SME
Streda, 30. november, 2022 | Meniny má Ondrej, Andrej

Porsche zahralo gratuláciu na modeloch 911

Hudobné video je jeden z mnohých a originálnych spôsobov oslavy päťdesiatročnice modelu 911.

(Zdroj: Porsche)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Porsche 911 je dvojdverový model nemeckej športovej značky, ktorý svoju históriu píše už od jesene roku 1963.

Spoločnosť, ktorú založil v roku 1931 Ferdinand Porsche, vyrábala prvý model – navrhnutý synom zakladateľa značky - až do roku 1989 označený ako 911 classic.

V poradí 901. projekt značky bol prečíslovaný na 911 až po sťažnostiach a dohode s francúzskou automobilkou Peugeot.

Zásadnejšia zmena prišla až v roku 1969, kedy značka predĺžila rázvor o asi šesť centimetrov a zabezpečila tak vozidlu vyššiu stabilitu. Pre lepšie rozloženie hmotnosti jeden akumulátor nahradili dva, umiestnené do rohov karosérie pred predné kolesá. Toto riešenie využívala značka až do roku 1974.

Okrem nových, väčších a silnejších motorov, pripravil Porsche v roku 1974 model G s gumovými nárazníkmi s harmonikou. So vzhľadom neboli spokojní všetci, Porsche však zabezpečilo splnenia amerických noriem, že vozidlo by sa nemalo poškodiť ani pri náraze do rýchlosti 8 km/h.

Tretia generácia modelu 911, označená aj ako Porsche 964, prišla na trh koncom roka 1989 s mnohými inováciami pochádzajúcimi zo špeciálneho športového modelu 959, ktoré bolo svojho času najrýchlejším produkčným autom na svete.

V rokoch 1994 až 1997 značka Porsche vyrába rad 993 – poslednú 911-ku so vzduchom chladeným motorom.

Rad 996 sa v roku 1998 stáva prvým vodou chladeným Porsche 911 a z predchádzajúcej generácie po technickej stránke nepreberá nič.

Predposledný model 911 – 997 sa na svetové trhy dostáva v roku 2005. Svojho nástupcu v poslednej generácii sa ikonické Porsche dočkalo až v roku 2011 s označením Porsche 911 991. Tohto roku prešlo zásadnejšími technickými inováciami – Porsche do špičkového modelu 911 GT3 prestáva dodávať manuálnu prevodovku.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  2. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  3. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  4. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  5. Vytvor si svoju budúcnosť
  6. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás.
  7. Ako vybrať správny televízor? QLED verzus QD OLED
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  2. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  3. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  4. Zmeny v systéme revíznych postupov
  5. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  6. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  7. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 16 225
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 904
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 221
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 545
  5. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 164
  6. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 042
  7. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 505
  8. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 164
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 408

Jediným väčším problémom bude cena.


5 h
Porsche 911 Dakar

Celkovo vznikne len 2 500 kusov.


22 h
Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov

Blogy SME

  1. Jozef Kozár: Vianočný Mars na večernej oblohe
  2. Ján Škerko: Temné sily toto kolo vyhrali
  3. Ctirad Klimčík: Prečo študovať na bratislavskom matfyze
  4. Tomáš Hegedűš: Štátne budovy či ruiny? Začnime nanovo
  5. Peter Maroncik: Ako preklenúť tichú domácnosť
  6. Ján Bilohuščin: Generálny sudca SR
  7. Ľuboš Vodička: Rimania na Dunaji: Gerulata v Bratislave
  8. Michal Lendvorsky: Ste nespokojní v práci? Rozmýšľate o zmene? Zdieľame s Vami varovné signály v zamestnaní.
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 204 389
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 812
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 135
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 847
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 027
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 938
  7. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 478
  8. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 2 962
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu