SME

Porsche zahralo gratuláciu na modeloch 911

Hudobné video je jeden z mnohých a originálnych spôsobov oslavy päťdesiatročnice modelu 911.

(Zdroj: Porsche)

Napíšte nám

o vašom vozidle


Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.


Čo o svojom aute napísať?


Kliknite SEM


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu


magazin@natankuj.sk.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Porsche 911 je dvojdverový model nemeckej športovej značky, ktorý svoju históriu píše už od jesene roku 1963.

Spoločnosť, ktorú založil v roku 1931 Ferdinand Porsche, vyrábala prvý model – navrhnutý synom zakladateľa značky - až do roku 1989 označený ako 911 classic.

V poradí 901. projekt značky bol prečíslovaný na 911 až po sťažnostiach a dohode s francúzskou automobilkou Peugeot.

SkryťVypnúť reklamu

Zásadnejšia zmena prišla až v roku 1969, kedy značka predĺžila rázvor o asi šesť centimetrov a zabezpečila tak vozidlu vyššiu stabilitu. Pre lepšie rozloženie hmotnosti jeden akumulátor nahradili dva, umiestnené do rohov karosérie pred predné kolesá. Toto riešenie využívala značka až do roku 1974.

Okrem nových, väčších a silnejších motorov, pripravil Porsche v roku 1974 model G s gumovými nárazníkmi s harmonikou. So vzhľadom neboli spokojní všetci, Porsche však zabezpečilo splnenia amerických noriem, že vozidlo by sa nemalo poškodiť ani pri náraze do rýchlosti 8 km/h.

Tretia generácia modelu 911, označená aj ako Porsche 964, prišla na trh koncom roka 1989 s mnohými inováciami pochádzajúcimi zo špeciálneho športového modelu 959, ktoré bolo svojho času najrýchlejším produkčným autom na svete.

SkryťVypnúť reklamu

V rokoch 1994 až 1997 značka Porsche vyrába rad 993 – poslednú 911-ku so vzduchom chladeným motorom.

Rad 996 sa v roku 1998 stáva prvým vodou chladeným Porsche 911 a z predchádzajúcej generácie po technickej stránke nepreberá nič.

Predposledný model 911 – 997 sa na svetové trhy dostáva v roku 2005. Svojho nástupcu v poslednej generácii sa ikonické Porsche dočkalo až v roku 2011 s označením Porsche 911 991. Tohto roku prešlo zásadnejšími technickými inováciami – Porsche do špičkového modelu 911 GT3 prestáva dodávať manuálnu prevodovku.

Načítavam video...
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 38 898
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 814
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 429
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 241
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 6 856
  6. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 5 345
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 612
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 558
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  2. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  3. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  4. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  5. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  6. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  7. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  8. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 103 916
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 464
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 78 457
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 786
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 008
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 625
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 962
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 738
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu