Čoraz sofistikovanejšie bezpečnostné systémy sa stávajú súčasťou aj vozidiel nižších tried. To, čo bolo kedysi výsadou vlajkových lodí značiek, si môžu zákazníci dokúpiť k výbave vozidla. Neraz za prijateľné peniaze.
Parkovanie tlačidlom aj po vystúpení z auta
Minulý týždeň odhalil Ford technológiu, ktorá vodičom umožní zaparkovať jednoduchým stlačením tlačidla vnútri vozidla aj mimo neho.
Parkovacia technológia ovláda riadenie, voľbu prevodových stupňov a aj pohyb vozidla dopredu a dozadu. Umožňuje zaparkovať vozidlo nielen stlačením tlačidla, ale aj pomocou diaľkového ovládača.
Auto automaticky manévruje a brzdí, aby zabránilo nehode
Ford tiež predstavil prototyp systému, ktorý automatickým manévrovaním a brzdením zabraňuje kolíziám s vozidlami aj chodcami.
Vložil ho do Focusu, ktorý je vybavený systémom na obchádzanie prekážok v rámci výskumného projektu „interactIVe“ (Accident Avoidance by Active Intervention of Intelligent Vehicles – predchádzanie nehodám aktívnym zásahom inteligentných vozidiel).
Pre úplnosť je ale potrebné dodať, že prémiové značky už nejaký čas disponujú takýmto automatickým kolíznym brzdením pred prekážkou.
V snahe vyhnúť sa prekážke otáča volantom
Technológia využíva tri radary, ultrazvukové senzory a kameru, pomocou ktorých monitoruje 200-metrový úsek cesty pred vozidlom. Keď systém zaznamená pomalý alebo nehybný objekt, najskôr zobrazí upozornenie a potom spustí varovný signál.
Ak vodič primerane nemanévruje alebo nebrzdí, tech
nológia obchádzania prekážok aktivuje brzdy, preskúma voľný priestor na oboch stranách nebezpečného objektu a prevezme kontrolu nad elektronickým posilňovačom riadenia, aby vozidlo zabránilo zrážke.
Spomínanú technológiu otestovali pri rýchlostiach presahujúcich 60 km/h.
Okrem toho, Ford predviedol aj nové koncepčné vozidlo Ford S-MAX vybavené inteligentným systémom ochrany (IPS) s funkciou Pre-Collision Assist, ktorý rozpoznáva chodcov a v prípade neodvratne hroziacej zrážky automaticky aktivuje brzdy.