Uvádzacie ceny nového auta zvyknú platiť u väčšiny značiek aj dlhšie obdobie, Peugeot však avizuje akciovú cenu modelu 308 len do konca roka 2013.
Dovtedy bude najlacnejší model s trojvalcovým motorom 1,2 VTi a s výkonom 82 koní stáť 12.890 eur a najlacnejšia naftová alternatíva vyjde na 14.600 eur.
Súčasťou ponuky je štvorročná záruka na auto s obmedzením 80-tisíc kilometrov. Z danej výhody môžu čerpať skôr privátni motoristi, pretože tí zvyčajne najazdia do 20-tisíc kilometrov ročne.
Základná výbava má okrem stabilnej bezpečnostnej výbavy (ESP, šesť airbagov, obmedzovač rýchlosti a tempomat) klimatizáciu, denné LED svetlá, celkom užitočnú detekciu tlaku v pneumatikách a najmä dojazdové rezervné koleso bez príplatku.
Základ vyzerá užitočne
Základná výbava Access bude vyhovovať starším motoristom, ktorí nebažia po elektronických výdobytkoch. Do auta dostanú klasické autorádio a praktické mechanické ovládanie klimatizácie v spodnej časti stredovej konzoly.
Navyše základné autorádio má ovládanie pod volantom, akurát chýba USB vstup. Za vyšší stupeň autorádia s bluetooth a USB sa oplatí dať 200 eur navyše.
Pre každodenný život to bude rozhodne výborná verzia, hoci od druhého stupňa vybavenia je k dispozícii multimediálny systém s multifunkčným dotykovým displejom.
Okrem dvojzónovej automatickej klimatizácie štandardný displej neprináša extra zásadné veci, pretože za navigáciu treba priplatiť 490 eur.
Prečítajte si aj:
LED svetlá súčasťou výbavy
Zaujímavo vyzerá najvyšší stupeň vybavenia Allure s Full LED svetlami, teda bez klasických žiaroviek alebo xenónových výbojok.
V top výbave sú zliatinové disky, bezkľúčový vstup, zásuvka na 220 V a LED osvetlenie interiéru. Navonok kratší a užší Peugeot 308 je vlastne širší, pretože má väčší rozchod kolies a zmizli len vypuklé blatníky predchádzajúcej generácie.
Oproti predchodcovi neponúka vzadu viac miesta, ale má väčší batožinový priestor so základným objemom 420 litrov (podľa metodiky VDA).
Peugeot dobre zostavil základnú výbavu pre Slovenský trh, pretože neubral nič z bezpečnosti a ako sa na túto triedu patrí, vo výbave bez príplatku je aj klimatizácia, elektrické otváranie predných okien a výškovo nastaviteľné sedadlá vpredu.
Škoda, že Peugeot nevložil do základného vybavenia kožený volant a zadné elektrické okná, pretože to mohla byť s motorom 1,6 THP (125k) výborná ponuka. Najlacnejší Peugeot 308 má v základnej výbave denné LED svetlá vpredu aj vzadu.