Kabriolet BMW 4 dostal tuhý podvozok a pevnú strechu

Nové BMW radu 4 Cabrio predstavuje piatu generáciu v historickej línii kabrioletov BMW v strednej triede.

(Zdroj: BMW)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Nový kabriolet, ktorý stoji na báze kupé BMW radu 4, predstaví značka verejnosti na autosalóne v Los Angeles v novembri tohto roka. Rovnako ako kupé, aj kabriolet nahrádza predchádzajúcu generáciu radu 3.

Celková dĺžka vozidla narástla o 26 mm na 4638 mm, rázvor sa predĺžil o 50 mm na 2810 mm, zreteľne sa teda skrátili previsy.

Šírku vozidla vizuálne zväčšujú rozmerné vzduchové vstupy v prednom nástavci pod líniou predných svetiel. Úplne na vonkajších okrajoch vzduchových vstupov sa nachádzajú samostatné malé vertikálne otvory pre Vzduchové záclony.

Nízke ťažisko a krátke previsy. To dobré ostáva

BMW radu 4 Cabrio má výšku 1372 mm, čo je o 10 mm viac než pri BMW radu 4 Coupé. Na trh príde s trojdielnou, pevnou skladacou strechou. Premenu kupé na kabriolet je možné vykonať aj počas jazdy do 18 km/h a zaberie približne 20 sekúnd.

Pri zatvorenej streche má kapacita batožinového priestoru hodnotu 370 litrov, čiže o 20 litrov viac, než bolo k dispozícii pri BMW radu 3 Cabrio. Po sklopení zadného operadla vznikne využiteľná rovná plocha.

Interiér BMW radu 4 Cabrio spája športovú atmosféru s očakávaným prémiovým prostredím. Dizajn predných sedadiel obsahuje integrované výsuvné bezpečnostné pásy. Sedadlá sú v štandarde elektricky nastaviteľné.

Zákazníci sa môžu rozhodnúť aj pre individualizáciu svojho kabrioletu pomocou línií Sport, Modern a Luxury, ku ktorým sa pridáva aj M Šport balík.

Podvozok pre kabrio naladili zvlášť

Nové BMW radu 4 Cabrio je štandardne bližšie k asfaltu o 10 mm v porovnaní s aktuálnym BMW radu 3 Sedan. Viaceré komponenty jeho karosérie a podvozka boli vystužené aby odolávali vyšším torzným silám pri jazde bez strechy.

BMW ešte pridáva rozloženie hmotnosti na nápravy v pomere 50:50, nízke ťažisko, špecifické naladenie podvozka a odľahčenú konštrukciu.

Predná náprava kombinuje hliníkové pružiace vzpery, dvojité priečne ramená a naklápacie ložiská. Konštrukcia zadnej nápravy vychádza z osvedčenej päťprvkovej konfigurácie.

Štandardným prvkom výbavy je elektrický posilňovač riadenia vrátane funkcie Servotronic, ktorá reguluje posilňovací účinok v závislosti od rýchlosti jazdy. V prípade tohto systému sa mení aj prevodový pomer riadenia, ato v závislosti od miery natočenia volantu od stredovej ku krajným polohám.

Všetky pohonné agregáty, dostupné pre BMW radu 4 Cabrio, využívajú prepĺňanie prostredníctvom turba typu TwinPower a spĺňajú emisnú normu EU6. Hneď pri uvedení na trh budú k dispozícii benzínový šesťvalec v BMW 435i Cabrio, benzínový štvorvalec v BMW 428i Cabrio a naftový štvorvalec v BMW 420d Cabrio.

Vodičovi asistuje arzenál pomocníkov

Pohon na zadné kolesá sa prenáša na cestu cez štandardnú manuálnu šesťstupňovú prevodovku, všetky motorické verzie sa však dajú skombinovať aj s doplnkovým osemstupňovým automatom. Obe prevodovky štandardne spolupracujú s funkciou Auto Start Stop.

O bezpečnosť a úsporu paliva sa postarajú technológie BMW EfficientDynamics a ConnectedDrive. V ich ponuke by ste našli režim plachtenia (v prípade automatickej prevodovky), nový navigačný systém, farebný HD HeadUp displej, aktívny systém udržiavania rýchlosti, údaje o aktuálnych rýchlostných obmedzeniach, pohľad na vozidlo z vtáčej perspektívy ale aj sledovanie únavy vodiča.

Nový model BMW radu 4 kabriolet by sa na trhoch Európy mohol objaviť už na jar 2014.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  5. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  6. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  2. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  3. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  4. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  5. Keď Slováci krotia morský vietor
  6. Ochrana pred tropickou horúčavou
  7. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  8. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  9. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  10. Škôlka od srdca
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 17 005
  2. Vizuálny smog je problém 10 273
  3. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 4 957
  4. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 4 823
  5. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 3 507
  6. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 241
  7. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 3 145
  8. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 3 053
  9. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 2 809
  10. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 2 526

Téma: BMW


Hlavné správy zo Sme.sk

AUTO

Vývojár palív v F1 pre SME: Niekedy vieme viac ako technici

Benoit Poulet už začína vyvíjať benzín na budúci rok.

Autorská strana Beaty Balogovej

Kedy vyberieme Nagyiku z truhly? Nevieme hovoriť o smrti

Na príchod dieťaťa sa systematicky pripravujeme, ale umieranie ukrývame ako nejaké zlyhanie.

Neprehliadnite tiež

Do dražby putuje ikonické Lamborghini

Countach LP400 S patrí do 105-kusovej série.

S elektrickým BMW i3s REX sme sa vybrali na výlet do Brna (test)

Pre dosiahnutie reálneho dojazdu treba počítať s kompromismi.