Honda CR-V dostala malý diesel a je živšia

Malý motor neznamená len nižší výkon, ale v prípade Hondy CR-V aj nižšiu hmotnosť a s tým súvisiacu agilnosť.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

Honda si na prezentáciu nového malého motora do svojho zatiaľ jediného SUV vybrala cesty neďaleko Prahy, bay bolo vidno, že slabším motorom môže vodič nielen stratiť, ale tiež získať.

Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Veľký potenciál malého diesela sme odhalili pri nedávnom porovnávacom teste, kde síce Civic s týmto motorom nevyhral, no zanechal v nás veľký dojem najmä pre svoju ľahkosť a kultivovanosť.

No či bude stačiť aj do veľkého CR-V, sme si istí neboli. Presvedčiť nás o tom mala prvá jazda.

Výrazne schudla

Najskôr si zhrňme fakty: naftový motor s objemom 1,6 litra ponúka výkon 120 koní pri 4000 otáčkach a krútiaci moment 300 Nm už pri 2000 otáčkach za minútu.

Honda tvrdí, že ide o najľahší agregát vo svojej kategórií, a CR-V aj vďaka nemu schudla v porovnaní s väčším 2,2-litrovým dieslom o 116 kilogramov.

Samozrejme, váhu neušetrili iba výmenou motora, hoci už on samotný je ľahší o 47 kilogramov. CR-V prišla aj o pohon všetkých kolies, používa ľahšiu prevodovku a upravili aj podvozkové komponenty, aby prispôsobili správanie CR-V nižšej hmotnosti.

Hrubší je napríklad predný stabilizátor a zosilnené sú zadné ramená, pruženie zase dostalo mäkší charakter. Vďaka tomu by malo CR-V lepšie zvládať ako dlhšie terénne vlny, tak aj krátke nerovnosti na cestách, a odolnejšie by malo byť aj voči bočnému vetru.

Jazdí živšie

Celkový efekt je teda taký, že vďaka nižšej váhe a úpravám na podvozku máte z CR-V oveľa agilnejší a živší pocit, než by ste od SUV takejto veľkosti s takým malým motorom čakali.

Do zákrut sa vrhá ako kompaktný hatchback a prehnane sa nenakláňa. Z auta je doslova cítiť nižšiu hmotnosť nad prednou nápravou. Ani dynamicky na tom nie je vôbec zle, no pri predbiehaní treba počítať s väčšou rezervou, než by sa pri ľahkosti, s akou jazdí, mohlo zdať.

Jedine spotreba sa nám na čerstvých nových autách a tak zaujímavých cestách nedarila držať na uzde. Palubný počítač ukazoval dokonca vyššiu hodnotu ako na CR-V s väčším dieslom, na ktorom sme cestovali do Prahy - 6,8 l/100km.

Papierovým hodnotám 4,5 l/100km sme sa teda veľmi nepriblížili. Či sú reálne, ukáže až dlhší test na našich cestách.

Technické parametre

Značka

Honda

Model

CR-V

Motor

1,6 i-DTEC

Počet valcov/ventilov

4/16

Zdvihový objem (cm3)

1597

Výkon (kw/k)

88/120

Pri otáčkach (ot./min.)

4000

Krútiaci moment (Nm)

300

Pri otáčkach (ot./min)

2000

Emisie CO2 (g/km)

119

Rozmery

Rázvor náprav (mm)

2620

Dĺžka (mm)

4570

Šírka (mm)

1820

Výška (mm)

1685

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1611-1670

Objem palivovej nádrže (l)

58

Objem batož. priestoru (l)

589/1669

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

11,2

Maximálna rýchlosť (km/h)

182

Spotreba mesto(l/100 km)

4,8

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

4,3

Kombinovaná spotreba (l/100km)

4,5

Cena test. modelu od (eur)

23490

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 509
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 845
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 122
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 975
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 769
  6. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 143
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 691
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 687
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 405
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 398

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

ŠPORT

Slovanu kuriózny gól nepomohol, doma prehral s Kazaňou

Bratislavský klub v stretnutí aj vyhrával, napokon prehral o tri góly.

SVET

Merkelová prijatie utečencov po rokoch neľutuje

Nemecká kancelárka nechce prijímať ďalších ľudí zo Sýrie.

DOMOV

Počas týždňa bez áut kolabuje doprava

O dopravu v Bratislave sa 60 rokov nikto nestaral.

Neprehliadnite tiež

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.