Napíšte nám
o vašom vozidle
Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.
Čo o svojom aute napísať?
Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu
Porsche 911 je dvojdverový model nemeckej športovej značky, ktorý svoju históriu píše už od jesene roku 1963.
Spoločnosť, ktorú založil v roku 1931 Ferdinand Porsche, vyrábala prvý model – navrhnutý synom zakladateľa značky - až do roku 1989 označený ako 911 classic.
V poradí 901. projekt značky bol prečíslovaný na 911 až po sťažnostiach a dohode s francúzskou automobilkou Peugeot.
Zásadnejšia zmena prišla až v roku 1969, kedy značka predĺžila rázvor o asi šesť centimetrov a zabezpečila tak vozidlu vyššiu stabilitu. Pre lepšie rozloženie hmotnosti jeden akumulátor nahradili dva, umiestnené do rohov karosérie pred predné kolesá. Toto riešenie využívala značka až do roku 1974.
Okrem nových, väčších a silnejších motorov, pripravil Porsche v roku 1974 model G s gumovými nárazníkmi s harmonikou. So vzhľadom neboli spokojní všetci, Porsche však zabezpečilo splnenia amerických noriem, že vozidlo by sa nemalo poškodiť ani pri náraze do rýchlosti 8 km/h.
Tretia generácia modelu 911, označená aj ako Porsche 964, prišla na trh koncom roka 1989 s mnohými inováciami pochádzajúcimi zo špeciálneho športového modelu 959, ktoré bolo svojho času najrýchlejším produkčným autom na svete.
V rokoch 1994 až 1997 značka Porsche vyrába rad 993 – poslednú 911-ku so vzduchom chladeným motorom.
Rad 996 sa v roku 1998 stáva prvým vodou chladeným Porsche 911 a z predchádzajúcej generácie po technickej stránke nepreberá nič.
Predposledný model 911 – 997 sa na svetové trhy dostáva v roku 2005. Svojho nástupcu v poslednej generácii sa ikonické Porsche dočkalo až v roku 2011 s označením Porsche 911 991. Tohto roku prešlo zásadnejšími technickými inováciami – Porsche do špičkového modelu 911 GT3 prestáva dodávať manuálnu prevodovku.