Porsche zahralo gratuláciu na modeloch 911

Hudobné video je jeden z mnohých a originálnych spôsobov oslavy päťdesiatročnice modelu 911.

(Zdroj: Porsche)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Porsche 911 je dvojdverový model nemeckej športovej značky, ktorý svoju históriu píše už od jesene roku 1963.

Spoločnosť, ktorú založil v roku 1931 Ferdinand Porsche, vyrábala prvý model – navrhnutý synom zakladateľa značky - až do roku 1989 označený ako 911 classic.

V poradí 901. projekt značky bol prečíslovaný na 911 až po sťažnostiach a dohode s francúzskou automobilkou Peugeot.

Zásadnejšia zmena prišla až v roku 1969, kedy značka predĺžila rázvor o asi šesť centimetrov a zabezpečila tak vozidlu vyššiu stabilitu. Pre lepšie rozloženie hmotnosti jeden akumulátor nahradili dva, umiestnené do rohov karosérie pred predné kolesá. Toto riešenie využívala značka až do roku 1974.

Okrem nových, väčších a silnejších motorov, pripravil Porsche v roku 1974 model G s gumovými nárazníkmi s harmonikou. So vzhľadom neboli spokojní všetci, Porsche však zabezpečilo splnenia amerických noriem, že vozidlo by sa nemalo poškodiť ani pri náraze do rýchlosti 8 km/h.

Tretia generácia modelu 911, označená aj ako Porsche 964, prišla na trh koncom roka 1989 s mnohými inováciami pochádzajúcimi zo špeciálneho športového modelu 959, ktoré bolo svojho času najrýchlejším produkčným autom na svete.

V rokoch 1994 až 1997 značka Porsche vyrába rad 993 – poslednú 911-ku so vzduchom chladeným motorom.

Rad 996 sa v roku 1998 stáva prvým vodou chladeným Porsche 911 a z predchádzajúcej generácie po technickej stránke nepreberá nič.

Predposledný model 911 – 997 sa na svetové trhy dostáva v roku 2005. Svojho nástupcu v poslednej generácii sa ikonické Porsche dočkalo až v roku 2011 s označením Porsche 911 991. Tohto roku prešlo zásadnejšími technickými inováciami – Porsche do špičkového modelu 911 GT3 prestáva dodávať manuálnu prevodovku.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 673
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 938
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 108
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 824
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 674
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 450
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 098
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 856
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.