SME

Honda CR-V dostala malý diesel a je živšia

Malý motor neznamená len nižší výkon, ale v prípade Hondy CR-V aj nižšiu hmotnosť a s tým súvisiacu agilnosť.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

Honda si na prezentáciu nového malého motora do svojho zatiaľ jediného SUV vybrala cesty neďaleko Prahy, bay bolo vidno, že slabším motorom môže vodič nielen stratiť, ale tiež získať.

Napíšte nám

o vašom vozidle

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.


Čo o svojom aute napísať?


Kliknite SEM


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu


magazin@natankuj.sk.

Veľký potenciál malého diesela sme odhalili pri nedávnom porovnávacom teste, kde síce Civic s týmto motorom nevyhral, no zanechal v nás veľký dojem najmä pre svoju ľahkosť a kultivovanosť.

SkryťVypnúť reklamu

No či bude stačiť aj do veľkého CR-V, sme si istí neboli. Presvedčiť nás o tom mala prvá jazda.

Výrazne schudla

Najskôr si zhrňme fakty: naftový motor s objemom 1,6 litra ponúka výkon 120 koní pri 4000 otáčkach a krútiaci moment 300 Nm už pri 2000 otáčkach za minútu.

Honda tvrdí, že ide o najľahší agregát vo svojej kategórií, a CR-V aj vďaka nemu schudla v porovnaní s väčším 2,2-litrovým dieslom o 116 kilogramov.

Samozrejme, váhu neušetrili iba výmenou motora, hoci už on samotný je ľahší o 47 kilogramov. CR-V prišla aj o pohon všetkých kolies, používa ľahšiu prevodovku a upravili aj podvozkové komponenty, aby prispôsobili správanie CR-V nižšej hmotnosti.

Hrubší je napríklad predný stabilizátor a zosilnené sú zadné ramená, pruženie zase dostalo mäkší charakter. Vďaka tomu by malo CR-V lepšie zvládať ako dlhšie terénne vlny, tak aj krátke nerovnosti na cestách, a odolnejšie by malo byť aj voči bočnému vetru.

SkryťVypnúť reklamu

Jazdí živšie

Celkový efekt je teda taký, že vďaka nižšej váhe a úpravám na podvozku máte z CR-V oveľa agilnejší a živší pocit, než by ste od SUV takejto veľkosti s takým malým motorom čakali.

Do zákrut sa vrhá ako kompaktný hatchback a prehnane sa nenakláňa. Z auta je doslova cítiť nižšiu hmotnosť nad prednou nápravou. Ani dynamicky na tom nie je vôbec zle, no pri predbiehaní treba počítať s väčšou rezervou, než by sa pri ľahkosti, s akou jazdí, mohlo zdať.

Jedine spotreba sa nám na čerstvých nových autách a tak zaujímavých cestách nedarila držať na uzde. Palubný počítač ukazoval dokonca vyššiu hodnotu ako na CR-V s väčším dieslom, na ktorom sme cestovali do Prahy - 6,8 l/100km.

Papierovým hodnotám 4,5 l/100km sme sa teda veľmi nepriblížili. Či sú reálne, ukáže až dlhší test na našich cestách.

SkryťVypnúť reklamu

Technické parametre

Značka

Honda

Model

CR-V

Motor

1,6 i-DTEC

Počet valcov/ventilov

4/16

Zdvihový objem (cm3)

1597

Výkon (kw/k)

88/120

Pri otáčkach (ot./min.)

4000

Krútiaci moment (Nm)

300

Pri otáčkach (ot./min)

2000

Emisie CO2 (g/km)

119

Rozmery

Rázvor náprav (mm)

2620

Dĺžka (mm)

4570

Šírka (mm)

1820

Výška (mm)

1685

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1611-1670

Objem palivovej nádrže (l)

58

Objem batož. priestoru (l)

589/1669

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

11,2

Maximálna rýchlosť (km/h)

182

Spotreba mesto(l/100 km)

4,8

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

4,3

Kombinovaná spotreba (l/100km)

4,5

Cena test. modelu od (eur)

23490

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 89 261
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 699
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 406
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 451
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 047
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 491
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 239
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 534
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu