Honda si na prezentáciu nového malého motora do svojho zatiaľ jediného SUV vybrala cesty neďaleko Prahy, bay bolo vidno, že slabším motorom môže vodič nielen stratiť, ale tiež získať.
Napíšte nám
o vašom vozidle
Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.
Čo o svojom aute napísať?
Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu
Veľký potenciál malého diesela sme odhalili pri nedávnom porovnávacom teste, kde síce Civic s týmto motorom nevyhral, no zanechal v nás veľký dojem najmä pre svoju ľahkosť a kultivovanosť.
No či bude stačiť aj do veľkého CR-V, sme si istí neboli. Presvedčiť nás o tom mala prvá jazda.
Výrazne schudla
Najskôr si zhrňme fakty: naftový motor s objemom 1,6 litra ponúka výkon 120 koní pri 4000 otáčkach a krútiaci moment 300 Nm už pri 2000 otáčkach za minútu.
Honda tvrdí, že ide o najľahší agregát vo svojej kategórií, a CR-V aj vďaka nemu schudla v porovnaní s väčším 2,2-litrovým dieslom o 116 kilogramov.
Samozrejme, váhu neušetrili iba výmenou motora, hoci už on samotný je ľahší o 47 kilogramov. CR-V prišla aj o pohon všetkých kolies, používa ľahšiu prevodovku a upravili aj podvozkové komponenty, aby prispôsobili správanie CR-V nižšej hmotnosti.
Hrubší je napríklad predný stabilizátor a zosilnené sú zadné ramená, pruženie zase dostalo mäkší charakter. Vďaka tomu by malo CR-V lepšie zvládať ako dlhšie terénne vlny, tak aj krátke nerovnosti na cestách, a odolnejšie by malo byť aj voči bočnému vetru.
Jazdí živšie
Celkový efekt je teda taký, že vďaka nižšej váhe a úpravám na podvozku máte z CR-V oveľa agilnejší a živší pocit, než by ste od SUV takejto veľkosti s takým malým motorom čakali.
Do zákrut sa vrhá ako kompaktný hatchback a prehnane sa nenakláňa. Z auta je doslova cítiť nižšiu hmotnosť nad prednou nápravou. Ani dynamicky na tom nie je vôbec zle, no pri predbiehaní treba počítať s väčšou rezervou, než by sa pri ľahkosti, s akou jazdí, mohlo zdať.
Jedine spotreba sa nám na čerstvých nových autách a tak zaujímavých cestách nedarila držať na uzde. Palubný počítač ukazoval dokonca vyššiu hodnotu ako na CR-V s väčším dieslom, na ktorom sme cestovali do Prahy - 6,8 l/100km.
Papierovým hodnotám 4,5 l/100km sme sa teda veľmi nepriblížili. Či sú reálne, ukáže až dlhší test na našich cestách.
Technické parametre
Značka | Honda |
Model | CR-V |
Motor | 1,6 i-DTEC |
Počet valcov/ventilov | 4/16 |
Zdvihový objem (cm3) | 1597 |
Výkon (kw/k) | 88/120 |
Pri otáčkach (ot./min.) | 4000 |
Krútiaci moment (Nm) | 300 |
Pri otáčkach (ot./min) | 2000 |
Emisie CO2 (g/km) | 119 |
Rozmery | |
Rázvor náprav (mm) | 2620 |
Dĺžka (mm) | 4570 |
Šírka (mm) | 1820 |
Výška (mm) | 1685 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1611-1670 |
Objem palivovej nádrže (l) | 58 |
Objem batož. priestoru (l) | 589/1669 |
Prevádzkové hodnoty | |
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) | 11,2 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 182 |
Spotreba mesto(l/100 km) | 4,8 |
Spotreba mimo mesto (l/100 km) | 4,3 |
Kombinovaná spotreba (l/100km) | 4,5 |
Cena test. modelu od (eur) | 23490 |