Napíšte nám
o vašom vozidle
Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.
Čo o svojom aute napísať?
Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu
Zdá sa, že japonská značka Honda obnovuje svoje športové korene. V Amerike pracujú na dokončení modelu NSX, v Japonsku a Európe zas ladia novú generáciu modelu Civic Type R, ktorý má zálusk získať titul najrýchlejšej „prednokolky“.
Do sveta sa dostali aj nové informácie o malom športovo ladenom modeli Jazz, na japonskom trhu a v USA známy ako Fit.
Malý kompaktný automobil bude kráčať v šľapajách verzií Type R, no jeho základom sa stane nový hybridný systém „Sport Hybrid intelligent Dual Clutch Drive“ (SH i-DCD).
Rolu spaľovacieho agregátu zastúpi turbom prepĺňaný benzínový 1,5-litrový motor. Doplní ho kombinácia elektromotora, akumulátora typu Li-Ion a sedemstupňová dvojspojková prevodovka.
Sériový podvozok Hondy Jazz musel podstúpiť celý rad úprav aby výkon 140 kW (190 k) dokázal spoľahlivo preniesť na vozovku. Úpravy sa dotkli aj bŕzd, riadenia a exteriéru vozidla.
Japonská automobilka by chcela spomenutý pohonný systém využiť aj v novej generácii modelu CR-Z, ktorý na európskom trhu neuspel. Honda už po druhý raz nechce urobiť rovnakú chybu.