SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Honda CR-V dostala malý diesel a je živšia

Malý motor neznamená len nižší výkon, ale v prípade Hondy CR-V aj nižšiu hmotnosť a s tým súvisiacu agilnosť.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

Honda si na prezentáciu nového malého motora do svojho zatiaľ jediného SUV vybrala cesty neďaleko Prahy, bay bolo vidno, že slabším motorom môže vodič nielen stratiť, ale tiež získať.

Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Veľký potenciál malého diesela sme odhalili pri nedávnom porovnávacom teste, kde síce Civic s týmto motorom nevyhral, no zanechal v nás veľký dojem najmä pre svoju ľahkosť a kultivovanosť.

No či bude stačiť aj do veľkého CR-V, sme si istí neboli. Presvedčiť nás o tom mala prvá jazda.

Výrazne schudla

Najskôr si zhrňme fakty: naftový motor s objemom 1,6 litra ponúka výkon 120 koní pri 4000 otáčkach a krútiaci moment 300 Nm už pri 2000 otáčkach za minútu.

Honda tvrdí, že ide o najľahší agregát vo svojej kategórií, a CR-V aj vďaka nemu schudla v porovnaní s väčším 2,2-litrovým dieslom o 116 kilogramov.

Samozrejme, váhu neušetrili iba výmenou motora, hoci už on samotný je ľahší o 47 kilogramov. CR-V prišla aj o pohon všetkých kolies, používa ľahšiu prevodovku a upravili aj podvozkové komponenty, aby prispôsobili správanie CR-V nižšej hmotnosti.

Hrubší je napríklad predný stabilizátor a zosilnené sú zadné ramená, pruženie zase dostalo mäkší charakter. Vďaka tomu by malo CR-V lepšie zvládať ako dlhšie terénne vlny, tak aj krátke nerovnosti na cestách, a odolnejšie by malo byť aj voči bočnému vetru.

Jazdí živšie

Celkový efekt je teda taký, že vďaka nižšej váhe a úpravám na podvozku máte z CR-V oveľa agilnejší a živší pocit, než by ste od SUV takejto veľkosti s takým malým motorom čakali.

Do zákrut sa vrhá ako kompaktný hatchback a prehnane sa nenakláňa. Z auta je doslova cítiť nižšiu hmotnosť nad prednou nápravou. Ani dynamicky na tom nie je vôbec zle, no pri predbiehaní treba počítať s väčšou rezervou, než by sa pri ľahkosti, s akou jazdí, mohlo zdať.

Jedine spotreba sa nám na čerstvých nových autách a tak zaujímavých cestách nedarila držať na uzde. Palubný počítač ukazoval dokonca vyššiu hodnotu ako na CR-V s väčším dieslom, na ktorom sme cestovali do Prahy - 6,8 l/100km.

Papierovým hodnotám 4,5 l/100km sme sa teda veľmi nepriblížili. Či sú reálne, ukáže až dlhší test na našich cestách.

Technické parametre

Značka

Honda

Model

CR-V

Motor

1,6 i-DTEC

Počet valcov/ventilov

4/16

Zdvihový objem (cm3)

1597

Výkon (kw/k)

88/120

Pri otáčkach (ot./min.)

4000

Krútiaci moment (Nm)

300

Pri otáčkach (ot./min)

2000

Emisie CO2 (g/km)

119

Rozmery

Rázvor náprav (mm)

2620

Dĺžka (mm)

4570

Šírka (mm)

1820

Výška (mm)

1685

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1611-1670

Objem palivovej nádrže (l)

58

Objem batož. priestoru (l)

589/1669

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

11,2

Maximálna rýchlosť (km/h)

182

Spotreba mesto(l/100 km)

4,8

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

4,3

Kombinovaná spotreba (l/100km)

4,5

Cena test. modelu od (eur)

23490

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 475
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 27 872
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 357
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 077
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 794
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 327
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 462
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 523
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 253
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 5 017
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Honda
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko
NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)

Neprehliadnite tiež

Koľko elektromobilov sa za rok predalo na Slovensku?

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.
Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon