Ford oslavuje 100 rokov pásovej výroby

Vynález pásovej výroby, ktorý zaviedla do praxe automobilka Ford, sa veľmi rýchlo rozšíril aj do iných priemyselných odvetví.

(Zdroj: Ford)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Presne pred sto rokmi spustil priemyselník Henry Ford pásovú výrobu vo svojej automobilke Ford Motor Company.

Pásová výroba sa rozbehla v montérskej dielni v Highland Parku. Vynález zjednodušil montáž vozidla Ford Model T tým, že ju rozdelil na 84 samostatných krokov. Každý z nich vykonávala skupina robotníkov. Vozidlá boli medzi jednotlivými stanovišťami ťahané lanom.

Nový proces znamenal revolúciu v priemyselnej výrobe a skrátil čas potrebný na montáž jedného automobilu z 12 hodín na 90 minút.

Model T tak mohol zlacnieť z 850 dolárov na menej ako 300 dolárov. Prvýkrát v histórii boli motorové vozidlá dostupné širokým masám.

Nakoniec Ford vyrábal Model T tempom jeden automobil za 24 sekúnd a do roku 1927 ich po celom svete predal viac ako 15 miliónov.

Okrem toho, v roku 1914 zaviedol Henry Ford dennú mzdu päť dolárov, čo bolo vtedy veľa peňazí. Jeho cieľom bolo umožniť zamestnancom kúpiť si automobil, ktorý sami vyrábali.

Vyslúžil si tým lojalitu svojich robotníkov a pomohol k vzostupu novej strednej triedy, ktorá mohla voľne cestovať, meniť miesto bydliska a usilovať o svoj „americký sen“.

Spoločnosť nesúca meno Henryho Forda v súčasnosti rozširuje výrobné postupy a zavádza nové technológie, ktoré by mohli v nadchádzajúcich desaťročiach znamenať ďalšiu evolúciu vo veľkosériovej výrobe.

Do roku 2017 chce Ford zvýšiť flexibilitu svojich tovární tak, aby každý závod vyrábal v priemere štyri rôzne modely. Dovtedy by mali 90% všetky jej výrobné prevádzky pracovať v trojzmennom režime.

Okrem toho, prakticky všetky modely značky Ford budú založené na deviatich základných platformách.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 549
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 927
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 527
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 4 072
  5. Kam do tepla v januári? 2 500
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 389
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 359
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 182
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 321
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 088

Téma: Ford Focus, Mondeo, Fiesta, Mustang, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Harabin si za prezidenta trúfa, no k petícii sa nehlási

Občiansky kandidát na prezidenta potrebuje 15-tisíc podpisov. Bývalý šéf Najvyššieho súdu hovorí, že masovejšia podpora by ho do volieb posmelila.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

ŠPORT

Šatan a Ramsay spravili to, na čo ich predchodcovia nemali guráž

Na olympiádu nepôjdu známe mená a ani jeden hráč Slovana. Je to správne?

KOMENTÁRE

Od mačiatok k ohrozeniu demokracie. Ňuňuňu

Sociálne siete už nie sú miestom, kde sa stretávajú priatelia.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.