SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Pre chýbajúce značky je kruháč na frekventovanej ceste nebezpečný

V Bratislave je kruhový objazd, v ktorom chýbajú značky Hlavná cesta. Vodiči si tam musia ponúkať prednosť.

(Zdroj: Google Streetview)

Ivan: "Minule som vychádzal z Baumaxu na Bajkalskej. Na kruhovom objazde, ktorý je hneď pri Baumaxe, som chcel pokračovať smerom doľava k Apollo biznis centru. V tom momente išiel vodič, ktorý prichádzal z Bajkalskej, tiež smerom k biznis centru.

Vychádzajúc z toho, že z jeho smeru majú tabuľu "Daj prednosť v jazde", chcel som pokračovať, no dotyčný zatrúbil. Keby som prudko nezabrzdil, došlo by k zrážke. Ako to tam teda je? Môže vznikať dojem, že prichádzajúci z Bajkalskej má prednosť podľa pravidla pravej ruky.

Veronika: "Chodím tade každé ráno a minimálne 4-krát do týždňa, ak by som si nedávala pozor a nebrzdila, skončím s pokrčenými plechmi.

Vodiči ani netušia, že tam treba spomaliť a že značka "Daj prednosť v jazde" neplatí len pre tých, ktorí idú do kruhového objazdu, ale aj pre tých, ktorí idú rovno.

Navyše je tam veľmi zlý rozhľad pre osadené reklamy na tabuliach."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Spomínaný kruhový objazd je mimoriadne nebezpečné miesto. Aj preto, že tam chýbajú dopravné značky.

Na vjazdoch do kruhového objazdu sú osadené dopravné značky prikazujúce dať prednosť v jazde a značky, ktoré vás informujú o kruháči. V samotnom kruhovom objazde však chýbajú dopravné značky Hlavná cesta.

Zároveň do kruháča z nepochopiteľných dôvodov ústi vyasfaltovaná plocha, ktorá sa používa na parkovanie. A aby toho nebolo málo, nejeden vodič je tam schopný zaparkovať na okraj cesty priamo v križovatke.

Kruháč je súbor viacerých križovatiek

Každý kruhový objazd je súborom križovatiek. Križovatkou je tam každé miesto, kde sa do kruháča pripája príjazdová cesta alebo sa z neho odpája výjazd.

V prípade, že by pri kruhovom objazde chýbali dopravné značky upravujúce prednosť, tí, ktorí jazdia v kruháči, by museli dať prednosť tým, ktorí do kruhového objazdu vchádzajú. Pre pravidlo prednosti vozidla prichádzajúceho sprava.

Chýbajú značky Hlavná cesta

Pri Baumaxe je však kruhový objazd, kde vodič v kruhovom nevidí žiadnu značku, podľa ktorej by mal prednosť. A tak vodiči vchádzajúci do kruháča musia dať prednosť vozidlám v kruhovom objazde a zároveň aj tí v kruhovom musia dať prednosť vozidlám vchádzajúcim dnu.

Sú len dve možnosti, ako sa tam nezraziť s iným autom:

  • buď dá správca cestu do poriadku a umiestni tam na správne miesta správne dopravné značky, alebo
  • vodiči tam budú jazdiť opatrne a komunikovať medzi sebou, aby sa dohodli, kto bude mať prednosť.

Situáciu tam komplikuje aj príjazd od Bajkalskej, ktorý umožňuje vodičom pokračovať rovno. Aj tam ale platí, že vodiči si tam musia prednosť ponúkať.

Ten, kto prichádza od Bajkalskej a ide rovno, musí dať prednosť tým, ktorí z kruhového objazdu vychádzajú. Zároveň ale musia dať prednosť aj tí, ktorí vychádzajú z kruháča - pre pravidlo prednosti vozidla prichádzajúceho sprava.

Ani stavebná úprava kruháča nenasvedčuje tomu, že by sa o kruhový objazd správca cesty zaujímal.


Zväčšiť mapu

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  4. Home (ale aj) Office
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Zelená Bratislava
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  1. Bezbariérové vozidlo
  2. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  3. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Zelená Bratislava
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  7. Ruža zmeny
  8. Úpravy automobilov pre ZŤP
  9. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  10. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 579
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 052
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 573
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 631
  5. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 12 401
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 898
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 005
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 8 991
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 976
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 8 616
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Prezidentka nepodporuje sankcie za odmietnutie testovania (minúta po minúte)

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy.

Prezidentka Zuzana Čaputová na rokovaní bezpečnostnej rady.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Premiér nie je Ali paša

Matovič si zasa nesplnil politickú úlohu.

Peter Tkačenko

Matovič hovorí o dobrovoľnosti. Kto však nebude mať test, hrozí mu karanténa

Na test stačí prísť na najbližšie odberné miesto.

Premiér Igor Matovič počas tlačovej konferencie.
Jan Tratnik vyhral 16. etapu na Giro d'Italia 2020.
CYNICKÁ OBLUDA

Matovičova predstava dobrovoľnosti

Ak premiér hovorí, že plošné testovanie bude dobrovoľné, tak jednoducho klame.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric