SME
Streda, 23. október, 2019 | Meniny má Alojzia

Test: Volkswagen Golf Variant odfiltruje aj panelovú cestu

Kombi s veľkým kufrom predčí konkurentov v komforte a kvalite jazdy. Nerovnosti spracováva až tak dobre, že necítite kontakt s cestou.

Nový Golf Variant vyzerá  s objemným kufrom ako mestský sťahovací voz, akurát jeho hlavnou prednosťou je komfort na dlhej ceste.Nový Golf Variant vyzerá s objemným kufrom ako mestský sťahovací voz, akurát jeho hlavnou prednosťou je komfort na dlhej ceste.(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Volkswagen prišiel na slovenský trh s kombi modelom postaveným na báze Golfu siedmej generácie, ktorý debutoval na jarnom autosalóne v Ženeve.

Prvé kusy nás v krátkom teste presvedčili o význame neskoršieho nástupu kombi modelu na trh. Jednak automobilka po utíchnutí prvej vlny záujmu o nový Golf opäť rozbúri hladinu a najmä má čas vyladiť kombi vo všetkých detailoch.

Autá tejto koncepcie sú obyčajne na zadných sedadlách hlučnejšie a náchylné k rušivým zvukom od krútenia karosérie.

Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Golf Variant prišiel v maximálne vyladenej verzii a ani na zlých slovenských cestách sme pri jazde nenašli jediný rušivý detail.

A to mal obuté nízkoprofilové sedemnásťpalcové pneumatiky. Špeciálne sme ho prehnali po katastrofálnej panelovej ceste medzi Martinom a Turčianskymi Teplicami, aby sa ukázala kvalita spracovania.

V tomto ohľade je Golf Variant majstrovským kúsokom a bez prehnania je kvalitou jazdy vyššie od konštrukčne staršieho, ale o triedu väčšieho Passatu.

Golfom Variant Volkswagen jasne ukázal konkurencii, kto je pánom triedy, hoci dokonalosť má aj svoju tienistú stránku.

Nedovoľuje precítiť cestu

Po nadšení zo zvládnutej panelovej cesty príde sklamanie na Šturci, pretože tie nádherné zákruty si Golfom nevychutnáte.

Medzi šoférom a cestou je veľká luxusná bariéra, ktorá bráni vnímať dianie medzi pneumatikami a asfaltom. Aj posilňovač riadenia pôsobí až virtuálne.

Presne tu tá dokonalosť pekne vyváženého kombi prekáža. Dokonca aj ESP je v kombi naladené tak, že zasahuje najjemnejšie, ako vie.

Je veľmi ťažké nájsť v rukách hranicu medzi čistým vedením stopy a zásahom elektroniky. Väčšine motoristov je čitateľnosť auta v zákrutách asi ukradnutá, ale milovníkom jazdy môže dokonalé odfiltrovanie prekážať.

Suverenita Golfu môže byť klamlivá, pretože v kokpite sa vám stále zdá, že idete málo a dalo by sa viac. Laicky povedané, Golf Variant príliš maskuje skutočnú rýchlosť, a nie všetci šoféri sú na to zvyknutí.

vw_kokpit_2_r9429.jpg

Jedinou výhradou proti luxusnému kokpitu Golfu je lesklý obklad časti prístrojovej dosky. Ostatok môže poslúžiť ako vzor pre autá v triede.

Benzín môže byť zaujímavý

Kto hľadá komfortné jazdenie bez väčších emócií, tak v kompaktnej triede dnes neexistuje auto, ktoré by v tomto ohľade ponúklo viac.

Kombi s dvojlitrovým dieselom a s výkonom 110 kW je cestovateľská verzia na dlhé služobné a rodinné cesty. Motor so sotva tristo najazdenými kilometrami na začiatku testu išiel vyslovene tupo a mali sme pocit, akoby nemal deklarovaný výkon.

vw_kufor_r6460.jpg

Takto vyzerá jeden z najväčších kufrov v triede. Hlavnou prednosťou je využiteľnosť po strop po odmontovaní rolety. V tom sa na Golf nikto nechytá.

Jednoznačnou výhodou naftového motora ostáva pomer diaľničnej rýchlosti a spotreby. Hlavne nezabehnutý motor sa nám v meste nezdal ako etalón spotreby. Po skúsenostiach s motorom 1,4 TSI bude výbornou rodinnou alternatívou verzia 1,4 TSI Comfortline.

Škoda, že Volkswagen neposunul motor 1,4 TSI (90 kW) do výbavy Trendline, pretože základný balík vybavenia má všetky zásadné prvky pre bežný život. Podnikatelia majú na výber široké spektrum luxusných verzií a najmä silnejší benzínový motor 1,4 TSI (103 kW).

vw_radia_r8379.jpg

Siedma generácia dobehla multimediálnym systémom na palube to, čo predchodca strácal. Niektoré časti menu potrebujú pre pohyb veľa kliknutí, ale napríklad zobrazovanie staníc stojí za to.

Rodinám na krátke trasy a jednu dovolenku ročne plne postačí 1,2 TSI Trendline za 14.820 eur. Pohon všetkých kolies ako jedna z výrazných výhod v tejto triede je viazaný len na štvorvalec 2,0 TDI.

Motormi, pôžitkom z jazdy v zákrutách a batožinovým priestorom môžu iné autá triedy Golfu Variant konkurovať, avšak komfortom na ceste, spracovaním a kvalitou auta ako takého je golfovské kombi kráľom triedy.

vw_box_r4800.jpg

Čalúnené vnútro odkladacích boxov vo dverách jasne poukazuje na zmysel Volkswagenu pre detail. Odkladací priestor je veľký a zároveň v ňom veci rušivo nehrkajú.

ico

Pri kombi záleží na využiteľnosti, nie na objeme

Zrejme motoristi, ktorí sa často rozhodujú podľa celkového objemu batožinového priestoru, inšpirovali výrobcov k pretekom v dosahovaní čo najväčších čísel. Kým nepríde na náš trh Honda Civic Tourer, Volkswagen Golf Variant bude kraľovať triede s číselným objemom 605 litrov.

Namerané vnútorné rozmery Volkswagenu Variant (podľa našej metodiky) sme porovnali s konkurenčným Hyundaiom i30 kombi, ktorý má objem kufra vyčíslený na 528 litrov. Výrazne nižšie číslo základného objemu v praxi takmer necítiť.

Áno, Volkswagen má mierne dlhší batožinový priestor a trochu širší nakladací otvor. Má však vyššiu nakladaciu hranu, užší priestor medzi vnútornými blatníkmi a objem zrejme nahnal väčším priestorom pod dvojitým dnom.

Každý z nich vyniká inak

Každé z oboch áut ponúka iné riešenia, ako využiť hlavnú prednosť kombi. Volkswagen zaujme ľahko prestaviteľným dvojitým dnom, Hyundai má však organizér pod dnom kufra a veľmi praktický box hneď za nárazníkom.

Volkswagen prináša výhodu veľkého jednoliateho objemu, ale Hyundai prišiel s veľmi praktickým rozvrhnutím odkladacích priestorov.

h_zadok_r5076.jpg

V priamom súboji batožinových priestorov a porovnaní detailov nie je celkový objem kufra smerodajný. Jednoznačnou výhodou Golfu Variant oproti i30 kombi je možnosť sklápania zadných operadiel z kufra a premyslenejší mechanizmus zaťahovacej rolety.

Hyundai zaujímavým riešením praktických detailov v kufri počíta s tým, že v kombi sa v drvivej väčšine času vozí viac vzduchu ako veľkých predmetov, no a tie drobné je kam odložiť, aby sa nepresúvali zo strany na stranu.

h_kufor_r2450.jpg

Porovnanie vnútorného priestoru s konkurenciou

značka

Volkswagen

Hyundai

model

Golf Variant

i30 kombi

nakladacia hrana von (mm)

670

630

nakladacia hrana dnu (mm)

30 - 120

0

šírka kufra min./maximálna (mm)

1000/ 1270

1060/1375

výška kufra po roletu (mm)

450

460

nakladací otvor výška šikmo/šírka (mm)

760/1045

810/1030

dĺžka kufra min./max (mm)

1050/ 1820

970/1800

Rozmery priestoru na sedenie

šírka v ramenách vpredu (mm)

1420

1420

šírka lakte vpredu (mm)

1510

1470

výška na hlavu šofér max. (mm)

1030

1000

dĺžka sedáku šofér (mm)

520

500

šírka v ramenách vzadu (mm)

1360

1380

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1450

1480

výška krajné sedadlá (mm)

980

980

výška stredné sedadlo (mm)

965

910

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

480/450

450/450

ico

Kupujem - nekupujem

Volkswagen Golf Variant možno nemá iskru, ktorú v aute obyčajne hľadám, avšak zmysel pre detail a vypracovanie auta by ma dokázali presvedčiť. Kupujem, ale nie verziu 2,0 TDI, pretože veľký diesel nie je lacný a nemal som z neho pocit adekvátny cene.

Rasťo Chvála

Technické parametre

Značka

Volkswagen

Model

Variant

Motor

2,0 TDI

Počet valcov/ventilov

4/16

Zdvihový objem (cm3)

1968

Výkon (kw(k))

110 (150)

Pri otáčkach (ot./min.)

3500-4000

Krútiaci moment (Nm)

320

Pri otáčkach (ot./min)

1750-3000

Pneumatiky

Pirelli Cinturato

Rozmer pneumatík

225/45 R17

Rázvor náprav (mm)

2635

Dĺžka (mm)

4562

Šírka (mm)

1799

Výška (mm)

1481

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1436

Objem palivovej nádrže (l)

50

Objem batož. priestoru (l)

605 - 1620

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

8,9

Maximálna rýchlosť (km/h)

218

Spotreba podľa výrobcu (l/100 km)

4,2

Spotreba TEST - úsporne (l/100km)

4,9

Spotreba TEST - záťaž (l/100km)

6,5

Spotreba TEST- priemer (l/100km)

5,6

Cena modelu Variant od (eur)

14.820

Cena verzie 2,0 TDI od (eur)

21.830

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Katarína pomáha ľuďom svojimi mydlami
  2. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  3. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  4. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  5. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  6. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  7. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  8. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  9. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  10. Deti jedia málo ovocia a zeleniny. Multivitamíny ich nenahradia
  1. Grafickí dizajnéri ukázali, ako možno zmeniť charakter miesta
  2. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  3. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  4. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  5. Zdravotné stoličky Adaptic sú v predaji tiež na Slovensku
  6. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Tretia časť
  7. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  8. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  9. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  10. Deti jedia málo ovocia a zeleniny. Multivitamíny ich nenahradia
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 18 044
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 12 720
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch 9 831
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 8 698
  5. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 8 670
  6. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 6 516
  7. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu 5 824
  8. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 5 297
  9. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 5 289
  10. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 5 048

Téma: Autá Volkswagen


Neprehliadnite tiež

Ste vodič? Prečo si za PZP opäť priplatíte

Od nového roka čaká motoristov rast cien poistiek.

Ilustračné foto.

Lancia s jediným modelom predáva viac áut ako celé Alfa Romeo

Model Ypsilon sa pritom predáva iba v Taliansku.

Lancia Ypsilon
Peugeot 208 v nižšej výbave Active.