SME

Alpina D3 Bi-Turbo chce byť najrýchlejším naftovým autom na svete

Nový model spoločnosti Alpina dokáže ísť rýchlosťou 278 km/h. Upravený trojlitrový diesel má výkon 350 koní.

(Zdroj: Alpina)

Napíšte nám

o vašom vozidle


Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.


Čo o svojom aute napísať?


Kliknite SEM


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu


magazin@natankuj.sk.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spoločnosť Alpina, dvorný úpravca bavorskej automobilky BMW, uviedla na trh model vychádzajúci z trojkového radu BMW.

Verzia D3 Bi-Turbo s karosériou typu sedan aj Touring (kombi) sa k zákazníkom dostane v cenách od 46 925 eur bez DPH.

Nový model označila Alpina ako najrýchlejšie naftové auto vyrobené na produkčnej linke. Vozidlo je schopné dosiahnuť maximálnu rýchlosť 278 km/h, kombi verzia je horšia o zanedbateľné dva kilometre za hodinu.

SkryťVypnúť reklamu

Výkon pochádza z vyladeného šesťvalcového agregátu so zdvihovým objemom 2 993 cm3. Produkuje 257 kW (350 k) a 700 Nm krútiaceho momentu dostupný od 1 500 ot/min. Z pokoja na rýchlosť 100 km/h sa dostane za 4,6 sekundy.

Už tradične je zaujímavá aj spotreba pohonnej jednotky. Priemerne by malo Alpine D3 Bi-Turbo na 100 km jazdy stačiť 5,3 litra nafty.

Alpina tvrdí, že vývoj - úprava nového modelu trvala dva roky a pracoval na nej tím 50 vývojárov. Voči sériovému modelu BMW radu 3, Alpina upravila motor, chladiaci systém, prevodovku, zosilnila karosériu, zlepšila aerodynamiku a prispôsobila podvozok. Zabudnúť by sme nemali ani na výraznú prestavbu interiéru vozidla.

Hlavná úprava pohonnej jednotky bola výmena jedného twin-turbodúchdla za dvojicu väčších. Na ďalšom zlepšení dynamických vlastností sa podieľali aj odborníci zo spoločnosti ZF, ktorý upravili osemstupňovú prevodovku podľa požiadaviek. V prevodovej skrini údajne vymenila až 20 % konštrukčných prvkov.

SkryťVypnúť reklamu

O zastavenie vozidla sa starajú zákazkové brzdy Brembo ukryté pod 19-palcovými multilúčovými diskami kolies, ktoré sú už tradične súčasťou vozidiel Alpina. Systém trakčnej, stabilizačnej kontroly a adaptívne tlmiče M Sport boli kalibrované presne na danú veľkosť kolies a typu pneumatík (Michelin Pilot Sport).

Štandardnom výbavy všetkých vozidiel Alpina D3 Bi-Turbo je aj nový výfukový systém s dvoma pármi koncoviek výfuku, ktorý vyvinul špecialista na výfukové systémy – slovinská spoločnosť Akrapovič.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 415
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 9 464
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 920
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 863
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 185
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 373
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 158
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 059
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Csicsó: Akých potenciálnych ministrov ponúka súčasná opozícia?
  2. Ida Tittelová: Moravské Toskánsko
  3. Štefan Šturdzík: Slovensko - Titanic
  4. Zuzana Valachovičová: Ach to upratovanie, nielen Veľkonočné
  5. Juraj Jevin: Spojené voľby sme ešte nemali
  6. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  7. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  8. Ján Valchár: 450 rokov odšľachťovania národa
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 669
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 22 961
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 392
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 225
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 913
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 275
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 923
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 495
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
SkryťZatvoriť reklamu