

2000

Emisie CO2 (g/km)

119

Rozmery

Rázvor náprav (mm)

2620

Dĺžka (mm)

4570

Šírka (mm)

1820

Výška (mm)

1685

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1611-1670

Objem palivovej nádrže (l)

58

Objem batož. priestoru (l)

589/1669

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

11,2

Maximálna rýchlosť (km/h)

182

Spotreba mesto(l/100 km)

4,8

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

4,3

Kombinovaná spotreba (l/100km)

4,5

Cena test. modelu od (eur)

23490

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Eurohub Rokycany posilňuje a zrýchľuje spojenie s Nemeckom
  2. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  3. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  6. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  7. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  8. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 10 869
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 6 243
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 968
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 944
  5. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 713
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 570
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 044
  8. Máme 30 rokov, vy môžete mať predplatné na rok len za 30 eur 856
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Generálny prokurátor Maroš Žilinka v parlamente.

V kauzách vplyvných ľudí vidí špeciálna prokuratúra odlišný prístup.


7 h
Ilustračné foto.

Predaj beží v „prázdninovom“ režime, cenové korekcie sa dotknú špecifických projektov.


26. jan
Peter Tkačenko

Existovať smie len Dzurindova strana so všetkým, čo k tomu patrí.


12 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


3 h

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Soňa Fröhlichová: Château-d’Œx – hlavné mesto teplovzdušných balónov vo švajčiarskych Alpách
  2. Samuel Ivančák: Phil Collins, ten chlapík od vedľa
  3. Jozef Sitko: Vraj samozvaný premiér Heger?
  4. Martin Krsak: Dátová analýza, programovanie a telemedicína ako spôsob nabudenia regionálnej ekonomiky?
  5. Miluna Rolinczová: MamaNávod: Ako nestratiť dieťa do 7 týždňa ?
  6. Ivan Mlynár: Kotleba by mal ísť do žalára za hoax, že policajný prezident Hamran mal ťažký infarkt
  7. Monika Kusendová: Zimné tatranské chodníčky alebo po stopách tamojších vysokohorských chát
  8. Veronika Michalčíková: Kežmarok (3): Cenzúra, ľúbostný trojuholník a epidémia moru
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 29 745
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 15 522
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 215
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 7 052
  5. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 007
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 805
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 726
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 627
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu