SME

Kabriolet BMW 4 dostal tuhý podvozok a pevnú strechu

Nové BMW radu 4 Cabrio predstavuje piatu generáciu v historickej línii kabrioletov BMW v strednej triede.

(Zdroj: BMW)

Napíšte nám

o vašom vozidle


Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.


Čo o svojom aute napísať?


Kliknite SEM


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu


magazin@natankuj.sk.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nový kabriolet, ktorý stoji na báze kupé BMW radu 4, predstaví značka verejnosti na autosalóne v Los Angeles v novembri tohto roka. Rovnako ako kupé, aj kabriolet nahrádza predchádzajúcu generáciu radu 3.

Celková dĺžka vozidla narástla o 26 mm na 4638 mm, rázvor sa predĺžil o 50 mm na 2810 mm, zreteľne sa teda skrátili previsy.

SkryťVypnúť reklamu

Šírku vozidla vizuálne zväčšujú rozmerné vzduchové vstupy v prednom nástavci pod líniou predných svetiel. Úplne na vonkajších okrajoch vzduchových vstupov sa nachádzajú samostatné malé vertikálne otvory pre Vzduchové záclony.

Nízke ťažisko a krátke previsy. To dobré ostáva

BMW radu 4 Cabrio má výšku 1372 mm, čo je o 10 mm viac než pri BMW radu 4 Coupé. Na trh príde s trojdielnou, pevnou skladacou strechou. Premenu kupé na kabriolet je možné vykonať aj počas jazdy do 18 km/h a zaberie približne 20 sekúnd.

Pri zatvorenej streche má kapacita batožinového priestoru hodnotu 370 litrov, čiže o 20 litrov viac, než bolo k dispozícii pri BMW radu 3 Cabrio. Po sklopení zadného operadla vznikne využiteľná rovná plocha.

Interiér BMW radu 4 Cabrio spája športovú atmosféru s očakávaným prémiovým prostredím. Dizajn predných sedadiel obsahuje integrované výsuvné bezpečnostné pásy. Sedadlá sú v štandarde elektricky nastaviteľné.

SkryťVypnúť reklamu

Zákazníci sa môžu rozhodnúť aj pre individualizáciu svojho kabrioletu pomocou línií Sport, Modern a Luxury, ku ktorým sa pridáva aj M Šport balík.

Podvozok pre kabrio naladili zvlášť

Nové BMW radu 4 Cabrio je štandardne bližšie k asfaltu o 10 mm v porovnaní s aktuálnym BMW radu 3 Sedan. Viaceré komponenty jeho karosérie a podvozka boli vystužené aby odolávali vyšším torzným silám pri jazde bez strechy.

BMW ešte pridáva rozloženie hmotnosti na nápravy v pomere 50:50, nízke ťažisko, špecifické naladenie podvozka a odľahčenú konštrukciu.

Predná náprava kombinuje hliníkové pružiace vzpery, dvojité priečne ramená a naklápacie ložiská. Konštrukcia zadnej nápravy vychádza z osvedčenej päťprvkovej konfigurácie.

Štandardným prvkom výbavy je elektrický posilňovač riadenia vrátane funkcie Servotronic, ktorá reguluje posilňovací účinok v závislosti od rýchlosti jazdy. V prípade tohto systému sa mení aj prevodový pomer riadenia, ato v závislosti od miery natočenia volantu od stredovej ku krajným polohám.

SkryťVypnúť reklamu

Všetky pohonné agregáty, dostupné pre BMW radu 4 Cabrio, využívajú prepĺňanie prostredníctvom turba typu TwinPower a spĺňajú emisnú normu EU6. Hneď pri uvedení na trh budú k dispozícii benzínový šesťvalec v BMW 435i Cabrio, benzínový štvorvalec v BMW 428i Cabrio a naftový štvorvalec v BMW 420d Cabrio.

Vodičovi asistuje arzenál pomocníkov

Pohon na zadné kolesá sa prenáša na cestu cez štandardnú manuálnu šesťstupňovú prevodovku, všetky motorické verzie sa však dajú skombinovať aj s doplnkovým osemstupňovým automatom. Obe prevodovky štandardne spolupracujú s funkciou Auto Start Stop.

O bezpečnosť a úsporu paliva sa postarajú technológie BMW EfficientDynamics a ConnectedDrive. V ich ponuke by ste našli režim plachtenia (v prípade automatickej prevodovky), nový navigačný systém, farebný HD HeadUp displej, aktívny systém udržiavania rýchlosti, údaje o aktuálnych rýchlostných obmedzeniach, pohľad na vozidlo z vtáčej perspektívy ale aj sledovanie únavy vodiča.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nový model BMW radu 4 kabriolet by sa na trhoch Európy mohol objaviť už na jar 2014.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 38 057
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 795
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 429
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 256
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 6 611
  6. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 5 465
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 586
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 495
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  3. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  4. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  5. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  6. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  7. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  8. Viktor Pamula: Nie Ruskému zákonu
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 239
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 459
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 78 279
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 783
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 991
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 600
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 947
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 737
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu