SME

Test: Volkswagen Golf Variant odfiltruje aj panelovú cestu

Kombi s veľkým kufrom predčí konkurentov v komforte a kvalite jazdy. Nerovnosti spracováva až tak dobre, že necítite kontakt s cestou.

Nový Golf Variant vyzerá  s objemným kufrom ako mestský sťahovací voz, akurát jeho hlavnou prednosťou je komfort na dlhej ceste.Nový Golf Variant vyzerá s objemným kufrom ako mestský sťahovací voz, akurát jeho hlavnou prednosťou je komfort na dlhej ceste. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Volkswagen prišiel na slovenský trh s kombi modelom postaveným na báze Golfu siedmej generácie, ktorý debutoval na jarnom autosalóne v Ženeve.

Prvé kusy nás v krátkom teste presvedčili o význame neskoršieho nástupu kombi modelu na trh. Jednak automobilka po utíchnutí prvej vlny záujmu o nový Golf opäť rozbúri hladinu a najmä má čas vyladiť kombi vo všetkých detailoch.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Autá tejto koncepcie sú obyčajne na zadných sedadlách hlučnejšie a náchylné k rušivým zvukom od krútenia karosérie.

Napíšte nám

o vašom vozidle

SkryťVypnúť reklamu

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?

Kliknite SEM

Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

magazin@natankuj.sk.

Golf Variant prišiel v maximálne vyladenej verzii a ani na zlých slovenských cestách sme pri jazde nenašli jediný rušivý detail.

A to mal obuté nízkoprofilové sedemnásťpalcové pneumatiky. Špeciálne sme ho prehnali po katastrofálnej panelovej ceste medzi Martinom a Turčianskymi Teplicami, aby sa ukázala kvalita spracovania.

V tomto ohľade je Golf Variant majstrovským kúsokom a bez prehnania je kvalitou jazdy vyššie od konštrukčne staršieho, ale o triedu väčšieho Passatu.

Golfom Variant Volkswagen jasne ukázal konkurencii, kto je pánom triedy, hoci dokonalosť má aj svoju tienistú stránku.

SkryťVypnúť reklamu

Nedovoľuje precítiť cestuPo nadšení zo zvládnutej panelovej cesty príde sklamanie na Šturci, pretože tie nádherné zákruty si Golfom nevychutnáte.

Medzi šoférom a cestou je veľká luxusná bariéra, ktorá bráni vnímať dianie medzi pneumatikami a asfaltom. Aj posilňovač riadenia pôsobí až virtuálne.

Presne tu tá dokonalosť pekne vyváženého kombi prekáža. Dokonca aj ESP je v kombi naladené tak, že zasahuje najjemnejšie, ako vie.

Je veľmi ťažké nájsť v rukách hranicu medzi čistým vedením stopy a zásahom elektroniky. Väčšine motoristov je čitateľnosť auta v zákrutách asi ukradnutá, ale milovníkom jazdy môže dokonalé odfiltrovanie prekážať.

Suverenita Golfu môže byť klamlivá, pretože v kokpite sa vám stále zdá, že idete málo a dalo by sa viac. Laicky povedané, Golf Variant príliš maskuje skutočnú rýchlosť, a nie všetci šoféri sú na to zvyknutí.

SkryťVypnúť reklamu

Jedinou výhradou proti luxusnému kokpitu Golfu je lesklý obklad časti prístrojovej dosky. Ostatok môže poslúžiť ako vzor pre autá v triede.

Benzín môže byť zaujímavýKto hľadá komfortné jazdenie bez väčších emócií, tak v kompaktnej triede dnes neexistuje auto, ktoré by v tomto ohľade ponúklo viac.

Kombi s dvojlitrovým dieselom a s výkonom 110 kW je cestovateľská verzia na dlhé služobné a rodinné cesty. Motor so sotva tristo najazdenými kilometrami na začiatku testu išiel vyslovene tupo a mali sme pocit, akoby nemal deklarovaný výkon.

Takto vyzerá jeden z najväčších kufrov v triede. Hlavnou prednosťou je využiteľnosť po strop po odmontovaní rolety. V tom sa na Golf nikto nechytá.

Jednoznačnou výhodou naftového motora ostáva pomer diaľničnej rýchlosti a spotreby. Hlavne nezabehnutý motor sa nám v meste nezdal ako etalón spotreby. Po skúsenostiach s motorom 1,4 TSI bude výbornou rodinnou alternatívou verzia 1,4 TSI Comfortline.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Škoda, že Volkswagen neposunul motor 1,4 TSI (90 kW) do výbavy Trendline, pretože základný balík vybavenia má všetky zásadné prvky pre bežný život. Podnikatelia majú na výber široké spektrum luxusných verzií a najmä silnejší benzínový motor 1,4 TSI (103 kW).

Siedma generácia dobehla multimediálnym systémom na palube to, čo predchodca strácal. Niektoré časti menu potrebujú pre pohyb veľa kliknutí, ale napríklad zobrazovanie staníc stojí za to.

Rodinám na krátke trasy a jednu dovolenku ročne plne postačí 1,2 TSI Trendline za 14.820 eur. Pohon všetkých kolies ako jedna z výrazných výhod v tejto triede je viazaný len na štvorvalec 2,0 TDI.

Motormi, pôžitkom z jazdy v zákrutách a batožinovým priestorom môžu iné autá triedy Golfu Variant konkurovať, avšak komfortom na ceste, spracovaním a kvalitou auta ako takého je golfovské kombi kráľom triedy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čalúnené vnútro odkladacích boxov vo dverách jasne poukazuje na zmysel Volkswagenu pre detail. Odkladací priestor je veľký a zároveň v ňom veci rušivo nehrkajú.

Pri kombi záleží na využiteľnosti, nie na objeme Zrejme motoristi, ktorí sa často rozhodujú podľa celkového objemu batožinového priestoru, inšpirovali výrobcov k pretekom v dosahovaní čo najväčších čísel. Kým nepríde na náš trh Honda Civic Tourer, Volkswagen Golf Variant bude kraľovať triede s číselným objemom 605 litrov.

Namerané vnútorné rozmery Volkswagenu Variant (podľa našej metodiky) sme porovnali s konkurenčným Hyundaiom i30 kombi, ktorý má objem kufra vyčíslený na 528 litrov. Výrazne nižšie číslo základného objemu v praxi takmer necítiť.

Áno, Volkswagen má mierne dlhší batožinový priestor a trochu širší nakladací otvor. Má však vyššiu nakladaciu hranu, užší priestor medzi vnútornými blatníkmi a objem zrejme nahnal väčším priestorom pod dvojitým dnom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Každý z nich vyniká inakKaždé z oboch áut ponúka iné riešenia, ako využiť hlavnú prednosť kombi. Volkswagen zaujme ľahko prestaviteľným dvojitým dnom, Hyundai má však organizér pod dnom kufra a veľmi praktický box hneď za nárazníkom.

Volkswagen prináša výhodu veľkého jednoliateho objemu, ale Hyundai prišiel s veľmi praktickým rozvrhnutím odkladacích priestorov.

V priamom súboji batožinových priestorov a porovnaní detailov nie je celkový objem kufra smerodajný. Jednoznačnou výhodou Golfu Variant oproti i30 kombi je možnosť sklápania zadných operadiel z kufra a premyslenejší mechanizmus zaťahovacej rolety.

Hyundai zaujímavým riešením praktických detailov v kufri počíta s tým, že v kombi sa v drvivej väčšine času vozí viac vzduchu ako veľkých predmetov, no a tie drobné je kam odložiť, aby sa nepresúvali zo strany na stranu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Porovnanie vnútorného priestoru s konkurenciou

značka

Volkswagen

Hyundai

model

Golf Variant

i30 kombi

nakladacia hrana von (mm)

670

630

nakladacia hrana dnu (mm)

30 - 120

šírka kufra min./maximálna (mm)

1000/ 1270

1060/1375

výška kufra po roletu (mm)

450

460

nakladací otvor výška šikmo/šírka (mm)

760/1045

810/1030

dĺžka kufra min./max (mm)

1050/ 1820

970/1800

Rozmery priestoru na sedenie

šírka v ramenách vpredu (mm)

1420

1420

šírka lakte vpredu (mm)

1510

1470

výška na hlavu šofér max. (mm)

1030

1000

dĺžka sedáku šofér (mm)

520

500

šírka v ramenách vzadu (mm)

1360

1380

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1450

1480

výška krajné sedadlá (mm)

980

980

výška stredné sedadlo (mm)

965

910

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

480/450

450/450

Kupujem - nekupujem Volkswagen Golf Variant možno nemá iskru, ktorú v aute obyčajne hľadám, avšak zmysel pre detail a vypracovanie auta by ma dokázali presvedčiť. Kupujem, ale nie verziu 2,0 TDI, pretože veľký diesel nie je lacný a nemal som z neho pocit adekvátny cene.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rasťo ChválaTechnické parametreZnačka

Volkswagen

Model

Variant

Motor

2,0 TDI

Počet valcov/ventilov

4/16

Zdvihový objem (cm3)

1968

Výkon (kw(k))

110 (150)

Pri otáčkach (ot./min.)

3500-4000

Krútiaci moment (Nm)

320

Pri otáčkach (ot./min)

1750-3000

Pneumatiky

Pirelli Cinturato

Rozmer pneumatík

225/45 R17

Rázvor náprav (mm)

2635

Dĺžka (mm)

4562

Šírka (mm)

1799

Výška (mm)

1481

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1436

Objem palivovej nádrže (l)

50

Objem batož. priestoru (l)

605 - 1620

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

8,9

Maximálna rýchlosť (km/h)

218

Spotreba podľa výrobcu (l/100 km)

4,2

Spotreba TEST - úsporne (l/100km)

4,9

Spotreba TEST - záťaž (l/100km)

6,5

Spotreba TEST- priemer (l/100km)

5,6

Cena modelu Variant od (eur)

14.820

Cena verzie 2,0 TDI od (eur)

21.830

Autá Volkswagen

Logo Volkswagenu.

Nemecká skupina sa snaží pretransformovať svoje európske závody.


TASR
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 838
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 510
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 573
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 443
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 339
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 274
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 3 274
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 030
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Nemecko a Rakúsko. Druhá časť.
  2. Peter Slamenik: Černák
  3. František Kukura: Vízia upadnutia Slovenska do bezvýznamnosti
  4. Ján Chomík: Blázni
  5. Jozef Foltýn: Netanjahu je vojnový zločinec, terorista a fašista v jednej osobe
  6. Anna Miľanová: Myslím, mladí ľudia myslia kriticky, ale sú nepochopení, neakceptovaní
  7. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  8. Jaroslav Furman: Ospravedlnenie
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 25 839
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 161
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 064
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 257
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 820
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 356
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 987
  8. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 5 701
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu