SME
Streda, 30. november, 2022 | Meniny má Ondrej, Andrej

Kabriolet BMW 4 dostal tuhý podvozok a pevnú strechu

Nové BMW radu 4 Cabrio predstavuje piatu generáciu v historickej línii kabrioletov BMW v strednej triede.

(Zdroj: BMW)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Nový kabriolet, ktorý stoji na báze kupé BMW radu 4, predstaví značka verejnosti na autosalóne v Los Angeles v novembri tohto roka. Rovnako ako kupé, aj kabriolet nahrádza predchádzajúcu generáciu radu 3.

Celková dĺžka vozidla narástla o 26 mm na 4638 mm, rázvor sa predĺžil o 50 mm na 2810 mm, zreteľne sa teda skrátili previsy.

Šírku vozidla vizuálne zväčšujú rozmerné vzduchové vstupy v prednom nástavci pod líniou predných svetiel. Úplne na vonkajších okrajoch vzduchových vstupov sa nachádzajú samostatné malé vertikálne otvory pre Vzduchové záclony.

Nízke ťažisko a krátke previsy. To dobré ostáva

BMW radu 4 Cabrio má výšku 1372 mm, čo je o 10 mm viac než pri BMW radu 4 Coupé. Na trh príde s trojdielnou, pevnou skladacou strechou. Premenu kupé na kabriolet je možné vykonať aj počas jazdy do 18 km/h a zaberie približne 20 sekúnd.

Pri zatvorenej streche má kapacita batožinového priestoru hodnotu 370 litrov, čiže o 20 litrov viac, než bolo k dispozícii pri BMW radu 3 Cabrio. Po sklopení zadného operadla vznikne využiteľná rovná plocha.

Interiér BMW radu 4 Cabrio spája športovú atmosféru s očakávaným prémiovým prostredím. Dizajn predných sedadiel obsahuje integrované výsuvné bezpečnostné pásy. Sedadlá sú v štandarde elektricky nastaviteľné.

Zákazníci sa môžu rozhodnúť aj pre individualizáciu svojho kabrioletu pomocou línií Sport, Modern a Luxury, ku ktorým sa pridáva aj M Šport balík.

Podvozok pre kabrio naladili zvlášť

Nové BMW radu 4 Cabrio je štandardne bližšie k asfaltu o 10 mm v porovnaní s aktuálnym BMW radu 3 Sedan. Viaceré komponenty jeho karosérie a podvozka boli vystužené aby odolávali vyšším torzným silám pri jazde bez strechy.

BMW ešte pridáva rozloženie hmotnosti na nápravy v pomere 50:50, nízke ťažisko, špecifické naladenie podvozka a odľahčenú konštrukciu.

Predná náprava kombinuje hliníkové pružiace vzpery, dvojité priečne ramená a naklápacie ložiská. Konštrukcia zadnej nápravy vychádza z osvedčenej päťprvkovej konfigurácie.

Štandardným prvkom výbavy je elektrický posilňovač riadenia vrátane funkcie Servotronic, ktorá reguluje posilňovací účinok v závislosti od rýchlosti jazdy. V prípade tohto systému sa mení aj prevodový pomer riadenia, ato v závislosti od miery natočenia volantu od stredovej ku krajným polohám.

Všetky pohonné agregáty, dostupné pre BMW radu 4 Cabrio, využívajú prepĺňanie prostredníctvom turba typu TwinPower a spĺňajú emisnú normu EU6. Hneď pri uvedení na trh budú k dispozícii benzínový šesťvalec v BMW 435i Cabrio, benzínový štvorvalec v BMW 428i Cabrio a naftový štvorvalec v BMW 420d Cabrio.

Vodičovi asistuje arzenál pomocníkov

Pohon na zadné kolesá sa prenáša na cestu cez štandardnú manuálnu šesťstupňovú prevodovku, všetky motorické verzie sa však dajú skombinovať aj s doplnkovým osemstupňovým automatom. Obe prevodovky štandardne spolupracujú s funkciou Auto Start Stop.

O bezpečnosť a úsporu paliva sa postarajú technológie BMW EfficientDynamics a ConnectedDrive. V ich ponuke by ste našli režim plachtenia (v prípade automatickej prevodovky), nový navigačný systém, farebný HD HeadUp displej, aktívny systém udržiavania rýchlosti, údaje o aktuálnych rýchlostných obmedzeniach, pohľad na vozidlo z vtáčej perspektívy ale aj sledovanie únavy vodiča.

Nový model BMW radu 4 kabriolet by sa na trhoch Európy mohol objaviť už na jar 2014.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  2. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  3. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  4. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  5. Vytvor si svoju budúcnosť
  6. Ako vybrať správny televízor? QLED verzus QD OLED
  7. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás.
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  2. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  3. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  4. Zmeny v systéme revíznych postupov
  5. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  6. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  7. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 16 225
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 904
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 221
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 545
  5. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 164
  6. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 042
  7. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 505
  8. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 164
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 408

Jediným väčším problémom bude cena.


5 h
Porsche 911 Dakar

Celkovo vznikne len 2 500 kusov.


22 h
Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov

Blogy SME

  1. Ctirad Klimčík: Prečo študovať na Univerzite Komenského
  2. Tomáš Hegedűš: Štátne budovy či ruiny? Začnime nanovo
  3. Peter Maroncik: Ako preklenúť tichú domácnosť
  4. Ján Bilohuščin: Generálny sudca SR
  5. Michal Lendvorsky: Ste nespokojní v práci? Rozmýšľate o zmene? Zdieľame s Vami varovné signály v zamestnaní.
  6. Ľuboš Vodička: Rimania na Dunaji: Gerulata v Bratislave
  7. Tomáš Vodvářka: O ženském opylování - Manželské toccaty a fugy
  8. Štefan Vidlár: Pravota holota
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 202 914
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 818
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 135
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 845
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 027
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 930
  7. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 415
  8. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 3 048
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu