SME

Cyklisti chcú zrušiť parkovanie áut na chodníkoch

Združenie Cyklokoalícia spustilo petíciu za celoslovenské zrušenie povolenia parkovať na chodníkoch.

Autá podľa Cyklokoalície bránia chodcom riadne užívať chodníky.Autá podľa Cyklokoalície bránia chodcom riadne užívať chodníky. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - GABRIEL KUCHTA)

Agentúrne spravodajstvo sme nahradili autorským článkom denníka SME.

BRATISLAVA. Stačí nechať na chodníku priestor jeden a pol metra a auto tam môže zaparkovať. Chodníky najmä vo väčších mestách sa plnia, inde by však autá aj tak nemali kde parkovať.

Občianske združenie Cyklokoalícia chce dosiahnuť zrušenie celoslovenského povolenia parkovať na chodníkoch. Spustili petíciu za zmenu zákona, podpísalo ju zhruba tisíc ľudí.

Kočíky a invalidi neprejdú

Aktivisti tvrdia, že aj pri dodržaní 1,5-­metrového voľného miesta bývajú chodníky autami skoro úplne obsadené, čo sťažuje pohyb chodcov, rodičov s kočíkmi či ľudí na invalidnom vozíku.

SkryťVypnúť reklamu

„Legislatíva, ktorá by paušálne povoľovala parkovanie na chodníkoch, nemá obdobu v žiadnej inej krajine Európskej únie,“ tvrdia v petícii.

Upozorňujú aj, že mestá a obce musia stavať zábrany tam, kde si parkovanie neželajú. Aktivisti žiadajú systém obrátiť a zakázať parkovanie na chodníku všade tam, kde to nedovoľuje značka.

Za zrušenie pravidla sa prihovára aj vedenie Bratislavy. „Predložili sme ministerstvu zatiaľ len verbálny názor, že by článok, ktorý to povoľuje, mal zo zákona vypadnúť,“ hovorí hlavný dopravný inžinier mesta Bratislava Tibor Schlosser.

Hovorí však, že problém by v Bratislave vyriešilo prijatie pripravovaných pravidiel parkovania.

Širšie centrum Bratislavy sa má zmeniť na spoplatnenú zónu a pre tie platí možnosť parkovať len tam, kde to povoľuje značka.

SkryťVypnúť reklamu

Minister počká na obce

Ministerstvo vnútra tvrdí, že na zmenu pravidiel parkovania treba viac času.

„Vyžaduje si širšie posúdenie, najmä treba, aby sa k takýmto zmenám mohli vyjadriť aj zástupcovia ostatných samospráv,“ tvrdí Peter Lazarov z tlačového odboru ministerstva.

K petícii sa ako jedni z prvých signatárov podľa jej autorov pripojili aj bratislavský primátor Milan Ftáčnik, národný cyklokoordinátor Peter Klučka a bratislavský vicežupan Ivo Nesrovnal.

Na to, aby sa petíciou musel zaoberať parlament, je potrebných 100-tisíc podpisov.

Prečítajte si rozhovor

Začnite jednoducho, radí Bratislave cyklistický lobista

Parkovanie

Súvisiace témy: Parkovanie
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 506
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 4 954
  3. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 030
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 758
  5. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 3 344
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 803
  7. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 609
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 232
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Kresák: Meniče, ktoré nespolupracujú. Ako môžu solárne elektrárne zrútiť celú sieť? A ako sa to dá riešiť?
  2. Jozef Černek: Prečo si 5. júla pripomíname dvoch bratov zo Solúna? A čo to má spoločné s našou dnešnou Európou?
  3. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 16
  4. Dagmar Szabó: Pomáhame aj Ingrid: Koľko detí ešte slovenské súdy obetujú, kým začnú počúvať ich hlas?
  5. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  6. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  7. Dagmar Szabó: "Rodičmi nie sme na polovičný úväzok. Počúvajme deti – nie paragrafy."
  8. František Kukura: Deus omnipotens est. Slovenská politika to dávno presiahla.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 670
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 724
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 773
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 9 712
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 6 543
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 272
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 900
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 369
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťZatvoriť reklamu