Napíšte nám
o vašom vozidle
Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.
Čo o svojom aute napísať?
Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu
Nový kabriolet, ktorý stoji na báze kupé BMW radu 4, predstaví značka verejnosti na autosalóne v Los Angeles v novembri tohto roka. Rovnako ako kupé, aj kabriolet nahrádza predchádzajúcu generáciu radu 3.
Celková dĺžka vozidla narástla o 26 mm na 4638 mm, rázvor sa predĺžil o 50 mm na 2810 mm, zreteľne sa teda skrátili previsy.
Šírku vozidla vizuálne zväčšujú rozmerné vzduchové vstupy v prednom nástavci pod líniou predných svetiel. Úplne na vonkajších okrajoch vzduchových vstupov sa nachádzajú samostatné malé vertikálne otvory pre Vzduchové záclony.
Nízke ťažisko a krátke previsy. To dobré ostáva
BMW radu 4 Cabrio má výšku 1372 mm, čo je o 10 mm viac než pri BMW radu 4 Coupé. Na trh príde s trojdielnou, pevnou skladacou strechou. Premenu kupé na kabriolet je možné vykonať aj počas jazdy do 18 km/h a zaberie približne 20 sekúnd.
Pri zatvorenej streche má kapacita batožinového priestoru hodnotu 370 litrov, čiže o 20 litrov viac, než bolo k dispozícii pri BMW radu 3 Cabrio. Po sklopení zadného operadla vznikne využiteľná rovná plocha.
Interiér BMW radu 4 Cabrio spája športovú atmosféru s očakávaným prémiovým prostredím. Dizajn predných sedadiel obsahuje integrované výsuvné bezpečnostné pásy. Sedadlá sú v štandarde elektricky nastaviteľné.
Zákazníci sa môžu rozhodnúť aj pre individualizáciu svojho kabrioletu pomocou línií Sport, Modern a Luxury, ku ktorým sa pridáva aj M Šport balík.
Podvozok pre kabrio naladili zvlášť
Nové BMW radu 4 Cabrio je štandardne bližšie k asfaltu o 10 mm v porovnaní s aktuálnym BMW radu 3 Sedan. Viaceré komponenty jeho karosérie a podvozka boli vystužené aby odolávali vyšším torzným silám pri jazde bez strechy.
BMW ešte pridáva rozloženie hmotnosti na nápravy v pomere 50:50, nízke ťažisko, špecifické naladenie podvozka a odľahčenú konštrukciu.
Predná náprava kombinuje hliníkové pružiace vzpery, dvojité priečne ramená a naklápacie ložiská. Konštrukcia zadnej nápravy vychádza z osvedčenej päťprvkovej konfigurácie.
Štandardným prvkom výbavy je elektrický posilňovač riadenia vrátane funkcie Servotronic, ktorá reguluje posilňovací účinok v závislosti od rýchlosti jazdy. V prípade tohto systému sa mení aj prevodový pomer riadenia, ato v závislosti od miery natočenia volantu od stredovej ku krajným polohám.
Všetky pohonné agregáty, dostupné pre BMW radu 4 Cabrio, využívajú prepĺňanie prostredníctvom turba typu TwinPower a spĺňajú emisnú normu EU6. Hneď pri uvedení na trh budú k dispozícii benzínový šesťvalec v BMW 435i Cabrio, benzínový štvorvalec v BMW 428i Cabrio a naftový štvorvalec v BMW 420d Cabrio.
Vodičovi asistuje arzenál pomocníkov
Pohon na zadné kolesá sa prenáša na cestu cez štandardnú manuálnu šesťstupňovú prevodovku, všetky motorické verzie sa však dajú skombinovať aj s doplnkovým osemstupňovým automatom. Obe prevodovky štandardne spolupracujú s funkciou Auto Start Stop.
O bezpečnosť a úsporu paliva sa postarajú technológie BMW EfficientDynamics a ConnectedDrive. V ich ponuke by ste našli režim plachtenia (v prípade automatickej prevodovky), nový navigačný systém, farebný HD HeadUp displej, aktívny systém udržiavania rýchlosti, údaje o aktuálnych rýchlostných obmedzeniach, pohľad na vozidlo z vtáčej perspektívy ale aj sledovanie únavy vodiča.
Nový model BMW radu 4 kabriolet by sa na trhoch Európy mohol objaviť už na jar 2014.