Volkswagen prišiel na slovenský trh s kombi modelom postaveným na báze Golfu siedmej generácie, ktorý debutoval na jarnom autosalóne v Ženeve.
Prvé kusy nás v krátkom teste presvedčili o význame neskoršieho nástupu kombi modelu na trh. Jednak automobilka po utíchnutí prvej vlny záujmu o nový Golf opäť rozbúri hladinu a najmä má čas vyladiť kombi vo všetkých detailoch.
Autá tejto koncepcie sú obyčajne na zadných sedadlách hlučnejšie a náchylné k rušivým zvukom od krútenia karosérie.
Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.
Čo o svojom aute napísať?
Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu
Golf Variant prišiel v maximálne vyladenej verzii a ani na zlých slovenských cestách sme pri jazde nenašli jediný rušivý detail.
A to mal obuté nízkoprofilové sedemnásťpalcové pneumatiky. Špeciálne sme ho prehnali po katastrofálnej panelovej ceste medzi Martinom a Turčianskymi Teplicami, aby sa ukázala kvalita spracovania.
V tomto ohľade je Golf Variant majstrovským kúsokom a bez prehnania je kvalitou jazdy vyššie od konštrukčne staršieho, ale o triedu väčšieho Passatu.
Golfom Variant Volkswagen jasne ukázal konkurencii, kto je pánom triedy, hoci dokonalosť má aj svoju tienistú stránku.
Nedovoľuje precítiť cestu
Po nadšení zo zvládnutej panelovej cesty príde sklamanie na Šturci, pretože tie nádherné zákruty si Golfom nevychutnáte.
Medzi šoférom a cestou je veľká luxusná bariéra, ktorá bráni vnímať dianie medzi pneumatikami a asfaltom. Aj posilňovač riadenia pôsobí až virtuálne.
Presne tu tá dokonalosť pekne vyváženého kombi prekáža. Dokonca aj ESP je v kombi naladené tak, že zasahuje najjemnejšie, ako vie.
Je veľmi ťažké nájsť v rukách hranicu medzi čistým vedením stopy a zásahom elektroniky. Väčšine motoristov je čitateľnosť auta v zákrutách asi ukradnutá, ale milovníkom jazdy môže dokonalé odfiltrovanie prekážať.
Suverenita Golfu môže byť klamlivá, pretože v kokpite sa vám stále zdá, že idete málo a dalo by sa viac. Laicky povedané, Golf Variant príliš maskuje skutočnú rýchlosť, a nie všetci šoféri sú na to zvyknutí.
![]() |
Jedinou výhradou proti luxusnému kokpitu Golfu je lesklý obklad časti prístrojovej dosky. Ostatok môže poslúžiť ako vzor pre autá v triede. |
Benzín môže byť zaujímavý
Kto hľadá komfortné jazdenie bez väčších emócií, tak v kompaktnej triede dnes neexistuje auto, ktoré by v tomto ohľade ponúklo viac.
Kombi s dvojlitrovým dieselom a s výkonom 110 kW je cestovateľská verzia na dlhé služobné a rodinné cesty. Motor so sotva tristo najazdenými kilometrami na začiatku testu išiel vyslovene tupo a mali sme pocit, akoby nemal deklarovaný výkon.
![]() |
Takto vyzerá jeden z najväčších kufrov v triede. Hlavnou prednosťou je využiteľnosť po strop po odmontovaní rolety. V tom sa na Golf nikto nechytá. |
Jednoznačnou výhodou naftového motora ostáva pomer diaľničnej rýchlosti a spotreby. Hlavne nezabehnutý motor sa nám v meste nezdal ako etalón spotreby. Po skúsenostiach s motorom 1,4 TSI bude výbornou rodinnou alternatívou verzia 1,4 TSI Comfortline.
Škoda, že Volkswagen neposunul motor 1,4 TSI (90 kW) do výbavy Trendline, pretože základný balík vybavenia má všetky zásadné prvky pre bežný život. Podnikatelia majú na výber široké spektrum luxusných verzií a najmä silnejší benzínový motor 1,4 TSI (103 kW).
![]() |
Siedma generácia dobehla multimediálnym systémom na palube to, čo predchodca strácal. Niektoré časti menu potrebujú pre pohyb veľa kliknutí, ale napríklad zobrazovanie staníc stojí za to. |
Rodinám na krátke trasy a jednu dovolenku ročne plne postačí 1,2 TSI Trendline za 14.820 eur. Pohon všetkých kolies ako jedna z výrazných výhod v tejto triede je viazaný len na štvorvalec 2,0 TDI.
Motormi, pôžitkom z jazdy v zákrutách a batožinovým priestorom môžu iné autá triedy Golfu Variant konkurovať, avšak komfortom na ceste, spracovaním a kvalitou auta ako takého je golfovské kombi kráľom triedy.
![]() |
Čalúnené vnútro odkladacích boxov vo dverách jasne poukazuje na zmysel Volkswagenu pre detail. Odkladací priestor je veľký a zároveň v ňom veci rušivo nehrkajú. |
Pri kombi záleží na využiteľnosti, nie na objeme
Zrejme motoristi, ktorí sa často rozhodujú podľa celkového objemu batožinového priestoru, inšpirovali výrobcov k pretekom v dosahovaní čo najväčších čísel. Kým nepríde na náš trh Honda Civic Tourer, Volkswagen Golf Variant bude kraľovať triede s číselným objemom 605 litrov.
Namerané vnútorné rozmery Volkswagenu Variant (podľa našej metodiky) sme porovnali s konkurenčným Hyundaiom i30 kombi, ktorý má objem kufra vyčíslený na 528 litrov. Výrazne nižšie číslo základného objemu v praxi takmer necítiť.
Áno, Volkswagen má mierne dlhší batožinový priestor a trochu širší nakladací otvor. Má však vyššiu nakladaciu hranu, užší priestor medzi vnútornými blatníkmi a objem zrejme nahnal väčším priestorom pod dvojitým dnom.
Každý z nich vyniká inak
Každé z oboch áut ponúka iné riešenia, ako využiť hlavnú prednosť kombi. Volkswagen zaujme ľahko prestaviteľným dvojitým dnom, Hyundai má však organizér pod dnom kufra a veľmi praktický box hneď za nárazníkom.
Volkswagen prináša výhodu veľkého jednoliateho objemu, ale Hyundai prišiel s veľmi praktickým rozvrhnutím odkladacích priestorov.
V priamom súboji batožinových priestorov a porovnaní detailov nie je celkový objem kufra smerodajný. Jednoznačnou výhodou Golfu Variant oproti i30 kombi je možnosť sklápania zadných operadiel z kufra a premyslenejší mechanizmus zaťahovacej rolety.
Hyundai zaujímavým riešením praktických detailov v kufri počíta s tým, že v kombi sa v drvivej väčšine času vozí viac vzduchu ako veľkých predmetov, no a tie drobné je kam odložiť, aby sa nepresúvali zo strany na stranu.
Porovnanie vnútorného priestoru s konkurenciou
značka | Volkswagen | Hyundai |
model | Golf Variant | i30 kombi |
nakladacia hrana von (mm) | 670 | 630 |
nakladacia hrana dnu (mm) | 30 - 120 | 0 |
šírka kufra min./maximálna (mm) | 1000/ 1270 | 1060/1375 |
výška kufra po roletu (mm) | 450 | 460 |
nakladací otvor výška šikmo/šírka (mm) | 760/1045 | 810/1030 |
dĺžka kufra min./max (mm) | 1050/ 1820 | 970/1800 |
Rozmery priestoru na sedenie
šírka v ramenách vpredu (mm) | 1420 | 1420 |
šírka lakte vpredu (mm) | 1510 | 1470 |
výška na hlavu šofér max. (mm) | 1030 | 1000 |
dĺžka sedáku šofér (mm) | 520 | 500 |
šírka v ramenách vzadu (mm) | 1360 | 1380 |
šírka v lakťoch vzadu(mm) | 1450 | 1480 |
výška krajné sedadlá (mm) | 980 | 980 |
výška stredné sedadlo (mm) | 965 | 910 |
dĺžka sedáku kraj/stred (mm) | 480/450 | 450/450 |
Kupujem - nekupujem
Volkswagen Golf Variant možno nemá iskru, ktorú v aute obyčajne hľadám, avšak zmysel pre detail a vypracovanie auta by ma dokázali presvedčiť. Kupujem, ale nie verziu 2,0 TDI, pretože veľký diesel nie je lacný a nemal som z neho pocit adekvátny cene.
Rasťo Chvála
Technické parametre
Značka | Volkswagen |
Model | Variant |
Motor | 2,0 TDI |
Počet valcov/ventilov | 4/16 |
Zdvihový objem (cm3) | 1968 |
Výkon (kw(k)) | 110 (150) |
Pri otáčkach (ot./min.) | 3500-4000 |
Krútiaci moment (Nm) | 320 |
Pri otáčkach (ot./min) | 1750-3000 |
Pneumatiky | Pirelli Cinturato |
Rozmer pneumatík | 225/45 R17 |
Rázvor náprav (mm) | 2635 |
Dĺžka (mm) | 4562 |
Šírka (mm) | 1799 |
Výška (mm) | 1481 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1436 |
Objem palivovej nádrže (l) | 50 |
Objem batož. priestoru (l) | 605 - 1620 |
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) | 8,9 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 218 |
Spotreba podľa výrobcu (l/100 km) | 4,2 |
Spotreba TEST - úsporne (l/100km) | 4,9 |
Spotreba TEST - záťaž (l/100km) | 6,5 |
Spotreba TEST- priemer (l/100km) | 5,6 |
Cena modelu Variant od (eur) | 14.820 |
Cena verzie 2,0 TDI od (eur) | 21.830 |