Iba tri automobilky na svete dokážu vyrobiť z kombi vyššej strednej triedy diaľničnú stíhačku na úrovni športového auta.
BMW síce pri ostatnej generácii M5 opomenulo kombi, ale po Mercedese E63 AMG 4MATIC prichádza s najrýchlejším kombi aj Audi.
Jeho Audi RS6 je parametrami najdynamickejšie auto svojej triedy a k výsledkom si pomáha relatívne nízkou hmotnosťou.
Pozrite si video o tom, prečo sme s ním neprišli do Košíc a kde sme sa zatúlali. Skúšali sme asi najživšie dve tony medzi autami a pneumatiky nám rozhodne nepomáhali.
V priebehu jedného dňa neurobíte s autom laboratórnu práci plnú meraní a testov. Napokon, škoda ho aj merať, lebo raketové zrýchlenie rozpoznáte telom.
Atmosféru v závere testu zachytil fotografiami Tomáš Kelement.
Technické parametre
Značka | Audi |
Model | RS6 |
Motor | 4,0 V8 TFSI |
Počet valcov/ventilov | 8/32 |
Zdvihový objem (cm3) | 3993 |
Výkon (kW(k)) | 412 (560) |
Pri otáčkach (ot./min.) | 5700-6600 |
Krútiaci moment (Nm) | 700 |
Pri otáčkach (ot./min) | 1400-5200 |
Rázvor náprav (mm) | 2915 |
Dĺžka (mm) | 4979 |
Šírka (mm) | 1936 |
Výška (mm) | 1461 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 2010 |
Objem palivovej nádrže (l) | 75 |
Objem batož. priestoru (l) | 565 |
Prevádzkové hodnoty | |
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) | 3,9 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 250 |
Spotreba mesto(l/100 km) | 13,9 |
Spotreba mimo mesto (l/100 km) | 7,5 |
Kombinovaná spotreba (l/100km) | 9,8 |
Cena test. modelu od (eur) | 108.900 |